Bøder ved for lav hastighed
Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-09-05 02:24

Du kender det godt, den 85 årige bilist med hat der snegler sig til et besøg
hos en anden 85 årig - i myldretiden.

Klart nok udgør disse bilister en fare, det ved alle bilister der dagligt
kører i trafikken.

Endelig anerkendes det at myndighederne, nu skal de sku hat et klip. På
tide.

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3254538/

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 10-09-05 09:51

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> Du kender det godt, den 85 årige bilist med hat der snegler sig til et
> besøg hos en anden 85 årig - i myldretiden. Klart nok udgør disse bilister
> en fare, det ved alle bilister der dagligt kører i trafikken.

Faren ligger i, at andre laver usikre overhalinger - skylden må også lægges
på de utålmodige.

> Endelig anerkendes det at myndighederne, nu skal de sku hat et klip. På
> tide. http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3254538/
> Thorkild

Det hedder vist "premature ejaculation" Thorkild - der er netop ikke tale om
klip i kørekortet:
" For langsom kørsel kan udløse en bøde på 500 kr., men medfører dog ikke
klip i kørekortet. Endnu. Rigspolitiets Færdselsafdeling vil ikke sige, om
det kan blive tilfældet, men henviser til Justitsministeriet"

At kalde det en anerkendelse, er vist at strække det vidt.

JS

Fra : Bo Warming

Dato : 10-09-05 10:06

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> [...]
> det kan blive tilfældet, men henviser til Justitsministeriet"
>
> At kalde det en anerkendelse, er vist at strække det vidt.

Politiet bør ikke gå i medierne om sådan bagatelsag, og at loven altid har
givet mulighed for at straffe aparte langsom kørsel, har aldrig været ment
brugt andet end på motorveje i myldretid, hvor alle er rutinerede og kører
med samme hastighed og en chikanøs forsigtigpeter ville være asocial.

Grundlov =man må alt der ikke generer andre ALVORLIGT+FYSISK

(og at naboer vedr mit "Stem DF en måned før valgkampplakater starter, siger
"Du skal flytte ud på landet, hvis du vil skæmme det hus på den måde" viser
at de er som nazier mod jøder. Nej til intolerance, ja til al ytringsfrihed)

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-09-05 10:16

> [...]
> meddelelse news:432235ab$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Faren ligger i, at andre laver usikre overhalinger - skylden må også

Bavl.

Man skal anerkende den psyke der ligger i en bilist og indrette reglerne så
de er sikrest muligt.

At du indtager den gammeldags socialdemokratiske formyderiske indstilling,
kan ikke undre. Nå i plejer jo at blive klogere blot med en vis forsinkelse,
da de borgerlige kom til magten kom der mindre formynderi og mere sikkerhed.

> [...]
> det kan blive tilfældet, men henviser til Justitsministeriet"
>
> At kalde det en anerkendelse, er vist at strække det vidt.

Gu er det ej, endelig er der kommet fokus på faren ved for langsom kørsel.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 10-09-05 11:13

> [...]

Jeg har nu været ude for at køre med reduceret hastighed hvor vildt typisk
passerer over vejen - og så blive overhalet. Jeg har også haft en op i
bagerste kofanger fordi jeg samme sted bremsede for Bambi og ham bag ved
blev overrasket over ABS'en.
Den der overhaler ved ikke grunden til den reducerede hastighed - og påtager
sig derved et medansvar.

> Bavl.

Glimrende argumenationsevne

> Man skal anerkende den psyke der ligger i en bilist og indrette reglerne
> så de er sikrest muligt.

Netop - anerkende at psyker er forskellige - det er da en mærkelig
lighedstvang der pludselig opstår når det drejer sig om trafikken - vi skal
alle køre 80 km/t på landevej (+ de 10-20% Thorkild selv lægger til)

> [...]
> kan ikke undre. Nå i plejer jo at blive klogere blot med en vis
> forsinkelse, da de borgerlige kom til magten kom der mindre formynderi og

Hvad formynderinsk er der ved at erkende at folk kører forskelligt?

> Gu er det ej, endelig er der kommet fokus på faren ved for langsom kørsel.

"men medfører dog ikke klip i kørekortet" - det var ellers hvad du påstod
først - allright nu skifter du udgangpunkt med tilbagevirkende kraft (igen)
Th: "endelig anerkendes det at myndighederne, nu skal de sku hat et klip"

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-09-05 03:08

> Netop - anerkende at psyker er forskellige - det er da en mærkelig
> lighedstvang der pludselig opstår når det drejer sig om trafikken - vi
> skal alle køre 80 km/t på landevej (+ de 10-20% Thorkild selv lægger til)

Nej John, farten skal defineres udfra hvordan en gennemsnitsbilist opfatter
vejforholdene, ikke fra et skrivebord i København. Din model er farligere og
formynderisk.

> [...]
> først - allright nu skifter du udgangpunkt med tilbagevirkende kraft
> (igen) Th: "endelig anerkendes det at myndighederne, nu skal de sku hat et

Hvor trækker jeg i land ?

Faktisk ser jeg gerne der klippes lidt oftere i de ældres kørekort, de udgør
efterhåneden en stor faregruppe i trafikken, mange er ganske enkelt ikke
egnede bilister.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 11-09-05 09:40

> Nej John, farten skal defineres udfra hvordan en gennemsnitsbilist
> opfatter vejforholdene, ikke fra et skrivebord i København. Din model er
> farligere og formynderisk.

Gennemsnitsbilisten findes ikke. Vejforholdene skifter med årstiden, vejret
og tidspunktet på dagen. De lokale politikredse afgør
hastighedsbegrænsningerne på vejene. Veteranbiler og 45 km/t kanllerter må
køre på vejene - sådan bare lige for at komme tilbage til din selvopfundne
"gennemsnitsbilist" . .
Nå men i trafikken skal vi efter Thorkilds mening alle være lige =
lighedstvang!
Jeg mener, at alle selv skal køre ud fra at alle er forskellige - dvs. ikke
regne med, at den der kører på vejen sammen med dig er et geni, med en
sportsmands reaktionsevne i en bil med ABS.
Den opfattelse har holdt mig skadefri i 35 år.

