Hovedpine efter mobiltelefon snak.
Fra : C Howard

Dato : 07-09-05 16:27

Jeg har her på det seneste snakket en del i mobiltelefon, 1 time af gangen
inden for den sidste uge.
Telefonen bliver total varm, det samme gør mine øre og jeg får lidt migræne
i den ene side af hoved.

Nu skal jeg bare snakke telefon i 5-10 min så prikker det i øret og stikker
i hoved.

Er der nogen af jer der har prøvet det?

Carsten

Fra : Michael

Dato : 07-09-05 16:56

C Howard wrote:
> [...]
> i den ene side af hoved.
>
> Nu skal jeg bare snakke telefon i 5-10 min så prikker det i øret og stikker

Slå vibratoren fra, når du snakker...

/michael

Fra : Fischer

Dato : 07-09-05 17:26

> Telefonen bliver total varm, det samme gør mine øre og jeg får
> lidt migræne i den ene side af hoved.

Du holder jo en lille microbølge-enhed op til hovedet. Det er næppe sundt i
det lange løb.

Brug et headset for din egen skyld.

*Fischer

Fra : Kurt

Dato : 07-09-05 18:53

> Du holder jo en lille microbølge-enhed op til hovedet. Det er næppe sundt
> i det lange løb.
>
> Brug et headset for din egen skyld.

Hvordan ser det ud med et Bluetooth headset, er det ufarligt?

Fra : Mikkel Westh

Dato : 07-09-05 19:22

On 2005-09-07 19:53:26 +0200, "Kurt" <stenhuggeren85@hotmail.com> said:

> Hvordan ser det ud med et Bluetooth headset, er det ufarligt?

Nogle har været bekymrede, for at den trådløse bluetooth-teknologi
skulle være farlig, men dette er (ligesom GSM-nettets stråling) aldrig
blevet bevist.
Desuden skal signalet på en BT-enhed jo kun række 10 meter, hvor en
mobiltelefon skal kunne nås mange kilometer væk fra en mast.

--
Mvh. Mikkel Westh

Fjern fælden ved mail.

Fra : Fischer

Dato : 07-09-05 19:25

> Hvordan ser det ud med et Bluetooth headset, er det ufarligt?

I al fald meget mindre farligt end selve mobiltelefonen, da sendestyrken er
meget, meget lavere.

*Fischer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-09-05 21:34

on 07-09-2005, Fischer supposed :
> Du holder jo en lille microbølge-enhed op til hovedet.

GSM900/1800 er vel ikke microbølge ? Bluetooth er svjh i 2,4ghz båndet
og det er microbølger.

Fra : BJ

Dato : 07-09-05 21:41

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Bluetooth er svjh i 2,4ghz båndet og det er microbølger.

Lidt mere fut i fejemøget og du har en ovn i øret.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-09-05 21:50

BJ brought next idea :

> Lidt mere fut i fejemøget og du har en ovn i øret.

Er faktisk ikke meget ved siden af - du kan også bare bruge dit WLAN
istedet =)

Fra : BJ

Dato : 07-09-05 21:54

KLIP

> Er faktisk ikke meget ved siden af - du kan også bare bruge dit WLAN
> istedet =)

I gamle dage var det ret morsomt at pille gummidutten af en 450/900 MHz
biltelefonantenne.

Fuld sendestyrke og en villig forsøgskanins pegefinger på spidsen..:)

Bortset fra det, bliver det spændende og se om der i fremtiden bliver
"blæst" og WLAN's udstråling..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : PerX ...

Dato : 20-09-05 05:25

In article <431f504a$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk says...

> "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Lidt mere fut i fejemøget og du har en ovn i øret.

Jeg kan see den oprindlige besked, men jeg vil lige indskyd at man i
sverige sidste år kom med en undersøgelse der vist at hvis man havde
talt i telefon i 10 år så var der en øget sandsynlighed for at man kunne
få en svulst på høre nerven. Dog ikke af kræft.

Fra : C Howard

Dato : 20-09-05 17:40

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 12-10-05 00:07

ti 20 sep 2005 06:24:57a satte PerX ... sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød:

> [...]
> talt i telefon i 10 år så var der en øget sandsynlighed for at man kunne
> få en svulst på høre nerven. Dog ikke af kræft.

Det havde så ikke noget med stråler at gøre. Det var lydtrykketr fra
højtaleren der for nogles vedkommende var for høj.

Mobilsignaler og WLAN-signaler er ikke farlige overhovedet og der er intet
videnskabeligt belæg, som ikke er blevet modbevist, på at det skulle være
farligt så tal du lystigt videre.

Steven

Fra : Max

Dato : 07-09-05 21:47

Hej Henrik

> GSM900/1800 er vel ikke microbølge ? Bluetooth er svjh i 2,4ghz båndet
> og det er microbølger.

Man plejer at definere mikrobølger som frekvenser mellem 1 GHz og 300 GHz,
og en mikrobølgeovn bruger frekvensen 2,45 GHz.

Mvh Max

Fra : BJ

Dato : 07-09-05 21:46

KLIP

> en mikrobølgeovn bruger frekvensen 2,45 GHz.

....og sluger typisk 1100 watt totalt.

Hvem pokker gider rende rundt med et langt gummikabel tilsluttet sin
trådløse øresnegl.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 12-10-05 00:15

on 07 sep 2005 10:46:28p satte BJ sig på en taburet og skrev følgende på et
stykke vådt franskbrød:

> ...og sluger typisk 1100 watt totalt.

Ja deri ligger den store forskel.

Man kan også drukne i en vandpyt hvis den blot er stor nok eller man gør
sig meget umage men der er ingen der holder sig fra svømmehallen af den
grund (bortset far nogle ganske få personer der lider af uhelbredelig
vandskræk) og drukneulykker der er til at overse.

Pointen er: mikrobølgeenergi (eller for den sags skyld alle andre signaler)
er farlige hvis der er store nok, i de mængder de findes i på en
mobiltelefon er de helt uskadelige. Man kan ikke engang tø frossen vand op
med den energi de udsender men man kan brænde sig på antennens blotede dele
fordi energien her er MEGET koncentreret men de er ikke skadelige når
antennen fungerer korrekt og man holder den op til hovedet.

Steven

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 08-09-05 15:35

> [...]
> on 07-09-2005, Fischer supposed :
>
> GSM900/1800 er vel ikke microbølge ? Bluetooth er svjh i 2,4ghz båndet og

Hvad betyder "svjh"???

Henrik

Fra : C Howard

Dato : 08-09-05 15:37

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad betyder "svjh"???

Så vidt jeg husker

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 12-10-05 00:02

on 07 sep 2005 06:25:59p satte Fischer sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Du holder jo en lille microbølge-enhed op til hovedet. Det er næppe
> sundt i det lange løb.

Det er der så INTET belæg for at det IKKE skulle være.

> Brug et headset for din egen skyld.

Det skal så være et BT-headset da ledningen fra et almindeligt headset
virker som antenne for signalet og kun gør ondt værre.

Steven

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 16-10-05 20:09

Hehe, det er næppe sundt at bruge bluetoothheadset, det ligger super tæt
på samme freq. som en mikrobølgeovn....

> [...]
> virker som antenne for signalet og kun gør ondt værre.

Hehe, det er næppe sundt at bruge bluetoothheadset, det ligger super tæt
Desuden er der intet galt i at der er antenne i ledningen, det er jo ligesom
nødvendigt,
og uskadeligt da det jo er helt almindelige ´radio freq.

Henrik

Fra : Anders Lund

Dato : 16-10-05 21:27

Henrik (Silkeborg) wrote:
> Hehe, det er næppe sundt at bruge bluetoothheadset, det ligger super tæt
> på samme freq. som en mikrobølgeovn....

Men LANGT fra lige så kraftigt.

> Desuden er der intet galt i at der er antenne i ledningen, det er jo ligesom
> nødvendigt,

Hvorfor er det nødvendigt med en antenne i ledningen? Virker
mobiltelefonen ikke uden et headset?

> og uskadeligt da det jo er helt almindelige ´radio freq.

Så er det lige at jeg spørger: hvad er almindelige radio frekvenser?
100 MHz? 1,8 GHz? 2,4GHz?

Førstnævnte er Radio 100 FM
Næste er mobiltelefoner på GSM 1800 nettet
Sidst har du hvad en mikrobølgeovn køre med

Jeg synes altså stadig at der er en god grund til at undersøge om det er
skadeligt at have en radiosender så tæt på hovedet hele tiden. Bluetooth
headset, lednings headset eller mobiltelefon....

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 20-10-05 19:33

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Men LANGT fra lige så kraftigt.
MEN MEGET tættere på....

> Hvorfor er det nødvendigt med en antenne i ledningen? Virker
> mobiltelefonen ikke uden et headset?
Jo, men det er antennen til radio delen...

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-09-05 17:20

"C Howard" <c.howard@get2net.dk> skrev i

> [...]
> migræne i den ene side af hoved.

> Nu skal jeg bare snakke telefon i 5-10 min så prikker det i øret og

Min første mobiltelefon var en Ericsson GH388 med lang antenne (1993).
Den lange antenne gjorde at en stor del af strålingen blev sendt afsted
op til 5 cm fra hovedet. Dengang følte jeg intet ubehag ved at anvende
mobiltelefon. Da jeg fik den første telefon med stumpantenne Ericsson
GA318 (1996) følte jeg, selv efter kortere samtaler, en svien i
tindingen. Med stumpantennen bliver hovedparten af energien udstrålet
ved stumpen/tindingen. I dag anvender jeg (næsten) altid en øresnegl,
når jeg taler i mobiltelefon, da jeg mener at den koncentrerede stråling
lige ved tindingen ikke er sundt for hjernevævet.

Claus

Fra : C Howard

Dato : 07-09-05 17:44

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> når jeg taler i mobiltelefon, da jeg mener at den koncentrerede stråling
> lige ved tindingen ikke er sundt for hjernevævet.

Havet selv en Nokia 1011 (mursten med lang antenne) havet heller ikke
problemer, det er kommet efterhånden som telefonerne er blevet mindre, har
været generet i et par dage nu.

Carsten

Fra : Bruno

Dato : 07-09-05 21:05

C Howard wrote:

> Havet selv en Nokia 1011 (mursten med lang antenne) havet heller ikke
> problemer, det er kommet efterhånden som telefonerne er blevet mindre, har
> været generet i et par dage nu.

Måden du holder på din telefon kan godt gøre en forskel, det er bedst
ikke at lukke hånden om den og i stedet holde den mellem et par fingre.
Nokia skriver vist om det i deres vejledning et sted, men lige hvor kan
jeg ikke huske.

mvh

Bruno

Fra : C Howard

Dato : 07-09-05 22:22

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> [...]
> skriver vist om det i deres vejledning et sted, men lige hvor kan jeg ikke

Ja det ved jeg godt, bruger også kun tre finger til at holde den.

Fra : JS

Dato : 08-09-05 16:19

"C Howard" <c.howard@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> migræne i den ene side af hoved.
>
> Nu skal jeg bare snakke telefon i 5-10 min så prikker det i øret og

Det er helt sikkert telefonitis

Fra : BJ

Dato : 08-09-05 16:31

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> "C Howard" <c.howard@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det er helt sikkert telefonitis

Behandles det ikke med penicillin..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : C Howard

Dato : 08-09-05 19:39

> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Behandles det ikke med penicillin..?

Nej, fastnet telefoni!

Fra : BJ

Dato : 08-09-05 21:38

"C Howard" <c.howard@get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, fastnet telefoni!

LOL

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 14:43

> Telefonen bliver total varm, det samme gør mine øre og jeg får lidt migræne
> i den ene side af hoved.

Ja, hvorfor hulen er antennen ikke monteret så den peger nedad ?
Nå-ja, så får man bare strubekræft i stedet for !!