Racisme rettet mod danskere?
Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-05 04:01

I dagens BT kan man på:

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=386600/

Indvandrerfamilier truer danske drenge
--------------------------------------

Af INGELISE SKRYDSTRUP

Danske drenge risikerer både advarsler, tørre tæsk og trusler på livet,
hvis de omgås indvandrerpiger på samme måde som danske piger.

»Vi har eksempler på, at uskyldige sms'er, en telefonopringning om hjælp
til matematik eller at gå på café efter gruppearbejdet, kan gøre danske
drenge til ofre for indvandrefamiliers repressalier,« fortæller Anne
Mau, sekretariatsleder hos Landsorganisationen af Kvindekrisecentre
(LOKK).

[Indvandrerpigerne] frygter, at det kan få konsekvenser for deres danske
drengevenner, hvis familien skulle opdage noget.
»Der er ingen tvivl om, at der er tale om et overset problem. Mange
danske unge aner ikke noget om de vilkår, indvandrerpigerne lever under.
Når drengene først bliver truet eller overfaldet, bliver de selvfølgelig
bange og har brug for hjælp,« siger Anne Mau.
==

Man kan så spørge om, hvorfor eksempelvis Dokumentations- og Rådgivnings
Centeret om racediskrimination (DRC) aldrig beskæftiger sig med
diskrimination eller had-ytringer rettet mod etniske danskere. Og om
hvorfor politi og anklagemyndighed ignorerer samme.

--
Per Erik Rønne

Fra : Bo Warming

Dato : 10-09-05 05:39

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> [...]
> diskrimination eller had-ytringer rettet mod etniske danskere. Og om
> hvorfor politi og anklagemyndighed ignorerer samme.

Lovreligion som muslimernes vil uvægerlig sætte de rettroende i en straffri
kategori og de vantro er tabere, hvor der ikke kræves meget bevisbyrde (fx
for blufærdighedskrænkelse)
Politiken jubler derfor når Glistrup fængsles for "racisme-ytring" og idag
sidestilles han , Camre og Vilhelmsen i en stor fotoopsats (på avisens side
2) med de fire værste muslimske terror-planlæggere og -opfordrere.
Hvad sagde Vilhelmsen helt præcist - det samme som Glistrup

"Der er kun to mulige måder at reagere på, hvis man skal forhindre denne
gbombeterror
- snten af fordrive alle fremmede muhamedanere fra Europa, s¨å de ikke kan
komme til at lægge bomber,
ELLER at at udrydde de fanatiske muhamedanere, dvs at slå en betydelig del
af de muhamedanske indvandrere ihjel"(Radio Holger 21juli05)

Det er ikke en opfordring til at udrydde, men en påpegning af at hvis ikke
Glistrups lovforslag vedtages om fordrivelse, så vil politiet blive nødt til
at skyde efter bombeattentater, og da de fleste unge muhamedanske mænd vil
elske at dø for sagen, så kan det blive mange, og da flere danske vil dø ved
dette scenarie, bør Glistrups foretrækkes.

Der er ikke krummet et hår på nogen muslims hoved pga danskeres ytringer
dømt efter §266b eller de endnu værre, for den minimale danske vold mod de
fremmede har været spontan fuldemandsvold - men islamterroropfordringer
afføder knivstik på Nørrebro mm og bomber benyttedes i 1985.

Fra : morten sorensen

Dato : 10-09-05 09:30

Per Rønne wrote:

> [...]
> diskrimination eller had-ytringer rettet mod etniske danskere. Og om
> hvorfor politi og anklagemyndighed ignorerer samme.

Måske fordi dette betragtes som enkelte sager.

Utroligt at det først er blevet en historie nu. Det er da flere år siden
jeg snakkede med venner om hvorvidt det ville være besværet værd at have
noget kørende med en indvandrerpige - med tanke på at hun stensikkert
har brødre og fætre, osv.

--

morten sorensen

Fra : Snurrberget

Dato : 10-09-05 10:20

> [...]
> jeg snakkede med venner om hvorvidt det ville være besværet værd at have
> noget kørende med en indvandrerpige - med tanke på at hun stensikkert

Måske ikke så utroligt endda.
Det kræver vel at der er politisk velvilje bag ytringen.
Det er min fornemmelse at en del organisationer ikke lufter "historier"
der anses for at være politisk ukorrekte.

- cep