Jihad-børnesange
Fra : Trans

Dato : 09-09-05 19:14

Klip fra artiklen:
http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=396119
TERROR-MISTÆNKT FÆNGSLET FIRE UGER

"Bombemanual og børnesange
Andre cd-rom'er fra Mansours hjem indeholdt en bombemanual og sange,
som opfordrer til at »gøre dit bedste i jihad«."

Jeg kunne godt tænke mig at studere lyrikken i de børnesange. Men jeg
gætter på, de er på arabisk. Det gør det lidt kompliceret.

Bent

Fra : Per Hagemann

Dato : 09-09-05 20:18

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
[...]

-------------------------
svar ph

frejdig« læres:

»Muslim, kæmp for Allahs sag.
Dø i nætter dunkle.
Tænk da på Profetens flag.
Da vil sejr i øjet funkle.«

Måske er denne bog nu lagt på CD?

--
Sura 9:29 " Kæmp mod dem fra Skriftens folk, som ikke tror på Allah og ej
heller på den yderste dag, og som ikke holder det forbudt, som Allah og Hans

Fra : Jim

Dato : 10-09-05 08:56

[...]

*************

Hvis du så Niels Hausgaard i går aftes, så havde han selv en lille historie
fra et krigsområde.
Her gav han sin tydelige mening til kende hvad muslimer angår.
Han fortalte om en sang, en mor havde sunget for sit barn.
Og den nærmere tekst i sangen fik jeg ikke rigtig fat i, men han
konkluderede, at når man synger den slags sange for sine børn, så var det
ikke underligt, at de gik hen og blev terrorister.
Som han siger, "så blander muslimer jo religion, krig og politik i en
pærevælling. Sådan er de jo de skide muslimer". citat slut.
Og hvor har han bare så evigt ret.

Fra : please-answer-here

Dato : 10-09-05 09:25

Jim wrote:
> [...]
> Han fortalte om en sang, en mor havde sunget for sit barn.

> Og den nærmere tekst i sangen fik jeg ikke rigtig fat i,

LOL

Jamen så f¨år du da teksten her:
Sangen hedder forresten frejdig når du går
Altid frejdig, når du går
veje, Gud tør kende,
selv om du til målet når
først ved verdens ende.

Aldrig ræd for mørkets magt!
stjernerne vil lyse;
med et fadervor i pagt
skal du aldrig gyse.

Kæmp for alt, hvad du har kært;
dø, om så det gælder,
da er livet ej så svært,
døden ikke heller.

> Og hvor har han bare så evigt ret.

Og hvor er det synd at du er fuldstændig uden evne til at fatte
ironi/sarkasme

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-09-05 11:14

"please-answer-here" <noone@nohost.nodomain.invalid> wrote in message

> LOL

Ja, den VAR sgu go'.

Men den dag Hausgaard synger en rigtig jihad-sang fra fx palæstinensernes
skoler i P.A. da falder himlen ned over vores syndige hoveder.

Fra : Egon Stich

Dato : 10-09-05 15:26

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Som han siger, "så blander muslimer jo religion, krig og politik i en
> pærevælling. Sådan er de jo de skide muslimer". citat slut.

??????????????
Sig mig:
Kender du ikke "Kæmp for alt, hvad du har kært"?
Det var den, Hausgård brugte..
For at vise, at en dansk sang sandelig også kan udtrykke sig "hårdt".
Og for at pisse lidt på fremmedhadere.

Det han sang var:
Kæmp for alt hvad du har kært,
dø, om så det gælder.
Da er livet ej så svært,
døden ikke heller.

Sangen er uløseligt forbundet til den danske modstandskamp.
Og det chokerer mig, hvis dit indlæg er alvorligt ment?
Og man ikke kender den mere?

MVH
Egon

Fra : Croc®

Dato : 10-09-05 21:02

On Sat, 10 Sep 2005 09:56:20 +0200, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote:

> [...]
>Som han siger, "så blander muslimer jo religion, krig og politik i en
>pærevælling. Sådan er de jo de skide muslimer". citat slut.

Det er simpelthen pragtfuldt nårrRacister som Jim citerer noget uden
at forstå ironien, så er det mentale niveau da slået fast.

