Spørgsmål vedr. kommentar under test.....
Fra : Ulrik Chr.

Dato : 10-09-05 11:53

Hej

Jeg har lavet en HTML 4.01 side, og tjekket den for fejl via
http://validator.w3.org - og den bliver fint nok godkendt som HTML 4.01, men
der kommer dog følgende kommentar med på vejen fra W3:

"Unknown Parse Mode!
The MIME Media Type (text/html) for this document is used to serve both SGML
and XML based documents, and it is not possible to disambiguate it based on
the DOCTYPE Declaration in your document. Parsing will continue in SGML
mode."

Er det noget man kan gøre noget ved?
- ved godt det ikke er en direkte fejl.

Jeg har følgende DOCTYPE og meta, der evt. kan ha betydning:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-09-05 13:40

Ulrik Chr. skrev:

> Jeg har følgende DOCTYPE og meta, der evt. kan ha betydning:
>
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Strict//EN"
> "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Ovenstående doctype er skizofren - første linje angiver typen html
4.01 strict, men anden linje henviser til dtd'en for html 4.01
transitional. Hvis du vil bruge strict, kan du skrive som følger:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

- og tilsvarende for transitional:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

> charset=iso-8859-1"> <meta name="DC.Format" scheme="mime"
> content="text/html">

Angivelse af content-type sker normalt i http-headeren (altså ikke
i html-kildekoden). Når browseren først er begyndt at modtage
dokumentet, er det for sent at skifte content-type. Den første
linje (meta http-equiv) kan stadig bruges, fordi den også angiver
tegnsættet. Den anden er efter min bedste overbevisning uden værdi.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 10-09-05 20:27

> Ovenstående doctype er skizofren

Det skyldtes faktisk at min doctype var blevet skizofren
Efter at have rettet min doctype er mit problem, som denne tråd handler om,
blevet løst......

Takker

--
MvH