Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
canon EOS350 og action fotos
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 09-09-05 19:38

hej

Jeg går med planer om at købe et DSLR, EOS350D eller en EOS20D. mit
spørgsmål er

Er EOS350D for langsom til action, sport, dyr, fugle i naturen osv. den
kan
jo ikke helt tage de samme billeder i serie som 20D. Der må være nogen der
bruger disse kameraer til den type fotografering, der kan fortælle noget
om
deres erfaringer.

--
Jan Damkjær Dahl
tlf. 2962 5011

Fra : Brian Lund

Dato : 09-09-05 19:58

> hej
>
> Jeg går med planer om at købe et DSLR, EOS350D eller en EOS20D. mit
> spørgsmål er
>
> Er EOS350D for langsom til action, sport, dyr, fugle i naturen osv.

Nej!

> [...]
> bruger disse kameraer til den type fotografering, der kan fortælle noget

Det er ikke så vigtigt om du kan skyde 3 fps eller 5 fps, det vigtigste er
at billedet bliver taget når du trykker på knappen, og der er de lige
hurtige +/- nogen milisekunder...

Noget der så kan hjælpe dig er hvis du har et objektiv med hurtig fokus,
f.eks. USM (canon) eller HSM (sigma)!

Brian

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-09-05 20:02

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk> wrote in message
> [...]
> bruger disse kameraer til den type fotografering, der kan fortælle noget

Vær opmærksom på at 350D har mindre buffer end 20D og at autofocus er mindre
præcis, hvis har objektiver der er f/2.8 eller bedre. I så fald er
centerpunktet cross hair, ligesom de centrale punkter på 1D serien. Det har
350D ikke og heller ikke 10D og 300D. En af de vigtigeste årsager til at jeg
opgraderede til 20D fra 10D var netop AF præcision og i mindre grad
opløsning og hastighed. Iøvrigt et ofte overset punkt i valg af lysstærke
objektiver, som f.eks. 70-200. Min 24-70 f/2.8 fokuserer lynhurtigt med 20D
og meget præcist. 350D, som jeg har backup kamera er ikke dårlig, bar ikke
helt så god på dette punkt. Jeg ville til hver en tid købe 20D over 350D,
dog som backup/familiekamera var 350D'eren oplagt.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Per

Dato : 10-09-05 20:43

> [...]
> bruger disse kameraer til den type fotografering, der kan fortælle noget

Jeg har idag taget lidt billeder på Morsø Moto Cross banen. Billeder er
taget med 350D og 18-55 kit linse samt Canon 50mm f/1.8 II.
http://zangenberg.net/foto/thumbnails.php?album=17