Først fastslår du at "det anerkendes af for langsom kørsel medfører klip i
kørekortet" - bagefter omdefinerer du det til at "der kommet fokus på faren
ved for langsom kørsel" . .
Der er en forskel.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-09-05 17:30

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Gennemsnitsbilisten findes ikke.

Naturligvis kan man danne et gennemsnit på en bilist, er du fra forstanden.

> Nå men i trafikken skal vi efter Thorkilds mening alle være lige =
> lighedstvang!

Sikke noget bavl. Vi skal erkende folk har en begavelse og definere
færdselsreglerne ud fra en række parametre, hvor hastigheden primært sættes
efter gennemsnitshastigheden.

> [...]
> en sportsmands reaktionsevne i en bil med ABS.
> Den opfattelse har holdt mig skadefri i 35 år.

Det vil være positivt om der indførtes "defensiv kørsel" i opfølgende
undervisning i Danmark.

> Først fastslår du at "det anerkendes af for langsom kørsel medfører klip i
> kørekortet" - bagefter omdefinerer du det til at "der kommet fokus på
> faren ved for langsom kørsel" . .
> Der er en forskel.

Jamen jeg ser da gerne klip i kørekortet ved alt for langsom kørsel.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 11-09-05 12:59

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> Nej John, farten skal defineres udfra hvordan en gennemsnitsbilist
> opfatter vejforholdene, ikke fra et skrivebord i København. Din model er
> farligere og formynderisk.

Jeg har mere respekt for den ældre herre der har selverkendelse nok til at
erkende at han ikke bør køre mere end 70 end jeg har for den idiot der
drøner afsted i sin mercedes med 140 og TROR han har herredømme over bilen
HAN aner ikke hvor lille d´forskel der er på at have herredømme over et
køretøj, og så at blive reduceret til at være passager bag et rat

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-09-05 17:36

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> [...]
> HAN aner ikke hvor lille d´forskel der er på at have herredømme over et
> køretøj, og så at blive reduceret til at være passager bag et rat

Jeg er godt klar over du ikke er særligt hurtigkørende Peter, men her taler
vi om trafiksikkerhed.

En bilist der kører 70 på motorvejen hvor hastighedsgrænsen er 130 er langt
farligere end en bilist der kører 150 på samme strækning. Så er jeg egentlig
ligeglad med hvor din sympati er, din stupiditet dræber.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 11-09-05 18:48

> Jeg er godt klar over du ikke er særligt hurtigkørende Peter

det er da fantastisk som du kan udtale dig om ting du ikke aner en pind om.
Før mente du ikke at jeg kan køre bil.

Må jeg bede dig dykke ned i DASUs analer omkring rallysporten specielt årene
1985/86 vil vise at du endnu engang ikke anede hvad du talte om

> men her taler vi om trafiksikkerhed.

Præcis.

> En bilist der kører 70 på motorvejen hvor hastighedsgrænsen er 130 er
> langt farligere end en bilist der kører 150 på samme strækning.

UUUUPS så blev vi nødt til at sidesteppe igen - Hvorfor bringer du nu
motorvejen i i det?? Du er simpelthen så forudsigelig at der ikke er nogen
udfordring i at debattere med dig. Den artikkel du henviser til, og som du
kommenterer skriver om : Hvis man kører 60-70 km i timen på en strækning,
hvor man må køre 80, kan der være risiko for farlige overhalinger,« siger
politiinspektør Leif Høy fra Horsens Politi.

Så er jeg egentlig
> ligeglad med hvor din sympati er, din stupiditet dræber.

Ja men så er det jo godt at du er klogere end de fleste eksperter, for de er
enige om at det er holdninger (med deraf følgende kørsel) der dræber

Peter

Fra : Egon Stich

Dato : 11-09-05 22:53

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> Ja men så er det jo godt at du er klogere end de fleste eksperter, for de
er
> enige om at det er holdninger (med deraf følgende kørsel) der dræber
>
> Peter

Jeg tror, Thorkild har samme holdning til trafik, som den kendte politiker,
der, som passager bag rattet, kørte ind i en betonklods...

MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 12-09-05 09:49

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tror, Thorkild har samme holdning til trafik, som den kendte
> politiker, der, som passager bag rattet, kørte ind i en betonklods...

Politiker? Det er da forhenværende. Han er da redaktør for luder-avisen
Ekstra Bladet, og er godt i gang med at ødelægge den.

Falbert havde i det mindste holdninger, og forsøgte ikke at bruge avisen
til at miskreditere tidligere kolleger.

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-09-05 01:22

> [...]

> Må jeg bede dig dykke ned i DASUs analer omkring rallysporten specielt
> årene 1985/86 vil vise at du endnu engang ikke anede hvad du talte om

Nu skal du nok tage udtrykket "Jeg er godt klar over du ikke er særligt
hurtigkørende Peter" i overført betydning, men den fes åbenbart ikke ind på
lystavlen. Jeg skal ikke forklejne dine bedrifter for 20 år siden, blot
konstatere du ikke er fulgt med tiden.

> [...]
> hvor man må køre 80, kan der være risiko for farlige overhalinger,« siger
> politiinspektør Leif Høy fra Horsens Politi.

For det første er der ikke tale om noget sidestep, du og John kan da godt
forsøge at fortsætte den linie, men det største sidestep i debatten er nok
jeres forsøg på at afspore den.

Jeg bringer fænomenet at ældre kører for langsomt op som et generelt
problem, ikke blot fokuseret på det lokale vejnet. Hertil vil jeg gerne sige
hvis en vejstrækning har en hastighedsgrænse på 80 km/t og middelhastigheden
er 90 km/t, så er en pensionist med 60 km/t væsentlig farligere end en
bilist med 100 km/t.

Det kan godt være du ikke forstod min hentydnng til "hurtigkørende", men lad
mig så kalde dig "underfrankeret" i stedet.

I øvrigt kunne du passende læse Salomons studie fra 1964 - tror jeg det
var - en milepæl i trafikforskning. Det er svært at forestille síg en
færdselsbetjent med Solomons indsigt.

