Pink Floyd
Fra : Holst

Dato : 09-09-05 08:06

Jeg har altid været begejstret for Pink Floyd, men i langt overvejende
grad har mit kendskab været begrænset til 'The Wall' and 'The Dark Side
of the Moon', da det er disse CD'ere mine venner på kollegiet havde
foruden en mere, som jeg ikke lige kan huske navnet og udseendet på.
Dengang jeg boede på kollegie kunne jeg låne dem efter behov, men efter
at være fraflyttet kollegiet har netop Pink Floyd været et stort hul i
min lytteoplevelse. Der er nemlig ikke en eneste CD med Pink Floyd på
min reol.

Jeg har længe gerne villet købe 'The Wall', men jeg gider fandme ikke
betale 150 kr. for et så gammel udgivelse. Derfor var det jo med glæde,
at 101cd.com sendte deres spam til mig her til morgen med følgende tilbud:

http://www.101cd.com/offers/top.asp?typ=CPG&prmid=1343&asptnr=5433

Så hvad skal jeg købe? 'The Wall' og 'The Dark Side of the Moon' er vel
nærliggende, men hvad mere? Jeg har IKKE råd til at købe alle, så
antallet ligger nok på 3-4 album.

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-09-05 08:26

Holst wrote:

> Så hvad skal jeg købe? 'The Wall' og 'The Dark Side of the Moon' er vel
> nærliggende, men hvad mere? Jeg har IKKE råd til at købe alle, så
> antallet ligger nok på 3-4 album.

'Wish You Were Here', 'Animals', 'Meddle' og 'The Final Cut'. De er alle
"must have". Der er masser af andre gode. Og så må du LOVE mig at købe
Roger Waters' "Amused To Death", den er et mesterværk. Den koster 60
kroner i TP/Stereo Studio/Fona.

/David

Fra : Max

Dato : 09-09-05 08:42

Hej David

> Roger Waters' "Amused To Death", den er et mesterværk. Den koster 60
> kroner i TP/Stereo Studio/Fona.

Købte den til 39,85 kr. fornylig, jeg snuppede en flok bare til at forære
væk, en imponerende pris når man påtænker at det nok er en af de
10 bedste CD'er der nogensinde er lavet.

Mvh Max

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-09-05 21:40

Max wrote:

> Købte den til 39,85 kr. fornylig, jeg snuppede en flok bare til at forære
> væk, en imponerende pris når man påtænker at det nok er en af de
> 10 bedste CD'er der nogensinde er lavet.

Netop. Jeg gjorde det samme da den faldt fra fuld pris til 70.

/David

Fra : Max

Dato : 09-09-05 08:26

Hej Holst

> Så hvad skal jeg købe? 'The Wall' og 'The Dark Side of the Moon' er vel

Wish You Were Here og The Division Bell er et par bud herfra.

Mvh Max

Fra : Peter Heide

Dato : 09-09-05 13:11

Alt hvor Syd Barrett medvirker og WYWH.

Ellers køb dobbelt CDen. Kan ikke huske hvad den hedder;
en compilation så er ret godt skruet sammen.

Hold dig fra alt i verden fra deres solo-udgivelser.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 09-09-05 17:29

Peter Heide wrote:

> Alt hvor Syd Barrett medvirker

Hvilket vel faktisk begrænser sig til The Piper At The Gates Of Dawn.

> Ellers køb dobbelt CDen. Kan ikke huske hvad den hedder;
> en compilation så er ret godt skruet sammen.

Echoes?

> Hold dig fra alt i verden fra deres solo-udgivelser.

Nej, køb for alt i verden Amused To Death (Waters).

Fra : Peter Heide

Dato : 09-09-05 19:14

> Hvilket vel faktisk begrænser sig til The Piper At The Gates Of Dawn.

Saucerful of Secrets medvirkede han også på et par numre. Især Jugband
Blues,
der efter 35 års glemsel(filmen) dukkede op på en promo-film for et par år
siden. Første del af Pink Floyd "Video Collection" er den ene perle efter
den
anden pgra Barrett medvirkende. Og ikke forglemme nogle af de udemærkede
bootlegs der er udkommet, igennem tiderne, med ham og hans band mates.

Bedste solo fra en ex - Plink Plonk : Syd Barrett : The Madcap Laughs

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-09-05 21:41

Peter Heide wrote:

> Hold dig fra alt i verden fra deres solo-udgivelser.

Du må være sindssyg. "Amused To Death" er et mesterværk. "Pros and
Cons..." er fantastisk. "About Face" er ganske glimrende.

/David

Fra : Peter Heide

Dato : 09-09-05 23:58

> Du må være sindssyg. "Amused To Death" er et mesterværk. "Pros and
> Cons..." er fantastisk. "About Face" er ganske glimrende.

