Vores dræber kat
Fra : claus mortensen

Dato : 09-09-05 22:18

Pjevsen en hun kat på 1 år, er ved at rydde lidt op i bestanden af mus i
Odense centrum idag fra kl. 14 til 22 har hun fanget 4 mus og spist de 2 de
2 andre er blevet leget ihjel. Vi synes hun er lidt vild hun har fanget 5
fuldvoksne solsorte hvor hun spiste nået af de 3 og 11 mus eller flere hun
har tager det hele med op i lejligheden på 1 sal og det er igennem 2
kattelemme. Vi leger med hende men hun gider ikke, efter 5 min. går hun ud.
Hvor mange mus skal der til at mætte en kat.

Hilsen Claus

Fra : Jakob

Dato : 09-09-05 22:49

In article <ba9e6$4321fc15$55da9bca$26168@nf4.news-service.com>,
clausjm@yahoo.com says...

> kattelemme. Vi leger med hende men hun gider ikke, efter 5 min. går hun ud.
> Hvor mange mus skal der til at mætte en kat.

Ha ha der er jeg sgu heldigere stillet, min kat er ret forskræmt og
forsigtig så det eneste den slæber med ind er natsværmere :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 10-09-05 08:41

"claus mortensen" <clausjm@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ud.
> Hvor mange mus skal der til at mætte en kat.

xxxxxxxxxxxxxxxxx

Sej kat....
Vores Aslan er kun 2 gange kommet hjem med mus, mens vi har haft ham ( han
er ca 1½ - 2 år ) Fugle har jeg aldrig set ham komme med, til gengæld er han
er super habil edderkoppe-udrydder.
Tilde er aldrig kommet med noget ( hun-kat på 3-4 år )

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : karsten & Pia

Dato : 10-09-05 12:10

klip
> Hvor mange mus skal der til at mætte en kat.

Det er ikke et spørgsmål om, hvor sulten hun er, men hvor sulten du ser ud,
hun kommer jo med dem til dig.

Så...............................velbekomme.

MVH Pia

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 10-09-05 13:57

<klip> Hvor mange mus skal der til at mætte en kat.

Sådan et dræber-gen har min hunkat, Miver også. Hun slæber dog gerne byttet
med ind og viger ikke tilbage for fugle, mus, mosegrise, natsværmere (nogle
ordentlige store basser) og det er ikke fordi hun spiser så meget, gerne kun
hovederne af musene *slurp*
Jeg vil mene at en enkelt eller to mus er nok mad for hende, nu er hun bare
ekstrem god til at jage og fange, så det talent udnytter hun så lidt i
overflod :o

Alt imens Mulledrengen sover som en sten i den blødeste lænestol *smil*
--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Erling Jensen

Dato : 10-09-05 18:45

Min far havde en hunkat der hed Flab, og det var fars kat for os andre duede
bare slet ikke,jo vi kunne da bruges hvis den var meget sulten, nå men
rekorden for en nats arbejde var 22 ja det er rigtigt nok 22 mus og de blev
altid lagt på trappestenen på rad og række med hoved og ben samme vej, der
var stil over det, den spiste vistnok aldrig nogen men den nød at blive rost
af Far når han beundrede fangsten, den blev 23 år de sidste år var den ikke
så aktiv det blev sjældent til mere 1-2 måske 3 mus i løbet af natten, det
sjove ved det hele var at da min Far satte træskoene valgte katten og jeg
tror at det var et valg den gjorde, at gøre det samme, den savnede
simpelthen min Far for meget, tror jeg, det er nu 12 år siden.

Nå ja vi havde også 2 katte som mor skældte ud, de havde vist været oppe på
spisebordet, de blev så fornærmet så de valgte at gå hjemmefra, vi boede
lige ved jernbanen, fra køkkendøren var der vel 5m oppe til baneskinnerne,
så kattene gik op på banketten og gik nordpå mens at de miavede så højt ,så
der var ingen tvivl om at de var utilfredse, vi så dem aldrig igen,

jo der har været mange sjove oplevelser med katte i mit barndomshjem, men vi
har også haft så mange at der ikke er tal på hvor mange der har været, den
ene sommer havde vi nogen og tyve katte, så det var kun de specielle man
husker, men dem var der også mange af.

mvh
Erling