/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
SE K700i
Fra : Jakob


Dato : 01-09-05 19:49

Hej med jer!

Jeg var nede i Sonofonbutikken i eftermiddags og så på en K700i til 199 med
Sonofon Kvantum200.
Den ser fed ud, og ovenikøbet har jeg senere læst mig til at den skulle
kunne bruge mp3-lyde som ringetone. Passer det? For det kan man jo lave
meget sjov med...

Er det en ok fon? Jeg ved godt at den ikke har så meget hukommelse, men det
gør ikke så meget. Skal mest bruge radioen.

--
Hilsen Jakob



 
 
Hjorth (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Hjorth


Dato : 01-09-05 20:29

OK telefon og MP3 som ringetone virker fint.

Jeg havde en jeg var glad for, men efter 11 måneder
virkede joysticket ikke i nedadgående retning.
Gik ind til Sonofon, der sagde at fejl var dækket af garantien i 2 år.
MEN..... Telefonen havde åbenbart fået fugt, så der var en anelse
ir på printpladen - dette gælder garantien ikke. Det værste var dog,
at den ikke kan repareres.
Jørgen


"Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev i en meddelelse
news:O4IRe.66504$Fe7.222961@news000.worldonline.dk...
> Hej med jer!
>
> Jeg var nede i Sonofonbutikken i eftermiddags og så på en K700i til 199
> med Sonofon Kvantum200.
> Den ser fed ud, og ovenikøbet har jeg senere læst mig til at den skulle
> kunne bruge mp3-lyde som ringetone. Passer det? For det kan man jo lave
> meget sjov med...
>
> Er det en ok fon? Jeg ved godt at den ikke har så meget hukommelse, men
> det gør ikke så meget. Skal mest bruge radioen.
>
> --
> Hilsen Jakob
>



Jeppe Vestergaard (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Jeppe Vestergaard


Dato : 01-09-05 20:56

> Er det en ok fon? Jeg ved godt at den ikke har så meget hukommelse, men
> det gør ikke så meget. Skal mest bruge radioen.

K700i er generelt en rigtig god telefon. Den største mangel er uden tvivl at
hukommelsen ikke kan udvides, men derudover har den ikke nogen deciderede
minusser.

--
Jeppe Vestergaard
Email: Jeppe at dailyrush denmark - omskriv selv
www.mobilfotos.dk - sammenlign kvaliteten af kameratelefoner



Henrik Stidsen (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-09-05 22:08

Jakob laid this down on his screen :
> Den ser fed ud, og ovenikøbet har jeg senere læst mig til at den skulle kunne
> bruge mp3-lyde som ringetone. Passer det? For det kan man jo lave meget sjov
> med...

Det er fuldstændig korrekt.

> Er det en ok fon? Jeg ved godt at den ikke har så meget hukommelse, men det
> gør ikke så meget. Skal mest bruge radioen.

Den er rigtig lækker - men overvej om ikke du vil investere i K750
istedet.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/



Bertel Lund Hansen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 02-09-05 00:42

Jakob skrev:

> Jeg var nede i Sonofonbutikken i eftermiddags og så på en K700i til 199 med
> Sonofon Kvantum200.
> Den ser fed ud, og ovenikøbet har jeg senere læst mig til at den skulle
> kunne bruge mp3-lyde som ringetone. Passer det?

Ja, både midi og mp3.

> Er det en ok fon?

Ja.

>Jeg ved godt at den ikke har så meget hukommelse

40 MB er meget til mig.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

///M (02-09-2005)
Kommentar
Fra : ///M


Dato : 02-09-05 00:47

Bertel Lund Hansen wrote:
> Jakob skrev:
>
>> Jeg var nede i Sonofonbutikken i eftermiddags og så på en K700i til
>> 199 med Sonofon Kvantum200.
>> Den ser fed ud, og ovenikøbet har jeg senere læst mig til at den
>> skulle kunne bruge mp3-lyde som ringetone. Passer det?
>
> Ja, både midi og mp3.

Jep, men du kan ikke skifte sms-toner :-/

>
>> Er det en ok fon?