Du er født efter 1980 og er dermed totalt fucked-up

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-09-05 00:02

Peter Heide wrote:

> Du er født efter 1980 og er dermed totalt fucked-up

Jeg er hverken født efter 1980 eller fucked up. Du, derimod, synes at
være fucked up, uanset hvornår du er født.

/David

Fra : Morten Guldager

Dato : 10-09-05 06:19

2005-09-09 David Rasmussen wrote

> Jeg er hverken født efter 1980 eller fucked up. Du, derimod, synes at
> være fucked up, uanset hvornår du er født.

Han er ikon-dyrker, vi andre (sikkert endda incl. Åge) er musikelskere.
(Peter er sikkert også glad for god musik, men den tråd her kom vist
mere til at handle om ikonet)

_Jeg_ fatter heller ikke det der ikon halløj, men derfor kan manden
da vøre fin nok alligevel.

/Morten - Som holder sig en PF m.fl. pause og koncentrerer sig
om RATM istedet (ham Zack fyren lyder altså lidt småsur).

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-09-05 12:52

Morten Guldager wrote:

> Han er ikon-dyrker,

Hvem "han"?

> vi andre (sikkert endda incl. Åge) er musikelskere.
> (Peter er sikkert også glad for god musik, men den tråd her kom vist
> mere til at handle om ikonet)

De ting Peter skrev var fine nok indtil han pludselig fik en
hjerneblødning, som jeg til gengæld ikke hvad hvad handler om eller hvor
kom fra.

> _Jeg_ fatter heller ikke det der ikon halløj, men derfor kan manden
> da vøre fin nok alligevel.

"manden"?

> /Morten - Som holder sig en PF m.fl. pause og koncentrerer sig
> om RATM istedet (ham Zack fyren lyder altså lidt småsur).

Jeg hører både PF og RATM. Og ja, Zack De La Rocha er/var en vred ung
mand :)

/David

Fra : Peter Heide

Dato : 10-09-05 15:35

> Jeg er hverken født efter 1980 eller fucked up. Du, derimod, synes at være
> fucked up, uanset hvornår du er født.
>
> /David

Jeg havde vist drukket for meget Nonneblod (den "gode" fra Irma) igår. Sorry
!

Jeg er ikke ikon-dyrker. Jeg syntes Pink Floyd *var* bedst i de
alt for få år, hvor Barrett var hovedleverandør af sange. Pipers
var jo i realiteten stort set skrevet af ham.

Arnold Lane, See Emily Play, Jugband Blues, Ap & Or, Scream Thy last scream.
Pyyh Pøj da (Som min gode ven Åge vil sige det) jeg kunne blive ved. The
Scarecrow,
osv osv

Forøvrigt så jeg PF helt tilbage i 1972 i KB-Hallen. De startede m. lidt
quadrofoni-halløj. Det var vi ret imponeret over dengang. Fik lige
introen til DSOTM i nakken. Så måtte man jo lige ha' et ekstra sug
af chillumen. (Ak ! De gode gamle dage) Var også imponeret
over blinklyset i trommesættet. Og selvfølgelig musikken. Som
jeg må tilstå jeg ikke gider at lytte til idag; er solgt til electronica.

Kunne egentlig godt lide at vide om der findes en bootleg
fra den koncert. Jeg kan huske jeg havde et kæmpe hosteanfald
under en stille passage i Echoes. Da jeg fik en klump hash
i den gale hals.

mhv Åg...uhm Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-09-05 22:59

Peter Heide wrote:

> Kunne egentlig godt lide at vide om der findes en bootleg
> fra den koncert.

Det gør der, den er ret fed. Og lyden er okay.

/David

Fra : Mads Breddam

Dato : 09-09-05 17:38

> [...]

> Så hvad skal jeg købe? 'The Wall' og 'The Dark Side of the Moon' er vel
> nærliggende, men hvad mere? Jeg har IKKE råd til at købe alle, så

The Wall ville jeg glædeligt give det tidobbelte for, hvis det var
nødvendigt. Udover dem du nævner er Wish you were here, Animals, Meddle
og The Final Cut efter min mening de vigtigste plader. Derudover er Roger
Waters' solo Amused to Death fantastisk, og kan ofte findes ret billigt
rundt omkring - Guderne må vide hvorfor. Det var vist ca. det samme som
David Rasmussen skrev... Hvis du er til DVD er David Gilmour "In Concert"
fra vistnok 2001 også glimrende (hvilket også kan siges om Waters' - In the
flesh og Pink Floyd - Pompeii.)

I øvrigt så er de nævnte plader dem som minder mest om The Wall og Dark
Side. De er alle kommet umiddelbart før eller efter en af de andre undtagen
Amused to Death. Pladerne vil formentlig blive betragtet som de vigtigste
Pink Floyd plader af de fleste Pink Floyd-fans.

--
Mvh.:
Mads Breddam