Uligheden uforandret under Fogh
Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-09-05 00:51

I en tid hvor vi burde satse mere på frihed end lighed, er det lidt
underligt at se en borgerlig regering føre lighedspolitik.

http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=625404

Thorkild

Fra : TBC

Dato : 10-09-05 01:11

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

>I en tid hvor vi burde satse mere på frihed end lighed, er det lidt
>underligt at se en borgerlig regering føre lighedspolitik.
>
> http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=625404

At Venstre i den forbindelse beskylder Socialdemokraterne for at opfinde et
problem, er vel et vidnesbyrd om at lighed fremfor større ulighed netop
regnes for hvad vælgerne ønsker.

....Så mere underligt end det er det vel ikke.

TBC

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-09-05 01:20

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
> [...]
> regnes for hvad vælgerne ønsker.
>
> ...Så mere underligt end det er det vel ikke.

Venstre er rene socialdemokrater, hvor ville det være dejligt om de lyttede
til deres egne vælgere frem for socialdemokratiets.

Lighed har vi nok af, nu gælder det om at styrke friheden.

Thorkild

Fra : TBC

Dato : 10-09-05 01:27

> Venstre er rene socialdemokrater, hvor ville det være dejligt om de
> lyttede til deres egne vælgere frem for socialdemokratiets.

Det har du ret i. Og noget ganske lignende gælder med modsat fortegn for
socialdemokratiet.

Der er så megen trængsel på midten i dansk politik at de må være ved at
falde over hinandens fødder i deres iver for at lave hhv. genopføre endnu
"en Blair".

TBC

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-09-05 01:49

> [...]
>
> Der er så megen trængsel på midten i dansk politik at de må være ved at
> falde over hinandens fødder i deres iver for at lave hhv. genopføre endnu

Enig,

Sørgeligt politikerne er gået bort fra at kæmpe for deres idealer.

Thorkild

Fra : TBC

Dato : 10-09-05 02:33

> "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message

> Enig,
>
> Sørgeligt politikerne er gået bort fra at kæmpe for deres idealer.

Ja, jeg kan pt. slet ikke se noget sted der passer til mit kryds eller er
det værdigt.

Jeg faldt til gengæld tilfældigvis over følgende korte artikel, som burde
kunne glæde og passe dig fint.

(http://liberalisterne.dk/)

....Du vidste det formentligt i forvejen, men nu er der [snart] en hel del
avislæsere der også ved det, efter som det nu tilsyneladende har været en
tur igennem Ritzaus nyhedsmølle.

TBC

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-09-05 02:47

> [...]
> avislæsere der også ved det, efter som det nu tilsyneladende har været en

Der er mange frustrerede liberale derude og så knopskyder den slags
foreninger naturligvis. Personligt har jeg skiftet til de konservative,
deres politik passer mig udmærket, men det er parti for folk der kunne
boller i missionær stillingen, hvis de overhovedet dyrker sex.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-05 06:47

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> Personligt har jeg skiftet til de konservative,
> deres politik passer mig udmærket, men det er parti for folk der kunne
> boller i missionær stillingen, hvis de overhovedet dyrker sex.

Jeg tror nu nok at du her forveksler Det konservative Folkeparti med det
hedengangne Kristeligt Folkeparti.

Mon ikke Simon Spies i sin tid stemte konservativt?
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-09-05 07:17

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Jeg tror nu nok at du her forveksler Det konservative Folkeparti med det
> hedengangne Kristeligt Folkeparti.

Næ, det er en gang dødbidere.

> Mon ikke Simon Spies i sin tid stemte konservativt?

Aner det ikke, det kunne måske tænkes han støttede sin gamle ven Mogens.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-05 07:47

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Næ, det er en gang dødbidere.

Og du har /slet/ ingen fordomme? Var det i øvrigt ikke Fogh der som stor
skoledreng var mest puritansk, mens KUerne på gymnasieskolen nok kunne
feste.

> Aner det ikke, det kunne måske tænkes han støttede sin gamle ven Mogens.

Jeg har nu aldrig anset /Simon Spies/ som kriminel ... I øvrigt var hand
cand.polit. {og psych.}, så han har da med det samme gennemskuet
Glistrups galimatias.

--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-05 06:47

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> Jeg faldt til gengæld tilfældigvis over følgende korte artikel, som burde
> kunne glæde og passe dig fint.

> (http://liberalisterne.dk/)

Nu ved vi jo ikke om de overhovedet bliver opstillingsberettigede. Der
var vist da også kun en 30 medlemmer til stede på »partiets« stiftende
»kongres« .
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-05 06:47

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> Venstre er rene socialdemokrater, hvor ville det være dejligt om de lyttede
> til deres egne vælgere frem for socialdemokratiets.

Det er da det de gør; de fleste borgerlige vælgere er bare ikke
beton-libertarianere.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-09-05 07:20

> Det er da det de gør; de fleste borgerlige vælgere er bare ikke
> beton-libertarianere.

