Skal jeg tage mobilen med på ferie?
Fra : anders

Dato : 19-08-05 20:13

Hey..

Jeg er lid i tvivl om hvorvidt jeg skal tage min mobil med på ferie. Det KAN
jo blive en dyr affære.
Jeg skal til Irkutsk i Sibirien og vil da gerne have min mobil med til at
sende en enkelt eller to "Vi har det godt-sms'er", men jeg SKAL have min
telefonsvare tændt, da jeg er freelancer og mine mulige arbejdsgivere skal
have at vide jeg ikke er i landet hvis de ringer. Men er der noget med, at
det de lytter og taler til telefonsvaren bliver bonet som om det var en
almindelig samtale til en tændt mobil i Sibirien?

Mvh
Anders

Fra : Flemming

Dato : 19-08-05 20:48

anders wrote:

> [...]
> Men er der noget med, at det de lytter og taler til telefonsvaren
> bliver bonet som om det var en almindelig samtale til en tændt mobil

Du skal bare sørge for at viderestille til tlf. svar inden du tager ud af
landet. Så ryger alle opkald dertil direkte. SMS kommer frem, hvis det
understøttes der

--
Mvh. Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-05 00:58

"Flemming" <123spam4me@gmail.(c)om> skrev i en meddelelse

> Du skal bare sørge for at viderestille til tlf. svar inden du tager ud af
> landet. Så ryger alle opkald dertil direkte. SMS kommer frem, hvis det
> understøttes der

Ved almindelig betinget viderestilling betaler ejeren af mobiltelefonen
dobbelt udlandstakst hver gang, der er nogen, der ringer til telefonsvaren.

Dette kan dog undgåes ved at bruge ubetinget viderestilling. Læs mere om
emnet her:
http://www.sonofon.dk/om_sonofon/presse/tema_og_baggrund/udland/artikel4.sht
ml

Fra : Max

Dato : 19-08-05 21:31

Hej Anders

> Jeg er lid i tvivl om hvorvidt jeg skal tage min mobil med på ferie. Det
KAN
> jo blive en dyr affære.

Sidst jeg var gennem Brussel's lufthavn så jeg nogle automater med
mobiltelefoner i, man trak så en telefon man kunne bruge, ved afrejse
puttede man telefonen retur i automaten og fik sit depositum minus
leje og opkaldsafgifter retur. Mon der findes den slags i den lufthavn
du skal til rusland gennem ?

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-05 00:51

"anders" <junk@xotminusdette.dk> skrev i en meddelelse
> Hey..
>
> Jeg er lid i tvivl om hvorvidt jeg skal tage min mobil med på ferie. Det
KAN
> jo blive en dyr affære.

Måske.

> [...]
> det de lytter og taler til telefonsvaren bliver bonet som om det var en
> almindelig samtale til en tændt mobil i Sibirien?

Nej - men hver gang, der er nogen, der ringer til din telefonsvarer, bliver
du faktureret for dobbelt udlandstakst fra Danmark til Sibirien, hvis du
vælger almindelig betinget viderestilling (standard) til din telefonsvarer.

Du kan vælge at bruge ubetinget viderestilling, så bliver du ikke
faktureret. Ubetinget viderestilling er ikke standard hos alle
teleselskaber. Desuden skal den ubetingede viderestilling helst aktiveres,
før du forlader DK - så ring til dit teleselskab og hør nærmere.

Fra : anders

Dato : 20-08-05 17:29

"Ukendt" <ukendt@frihed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> teleselskaber. Desuden skal den ubetingede viderestilling helst aktiveres,
> før du forlader DK - så ring til dit teleselskab og hør nærmere.

Jeg har telia og en Nokia 6230. Er det jeg skal gøre, at gå ind i telefonen
og aktivere "omstil alle taleopkald"? Eller kræver det noget andet for at
lave en ubetinget viderestilling?

Mvh
Anders

Fra : M. S. H.

Dato : 20-08-05 21:24

> [...]
telefonen
> og aktivere "omstil alle taleopkald"? Eller kræver det noget andet for at

Ja, det er netop "omstil alle taleopkald", der er det, man kalder ubetinget
viderestilling. Jeg har ikke det store kendskab til hvilke viderestillinger,
der er standard hos Telia. Men hvis du kan aktivere "omstil alle opkald", så
ligger ubetinget viderestilling på dit abonnement.

Fra : M. S. H.

Dato : 20-08-05 21:24

> [...]

der er standard hos Telia. Men hvis du kan aktivere "omstil alle opkald", så
ligger ubetinget viderestilling på dit abonnement.

---
M. S. H. - tidligere kendt som "Ukendt".

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 21-08-05 06:31

Du kunne jo evt. kontakte Telia, inden du daffer til Sibirien...

/A