> Så er jeg egentlig
>
> Ja men så er det jo godt at du er klogere end de fleste eksperter, for de
> er enige om at det er holdninger (med deraf følgende kørsel) der dræber

Tvært imod kære Peter, eksperterne er i dette tilfælde ikke politiet.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-09-05 08:55

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

Lad mig starte med at citere en vis Thorkild Poulsen

Cirtat:
Jeg argumenterer for mine synspunkter, det
kunne du lære meget af.
Citat slut

> [...]
> sige hvis en vejstrækning har en hastighedsgrænse på 80 km/t og
> middelhastigheden er 90 km/t, så er en pensionist med 60 km/t væsentlig

som sagt: jeg er glad for at du er klogere end alle eksperterne

> Det kan godt være du ikke forstod min hentydnng til "hurtigkørende", men
> lad mig så kalde dig "underfrankeret" i stedet.

vi citerer igen:

> [...]

> I øvrigt kunne du passende læse Salomons studie fra 1964 - tror jeg det
> var - en milepæl i trafikforskning. Det er svært at forestille síg en

jøsses kineser - vil du hævde at man kan bruge forholdene for 30 år siden
til at fortælle nogetsom helst om trafikken idag?? altså bortset fra at der
er mere af den?

> Tvært imod kære Peter, eksperterne er i dette tilfælde ikke politiet.

ja det er det jeg siger: Jeg er glad for at jeg kender sådan en klog mand
som dig

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-09-05 09:21

> [...]

> Lad mig starte med at citere en vis Thorkild Poulsen
>
> Cirtat:
> Jeg argumenterer for mine synspunkter, det

Intet kunne være mere rigtigt og måske du bør læse lidt længere nede i dette
indlæg.

> som sagt: jeg er glad for at du er klogere end alle eksperterne

Hvilke eksperter er det her du henviser til lille Peter ? Jeg kan ikke
mindes at have set noget faktuelt fra din side på den front. Faktisk har de
danske "eksperter" foreslået et kørekort for ældre, hvor de kun må færdes i
nærområdet, som de kender.

Faktisk tror jeg ikke mange "eksperter" er enige med dig, du kunne jo starte
med at læse Solomons studie fra 1964 (som jeg tidligere har henvist til i
denne tråd). Sådan lige for at hjælpe dig en smule får du her et link der
kan være til hjælp.

http://www.tfhrc.gov/safety/speed/speed.htm

Så når det drejer sig om eksperter og henvisning til studier, så er du på
meget tynd is Peter.

> vi citerer igen:
>
> Jeg argumenterer for mine synspunkter, det
> kunne du lære meget af.

Et fantastisk citat som du netop burde tage ved lære af.

> jøsses kineser - vil du hævde at man kan bruge forholdene for 30 år siden
> til at fortælle nogetsom helst om trafikken idag?? altså bortset fra at
> der er mere af den?

Mener du også vi skal skrotte gravitationsloven ?

> ja det er det jeg siger: Jeg er glad for at jeg kender sådan en klog mand
> som dig

Det burde du være, for du har en formodning om eksperterne er enige med dig,
det er de ikke.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 12-09-05 09:52

> Intet kunne være mere rigtigt og måske du bør læse lidt længere nede i
> dette indlæg.

Ironi er spildt på Superthorkild.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-09-05 16:33

> [...]
> besøg hos en anden 85 årig - i myldretiden.
>
> Klart nok udgør disse bilister en fare, det ved alle bilister der dagligt

Hmmmmm jeg kører ca 90000 0m året, jeg ved det ikke.

Jeg ved der er nogle fjolser der kaster sig ud i uforsvarlige overhalinger,
men det er sgu da deres eget valg.

hvad med om de bare venter til det er forsvarligt at overhale?? om man kører
80 eller 70Kmt på en alm dansk landevej betyder ikke særligt meget
tidsmæssigt.
Så må jeg anbefale at læne dig tilbage og nyd musikken fra dit stereoanlæg,
indtil du kan overhale forsvarligt

> Endelig anerkendes det at myndighederne, nu skal de sku hat et klip. På
> tide.

Du har sgu svært ved at læse og forstå en tekst................Der står jo
udtrykkeligt at det IKKE giver klip.......endnu

> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3254538/

og her har vi så noget der taler for at Thorkild har ret når han siger at
offentlig ansatte er inkompetente.

Hvis man mener det er farligt at en billist kører 70Kmt, hvad vil man så
gøre med alle lastbiler og Campingvogne???

Kører de 80 kører de for stærkt og får en bøde.
Kører de de foreskrevne 70 så kører de forlangsomt og forårsager farlige
overhalinger

Den er vist ikke HELT gennemtænkt

Peter

Fra : René Løweneck

Dato : 10-09-05 16:52

Hej Peter !

> Kører de 80 kører de for stærkt og får en bøde.
> Kører de de foreskrevne 70 så kører de forlangsomt og forårsager farlige
> overhalinger

Løsningen er her: FRI HASTIGHED )

YEZZ ))

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 10-09-05 16:56

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Peter !
>
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> Løsningen er her: FRI HASTIGHED )
>
> YEZZ ))

Så kom der lige en Brian på banen.

Ned i rullestolen med sig

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 10-09-05 18:57

Hehehehe.... Flot mål...

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-09-05 06:47

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Hmmmmm jeg kører ca 90000 0m året, jeg ved det ikke.

Nu er du jo ikke besværdet af viden Peter.

> Jeg ved der er nogle fjolser der kaster sig ud i uforsvarlige
> overhalinger, men det er sgu da deres eget valg.

Rigtigt, derfor er det prisværdigt at der satses på at homogenisere
hastigheden omkring middelhastigheden.

> [...]
> Så må jeg anbefale at læne dig tilbage og nyd musikken fra dit
> stereoanlæg, indtil du kan overhale forsvarligt

Jeg må anbefale man lytter til trafikanterne og indretter forholdene så de
er sikrest mulige.

> [...]
>
> Hvis man mener det er farligt at en billist kører 70Kmt, hvad vil man så
> gøre med alle lastbiler og Campingvogne???

Indrette forholdene så de er mest sikre mod disse bilister. Et godt forslag
er overhalingsforbud på visse strækninger, det øger sikkerheden.