Jeg var glad for den - ret hurtig til det meste, ok kamera og ok software.
Skiftede kun fordi jeg ikke brød mig om knapperne (for hårde).

--
Mvh
///M



Bertel Lund Hansen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 02-09-05 10:26

///M skrev:

> Jep, men du kan ikke skifte sms-toner :-/

Nej, ikke ud over de 6 indlagte muligheder.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Anders \(6400\) (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders \(6400\)


Dato : 02-09-05 06:21

Du bør nok lige sammenligne priserne på nettet inden du køber....

Sonofon har det jo med at lægge deres egen e-go menu system ind i telefon.
Hvis det skal fjernes på et senere tidspunt, skal du regne med en merudgift
på ca. 200,-

Så den samlede pris hos Sonofon bliver ca. 1600,-

Du kan faktisk spare 141,- ved at købe den uden abb. på nettet - se evt.
www.mobilpriser.dk

Bortset fra det, så er det en OK telefon. Eneste minus er bare at du ikke
kan sætte mere hukommelse i.

/A

"Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev i en meddelelse
news:O4IRe.66504$Fe7.222961@news000.worldonline.dk...
> Hej med jer!
>
> Jeg var nede i Sonofonbutikken i eftermiddags og så på en K700i til 199
> med Sonofon Kvantum200.
> Den ser fed ud, og ovenikøbet har jeg senere læst mig til at den skulle
> kunne bruge mp3-lyde som ringetone. Passer det? For det kan man jo lave
> meget sjov med...
>
> Er det en ok fon? Jeg ved godt at den ikke har så meget hukommelse, men
> det gør ikke så meget. Skal mest bruge radioen.
>
> --
> Hilsen Jakob
>



Jeppe Vestergaard (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Jeppe Vestergaard


Dato : 02-09-05 08:15

> Du kan faktisk spare 141,- ved at købe den uden abb. på nettet - se evt.
> www.mobilpriser.dk

Nja, det er jo ikke helt den fulde sandhed. Køber han den ved TDC eller
Sonofon får han jo typisk 6x199 kroners forbrug med i samme pris. Det
forbrug skal han betale udover hvis han køber den uden abonnement.

--
Jeppe Vestergaard
Email: Jeppe at dailyrush denmark - omskriv selv
www.mobilfotos.dk - sammenlign kvaliteten af kameratelefoner



Anders \(6400\) (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders \(6400\)


Dato : 02-09-05 09:38

Så kom med hele sandheden, for hvis man køber en mobil uden abb. så er man
da godt DUM hvis man betaler abb.ved siden af....

/A

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse
news:4317fbda$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
>> Du kan faktisk spare 141,- ved at købe den uden abb. på nettet - se evt.
>> www.mobilpriser.dk
>
> Nja, det er jo ikke helt den fulde sandhed. Køber han den ved TDC eller
> Sonofon får han jo typisk 6x199 kroners forbrug med i samme pris. Det
> forbrug skal han betale udover hvis han køber den uden abonnement.
>
> --
> Jeppe Vestergaard
> Email: Jeppe at dailyrush denmark - omskriv selv
> www.mobilfotos.dk - sammenlign kvaliteten af kameratelefoner
>



Jeppe Vestergaard (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Jeppe Vestergaard


Dato : 02-09-05 10:40

> Så kom med hele sandheden, for hvis man køber en mobil uden abb. så er man
> da godt DUM hvis man betaler abb.ved siden af....

Nu vil jeg ikke lyde anklagende, men læste du ikke hvad jeg skrev?

Hvis du køber en telefon ved TDC er det typisk med MobilExtra 200. Hvis vi
siger telefonen koster 1.000 kroner med det abonnement (eksempel), og du
bruger 200 kroner om måneden, får du altså telefonen for de 1.000 kroner, og
bruger 1.200 kroner det første halve år - i alt 2.200 kroner. Køber du den
uden abonnement koster den fx 2.000 kroner. Derudover kommer så de 200
kroner du bruger om måneden - på det første halve år vil den dermed 3.200
kroner.

