Barsebäck
Fra : Tokarev

Dato : 10-09-05 12:20

Jag ville bara säga att BB är lika farligt om det står stilla eller inte.

Hur känns det korkade danskar: "Va ingen gratis el från Sverige längre?"

Om ca 30 år kan nedmontering påbörjas, fram till dess är REAKTORERNA semi
AKITIVA.

En logisk person hade sagt: jamen kör turbinerna då! Men icke Danmark har
sagt sitt!

OBS igen: reaktorerna är lika farliga nu som när de producerade!!
Förmodligen FARLIGARE eftersom alla ingenörer + supply inte är där.

Danmark är et land bestående av idioter! Niels Bohr vänder sig i sin grav.

Tokarev

Fra : John Schmitt

Dato : 10-09-05 12:28

Hello, Tokarev!
You wrote on Sat, 10 Sep 2005 11:19:52 GMT:

> [...]

T> Förmodligen FARLIGARE eftersom alla ingenörer + supply inte är där.

T> Danmark är et land bestående av idioter! Niels Bohr vänder sig i sin

Jeg troede, at det var svenskerne der nedlagde Barsebäck - men det skal
danskerne have skylden for.
Har vi endelig fået Skåne tilbage, Fint!

With best regards, John Schmitt. E-mail: John Schmitt@webpost.nl

Fra : Jim

Dato : 10-09-05 12:45

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> [...]
> danskerne have skylden for.
> Har vi endelig fået Skåne tilbage, Fint!

Hele den etablerede røde fløj med EL og SF i spidsen har advokeret for
nedlæggelsen af Barsebäck siden de blev klar over, hvad Barsebäckværket var
for noget.
Og puha da.. sikke da noget griseri. Vi kan da ikke have, at svenskerne får
energi på en sådan beskidt måde, selvom det ikke forurener.
Så hellere brænde olie og kul af, så har vi noget at hoste af, når vi engang
bliver gamle.
Så det er ikke svenskerne, der har ønsket dette, men snarere angste røde
danskere, som ikke kunne se fidusen.
De troede nemlig, at det var en tidsindstillet a-bombe, man havde bygget på
den anden side af sundet.

J.

Fra : John Schmitt

Dato : 10-09-05 13:07

Hello, Jim!
You wrote on Sat, 10 Sep 2005 13:44:53 +0200:

J> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
??>> Hello, Tokarev!
??>> You wrote on Sat, 10 Sep 2005 11:19:52 GMT:
??>>
??>> längre?"
??>>
??>>
??>>
??>>
??>>
> [...]

J> danskere, som ikke kunne se fidusen.
J> De troede nemlig, at det var en tidsindstillet a-bombe, man havde bygget

Man må beundre at danskerne har så stor indflydelse på svenske beslutninger
.. . .

With best regards, John Schmitt. E-mail: John Schmitt@webpost.nl

Fra : Jim

Dato : 10-09-05 13:31

> [...]
> røde
> bygget
>
> Man må beundre at danskerne har så stor indflydelse på svenske

Det kaldes diplamatiets magt iblandt nordiske naboer.

Fra : GB

Dato : 10-09-05 13:43

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i meddelelsen

> Det kaldes diplamatiets magt iblandt nordiske naboer.

Du ved vel nok, hvad forskellen på Sverige og de øvrige nordiske lande er?

;?)

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Jim

Dato : 10-09-05 14:40

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i meddelelsen

> Du ved vel nok, hvad forskellen på Sverige og de øvrige nordiske lande er?
>
> ;?)

Ja, der er mange foskelle, men jeg ved ikke, hvilken du tænker på.

Fra : GB

Dato : 10-09-05 15:27

> Ja, der er mange foskelle, men jeg ved ikke, hvilken du tænker på.

Sverige har gode naboer!

Fra : Jim

Dato : 10-09-05 15:36

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i meddelelsen

> Sverige har gode naboer!

Det vil jeg nu også sige, at vi danskere har.
Hvor skulle danskere ellers tage hen og handle billigt ind, når det er
højhelligdag. ;0)

Fra : GB

Dato : 10-09-05 15:46

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i meddelelsen news:4322ef3b
$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hvor skulle danskere ellers tage hen og handle billigt ind, når det er
> højhelligdag. ;0)

Hos den lokale perker?

Fra : Jim

Dato : 10-09-05 16:18

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i meddelelsen news:4322ef3b
> $0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hos den lokale perker?

Ja, hvis man bare skal have en gang halal-skinke.. ;)
Men skal man have de samme varer, som man handler i bilka, så tager man til
Malmö.