Venstre lytter ikke til sine kernevælgere og dannelsen af liberale
knopskydninger er bedste bevis derpå. Alene skattepolitikken er helt
uforenelig med liberal tænkning.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-05 07:47

> [...]

> Venstre lytter ikke til sine kernevælgere og dannelsen af liberale
> knopskydninger er bedste bevis derpå. Alene skattepolitikken er helt

Venstres traditionelle kernevælgere, bønderne, har i årtier været dybt
afhængige af socialhjælpen fra statskasse og EU ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-09-05 10:00

> Venstres traditionelle kernevælgere, bønderne, har i årtier været dybt
> afhængige af socialhjælpen fra statskasse og EU ...

Det er meget længe siden Venstre har været et bondeparti, på samme måde som
de radikale ikke er et husmandsparti.

Hvis det ikke er gået op for dig er det netop denne transformation der er
udfordringen på venstrefløjen i øjeblikket.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-05 11:06

> [...]

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Det er meget længe siden Venstre har været et bondeparti, på samme måde som

Da ikke længere siden end da partiet under Schlüter var nede på 10% af
stemmerne, og på vej mod dets »naturlige« tilslutning på 2-3%, hvis man
opfatter det som et rent bondeparti.

> Hvis det ikke er gået op for dig er det netop denne transformation der er
> udfordringen på venstrefløjen i øjeblikket.

Hvad der kommer let, går let, især når det drejer sig om vælgere. De
10% ligger kun en 20 år tilbage.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-09-05 03:09

Fra : Per Rønne

Dato : 11-09-05 04:43

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

Nåeh, det havde du alligevel ingen kommentar til.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-09-05 05:59

> [...]

Ja den mus kan være lidt for hurtig.

venstres transformation fra bondeparti til "polit" parti har stået på i
mange år, mere end 20.

Problemet med socialdemokratiet er de står foran transformationen og ikke
aner hvordan de skal gribe det an. Et godt råd, overtag liberalismen nu hvor
den er blevet ledig efter Anders Foghs ideologiske bedrageri.

Thorkild

Fra : Croc®

Dato : 11-09-05 11:32

On Sun, 11 Sep 2005 06:58:47 +0200, "Thorkild Poulsen"
<thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

>Ja den mus kan være lidt for hurtig.

Med tre timer mellem disse indlæg vil jeg ikke just kalde musen for
hurtig, men sådan er der så meget.

Regards Croc®

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-05 06:47

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> [...]
> regnes for hvad vælgerne ønsker.
>
> ...Så mere underligt end det er det vel ikke.

Og hvis Venstre for alvor ville føre den politik, som de libertarianske
høge kræver, så ville de borgerlige være henvist til en permanent
tilværelse på oppositionsbænkene. På Speakerens venstre hånd.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-09-05 07:23

> Og hvis Venstre for alvor ville føre den politik, som de libertarianske
> høge kræver, så ville de borgerlige være henvist til en permanent
> tilværelse på oppositionsbænkene. På Speakerens venstre hånd.

Næ, de var faktisk ved at vinde valget i 1998 på liberal politik, siden da
kørte socialdemokratiet træt og havde en efterlønssag bag sig. Venstre havde
vundet alligevel. Nu har vi så et venstre der på det skændigste har begået
bedrageri mod den liberale tanke og fører rendyrket socialdemokratisk
politik.

Lad os få liberal politik i Blair klassen.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-05 07:47

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Næ, de var faktisk ved at vinde valget i 1998 på liberal politik

Havde du da foretrukket Per Stig Møller som statsminister? Husk på at
for stort set alle andre partier end Venstre var den konfliktsøgende og
kompromissky Uffedreng helt uacceptabel. Venstre havde peget på ham, DF,
CD, KrF, Frp, K og sikkert også R havde peget på Per Stig.

Og lad os så lige se på mandattallene:

Venstre {Uffe Ellemann Jensen}: 42.

K {Per Stig Møller} : 16
DF {Per Stig Møller} : 13
CD {Per Stig Møller} : 8
KrF {Per Stig Møller} : 4
Frp {Per Stig Møller} : 4
-----------------------------------
I alt: : 45
R {Per Stig Møller} : 7
-----------------------------------
I alt : 52
===================================

Nu manglede der lidt i at der kom et borgerligt flertal, og det er måske
meget heldigt, hvis man skal se på DFerne, hvor de jo lige skulle slippe
af med en gruppe »landsbytosser«. Men i den borgerlige lejr var der
altså flertal for den noget mindre højtprofilerede konservative Per Stig
Møller end for Uffe Ellemann Jensen. Jeg kan i øvrigt ikke forestille
mig andet end at R, der altid gerne vil have indflydelse {men som i dag
er forholdsvis ligegyldigt}, ville foretrække Per Stig i dette spil, og
også når nu Nyrup ikke kunne fortsætte nok skulle sørge for at pege på
ham.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-09-05 10:03

> [...]
> er forholdsvis ligegyldigt}, ville foretrække Per Stig i dette spil, og
> også når nu Nyrup ikke kunne fortsætte nok skulle sørge for at pege på

ganske få stemmer i nordatlanten havde skubbet balancen til fordel for de
borgerlige, jeg har ganske enkelt ikke fantasi til at forestille mig det
flertal forplumret af personfnidder på Christiansborg.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-05 11:06

> [...]

