Mobil Repeater
Fra : Frederik_Larsen

Dato : 24-08-05 12:03

Hej,

Jeg har lige købt et hus ude på landet,
og til min store fortrydelse så er der svag, og til tider ingen mobil
dækning. (TDC)
Jeg har derfor behov for at få en form for mobil repeater.
Jeg har kigget på sådan en YAGI retningsbestemt antenne.
Men jeg er ikke så interreseret i at skulle have et kabel i telefonen
for at kunne snakke.

Er der andre som har samme problem, som måske kunne komme med noget
input??

Frederik

Fra : Max

Dato : 24-08-05 12:07

Hej

>Er der andre som har samme problem, som måske kunne komme med noget
>input??

En fastnet telefon, måske noget ADSL og IP telefoni.

Mvh Max

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-08-05 13:33

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Mvh Max

Ingen hjælp blot støj suk...

Det er stadig afik ikke tilladt at booste et gsm signal udover de ca 2 watt
de sender med desværre..

Fra : Max

Dato : 24-08-05 14:01

Hej F

> Det er stadig afik ikke tilladt at booste et gsm signal udover de ca 2
watt
> de sender med desværre..

Man begøver jo heller ikke nødvendigvis mere effekt, en højt placeret
antenne kan jo også gøre det.

Mvh Max

Fra : Jonas Christensen

Dato : 24-08-05 14:11

> Hej F

> watt
>
> Man begøver jo heller ikke nødvendigvis mere effekt, en højt placeret
> antenne kan jo også gøre det.
>
> Mvh Max

Der er faktisk også forskel på, hvor gode de enkelte mobiltelefoner er til
at modtage signalet... Så måske kan en telefon med en bedre modtage-evne
gøre det ud for en højt placeret antenne...

- Jonas

Fra : frederik@web-me.dk

Dato : 24-08-05 18:54

Det jeg som sagt søger er en repeater, som kan forstærke signalet i
huset.
Dvs. placere en antenne på taget, også få mobil telefonen forbundet
til den på en eller anden måde uden kabel...

Fra : Max

Dato : 24-08-05 21:30

Hej Frederik

>Dvs. placere en antenne på taget, også få mobil telefonen forbundet
>til den på en eller anden måde uden kabel...

Noget sådant

http://www.wimo.de/cgi-bin/verteiler.pl?url=gsm-repeater_e.htm

http://www.criterioncellular.com/repeaters/

Mvh Max

Fra : frederik@web-me.dk

Dato : 25-08-05 06:00

Ja! Det er lige præcis sådan noget...
Men lige de der virker lidt pebret...

Jeg har set at man i biltema kan få sådan en Yagi antenne, ligesom de
beskriver, så jeg mangler faktisk bare et sted i DK hvor jeg kan få
sådan en boks der laver signalet fra antennen om til trådløst. Så
mobilen automatisk får signal fra boksen.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 26-08-05 10:06

<frederik@web-me.dk> wrote in message
[...]

Alternatit køb et bilinstallationssæt og brug det i hjemmet med en ekstern
antenne... må være til at gøre for rimelige penge du skal blot bruge 12
volt..