Og så er det da noget af et selvmål du kommer med, netop lastbiler er
involverede i 20 - 25 % af alle dødsulykker, stærkt overrepræsenteret i
forhold til hvor mange lastbiler der kører i trafikken.

> Kører de 80 kører de for stærkt og får en bøde.
> Kører de de foreskrevne 70 så kører de forlangsomt og forårsager farlige
> overhalinger
>
> Den er vist ikke HELT gennemtænkt

Nej, man burde også inddrage lastbiler i homogeniseringen af hastigheder på
vejene.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 11-09-05 09:52

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Indrette forholdene så de er mest sikre mod disse bilister. Et godt
> forslag er overhalingsforbud på visse strækninger, det øger sikkerheden.

Enig!

> Og så er det da noget af et selvmål du kommer med, netop lastbiler er
> involverede i 20 - 25 % af alle dødsulykker, stærkt overrepræsenteret i
> forhold til hvor mange lastbiler der kører i trafikken.

At lastbilerne er overrepræsenterede i dødsulykker er selvklart - en ulykke
med en lastbil har meget størrre chance for at være en dødsulykke - det
betyder ikke at lastbilerne har flere ulykker!

> Nej, man burde også inddrage lastbiler i homogeniseringen af hastigheder
> på vejene.

Lastbiler må køre 80 km/t - de er altså "homogeniserede" og der er altså
ikke nogen grund til partout at overhale dem.
Trailere og campingvogne er tit ikke teknisk indrettede til at køre mere end
70, hvis de skal "homogeniseres" er der mange der skal bygges om - det
kommer til at gøre ondt i Jylland.

Nu observerer jeg mange erhvervschauffører, der laver alt mulig andet mens
de kører 80 km/t: læser køresedler, taler i håndholdt, slår op i KRAK-kort,
læser BT, skifter tøj, osv, osv, . .
Hvis man vil nedbringe uheld med lastbiler og busser skal man overvåge disse
mere effektivt og klippe deres kort, hver gang de sidder og overtræder loven
på disse måder.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-09-05 17:40

> At lastbilerne er overrepræsenterede i dødsulykker er selvklart - en
> ulykke med en lastbil har meget størrre chance for at være en dødsulykke -
> det betyder ikke at lastbilerne har flere ulykker!

jamen det er vi da enige i, men det ændre ikke på de optræder hyppigere i
statistikken.

> Lastbiler må køre 80 km/t - de er altså "homogeniserede" og der er altså
> ikke nogen grund til partout at overhale dem.

Gu er de ej homogeniserede på motorvejene.

> [...]
> Hvis man vil nedbringe uheld med lastbiler og busser skal man overvåge
> disse mere effektivt og klippe deres kort, hver gang de sidder og

Vi er ganske enige om lastbilschauffører har en kørekultur der kan
forbedres.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 11-09-05 17:48

> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> jamen det er vi da enige i, men det ændre ikke på de optræder hyppigere i
> statistikken.

> Gu er de ej homogeniserede på motorvejene.

Nej heldigvis - de skal bare holde deres 80, og så ikke lave
elefantvæddeløb.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-09-05 07:19

> Nej heldigvis - de skal bare holde deres 80, og så ikke lave
> elefantvæddeløb.

En begavet løsning var måske at hæve hastighedsgrænsen for lastbiler.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-09-05 08:56

> En begavet løsning var måske at hæve hastighedsgrænsen for lastbiler.

Kender du standselængden ved 80 Kmt for en 40 tons lastbil??

kender du den samme længde ved 110???

Jeg er glad for at jeg kender SÅ begavet en mand som dig

PEter

Fra : John Schmitt

Dato : 12-09-05 09:52

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-09-05 11:58

> [...]
>
> kender du den samme længde ved 110???
>
> Jeg er glad for at jeg kender SÅ begavet en mand som dig

Nu skal man altid køre efter forholdene og forudse trafikken, jeg har aldrig
haft brug for at lave en katastrofeopbremsning på motorvejene, har du ? Og
så tror jeg man med fordel kunne lære af udlandet hvor visse tunge køretøjer
må køre 100 km/t, de ville mindske udsvinget omkring middelhastigheden.

Faktisk tror jeg der sker flere ulykker hvor en lastbil trækker ud til
overhaling end hvor den brager ind i den forankørende, og faktisk tror jeg
der er en følgepåvirkning i trafikken med en stor negativ effekt.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-09-05 12:53

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

Det gjorde du altså ikke

> Nu skal man altid køre efter forholdene og forudse trafikken,

det var dog et underligt argument. var det virkelig hvad du formåede?? Man
skal også altid overholde fartgrænserne, men de færreste gør det

> jeg har aldrig haft brug for at lave en katastrofeopbremsning på
> motorvejene, har du ?

ja i et eksempel som du beskriver nedenfor

> [...]
> overhaling end hvor den brager ind i den forankørende, og faktisk tror jeg
> der er en følgepåvirkning i trafikken med en stor negativ effekt.

jamen det er vi da enige om (uden at jeg har nogle konkrete tal at forholde
mig til) men det at en chauffør ikke kan finde ud af at kigge i sine spejle,
eller at de tror de kan sidde og læse fragtbreve medens de kører er da ikke
noget argument for at de skal have lov at køre endnu stærkere - snarere
tværtimod

Peter

Fra : Egon Stich

Dato : 12-09-05 20:12

> [...]
aldrig
> haft brug for at lave en katastrofeopbremsning på motorvejene, har du ?>

Jamen når du ved det.
Og kører efter forholdene.
Hvad er så problemet, hvis en ældre medborger måske kører lidt langsomt?
Han kører jo også efter forholdene.
Som han ser dem.

Så du er jo aldeles selvmodsigende.
Skønt; ved nærmere eftertanke:
Det er vel din sædvanlige egoisme, der træder frem?
"Jeg skal frem...Væk.!!!"

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-09-05 01:26

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> [...]
>>

> Jamen når du ved det.
> Og kører efter forholdene.
> Hvad er så problemet, hvis en ældre medborger måske kører lidt langsomt?

Men netop det udgør en fare.

> Så du er jo aldeles selvmodsigende.
> Skønt; ved nærmere eftertanke:
> Det er vel din sædvanlige egoisme, der træder frem?
> "Jeg skal frem...Væk.!!!"

