email på nokia 7260 via Tele2
Fra : Nicoai Hansen

Dato : 19-08-05 10:43

Hej,

Har forgæves søgt efter opsætning til email via tele2. Kan nogen her hjælpe.

På forhånd tak.

NH

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-05 11:54

Nicoai Hansen skrev:

>Har forgæves søgt efter opsætning til email via tele2. Kan nogen her hjælpe.

Jeg kender ikke Nokia, men e-mail skal sættes op på en mobil
ligesom det skal på en computer. Derudover er der så bare et
specialnummer der skal angives. Det er vist der de tager
telefon-e-mailen og propper over i det almindelige e-mail-net.

Ved Telmore er telefonnummeret f.eks. 200. Jeg har i øvrigt ikke
selv angivet det nummer. Jeg tror det kom sammen med noget WAP
eller GPRS-opsætning. Reelt har jeg kun lavet en 'normal'
mailopsætning på mine mobiler.

--
Bertel

Fra : Nicoai Hansen

Dato : 19-08-05 13:55

> [...]
> selv angivet det nummer. Jeg tror det kom sammen med noget WAP
> eller GPRS-opsætning. Reelt har jeg kun lavet en 'normal'

Jeg har opsat telefonen til GPRS. Også pop3 adresser m.m, skulle være sat
op.

Når jeg prøver at starte email "klienten" spørger telefonen om "tillad
netværkstadgang".
Der svarer jeg ja til
Herefter svarers" Godkendelse af adgangspunkter er påkrævet"
Jeg svarer OK
Nu skal jeg angive: "Brugernavn til adgangspunkt" og herefter Adgangskode
til adgangspunkt.
Her hopper kæden af for mig.

Nogle forslag.

Fra : Anders Lund

Dato : 19-08-05 17:30

Nicoai Hansen wrote:
> Jeg har opsat telefonen til GPRS. Også pop3 adresser m.m, skulle være sat
> op.

Virker GPRS til andet? Hvordan har du sat det op? Har du GPRS på din
abonnement?

> Når jeg prøver at starte email "klienten" spørger telefonen om "tillad
> netværkstadgang".
> Der svarer jeg ja til

Det kan man vist slå fra et sted, at den ikke spørger om det hver gang.
Det kunne jeg i hvert fald på min N6600.

> Herefter svarers" Godkendelse af adgangspunkter er påkrævet"
> Jeg svarer OK

Det skal jeg ikke hos Telmore, men det kan jo være anderledes hos Tele2

> Nu skal jeg angive: "Brugernavn til adgangspunkt" og herefter Adgangskode
> til adgangspunkt.
> Her hopper kæden af for mig.

Jeg tror ikke at det er din e-mail opsætning som fejler noget - det er
GPRS du skal koncentrere dig om.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Johnny

Dato : 19-08-05 20:42

> [...]
> Jeg svarer OK
> Nu skal jeg angive: "Brugernavn til adgangspunkt" og herefter

Det kommer først helt an på hvilken teleudbyder du bruger. Jeg går ud fra
at
Tele2 er din internet udbyder.

Men adgangspunktet for dem der kører på TDC's net er "internet" (uden " ")

VH
Johnny