Fra : Sten Schou

Dato : 11-09-05 01:13

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse

> Ja, hvis man bare skal have en gang halal-skinke.. ;)
> Men skal man have de samme varer, som man handler i bilka, så tager man
> til Malmö.

Jeg plejer nu at tage til Göteborg, det tager kun 1½ time med hurtigfærgen
fra Frederikshavn. I Göteborg har de som bekendt også Nordens største
shoppingcenter, Nordstan.

Hilsen Sten

Fra : Jim

Dato : 11-09-05 10:59

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg plejer nu at tage til Göteborg, det tager kun 1½ time med hurtigfærgen
> fra Frederikshavn. I Göteborg har de som bekendt også Nordens største

Der har jeg ikke været endnu.

J.

Fra : John Schmitt

Dato : 10-09-05 13:55

> Det kaldes diplamatiets magt iblandt nordiske naboer.
Mon ikke de har haft for svært ved at få forsikringsdækning, var der ikke
noget med at Danmark opsagde den gensidige aftale om fritagelse for dækning
af skader på tværd af landegrænser ved atomuheld? - altså ren økonomi.

JS

Fra : Jim

Dato : 10-09-05 14:40

> [...]
> noget med at Danmark opsagde den gensidige aftale om fritagelse for
> dækning af skader på tværd af landegrænser ved atomuheld? - altså ren

Hvor mange atomuheld har man haft på BB?

Fra : Allan Riise

Dato : 10-09-05 14:48

> Hvor mange atomuheld har man haft på BB?

1 Endog stor fejl.
Skjult fejl på Barsebäck, opdaget i 1992
Sandsynligheden for en "værst tænkelig ulykke" på Barsebäck-værket, var 10
gange større, end man trode, fra værket blev taget i drift og frem til den
skjulte fejl blev opdaget i 1992!
Skjulte fejl kan betegnes som uforudsete hændelser i forhold til de
teoretiske beregninger og opnåede drifterfaringer.

Et alvorligt eksempel på en skjult fejl var blokeringen af tilførelsen af
vand i nødkølesystemet på Barsebäck 2-reaktoren i juli 1992. Problemet viste
sig at være en fejlkonstruktion af nødkølesystemet i de fem ældste svenske
reaktorer, deriblandt de to reaktorer på Barsebäck-værket.

Derudover har der da været masser af småuheld og et par halvstore, som jeg
nok skal lede efter.

--

Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 10-09-05 14:58

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> svenske reaktorer, deriblandt de to reaktorer på Barsebäck-værket.
>

> Derudover har der da været masser af småuheld og et par halvstore, som jeg

Og hvor mange Tjøwenhavnere kom til skade?
Hvor mange Amarkanere?

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 10-09-05 15:02

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvor mange Tjøwenhavnere kom til skade?
> Hvor mange Amarkanere?

Det vigtigste er vel at der ikke sketet noget der, men spørgsmålet du burde
have stillet er..
"Hvormange Københavner/Amagerkanere var i potentiel fare"

Op til 40.000 skønnet i start 80'erne, og med den større population i
området i 1992, var tallet nok højere.

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 10-09-05 15:10

> [...]
> "Hvormange Københavner/Amagerkanere var i potentiel fare"
>
> Op til 40.000 skønnet i start 80'erne, og med den større population i

Hvor tit opponerede du mod Tjernobyl?
Hvor mange gange demonstrerede du mod samme?
Ingen, gætter jeg på?
Tjernobyl var langt farligere end BB, da det var af en anden type, og
medarbejderne var ikke så intelligente, som på BB.
BB var langt mere sikkert end Tjernobyl. Og ingen danskere var i potentiel
fare ved nogen uheld.
I så fald ville BB have forårsaget en katastrofeadvarsel i Danmark i 92,
hvilket ikke var tilfældet.
Derimod var der langt større fare for danskerne i 1986, da Tjernobylværket
nedsmeltede.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 10-09-05 15:26

> [...]
> hvilket ikke var tilfældet.
> Derimod var der langt større fare for danskerne i 1986, da Tjernobylværket

Jeg var på barrikaderne imod Tjernobyl, og jeg ydede den bistand jeg kunne
(penge).

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 10-09-05 15:36

> Jeg var på barrikaderne imod Tjernobyl, og jeg ydede den bistand jeg kunne
> (penge).

Og hvad havde du troet, at dine småmønter kunne udrette?

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 10-09-05 15:41

> Og hvad havde du troet, at dine småmønter kunne udrette?