Det er realiteterne jeg forholder mig til, ikke det socialdemokratiske
formynderi om hvordan det burde være.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-09-05 08:41

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Men netop det udgør en fare.

> Det er realiteterne jeg forholder mig til, ikke det socialdemokratiske
> formynderi om hvordan det burde være.

I denne tråd er det da dig der i allerhøjeste grad står for det
socialdemkratiske. "de langsomt kørende er skyld i at jeg må lave en
uforsvarlig overhaling" altså det er samfundets skyld.

Er du ved at skifte side Thorkild eller har du hele tiden været
skabssocialdemokrat

Peter

Fra : John Schmitt

Dato : 13-09-05 09:12

> [...]
>>

> Men netop det udgør en fare.

> Det er realiteterne jeg forholder mig til, ikke det socialdemokratiske

Formynderen er den, der vil tvinge andre til at køre hurtigere end de
bedømmer forholdenene til.
Du mener da ikke, at vi er så ens at vi bedømmer forhold ens, eller er det
bare trafik hvor vi alle skal bedømme forhold ens?

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-09-05 18:46

> [...]
> Du mener da ikke, at vi er så ens at vi bedømmer forhold ens, eller er det
> bare trafik hvor vi alle skal bedømme forhold ens?

Jeg mener folk der er til stor fare fordi de ikke evner at holde en
hastighed i nærheden af middelhastigheden bør straffes på samme måde som dem
der udgør samme fare ved at køre for stærkt.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 13-09-05 22:10

> Jeg mener folk der er til stor fare fordi de ikke evner at holde en
> hastighed i nærheden af middelhastigheden bør straffes på samme måde som
> dem der udgør samme fare ved at køre for stærkt.

Middelhstigheden er netop det - nogen kører stærkere og nogen kører
langsommere.
Skærer du de langsommere væk stiger middelhastigheden.

Du vrøvler som sædvanlig.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-09-05 00:43

> [...]
> langsommere.
> Skærer du de langsommere væk stiger middelhastigheden.

Nej jeg vrøvler ikke kære John, godt forsøgt men atter meget primitivt fra
din side.

For det første vil jeg skære i begge ender, derved er dit argument allerede
skudt i jorden.

Desuden vil du se der i mit link er taget højde for dit ævl.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 14-09-05 11:19

> [...]
> allerede skudt i jorden.
>
> Desuden vil du se der i mit link er taget højde for dit ævl.

Det var nu dig selv der sagde, at du ville af med de langsomtkørende - så
drog jeg bare konsekvensen. Men det er nu alligevel mærkeligt at du, som
altid gyser ved tanker om lighed og ensgørelse, netop på dette område er for
at alle skal agere ens.
Jeg er for at alle skal agere hensynsfuldt og forudseende i stedet, så er
der plads til alle i trafikken.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-09-05 02:15

> [...]
> for at alle skal agere ens.
> Jeg er for at alle skal agere hensynsfuldt og forudseende i stedet, så er

Min tese har gennem mange år været at hæve/sænke hastighedsgrænser så de
afspejler den fornuft der er fremlagt i mit link.

Og nej John, der er ikke plads til alle i trafikken, folk kan blive for
gamle og langsomme til at køre bil. Karierrespritbilister er for farlige,
Helt vilde unge er der heller ikke plads til.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-09-05 07:34

> [...]
> gamle og langsomme til at køre bil. Karierrespritbilister er for farlige,
> Helt vilde unge er der heller ikke plads til.

men Thorkild er der plads til.
jubiiiii - hvor hurtigt var det nu lige du kunne køre fra københavn til
Esbjerg??

Peter

Fra : John Schmitt

Dato : 15-09-05 09:55

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

Problemet er bare at skærer vi de dårligste fra, er der en ny gruppe, som
fremtræder som de dårligste. Fortsætter vi sådan er der kun én tilbage =
Thorkild?

Men spøg til side - selvfølgelig skal reglerne for bibeholdelse af kørekort
for folk med svindende evner strammes - men der altså mange andre der "kører
for langsomt" end de 70-80 årige.
Tolerance er en bedre vej frem, hvis trafikken skal glide, end insisteren på
at alle kører ens, dvs. opfatter trafik, vejforhold, vejrforhold, lysforhold
ENS . . .

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 18-09-05 05:27

> Problemet er bare at skærer vi de dårligste fra, er der en ny gruppe, som
> fremtræder som de dårligste. Fortsætter vi sådan er der kun én tilbage =
> Thorkild?

Det er da godt man kan se folk kommer så langt ud de må ty til den absurde
form for argumentation.

Spøg eller ej.

> Men spøg til side - selvfølgelig skal reglerne for bibeholdelse af
> kørekort for folk med svindende evner strammes - men der altså mange andre
> der "kører for langsomt" end de 70-80 årige.

Stramningerne skal naturligvis også gælde dem.

> Tolerance er en bedre vej frem, hvis trafikken skal glide, end insisteren
> på at alle kører ens, dvs. opfatter trafik, vejforhold, vejrforhold,
> lysforhold ENS . . .

Det er ganske enkelt noget vås, hvilket mit indlæg om de forskningsmæssige
resultater viser. Det er dog besynderligt i to ingen respekt har for dem der
kører for stærkt, men har meget stor respekt for dem der kører for langsomt,
selvom begge grupper udgør en stor fare i trafikken.

Besynderligt.

Thorkild

Fra : Alucard

Dato : 18-09-05 08:57

On Sun, 18 Sep 2005 06:26:46 +0200, "Thorkild Poulsen"

>Stramningerne skal naturligvis også gælde dem.

Dvs. Hvis JEG skønner at forholdene et givet sted betyder en max.
hastighed på 70 km/t og DU mener at 100 km/t er det rigtige, så skal
JEG altså have en bøde for at køre for langsomt...? ))))

>Det er ganske enkelt noget vås, hvilket mit indlæg om de forskningsmæssige
>resultater viser. Det er dog besynderligt i to ingen respekt har for dem der
>kører for stærkt,

Korrekt...)