--
Jeppe Vestergaard
Email: Jeppe at dailyrush denmark - omskriv selv
www.mobilfotos.dk - sammenlign kvaliteten af kameratelefoner



Anders \(6400\) (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders \(6400\)


Dato : 02-09-05 11:09

I stedet for at komme med dit abbonement volapyk, så køb den dog uden, den
kan fåes til 1444,-

Så det kan slet ikke betale sig det der med abbonement.

Ud fra dine beregninger (Jeppe) kan man faktisk få 2 uden abbonement, og så
er der stadigvæk penge til overs...

/A


"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse
news:43181e02$0$18638$14726298@news.sunsite.dk...
>> Så kom med hele sandheden, for hvis man køber en mobil uden abb. så er
>> man da godt DUM hvis man betaler abb.ved siden af....
>
> Nu vil jeg ikke lyde anklagende, men læste du ikke hvad jeg skrev?
>
> Hvis du køber en telefon ved TDC er det typisk med MobilExtra 200. Hvis vi
> siger telefonen koster 1.000 kroner med det abonnement (eksempel), og du
> bruger 200 kroner om måneden, får du altså telefonen for de 1.000 kroner,
> og bruger 1.200 kroner det første halve år - i alt 2.200 kroner. Køber du
> den uden abonnement koster den fx 2.000 kroner. Derudover kommer så de 200
> kroner du bruger om måneden - på det første halve år vil den dermed 3.200
> kroner.
>
> --
> Jeppe Vestergaard
> Email: Jeppe at dailyrush denmark - omskriv selv
> www.mobilfotos.dk - sammenlign kvaliteten af kameratelefoner
>



Cox (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Cox


Dato : 02-09-05 12:18

On Fri, 2 Sep 2005 12:08:43 +0200, Anders (6400) wrote:

> I stedet for at komme med dit abbonement volapyk, så køb den dog uden, den
> kan fåes til 1444,-

Ja, og den kan fåes med f.eks. Telia Go199 til en samlet udgift på 1449,-
over 6 måneder. Her får du så for 199,- forbrug hver måned med i købet.

> Så det kan slet ikke betale sig det der med abbonement.

Korrekt. Du kan faktisk spare op til en hel femmer - hvis dit samlede
forbrug på 6 måneder vel at mærke er på under 5 kroner...

Anders \(6400\) (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders \(6400\)


Dato : 02-09-05 13:36

Husk lige på at der også er noget der hedder oprettelse på 99,- . De fleste
selskaber simlåser også telefonerne, så det er også 100,- for at få dem
oplåst.

De skal lægges oveni i dine 1449,-

/A

"Cox" <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse
news:qa8o1evuagh2.13miu144z5042.dlg@40tude.net...
> On Fri, 2 Sep 2005 12:08:43 +0200, Anders (6400) wrote:
>
>> I stedet for at komme med dit abbonement volapyk, så køb den dog uden,
>> den
>> kan fåes til 1444,-
>
> Ja, og den kan fåes med f.eks. Telia Go199 til en samlet udgift på 1449,-
> over 6 måneder. Her får du så for 199,- forbrug hver måned med i købet.
>
>> Så det kan slet ikke betale sig det der med abbonement.
>
> Korrekt. Du kan faktisk spare op til en hel femmer - hvis dit samlede
> forbrug på 6 måneder vel at mærke er på under 5 kroner...



Cox (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Cox


Dato : 02-09-05 15:13

On Fri, 2 Sep 2005 14:36:05 +0200, Anders (6400) wrote:

> Husk lige på at der også er noget der hedder oprettelse på 99,- . De fleste
> selskaber simlåser også telefonerne, så det er også 100,- for at få dem
> oplåst.
>
> De skal lægges oveni i dine 1449,-

Oprettelsen på 99,- er inkluderet i de 1449 kr. Simlåsen kan fjernes gratis
efter 6 måneder. Der er alligevel ikke rigtig nogen grund til at låse den
op før hvis den er købt med et abonnement med minimumsforbrug...