Regards Croc®

Fra : Jim

Dato : 10-09-05 21:17

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er simpelthen pragtfuldt nårrRacister som Jim citerer noget uden
> at forstå ironien, så er det mentale niveau da slået fast.

Skal du ikke tage og foretage dig noget fornuftigt istedet for at blande
dig, når de voksne taler?
Smut du ud i Hernings kloaker, eller hvor du end er kravlet op fra.
Det lugter fælt, når du lukker dit croc ud her.

Fra : Croc®

Dato : 10-09-05 22:45

On Sat, 10 Sep 2005 22:17:13 +0200, "Jim"

> [...]
>Smut du ud i Hernings kloaker, eller hvor du end er kravlet op fra.
>Det lugter fælt, når du lukker dit croc ud her.

Er det hårdt at gøre sig selv til grin? Den eneste måde du kan undgå
det er at minimere dit skriv, for du evner ikke at filtrere dit vrøvl.

Regards Croc®

Fra : please-answer-here

Dato : 12-09-05 09:24

Jim wrote:
> "Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Skal du ikke tage og foretage dig noget fornuftigt istedet for at
> blande dig, når de voksne taler?

Jim, nu har du igen slået forkert op i ordbogen.
at pladre din egen afføring ud over tastaturet kan ikke defineres som tale

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-09-05 22:03

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Det er simpelthen pragtfuldt nårrRacister som Jim citerer noget uden
> at forstå ironien, så er det mentale niveau da slået fast.

Det er da forhåbentlig ironi fra "Jim", som du så ikke forstod

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 10-09-05 22:17

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in

> "Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Det er da forhåbentlig ironi fra "Jim", som du så ikke
> forstod

Ja, alle ved da at Niels Hausgaard er en fløjsmave.

--
/Mikael

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-09-05 22:28

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in

> Ja, alle ved da at Niels Hausgaard er en fløjsmave.

Ja, og tænk hvis Hausgaard bare en gang vendte ironien den anden vej, mon
folk ville falde ned af stolene i chok, eller ville de som Jim bare
misforstå, hvad han mente, - jeg tror det sidste.

Fra : Croc®

Dato : 10-09-05 22:45

On Sat, 10 Sep 2005 23:02:50 +0200, "Knud Larsen"

Vil du vædde?

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-09-05 23:05

> Vil du vædde?

Nej, jeg vædder ikke med så elendige odds.

Fra : please-answer-here

Dato : 12-09-05 09:19

Fra : please-answer-here

Dato : 12-09-05 09:18

Knud Larsen wrote:
> "Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Det er da forhåbentlig ironi fra "Jim", som du så ikke forstod

Ja forhåbentlig da. Og vi skal da allesammen ikke ha' fordomme mod folk der
bruger staveplade, men jeg tror nu nok du er inde i en kraftig overvurdering
af Jims åndsevner. Det er jo trods alt ikke ironi på niveau med Finn
Nørbygård vi snakker om

Fra : Trans

Dato : 10-09-05 21:30

please-answer-here wrote:

> Jamen så f¨år du da teksten her:
> Sangen hedder forresten frejdig når du går
> Altid frejdig, når du går
> veje, Gud tør kende,
> selv om du til målet når
> først ved verdens ende.

osv.

Jeg synes, Per Hagemanns version afviger noget fra den danske
originaludgave, som vel der den, du giver. Jeg er ikke sikker på, at
Said Mansours CD-indspilninger er på dansk. Jeg tror, de er på
arabisk. Jeg tror, vi må have fat på den arabsike lyrik for at finde
ud af, hvad de faktisk synger.

Bent

Fra : please-answer-here

Dato : 12-09-05 09:14

Trans wrote:

> osv.
>
> Jeg synes, Per Hagemanns version afviger noget fra den danske
> originaludgave, som vel der den, du giver.

Det centrale er jo:
Kæmp for alt, hvad du har kært;
dø, om så det gælder,
da er livet ej så svært,
døden ikke heller

Dette er jo det samme. At man så erstattet Gud med Allah ænder jo ikke på
betdningsindholdet.