Panik i Socialdemokraterne
Fra : Kim2000

Dato : 10-09-05 09:05

Så er der igen panik:

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/09/09/09234016.htm

Spørgsmålet er om det ikke kun er medierne der er i panik. Helle
Thorning har i mine øjne kun eet valg at fortsætte kursen, hun må ikke
gøre den fejl Nyrup gjorde, at ændre sig efter vælgernes sindsstemning.
Hvis hun begynder at vakle så mister man tilliden til hende, hvis hun
holder fast så kan det ende med at en hel del tænker "jeg forstår ikke
helt planen, men hun bakkes op af baglandet, alle eksperter siger god
for den og det er den samme plan hun har fortalt om de sidste fire år.
Hun er visionær".

Nu er det imidlertid socialdemokraterne, så mon ikke Frank Jensen
starter med at slagte formanden på kongressen, ligesom han gjorde det i
landets aviser for et par måneder siden. Dernæst vil der være en flok
der kræver at man skal kaste penge ud til kvinderne, fordi der er en
meningsmåling der siger socialdemokraterne ikke har fat i dem. Og mon
ikke der er et par stykker, der mener Lykketoft i virkeligheden burde
tage en tørn mere.

Når kongressen endelig er overstået og de er alle er enige, så vil der i
ugerne efter være socialdemokrater der undersiger den politik man lige
er blevet enige om, mens et par borgmestre vil råbe på en ny formand.

Imens har regeringen ikke en opposition og vælgerne har intet alternativ
til den samling visionløse levebrødspolitikere skvathoveder der sidder
og administre landet.

mvh
Kim

--
www.damat.dk kan du hente Samfundet omkring os gratis,
Din Computer er et online computerblad, som kan hentes 6 gange om året -

Fra : morten sorensen

Dato : 10-09-05 09:24

Kim2000 wrote:
> Så er der igen panik:
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/09/09/09234016.htm
>
> Spørgsmålet er om det ikke kun er medierne der er i panik. Helle
> Thorning har i mine øjne kun eet valg at fortsætte kursen,

Enig - men som du selv siger afhænger meget nok af om hun slagtes på
kongressen.

Der er vist stadig en ganske stor lyst til arbejde blandt medlemmerne -
så kommunalvalget kunne blive et vendepunkt.

> Imens har regeringen ikke en opposition og vælgerne har intet alternativ
> til den samling visionløse levebrødspolitikere skvathoveder der sidder
> og administre landet.

Det er det virkeligt triste.

Måske det ville være bedst at SocDem delte sig midtover og den venstre
del kune så gå sammen med SF. Spørgsmålet er bare om det ville styrke
venstre- eller højrefløjen. Man ville sikkert få kraftigere
venstreorienteret retorik, men samtidigt få et parti der ville have
relativt let med at handle med højresiden.

--

morten sorensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-09-05 10:46

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> [...]
> eller højrefløjen. Man ville sikkert få kraftigere venstreorienteret
> retorik, men samtidigt få et parti der ville have relativt let med at

Partierne, bortset fra Enhedslisten, er jo stort set ikke uenige om noget
som helst, og folk gider ikke gå op i politik, for de er ret godt tilfredse
med hvordan det går. Mht fx finansloven så er det jo kunne promiller man kan
røre ved, og det *kan* jo ikke ophidse folk ret meget. I København så jeg
lige, at budgettet er på 30 mia. og der er 150 mio som ikke forlods er lagt
hånd på, så det er disse 150 mio hele postyret drejer sig om. Sjovt iøvrigt,
at når vi giver 150 mio til et eller andet nyfundet bistandsland, så hedder
det sig, at det er jo ingen penge for os rige danskere.

Fra : morten sorensen

Dato : 10-09-05 11:44

Knud Larsen wrote:

> Partierne, bortset fra Enhedslisten, er jo stort set ikke uenige om noget
> som helst,

Mja, tja. Jeg ville hellere sige det sådan at skulle partierne blive
enige om en sag, ville de kunne blive det hvis de alle sendte
'konstruktive' folk med god indbyrdes kemi til forhandlingen. På den
anden side kunne de også torpedere det ved at sende de 'forkette' til
forhandlingen.

Vælgerne har osse fundet ud af at der ikke er stor forskel. I min
vennekreds er V umiddelbart dem man stemmer på. Mange taler dog nu om at
det ikke er utænkeligt at de kunne stemme på S. Det er som om
opfattelsen er at S og V taler til de samme, så det reelt er
indpakningen det kommer an på - og her virker S mere reel end V, der
stadig forsøger at virke liberale uden at være det.

Der må snart komme en reaktion. For ikke så mange år siden var
forskelligheden større i folketinget end i befolkningen - men nu virker
det helt omvendt.

Et nyt parti kunne have en god chance nu - men det skal nok opstå på
samme måde som DF - altså en lille gruppe der går fra et etableret
parti. Græsrødder tror jeg (desværre) ikke har mange chancer.

--

morten sorensen

Fra : Tveskaeg

Dato : 10-09-05 11:15

On Sat, 10 Sep 2005 10:05:07 +0200, "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk>
wrote:

> [...]
>
>Spørgsmålet er om det ikke kun er medierne der er i panik. Helle
>Thorning har i mine øjne kun eet valg at fortsætte kursen, hun må ikke

De ligger som de selv har redt, hvad ligner det at fortælle danskerne
at der ikke er råd til efterløn når de samtidig har haft masser råd
til det indvandringorgie de har påført danmark gennem de sidste 30 år.

Og så siger hun at der ikke er råd til efterløn når der gennem de
sidste 12 måneder har været et overskud på betalingsbelancen
på hele 57 milliarder.

Folk har gennemskuet dem og jeg tror at det vil gå dem lige som CD
de vil langsomt tørre ud og blæse væk med vinden. Deres interne
magtkampe vil kun bidrage til øge tempoet i den proces.