Ombygning af gulplade til hvidplade?
Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 09:11

Hvis man har en VW Sharan på guleplader, hvordan er mulighederne så for at
få sat sæder i den og få den på hvide plader?

Vil det overhovedet kunne betale sig?

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 09:17

> Hvis man har en VW Sharan på guleplader, hvordan er mulighederne så for at
> få sat sæder i den og få den på hvide plader?

Mulighederne er der hvis du vil betale afgift,...

> Vil det overhovedet kunne betale sig?

NEJ !! er du vimmer man, min GII GTI kostede 20K at få på hvide plader, og
13K hvis jeg ville ha den haft på gule.. jeg spugte så om man kunne få den
på hvide senere, det kunne man godt med det ville koste ca 16K mener jeg at
det var.. det var ihvertfald en ca ekstra afgift på 10K !!

Mvh
morten

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 09:44

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Mulighederne er der hvis du vil betale afgift,...

Jamen spørgsmålet er hvor meget afgift? Det er en privat gulpladebil, dvs.
momsen er betalt!

Fra : morten c j

Dato : 10-09-05 10:04

Hvis man skal have en privat gulplade bil over på hvide plader foregår
det på følgende måde:
Du ombygger bil dvs montere sæderne, derefter skal told og skat vurdere
bil og deres vurdering skal du så betale 180 % af dvs hvis de vurdere
bilen til at være 100.000kr værd skal du betale 180.000kr
jeg har selv snakket med told og skat de var meget venlige, jeg snakkede
med dem fordi vi har en minibus på gule plader vi gerne ville have om
til hvide plader pga af kørekortet og der skulle vi betale 180% af deres
vurdering

MvH Morten

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 11:27

"morten c j" <mclemmensen@jubiimail.ged> skrev i en meddelelse
> [...]
> med dem fordi vi har en minibus på gule plader vi gerne ville have om til
> hvide plader pga af kørekortet og der skulle vi betale 180% af deres

Hmm... Men som den står nu er markedsværdien 160000-170000 kr. for den på de
gule plader inkl. moms, men hvis man sætter sæder i bliver den bliver den
vel noget højere?

Har man ikke allerede betalt 30% afgift på bilen når det er en gulplade?

Fra : Basil

Dato : 10-09-05 12:48

Per wrote:

> Har man ikke allerede betalt 30% afgift på bilen når det er en gulplade?

Det er de ligeglade med.
I T&S's øjne er det en "ny" bil, derfor ny afgift af værdien på bilen.
Kai

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-09-05 10:07

"Per" <-> skrev >
> Jamen spørgsmålet er hvor meget afgift? Det er en privat gulpladebil, dvs.
> momsen er betalt!

Ja, jeg vil helt klart holde overveje hvornår bilen bliver så gammel, at
afgiften er at foretrække fremfor at betale misundelsesafgift.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Allan / Kolding

Dato : 10-09-05 10:07

Prøv og spørg Told og Skat.

Ren teknisk skal din bil bare være forhånds godkendt som personbil.
Dvs. at den skal være i overenstemmelse med en typegodkendelse til en
personbil.

Det er de fleste små VW. Det er somregl først i Transporter og LT klassen,
det kan
blive et problem.

Også koster det et syn.

Men jeg er da sikker på at du kan lave en forhåndvurdering ved Told og Skat,
uden at du behøver at gøre mere ved dette.

--
Allan / Kolding

Fra : Kim Lehmann

Dato : 10-09-05 12:24

Per wrote:
> Hvis man har en VW Sharan på guleplader, hvordan er mulighederne så for at
> få sat sæder i den og få den på hvide plader?
>
> Vil det overhovedet kunne betale sig?

nej det vil ikke kunne betale sig

problemet er at du kommer til at betale ny afgift af bilen bare på hvide
plader. så det afgift der er betalt på gule plader er spildt hvis man
kan sige det sådan, det vil være billigere at sælge den og så købe en
der er registreret på hvide plader.

Mvh Kim Lehmann Poulsen