Anders \(6400\) (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders \(6400\)


Dato : 02-09-05 18:10

Har lige set på mobilpriser.dk, at hvis man vil den med Telia Express, så
kan den fåes til 1075,-

/A

"Cox" <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse
news:12vccfpfc1is3$.cznweqfwamec$.dlg@40tude.net...
> On Fri, 2 Sep 2005 14:36:05 +0200, Anders (6400) wrote:
>
>> Husk lige på at der også er noget der hedder oprettelse på 99,- . De
>> fleste
>> selskaber simlåser også telefonerne, så det er også 100,- for at få dem
>> oplåst.
>>
>> De skal lægges oveni i dine 1449,-
>
> Oprettelsen på 99,- er inkluderet i de 1449 kr. Simlåsen kan fjernes
> gratis
> efter 6 måneder. Der er alligevel ikke rigtig nogen grund til at låse den
> op før hvis den er købt med et abonnement med minimumsforbrug...



FedeDorit (03-09-2005)
Kommentar
Fra : FedeDorit


Dato : 03-09-05 09:58


"Anders (6400)" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:431886d2$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Har lige set på mobilpriser.dk, at hvis man vil den med Telia Express, så
> kan den fåes til 1075,-
>
> /A
>
> "Cox" <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> news:12vccfpfc1is3$.cznweqfwamec$.dlg@40tude.net...
>> On Fri, 2 Sep 2005 14:36:05 +0200, Anders (6400) wrote:
>>
>>> Husk lige på at der også er noget der hedder oprettelse på 99,- . De
>>> fleste
>>> selskaber simlåser også telefonerne, så det er også 100,- for at få dem
>>> oplåst.
>>>
>>> De skal lægges oveni i dine 1449,-
>>
>> Oprettelsen på 99,- er inkluderet i de 1449 kr. Simlåsen kan fjernes
>> gratis
>> efter 6 måneder. Der er alligevel ikke rigtig nogen grund til at låse den
>> op før hvis den er købt med et abonnement med minimumsforbrug...
>
>
Ja og hvis man er Tele2 kunde kan man få den til 999,- inkl 6 mdr
abonnement.




Jakob (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 02-09-05 09:12

> Sonofon har det jo med at lægge deres egen e-go menu system ind i telefon.
> Hvis det skal fjernes på et senere tidspunt, skal du regne med en
> merudgift på ca. 200,-

Hvad er det for et menu?
Ligger det "i vejen" når/hvis man ikke skal bruge det mere? (Går ud fra at
det er noget man kun kan bruge hvis man bliver ved Sonofon efter
bindingsperioden)

--
Hilsen Jakob



Jeppe Vestergaard (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Jeppe Vestergaard


Dato : 02-09-05 09:32

> Hvad er det for et menu?

Det er WAP-interfacet, og kan kun bruges hvis man har Sonofon.

--
Jeppe Vestergaard
Email: Jeppe at dailyrush denmark - omskriv selv
www.mobilfotos.dk - sammenlign kvaliteten af kameratelefoner



Jakob (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 02-09-05 09:45

> Det er WAP-interfacet, og kan kun bruges hvis man har Sonofon.

Undskyld hvis jeg er uvidende:
Dvs. man kan ikke bruge WAP, hvis man skifter til Telmore eller TDC,
medmindre man får en anden software i?

--
Hilsen Jakob



Anders \(6400\) (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders \(6400\)


Dato : 02-09-05 10:07

Sonofon har deres eget WAP interface, skal du bruge eks. TDC el. Telmore
(kører på sammet net) så skal du have langt et andet interface i telefonen

/A

"Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev i en meddelelse
news:EjURe.66540$Fe7.223532@news000.worldonline.dk...
>> Det er WAP-interfacet, og kan kun bruges hvis man har Sonofon.

