L.O.C.
Fra : Familien Nielsen

Dato : 09-09-05 06:30

Hej.
er der nogen der vil prøve at forklare mig hvad det er der skulle gøre at en
rapper, L.O.C., er så fed som mange tilsyneladende syntes han er. Han bliver
spillet utroligt meget i P3, har oven i købet været deres uundgåelige i en
ugen.
Jeg har virkelig prøvet at lytte til han og hans tekster men det eneste jeg
kan få ud af det er at han lyder som en lungesyg person der fremfører nogle
tekster med vendinger der er totalt umulige i det Danske sprog f. eks. "Man
kan ikke stå med oprejst pande når man ligger ned", tja !!!!!

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 11-09-05 12:37

Ja hvis du kan forklare mig hvorfor dansk rap overhovedet er fedt? Og
hvorfor du overhovedet lytter til dansk radio når du ved, at det kun er
hitlisterne som bliver spillet.
Personligt har jeg ikke hørt radio i 3 år nu, fordi de alligevel aldrig
spiller noget fornuftigt.

Fra : Familien Nielsen

Dato : 11-09-05 21:55

for det første så syntes jeg bestemt ikke at dansk rap er fedt, tværtimod.
Hvorfor jeg lytter til dansk radio tja ser du jeg kan på arbejder vælge
mellem to onder, den lokale radiostation, Radio Mojn som nok er 100 gange
værre end p 3 som er det andet program jeg kan høre. At høre radio, ind i
mellem, på arbejde er fedt nok når man sidder ved en maskine i 8 timer og
ellers kun har lyden fra den, og så syntes jeg forøvrigt at det er helt rart
at følge lidt med i hvad der rører sig på musikmarkedet.

Fra : Grev Thomas

Dato : 12-09-05 20:21

"Familien Nielsen" <famniel@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ellers kun har lyden fra den, og så syntes jeg forøvrigt at det er helt
> rart at følge lidt med i hvad der rører sig på musikmarkedet.

For mig er det lige fedt hvilket sprog rap er i... Det er for mig stilen som
det "synges" i... det er næsten en lang snak... det kan i sig selv være
kedeligt, men når der så kommer noget godt musik og rytme så begynder de
løse ender at hænge sammen. Tagt nu et af L.O.C. nyeste nummere... Frk.
Escobar... jeg syntes ikke man kan lade være med at høre det... det er fedt.

Dog er jeg ikke så meget for Jokeren... jeg syntes han er for "tør" is musik
og rytmen.

Jeg er 23 år og er stort set vokset op med rap og den måde som alt slags
musik kan blandes sammen, dødsmetal/opera, sækkepibe/techno etc etc...
nutiden og fremtiden er ikke spændt ens for mere... når jeg ser hit med
sangen syntes jeg mange af nummererne er ens... en guitar, et sæt trommer,
en sanger og evt en bas... nutiden er meget anderledes... ikke at jeg ikke
kan lide musikken dengang, for det kan jeg.... man er bare blevet mere
fri... L.O.C. og andres tekster har jo også meget frit sprog... kunne i
forstille jer Beatles eller Johnny Reimer syng: "Og jeg lod dig slikke den
af mig"??? Nej vel

Bare lige min mening

Mvh

Thomas H. Andersen

Fra : Morten Guldager

Dato : 12-09-05 20:39

2005-09-12 Grev Thomas wrote
> fri... L.O.C. og andres tekster har jo også meget frit sprog... kunne i
> forstille jer Beatles eller Johnny Reimer syng: "Og jeg lod dig slikke den
> af mig"??? Nej vel

Du har aldrig prøvet at oversætte en Frank Zappa tekst, vel?

/Morten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-09-05 21:26

Den 12-09-05 21.38 skrev Morten Guldager følgende:

> Du har aldrig prøvet at oversætte en Frank Zappa tekst, vel?

Han kan starte med Bobby Brown. Mon det er nødvendigt at fortælle ham,
hvad "golden shower" (adwr!) og "tower of power" (avs!) betyder?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Net Snippets kan gemme hele hjemmesider eller udklip fra dem i et

Fra : Peter Juhl

Dato : 13-09-05 00:00

Grev Thomas wrote:

> kunne i forstille jer Beatles eller Johnny Reimer syng: "Og jeg lod
> dig slikke den af mig"??? Nej vel

Nej heldigvis. Men heldigvis sker der ikke så meget i "ghetto'en", så
det er vel det vildeste man kan skrive tekster om - men igen, det er
svært at være en middle-class-white-boy i en verden som NWA og PE
allerede har taget med storm.