Nokia 5140i GPS.
Fra : Simon Jacobsen

Dato : 30-08-05 18:23

Jeg ville høre om der er nogen på denne gruppe der kender noget til det GPS
cover til en Nokia 5140i man kan købe. Har overvejet at købe det, men er det
pengene værd og kan man lave router/finde adr. på den.

Simon Jacobsen

Fra : anders majland

Dato : 31-08-05 12:52

> Jeg ville høre om der er nogen på denne gruppe der kender noget til det
> GPS cover til en Nokia 5140i man kan købe.

Jeg har haft den knapt et år på en 5140, og den fungere stort som beskrevet
i nokia's reklamer. Jeg synes dog GPS'en er lidt langsom i opstart og har
lidt ringe følsomhed - sammenlignet med nogle forskellige garmin jeg har
haft lånt.

Jeg bruger mest min som et nøjagtigt speedometer på motorcyklen. Det
originale viser lidt som vinden blæser og med de bødetakster der er gældende
(og ikke mindst de nye "klippekortsregler") er det betryggende at have et
nøjagtigt speedometer. På en øde jysk landevej er det vel de færreste det
vil finde det groft uforsvarligt at køre 105km/t, men der er jo snart nok
til at give et hak i kortet ... Og man kommer jo stort set ligesåhurtigt
frem med 104km/t

Jeg har også prøvet ruteplanlægningen nogen gange. Men sætter telefonens
skærm en klar begrænsning - den er alt for lille til at følge sin position
på et kort... Desuden har jeg ikke fået den til at genberegne ruten
automatisk når jeg afviger fra den. Og telefonen er hverken i bil eller på
mc nem at betjene under kørlsen...

> Har overvejet at købe det, men er det pengene værd og kan man lave
> router/finde adr. på den.

Som speedometer er den fin - men skal du bruge ruteplanlægningen dagligt
eller ugenligt så ville jeg vælge en seperat gps med større skærm ... I
bilen kan det også være svært at få signal nok - Jeg har dog haft helt med
at sætte den i klemme i rattet - mellem navn og krans. Så kan den godtnok
ikke lades imens, men displayet er rimeligt tæt på øjenene.