At jeg viser min sympati symbolsk.

Hvad skulle jeg ellers gøre?
Ingenting?

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 10-09-05 16:19

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hvad gik dine småpenge til?
Gik de til forbvedringer af a-kraftværket, eller gik de til forskning, eller
gik de til eks. nye hvide hatte til de ansatte?

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 10-09-05 14:59

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse

> Hvor mange atomuheld har man haft på BB?

"Sverige
Den 19. august 2003 anmeldte den svenske kernekraftinspektion, SKI,
Barsebäck-værket til anklagemyndigheden i Malmö med påstand om, at værket
havde overtrådt den svenske kernetekniklov og SKI's forskrifter i
forbindelse med en driftshændelse, som fandt sted omkring årsskiftet
2002/2003.

Under det årlige eftersyn i sommeren 2002 var der blevet installeret en ny
type termi-ske blandere i de to fødevandsledninger. Formålet med disse er at
sikre en tilstrække-lig opblanding af fødevandet med en temperatur på 180 oC
og vandet fra det automati-ske rensningssystem i reaktoren med en temperatur
på 280 oC for derved at undgå, at der opstår termiske spændinger i
rørvæggene. Driften var stabil hen til midten af no-vember 2002, hvor man
begyndte at konstatere afvigende vandstrømme i de to paral-lelle
fødevandsledninger - en tilstand som ikke var normal. Ubalancen øgedes
om-kring nytår, uden at man kunne finde årsagen. Den 3. januar 2003 var
vandstrømmene i fødevandsledningerne så meget i ubalance, at systemet til
beregning af nogle af reak-torens driftsparametre ikke længere fungerede.
Først den 16. januar 2003 blev det be-sluttet at stoppe driften for nærmere
at analysere årsagerne til ubalancen. Det viste sig, at dele af de termiske
blandere havde revet sig løs og havde sat sig fast forskellige ste-der i
rørledningerne og derved blokeret for en del af vandstrømmen.

De termiske blandere blev erstattet af en anden type, og Barsebäck-2
indledte driften igen den 7. marts. Samtidig krævede SKI en detaljeret
redegørelse for hændelsesforlø-bet og de tiltag, som siden var gjort for at
undgå gentagelser. Redegørelsen skulle væ-re færdig inden opstarten efter
eftersynet i sommeren 2003. Det var SKI's granskning af rapporten, som førte
til ovenstående anmeldelse til retten i Malmö med den begrun-delse, at
værket skulle være standset allerede den 3. januar 2003, hvor flere
driftspa-rametre lå uden for normalområdet. Hændelsen blev klassificeret til
INES-1 på den internationale skala for uheld på nukleare anlæg, jf.
appendiks A.

Først den 17. oktober fik Barsebäck-2 tilladelse til at starte igen efter at
have gennem-ført en række forbedringer, som krævet af SKI, men driften
skulle fortsat foregå under skærpet tilsyn, hvilket vil sige, at SKI har en
inspektør på anlægget hele tiden. Opstar-ten fandt først sted den 11.
december p.g.a. lækageproblemer i reaktorindeslutningen. "

"Sjælland. Kl. 12.30 opstod der problemer på kernekraftenheden Oskarshamn-3
og en-heden blev lukket ned manuelt, hvorved en produktion på 1200 MWe
forsvandt fra nettet. Fem minutter senere indtraf et uheld på en
koblingsstation syd for Göteborg, hvorved 4 stk. 400 kV ledninger faldt ud.
Dette førte til, at blok 3 og 4 på kernekraft-værket Ringhals automatisk
lukkede ned, da de ikke kunne komme af med de 1800 MWe, de producerede.
Forbruget i Sydsverige og Sjælland lige før kl. 12.30 krævede 6600 MWe. Med
tre kernekraftenheder koblet ud manglede der 3000 MWe, hvorved frekvensen på
nettet faldt så meget, at systemet brød sammen. Flere kabelforbindelser til
Tyskland var afbrudt p.g.a. planlagt eftersyn, hvilket var med til at
forværre situati-onen. Strømforsyningen i Danmark var først normal igen kl.
19.

I forbindelse med uheldet startede man for hurtigt op igen på Oskarshamn-3,
hvorved man introducerede en utilsigtet termisk transient i reaktortanken.
SKI beordrede heref-ter enheden nedlukket for at analysere transientens
indvirkning på reaktortanken. Oskarshamn-3 fik først tilladelse til at
starte igen den 18. november, efter at det var verificeret, at tanken ikke
havde taget skade. SKI klassificerede hændelsen til INES-1."

--

Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 10-09-05 15:12

> [...]
> tilladelse til at starte igen den 18. november, efter at det var
> verificeret, at tanken ikke havde taget skade. SKI klassificerede

Hvis mit liv og helbred har været i fare, så havde jeg nok hørt om det.
Jeg har aldrig været bekymret for mit helbred i forbindelse med BB´s
beliggenhed.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 10-09-05 15:27

> [...]
>>
> Hvis mit liv og helbred har været i fare, så havde jeg nok hørt om det.
> Jeg har aldrig været bekymret for mit helbred i forbindelse med BB´s

Dokumentation tror du heller ikke på...

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 10-09-05 15:37

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse

> Dokumentation tror du heller ikke på...

Jeg tror ikke på, at mit helbred har været i fare pga. BB.

Fra : Allan Riise

Dato : 10-09-05 15:42

> Jeg tror ikke på, at mit helbred har været i fare pga. BB.

Og nogen tror på Gud, andre på Allah, atter andre igen er Bhuddister.

Men det har jo ikke så meget med viden at gøre!

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 10-09-05 16:20

> [...]
>
> Og nogen tror på Gud, andre på Allah, atter andre igen er Bhuddister.
>
> Men det har jo ikke så meget med viden at gøre!

Jeg mindes ikke at være blevet bedt om at gå indendøre og lukke alle vinduer
og al ventilation pga. BB.

Fra : GB

Dato : 10-09-05 13:20

> [...]
> svenskerne får energi på en sådan beskidt måde, selvom det ikke
> forurener. Så hellere brænde olie og kul af, så har vi noget at hoste

Problemet var snarere, at vort broderfolk i sin groteske arrogance valgte
at placere lortet præcis lige ved siden af Danmarks hovedstad. De kunne sgu
da have bygget andre steder - der er enorme, øde strækninger i Sverige.

Fra : Jim

Dato : 10-09-05 13:33

> [...]
> sgu
> da have bygget andre steder - der er enorme, øde strækninger i Sverige.

Jo, men de må vel have manglet arbejdskraft.
Og at placere en arbejdsplads eks. 800 km. fra arbejdsstyrken ville da være
for tåbeligt.

J.

Fra : Sten Schou

Dato : 11-09-05 01:18

> [...]

> sgu
> da have bygget andre steder - der er enorme, øde strækninger i Sverige.

Danmark kunne da også have flyttet hovedsædet til f.eks. Århus, så havde
placeringen af hovedstaden også været noget mere central, fremfor i dag,
hvor den ligger i en afkrog af landet.

Hilsen Sten

Fra : John Schmitt

Dato : 11-09-05 09:53

> [...]
>
> Danmark kunne da også have flyttet hovedsædet til f.eks. Århus, så havde
> placeringen af hovedstaden også været noget mere central, fremfor i dag,

Det er da Jylland der ligger lidt afsides . . .

Fra : Sten Schou

Dato : 11-09-05 13:43

> Det er da Jylland der ligger lidt afsides . . .

Kun i forhold til det afsides liggende Tjøwenhawn...

Hilsen Sten

Fra : John Schmitt

Dato : 11-09-05 17:46

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> Kun i forhold til det afsides liggende Tjøwenhawn...

I forhold til befolkningscenteret . .

Fra : Kim Larsen

Dato : 10-09-05 12:43

Fra: "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
Emne: Re: Ang. BB
Dato: 10. september 2005 13:41

"Tokarev" <Dator 33@kindasux.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Om ca 30 år kan nedmontering påbörjas, fram till dess är REAKTORERNA semi

Hvilket er endnu en grund til at I aldrig skulle have haft lov til at bygge
det rådne atomkraftværk. Det er en skandale uden lige at vores dekadente
politikere tillod Barsebäck Atomkraftværk. Det havde de ingen, overhovedet
ingen opbakning til i befolkningen til ikke at gøre indsigelse før det blev
bygget men altså planlagt bygget. Det tog os rundt regnet 30 år at få jer
til at stoppe kraftværket og det vil tage endnu 30 år at få skamstøtten BB
kraftværket revet ned.

> [...]
> Förmodligen FARLIGARE eftersom alla ingenörer + supply inte är där.
>
> Danmark är et land bestående av idioter!

Du kan sgu selv være en idiot, din hjulbenede svensker.

Niels Bohr vänder sig i sin grav.

Fik han SÅ stor en radioaktiv bestråling ?

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)