>men har meget stor respekt for dem der kører for langsomt,
>selvom begge grupper udgør en stor fare i trafikken.
>
>Besynderligt.

Næh.... Logik...

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 18-09-05 09:28

"Alucard" <alucard44@otmail.com> wrote in message

> Dvs. Hvis JEG skønner at forholdene et givet sted betyder en max.
> hastighed på 70 km/t og DU mener at 100 km/t er det rigtige, så skal
> JEG altså have en bøde for at køre for langsomt...? ))))

Hvis du bemærker det mener jeg der skal være sammenhæng mellem
middelhastighed og den skiltede hastighed, i det lys skal du naturligvis
have en bøde hvis du afviger for meget fra middelhastigheden.

Det må du forklare det logiske i.

Thorkild

Fra : Alucard

Dato : 18-09-05 11:17

On Sun, 18 Sep 2005 10:28:03 +0200, "Thorkild Poulsen"

>Hvis du bemærker det mener jeg der skal være sammenhæng mellem
>middelhastighed og den skiltede hastighed, i det lys skal du naturligvis
>have en bøde hvis du afviger for meget fra middelhastigheden.

Altså.... Hvis alle andre kører sindsygt uforsvarligt, så skal jeg
have en bøde for at være normal..? ))))))

>Det må du forklare det logiske i.

Det er dem der kører hurtigst der er de farligste da de fremkalder
størst skade.....

Hvis jeg f.eks. kører 70 km/t og du kommer meed 100 km/t og der sker
en ulykke, så kørte du jo for hurtigt efter forholdene...

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 18-09-05 14:21

> Altså.... Hvis alle andre kører sindsygt uforsvarligt, så skal jeg
> have en bøde for at være normal..? ))))))

Det minder mig om da soldat Jens' forældre var i København for at se deres
sønnike excersere foran kasernen, faderen udbryder stolt: Se, vores Jens er
den eneste der kan gå i takt.

> Det er dem der kører hurtigst der er de farligste da de fremkalder
> størst skade.....

Det er nok snarere dem der afviger for meget fra middelhastigheden.

> Hvis jeg f.eks. kører 70 km/t og du kommer meed 100 km/t og der sker
> en ulykke, så kørte du jo for hurtigt efter forholdene...

Eller du kørte for langsomt efter forholdene.

Thorkild

Fra : Alucard

Dato : 18-09-05 15:26

On Sun, 18 Sep 2005 15:20:44 +0200, "Thorkild Poulsen"

>Eller du kørte for langsomt efter forholdene.

Næh... Jeg kørte jo ikke ind i noget, men BLEV RAMT af en der kørte
for hurtigt efter forholdene (du kunne jo ikke standse i tide)....

Din argumentation ligner lidt den om manden der blev slået ned.....
Han kunne jo bare lade være med at stå dér.....

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 18-09-05 16:44

> [...]
>
> Din argumentation ligner lidt den om manden der blev slået ned.....
> Han kunne jo bare lade være med at stå dér.....

Det er ikke skyldsspørgsmålet vi diskuterer, men hvem der skaber
faresituationen.

Må jeg råde dig til du læser det link jeg tidligere har bragt.

Thorkild

Fra : Alucard

Dato : 18-09-05 18:29

On Sun, 18 Sep 2005 17:43:44 +0200, "Thorkild Poulsen"

>Det er ikke skyldsspørgsmålet vi diskuterer, men hvem der skaber
>faresituationen.

Det gør jeg også....

Tag f.eks. din 2 timers køretur......
Hvis du på den tur mødte mig der "tøffede" rundt med 110 km/t (mens
jeg overhaler en lastbil der kører 90 km/t) og du kommer farende med
240 km/t..... Hvem er så mest farlig....?

Det er jo også dig der er længst fra "middelhastigheden"....

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 18-09-05 19:59

> Det gør jeg også....

Nej, det gør du ikke. Alucard, gider du ikke lige i egen interesse læse
dette link som jeg har bragt tidligere:

> [...]

> jeg overhaler en lastbil der kører 90 km/t) og du kommer farende med
> 240 km/t..... Hvem er så mest farlig....?

Det er jeg, og det har jeg hele tiden sagt. Jeg finder det oven i købet
rimeligt at straffen er skærpet.

Problemet er bare i ikke anerkender folk der kører for langsomt øger
risikoen for færdselsuheld. Det drejer sig om at homogenisere hastigheden
omkring middelhastigheden.

> Det er jo også dig der er længst fra "middelhastigheden"....

Har jeg sagt andet ?

Nu er det bare sådan at dette specielle tilfælde fandt sted på et tidspunkt
der ligger uden for de forhold der gælder generelt på motorvejene.

Og til slut vil jeg sige at da hastighedsgrænsen blev sat tæt på
virkeligheden rettede jeg mig ind efter det, jeg har sænket hastigheden en
smule på motorvejene og kører vel omkring de 145 hvor grænsen er 130.

Thorkild

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 18-09-05 05:21

> [...]
>
> men Thorkild er der plads til.
> jubiiiii - hvor hurtigt var det nu lige du kunne køre fra københavn til

Ca. 2 timer, midt om natten.

Thorkild

Fra : Joakim von And

Dato : 18-09-05 08:07

> Ca. 2 timer, midt om natten.
>
> Thorkild

Thorkild Thyrring ?

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 18-09-05 09:30

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse

> Thorkild Thyrring ?

Ham overhalede jeg ved Vejen

Thorkild

Fra : Alucard

Dato : 18-09-05 08:53

On Sun, 18 Sep 2005 06:21:02 +0200, "Thorkild Poulsen"

>Ca. 2 timer, midt om natten.

Det er da livsfarligt for de lovlydige der tilfældigvis befinder sig
på motorvejen den pågældende nat.....

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 18-09-05 09:36

> Det er da livsfarligt for de lovlydige der tilfældigvis befinder sig
> på motorvejen den pågældende nat.....

Nej, der var nu ingen fare på færde ved det, naturligvis foretog jeg de få
overhalinger ved lavere hastighed. Men helt rigtigt, jeg argumenterer for at
reglerne skal strammes overfor den slags kørsel, det finder jeg kun
rimeligt.

Årsagen var nu den at min far ringede og fortale han havde det skidt, ondt i
brystet, ud i armen. Han taber telefonen og jeg mister kontakten. Ringer
naturligvis til alarmcentralen og så ellers af sted. Heldigvis viste det sig
han var kommet til at indtage noget af min mors medicin, stærk nok til at få
en elefant til at tilte.

Thorkild

Fra : Alucard

Dato : 18-09-05 11:20

On Sun, 18 Sep 2005 10:35:50 +0200, "Thorkild Poulsen"

> [...]
>han var kommet til at indtage noget af min mors medicin, stærk nok til at få

Det gør det da kun værre at dine tanker var et andet sted.....

På den tur har du været livsfarlig for alt og alle du mødte....

Fra : Mark Jensen

Dato : 18-09-05 11:42

On Sun, 18 Sep 2005 12:19:52 +0200, Alucard <alucard44@otmail.com>
wrote:

>Det gør det da kun værre at dine tanker var et andet sted.....
>
>På den tur har du været livsfarlig for alt og alle du mødte....

Men trods alt en menneskelig reaktion i dette tilfælde.

Fra : Alucard

Dato : 18-09-05 11:56

On Sun, 18 Sep 2005 12:41:54 +0200, Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

>Men trods alt en menneskelig reaktion i dette tilfælde.

Ja, men det gør ham da ikke mindre farlig....

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 18-09-05 14:37

> Ja, men det gør ham da ikke mindre farlig....

Man kan da sagtens køre 240 Km/t i en god bil på en motorvej hvor der ikke
er trafik.

Thorkild

Fra : Alucard

Dato : 18-09-05 15:28

On Sun, 18 Sep 2005 15:37:23 +0200, "Thorkild Poulsen"

I rest my case.......

Fra : John Schmitt

Dato : 18-09-05 16:22

> "Alucard" <alucard44@otmail.com> wrote in message

> Man kan da sagtens køre 240 Km/t i en god bil på en motorvej hvor der ikke
> er trafik.

Tænkte du på dem der prøvede at sove, når du kom drønende forbi - støjen
stiger mere end proportionalt med hastigheden. Hasighedsgrænser har andre
grunde end trafiksikkerhed, bl.a. støj og emmisioner.

Men det er en typisk liberal tankegang - skidevær med lovene, jeg har den
ret jeg tiltager mig - Brixtofte, Thor Petersen, Lurer-Anders, Foghs
spindoktor, Flemming Oppfeldt, . . . . .

Velkommen i klubben.

JS

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 18-09-05 17:01

> Tænkte du på dem der prøvede at sove, når du kom drønende forbi - støjen
> stiger mere end proportionalt med hastigheden. Hasighedsgrænser har andre
> grunde end trafiksikkerhed, bl.a. støj og emmisioner.

Nej, det tror ikke jeg brugte de voldsomt store tanker på.

> Men det er en typisk liberal tankegang - skidevær med lovene, jeg har den
> ret jeg tiltager mig - Brixtofte, Thor Petersen, Lurer-Anders, Foghs
> spindoktor, Flemming Oppfeldt, . . . . .

Skal jeg nævne en socialdemokratisk liste der er endnu værre ?

Thorkild

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 18-09-05 14:22

> Det gør det da kun værre at dine tanker var et andet sted.....
>
> På den tur har du været livsfarlig for alt og alle du mødte....

Nej da, ikke mere livsfarlig end når jeg kører på en tysk motorvej.

Thorkild

Fra : Alucard

Dato : 18-09-05 15:29

On Sun, 18 Sep 2005 15:21:41 +0200, "Thorkild Poulsen"

>Nej da, ikke mere livsfarlig end når jeg kører på en tysk motorvej.

Jo da, i Tyskland er det sjældent at folk "tosser" rundt i
overhalingsbanen med 100 km/t....

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 18-09-05 17:03

> Jo da, i Tyskland er det sjældent at folk "tosser" rundt i
> overhalingsbanen med 100 km/t....

Jo, men det er endnu mere sjældent de gør det på strækningen mellem Kolding
og Esbjerg kl. 3:00 om natten, man skal faktisk tale om myldretid for at
møde en bil på den strækning.

Thorkild

Fra : GB

Dato : 18-09-05 14:53

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i
meddelelsen news:432ceb33$0$18641$14726298@news.sunsite.dk:

> Ca. 2 timer, midt om natten.

Fartbølle! Lovovertræder!

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 18-09-05 15:20

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i
> meddelelsen news:432ceb33$0$18641$14726298@news.sunsite.dk:

> Fartbølle! Lovovertræder!

Ja, og ved du hvad, som lille tog jeg af kagedåsen og mor ved det ikke
endnu.

Thorkild

Fra : GB

Dato : 19-09-05 00:30

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, og ved du hvad, som lille tog jeg af kagedåsen og mor ved det ikke
> endnu.

Du sender lige en øh - gps - øh - når du er ude at køre råddent, ikke?

Røvhul!

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 19-09-05 02:52

> [...]
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i meddelelsen

> Du sender lige en øh - gps - øh - når du er ude at køre råddent, ikke?

Hvis man køer 240 km/t mellem Kolding og Esbjerg kl. 3:00 om natten er
middelhastigheden 240 km/t.

Thorkild

Fra : John Schmitt

Dato : 19-09-05 08:50

> "GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> Hvis man køer 240 km/t mellem Kolding og Esbjerg kl. 3:00 om natten er
> middelhastigheden 240 km/t.

Verdens hurtigste køer . . .

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 20-09-05 04:12

> Verdens hurtigste køer . . .

Den ko vil jeg gerne se.

Thorkild

Fra : Tim

Dato : 14-09-05 06:43

> [...]
> langsommere.
> Skærer du de langsommere væk stiger middelhastigheden.

Hvis det kun drejer som een ud af hver 30-40 bilister der ligger og kører
for langsomt, trækker det vel ikke middelhastigheden ret meget ned vel....
eller kan du give mig et lille regne-regne eksempel der viser noget andet?

Så er vi (læs: du) vist tilbage til den sædvanlige meget kreative bogføring
fra jeres side.

Tim

Fra : Egon Stich

Dato : 13-09-05 15:21

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Men netop det udgør en fare.