> borgerlige, jeg har ganske enkelt ikke fantasi til at forestille mig det
> flertal forplumret af personfnidder på Christiansborg.

Hvad taler du om? Jeg taler om at den VK-regering der så ville have
været komme, havde været med Per Stig Møller som statsminister, og Uffe
Ellemann Jensen som udenrigsminister. Igen.

Det var jo kun i pressen det blev stillet op som et »præsidentvalg«
mellem Poul Nyrup Rasmussen og Uffe Ellemann Jensen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 10-09-05 10:08

> [...]
>I en tid hvor vi burde satse mere på frihed end lighed, er det lidt
>underligt at se en borgerlig regering føre lighedspolitik.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/09/09/09112145.htm

"Nye fattige i Danmark09. september 2005 11.40 Politik Opdateret: 09.
september 2005 11.57
Regeringen bør nedsætte en tænketank bestående af toppolitikere og dristige
tænkere, der kan udarbejde en officiel dansk fattigdomsgrænse.

Tænketanken skal også komme med forslag til, hvad man stiller op med de
såkaldt nye fattige, der skønnes at udgøre cirka 15 procent af befolkningen.

Nye fattige er en betegnelse for mennesker, der ikke er fattige i
traditionel økonomisk forstand, men som lever så socialt og kulturelt
marginaliseret, at de og deres børn reelt ikke har nogen mulighed for at
klare sig i et moderne videnssamfund.

Fattigdom er tabu
- En tænketank skal få et overblik og tage ærlig stilling til den nødvendige
prioritering af de økonomiske ressourcer, siger Lars Olsen, jornalist og
forfatter til Jyllands-Posten.

Han har skrevet bogen "Det delte Danmark", hvor han kortlægger, hvordan vi i
stigende grad bor og lever blandt ligesindede. Han mener, at vi ikke bare
skal hæve overførselsindkomsterne men fokusere på børnene og de unge for at
bryde mønstrene.

Også historiker Henrik Jensen, RUC, ser behov for et nyt forum, hvor man kan
diskutere den nye fattigdom, for det giver en vanskelig og politiseret debat
at diskutere i medierne.

Udskilning på arbejdsmarkedet
Den nye fattigdom hænger ifølge udviklingsdirektør i erhvervs- og
økonomiministeriet Jørgen Rosted nøje sammen med udviklingen på
arbejdsmarkedet.

- Der foregår i øjeblikket en voldsom udskilningsproces, og i alt forsvinder
15-20.000 job om året som følge af globaliseringen og ny teknologi, siger
han.

Jørgen Rosted støtter forslaget om en tænketank, men det skal være en reelt
uafhængig tænketank med eget sekretariat og befolket af de rette personer -
ellers kan det være lige meget."

--

Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-05 11:28

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>
> Han har skrevet bogen "Det delte Danmark", hvor han kortlægger, hvordan vi i
> stigende grad bor og lever blandt ligesindede.

Sådan har det da været i årtier, ja, vel nærmest i de sidste hundrede
år. Der har da altid været forskel på hvem der boede på Nørrebro, på
Frederiksberg og i Gentofte, og da jeg i 60erne var elev på Bagsværd var
området da et rent villakvarter - et typisk grossererkvarter. Det store
sociale boligbyggeri, Værebroparken, blev bygget senere, og fik da også
egen skole. Godtfolks børn skulle så sandelig ikke gå i skole med
skidtfolks børn ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 10-09-05 11:34

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> sociale boligbyggeri, Værebroparken, blev bygget senere, og fik da også
> egen skole. Godtfolks børn skulle så sandelig ikke gå i skole med

Uligheden, graden af samme, er stigende.

--
Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-09-05 03:14

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Uligheden, graden af samme, er stigende.

Forestil dig kære læser, man konfiskerer al indkomst over 325.000 og folk
arbejdede lige meget af den grund, så ville der komme ca. 6 % mere i
fælleskassen. Ulighed er ikke noget man løser i finansministeriet, man kan
få lidt hjælp i undervisningsministeriet, i dit tilfælde skal man vist i
kirken for at få hjælp fra oven.

Thorkild

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-09-05 02:53

> [...]
> traditionel økonomisk forstand, men som lever så socialt og kulturelt
> marginaliseret, at de og deres børn reelt ikke har nogen mulighed for at

Det er vel snarere 25 %, den gruppe vi andre kalder socialdemokrater.

Thorkild