6610 der har fået meget vand
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 26-08-05 15:16

Hej i gruppen,

Jeg har en nokia 6610, som har haft problemer med højtaleren, der
efterfølgende er lavet på garantien. For et par uger siden fik jeg druknet
den, men fik efter en lang tørretid på radiatoren liv i den igen, og den har
kørt som ny igen indtil i går, hvor der pludselig er begyndt at være vrøvl
med højtaleren igen.
Mit spørgsmål lyder så:
Kan de hos reperatøren se, at den har været i vandet, for så gider jeg sq
ikke sende den ind igen, eller opdager de det aldrig, når resten af tlf'en
ellers virker som normalt?
For den fejl med højtaleren har nemlig ikke en daddel med vandet at gøre, så
den må ind på garantien igen, hvis det er.

--
Psycho Cowboy

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 26-08-05 16:59

> Kan de hos reperatøren se, at den har været i vandet, for så gider jeg sq
> ikke sende den ind igen, eller opdager de det aldrig, når resten af tlf'en
> ellers virker som normalt?

Ja - det kan man se så snart man skiller den ad. Alle lodninger irrer til..

> For den fejl med højtaleren har nemlig ikke en daddel med vandet at gøre,
> så den må ind på garantien igen, hvis det er.

Nu er jeg absolut ikke ekspert i elektronik - men hvordan kan du med
sikkerhed afskrive fejlen til ikke at have noget med vandet at gøre? Det er
ikke mange telefoner der overlever at komme i vand. Det er normalt at de
virker 1-2 måneder, hvorefter de begynder at få problemer, da lodningerne
som sagt langsomt irrer til efterfølgende, selvom den har været en tur på
radiatoren.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 27-08-05 17:51

Jeppe Vestergaard wrote:

> Ja - det kan man se så snart man skiller den ad. Alle lodninger irrer
> til..
___________________________________

Hmm, også når jeg efterfølgende skyllede delene af under vandhanen og
tørrede dem med et håndklæde? (Her snakker vi alle dele skilt ad - dvs. også
printpladen.)
___________________________________

___________________________________

> Nu er jeg absolut ikke ekspert i elektronik - men hvordan kan du med
> sikkerhed afskrive fejlen til ikke at have noget med vandet at gøre?
___________________________________

Det kan jeg selvfølgelig heller ikke 100%, men fejlen er softwarebetinget -
det fik jeg at vide sidst den var til reparation, og den gør nøjagtigt på
samme måde nu, så det skulle undre mig meget, hvis ikke det er den samme
fejl, der spøger.
Det mærkelige er nemlig, at tlf'en sagtens kan sige de små bip-lyde, når man
fx. slår tastaturlåsen til og fra, men den kan ikke sige ringetoner, samt
medhør og radio.

--
Psycho Cowboy

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 27-08-05 18:27

> [...]
> softwarebetinget - det fik jeg at vide sidst den var til reparation, og
> den gør nøjagtigt på samme måde nu, så det skulle undre mig meget, hvis

Hvis fejlen er softwarebetinget kan du nok være heldig at den smutter
igennen uden problemer - det skiller de den nok næppe ad.