At køre efter forholdene, udgør en fare... Ifølge Thorkild.
Væk, her kommer jeg...

> Det er realiteterne jeg forholder mig til, ikke det socialdemokratiske
> formynderi om hvordan det burde være.
>
> Thorkild

Javel.
Thorkilsd "realitet" er, at han vil have fjernet alt, hvad der står ham i
vejen..

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-09-05 18:49

> At køre efter forholdene, udgør en fare... Ifølge Thorkild.
> Væk, her kommer jeg...

Nonsens, jeg mener netop det modsatte. Men med en så begrænset fattevne som
Hans Egons er det naturligvis svært at forstå.

> Javel.
> Thorkilsd "realitet" er, at han vil have fjernet alt, hvad der står ham i
> vejen..

Hans Egon, jeg erindrer du blev forfulgt af færdselspolitiet på din
Motorcykel og valgte at køre fra politiet for ikke at miste "pappet".

Har du stadig din motorcykel ?

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 13-09-05 21:11

> [...]
> >

> Hans Egon, jeg erindrer du blev forfulgt af færdselspolitiet på din
> Motorcykel og valgte at køre fra politiet for ikke at miste "pappet".

Da var jeg jo ung og uansvarlig
Men se, jeg bliver jo klogere med årene.
I modsætning med mange andre.
Og talte vi ikke om "for lav hastighed"?

Egon.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-09-05 00:44

> Da var jeg jo ung og uansvarlig
> Men se, jeg bliver jo klogere med årene.
> I modsætning med mange andre.
> Og talte vi ikke om "for lav hastighed"?

Vil det sige du nu fortryder din handling, det er nemlig nyt, det gjorde du
ikke for nogle få år siden.

Thorkild

Fra : Tim

Dato : 14-09-05 06:44

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Vil det sige du nu fortryder din handling, det er nemlig nyt, det gjorde
> du ikke for nogle få år siden.

Ups

Tim

Fra : Egon Stich

Dato : 14-09-05 13:25

> [...]
>
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Vil det sige du nu fortryder din handling, det er nemlig nyt, det gjorde

Nej da..
Men i dag ville jeg ikke komme i den situation.
Altså er jeg blevet klogere. har lært af erfaring.
Det har du ikke...

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-09-05 02:18

> du

> Nej da..
> Men i dag ville jeg ikke komme i den situation.
> Altså er jeg blevet klogere. har lært af erfaring.
> Det har du ikke...

Jeg har altid rettet mig efter politiets anvisninger, aldrig forsøgt noget
så sindssygt som at stikke af.

Og jeg må blot konstatere du ikke fortryder en sådan handling.

Thorkild

Fra : Tim

Dato : 11-09-05 10:46

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> Hmmmmm jeg kører ca 90000 0m året, jeg ved det ikke.

90 kilometer om året... det var sgu'itte meget.

Så er resten vist ikke værd at læse.

Tim

Fra : Ulrich Valera

Dato : 11-09-05 11:58

> [...]
> dagligt kører i trafikken.
>
> Endelig anerkendes det at myndighederne, nu skal de sku hat et klip.

Venligst skyd ikke automatisk skylden på os ældre og alder i det hele
taget!

Os over 85 kører ofte bedre end de yngre trafikanter nogensinde kommer
til!
Vi har oplevet storhedstiden med fri hastighed og amerikanske biler.
Og vi har lært en bils reaktioner at kende.

Jo, vi kender alle til bilister, der kører underligt langsomt, usikkert
eller i disharmoni med den øvrige trafik.

Men i 9 ud af 10 tilfælde er det altså et kvindemenneske i yngre alder,
der misbruger rat og pedaler.

I mine biler har jeg altid haft Cruise-control. Det er der ingen i
Danmark, der ved hvad er.
Men det er altså den funktion, der forhindrer, at man nogensinde kører
for stærkt - og heller ikke for langsomt!!.

Automatgear er også ukendt i Danmark, men selv i biler med automatgear
er det altså stadig føreren, der behersker bilen, selv om folk tror, at
det er bilen selv, der herreløst raser hen ad vejen.

Ulrich Valera
Chevrolet-klubben af 1918

Fra : Alucard

Dato : 11-09-05 12:17

On Sun, 11 Sep 2005 12:58:10 +0200, "Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc>
wrote:

>I mine biler har jeg altid haft Cruise-control. Det er der ingen i
>Danmark, der ved hvad er.

Det er der da mange der ved hvad er..... Der er bare ikke ret mange
der har det p.g.a. at det er for dyrt (afgifter).....

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-09-05 12:40

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk>
> wrote in message
> >
> Men i 9 ud af 10 tilfælde er det altså et kvindemenneske i
> yngre alder, der misbruger rat og pedaler.

sikke dog en fordom, der vil noget - det er jo heller ikke
korrekt - kvinder kører bedre set i forhold til at de har
færre skader end mandlige bilister.

> [...]
> ingen i Danmark, der ved hvad er.
> Men det er altså den funktion, der forhindrer, at man
> nogensinde kører for stærkt - og heller ikke for

naturligvis ved vi det - men hvorfor dog indføre det. Du går
jo slet ikke ind for at vi skal have nogen regler for
adfærden i trafikken sådan som det fremgår af dine useriøse
og pjattede indlæg i denne gruppe om cykelhjelme.

Selv i en nyere Skoda findes det som ekstraudstyr. Vi kalder
den oftest for fartpilot.

> [...]
> er det altså stadig føreren, der behersker bilen, selv om
> folk tror, at det er bilen selv, der herreløst raser hen

Igen vås - de fleste taxier har automatgear - og det, der
forhindrer private i at købe med automatgear er dels en
merudgift på bilen på omkring 10.000 kr. eller mere -og dels
at den er vanskeligere at håndtere i fedtet eller glat føre.
Jeg har kørt hyrevogn i 10 år med automatgear og i bus med
samme - og tro mig - det er ikke enkelt i al slags vejr.

Desuden bruger den mere benzin i forhold til en bil med alm.
gear.

Men nu er vi vist kommet for langt ud ad OT-vejen, så derfor

EOD. eller fut selv til dk.trafik. eller hvad gruppen nu
hedder.

--
ahw