Samsung E700 - hvordan fanden...
Fra : MVP

Dato : 07-09-05 10:47

....skiller man den ad ?
Jeg skal skifte LCD unit'en, og har derfor brug for at skille den ad i
hængslet mellem top og selve telefonen, således at jeg kan trække fladkablet
ud - men jeg kan ikke regne ud, hvordan man får det hængsel løsnet.
Hele telefonen er ellers skilt ad, og kikker jeg ind i hængslet, kan jeg se
at den er hæftet med en sort plastpal i den ene side, og et metal styr i den
anden.
Så vidt jeg kan se, kan kun den ene side løsnes7flyttes, men hvordan ?
Jeg har brug for råd fra en eller anden der har prøvet dette, eller et link
til en repair manual.

På forhånd tak.

Mads

Fra : helloo.dk

Dato : 07-09-05 10:52

"MVP" <madsvp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> ...skiller man den ad ?

Altså du vil skifte display...
Det er ikke så nemt og hvis du ikke har prøvet det før skal du passe meget
på.
Hvis du ikke har et orginalt display skal du også lodde...
Du kan se hvordan den ser ud skilt ad her..
http://www.uselessinfo.pwp.blueyonder.co.uk/images/others/1Samsung-E700-Exploded-View.jpg
Håber det kan hjælpe dig lidt på vej.
Hilsen Dan

Fra : MVP

Dato : 07-09-05 11:03

"helloo.dk" <> skrev i en meddelelse

> [...]
> på.
> Hvis du ikke har et orginalt display skal du også lodde...
> Du kan se hvordan den ser ud skilt ad her..

Hej Dan

Rigtig mange tak - ja, jeg har en løs forbindelse i fladkablet - LCD unit'en
fejler ellers intet.
Hvis man kikker på din røntgentegning, kan man se den omtalte hængselspal
(det er den der er lige over del 10 og forbindes med toppen - dette er også
vist med den lange Z-streg, der forbinder top med bund)
Hvordan får man gjort den fri af telefonen ??

Jeg har en dårlig forbindelse i kablet (del 6) - først vil jeg prøve at
lokalisere denne, men det er realistisk set sikkert umuligt...men igen,
måske er man heldig, og så sparer jeg skift af hele unit'en.

Mads

Fra : MVP

Dato : 07-09-05 11:29

"MVP" <madsvp_SPAMSUGER_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Sagt med andre ord - hvordan skiller man partdel 13 fra partdel 8 ? Hvordan
fjernes den pal uden at man ødelægger noget ?

Mads

Fra : helloo.dk

Dato : 07-09-05 11:56

> Sagt med andre ord - hvordan skiller man partdel 13 fra partdel 8 ?
> Hvordan fjernes den pal uden at man ødelægger noget ?

Du skal bare trykke den sorte tap ind (i venstre side) altså modsatte side
end der hvor kablet går. Denne tap skal trykkes ind og du kan således skille
de to dele fra hinanden. Men ryk ikke for hårdt da du så river kablet
istykker!
Hilsen Dan

Fra : MVP

Dato : 07-09-05 12:04

"helloo.dk" <dan@helloo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> end der hvor kablet går. Denne tap skal trykkes ind og du kan således
> skille de to dele fra hinanden. Men ryk ikke for hårdt da du så river

Ok, det var hvad jeg tænkte -- men den går RET stram/sidder faktisk fast -
derfor turde jeg ikke bruge kræfter.

Tak for hjælpen, Dan

/Mads