> Undskyld hvis jeg er uvidende:
> Dvs. man kan ikke bruge WAP, hvis man skifter til Telmore eller TDC,
> medmindre man får en anden software i?
>
> --
> Hilsen Jakob
>



Jakob (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 02-09-05 12:42

> Sonofon har deres eget WAP interface, skal du bruge eks. TDC el. Telmore
> (kører på sammet net) så skal du have langt et andet interface i telefonen

Dvs. at man f.eks. heller ikke kan gå den anden vej?
Hvis man nu har en "neutral" telefon der ikke er SIM-låst og ønsker at bruge
Sonofon, så kan man ikke WAP'e fordi Sonofons interface ikke ligger i den
oroginale software??
Det lyder da ikke særlig smart. Men det skal det nok heller ikke være...

--
Hilsen Jakob



Ukendt (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-09-05 10:49

Jakob wrote:
>> Det er WAP-interfacet, og kan kun bruges hvis man har Sonofon.
>
> Undskyld hvis jeg er uvidende:
> Dvs. man kan ikke bruge WAP, hvis man skifter til Telmore eller TDC,
> medmindre man får en anden software i?

Det kaldes "Branding" og er noget RIGTIGT hø! Jeg havde selv mit hyr med
det, da jeg i sin tid købte en K700i med Orange abb. Telefonen havde en
speciel Orange-software som ikke kunne fjernes. Det indebar bl.a. at alle
ikoner var orange, samt at visse funktioner ikke kunne bruges. F.eks. var
menuen "mine genveje" fjernet, og genvejen til SMS i joysticket var
ligeledes fjernet. Jeg var både omkring Sony-Ericsson, Orange, adskillige
værksteder, samt til sidst, forbrugerstyrelsen. Der var værksteder der
påstod de kunne fjerne en branding, men jeg har ikke set nogen eksempler på
at det faktisk kunne lade sig gøre ... men det her var med Orange, og jeg
skal ikke kunne sige om det forholder sig ligesådan med andre udbydere. Men
se dig GRUNDIGT for, inden du køber.

mvh.
Kim Frederiksen



Jakob (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 02-09-05 12:50

> Det kaldes "Branding" og er noget RIGTIGT hø!

Ja, det lyder faktisk rigtig uspændende...
Jeg har lige ringet til den lokale Sonofon-butik for at spørge om emnet.
Han sagde at den er SIM-låst og at der ligger noget der hedder e-go på.
Anders skrev længere oppe i tråden, at det koster noget at få fjernet
senere, men ham Fra Sonofon sagde til mig, at "det kan man bare slette".
"Det er jo bare en hjemmeside", sagde han. Er han fuld af løgn?! Ham i
butikken altså...

--
Hilsen Jakob



Anders \(6400\) (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders \(6400\)


Dato : 02-09-05 13:19

Jeg havde på et tidspunkt en K700i, som jeg købte hos Sonofon. Købte den
uden abb. men den der e-go menu var der stadigvæk.

Fik at vide at den godt kunne fjernes, men det ville koste mig 200,- + at
jeg skulle undvære telefonen i 2-4 dage...

Så ham du har fået det at vide, er fuld af løgn, eller også er der ikke den
samme service i alle Sonofon butikkerne.

/A

"Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev i en meddelelse
news:51XRe.66559$Fe7.223557@news000.worldonline.dk...
>> Det kaldes "Branding" og er noget RIGTIGT hø!
>
> Ja, det lyder faktisk rigtig uspændende...
> Jeg har lige ringet til den lokale Sonofon-butik for at spørge om emnet.
> Han sagde at den er SIM-låst og at der ligger noget der hedder e-go på.
> Anders skrev længere oppe i tråden, at det koster noget at få fjernet
> senere, men ham Fra Sonofon sagde til mig, at "det kan man bare slette".
> "Det er jo bare en hjemmeside", sagde han. Er han fuld af løgn?! Ham i
> butikken altså...
>
> --
> Hilsen Jakob
>



Jakob (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 02-09-05 13:43

> Fik at vide at den godt kunne fjernes, men det ville koste mig 200,- + at
> jeg skulle undvære telefonen i 2-4 dage...
>
> Så ham du har fået det at vide, er fuld af løgn, eller også er der ikke
> den samme service i alle Sonofon butikkerne.

Det lyder underligt. Han sagde ordret: "Det kan du da bare slette"

Hmm...

--
Hilsen Jakob



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste