Tynd mave
Fra : Sand Berner

Dato : 10-09-05 12:20

Jeg var oppe i nat, og kunne så se at den ene af vores katte har haft, eller
stadig har, dårlig mave. Den havde ikke nået at aflevere det i bakken, så
det lå rundt på gulvet.
Det var en blanding af diarré og noget 'lidt mere' fast. Tørkosten kunne man
se deri som om det faktisk bare er røget direkte gennem systemet.

Vi kan ikke mærke på nogen af dem, at der er noget galt, de miaver ligeså
meget som de plejer, og er kælne.

Nogen der ved om det kan være pga de spiser for meget tørkost? De er så
vilde med det, at de æder det hele tiden. Det er kun een bestemt type
tørkost de vil ha, det andet får bare lov til at stå.
Vi har ikke ændret på deres spisevaner.

Er det noget man bør gå til dyrlægen med, eller er det 'normalt' at det sker
engang i mellem?

Maria

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 10-09-05 12:46

Sand Berner skrev i en meddelelse...
> [...]
> Det var en blanding af diarré og noget 'lidt mere' fast. Tørkosten kunne
> man se deri som om det faktisk bare er røget direkte gennem systemet.

Er du sikker på at det er afføring og ikke opkast? Nogle gange kaster mine
op så det ligner det du beskriver: det flydende er så mørkfarvet af
galde/mavesyre og så ligger der ufordøjede stykker tørfoder deri?

Hvis der er diarre vil det være en god ide at give dem Zoolac der hjælper på
bakteriefloraen i tarmen. Zoolac kan købes på apoteker eller hos dyrlægen.
Alternativt kan man også sætte dem på skånekost et stykke tid - for eksempel
kogt hvid fisk blandet med mosede, kogte ærter.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : JytteJ

Dato : 10-09-05 14:04

"Sand Berner" <mariaoghenrik@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi har ikke ændret på deres spisevaner.
>
> Er det noget man bør gå til dyrlægen med, eller er det 'normalt' at det

Jeg synes ikke det lyder sandsynligt det med tørkosten, især ikke hvis de er
vant til det.
Men prøv som tidligere forslået med noget Zoolac.
Varer det ved så gå til til dyrlægen, de må ikke blive dehydrede.

VH.
JytteJ

Fra : Denise

Dato : 10-09-05 17:44

Sand Berner wrote:
> [...]
> Vi har ikke ændret på deres spisevaner.
>
> Er det noget man bør gå til dyrlægen med, eller er det 'normalt' at

Hvis du kan se tørkost i er det opkast. Det sker af og til, hos os faktisk
tit, at kattene forspiser sig og så kommer det op igen. Hvis du kigger
nærmere på opkastet kan du muligvis se noget hår også, så det kan også være
noget hårbolle der har generet, eller nogle træsstrå. Spiser de normalt er
der ikke noget at være nervøs for.
Så opkast er ret normalt for katte.

--
Hilsen Denise

Fra : fam. Ager

Dato : 10-09-05 18:42

> [...]
> Vi har ikke ændret på deres spisevaner.
>
> Er det noget man bør gå til dyrlægen med, eller er det 'normalt' at det

altså..mine raggier kan også lave det der, jeg troede i starten af min
kattekarriere også at det var afføring, indtil jeg så at de kastede op,
problemet blev løst da de fik malt!
mvh. marie

Fra : *SHOWPOWER*

Dato : 15-09-05 16:20

Hej Maria,

Det er ikke normalt for en kat mod sædvane er urenlig, det kan tyde på flere
ting, f.eks. at din kat er syg!
Nu skriver du ikke noget om hvorvidt dine katte er udendørskatte? -men varer
problemet ved, mere end højst 3 dage -må du kontakte din dyrlæge.

Mange hilsener
Pia.

Fra : Sand Berner

Dato : 16-09-05 23:38

Det er heldigvis ikke sket siden den ene gang, så mon ikke en af misserne
har fundet noget de ikke burde spise.... Desuden er de begge indekatte.