loppemiddel fra matas: information
Fra : Kari Eiffert

Dato : 09-09-05 18:34

Hej.

Fik for et stykke tid siden et råd om at købe noget spray i matas mod
lopper. Altså den slags, der skal sprøjtes i hele huset, for at komme de
bæster til livs. Men vi fik umiddelbart styr på loppeproblemet. Ja altså
lige indtil det blev varmt igen. Så nu vil vi jo altså vildt gerne slippe
for alt det bøvl, og idag var vi klar til at forgifte hele huset. Men men
men de sælger det ikke mere! Det er blevet forbudt, fordi en hund er død af
det!! Ejerne havde åbenbart sprøjtet det direkte på det stakkels dyr
ville egentlig bare lige fortælle at det íkke er muligt at bruge den form
for udryddelse mere. vi har til gengæld fået noget andet, som vi skal putte
på kattene, og det skulle så dræbe alle larver og æg de næste 5 mndr. Vi må
se om det virker.

Mvh kari

Fra : fam. Ager

Dato : 09-09-05 19:02

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> putte
> på kattene, og det skulle så dræbe alle larver og æg de næste 5 mndr. Vi

er det virkeligt blevet fjernet pga. en ejers fantastiske idiotiske
handling!?
skal hovedpinepiller så ikke også fjernes?, hvor mange er ikke døde, blevet
forgiftet af en overdosis

suk...

mvh. marie

Fra : Kari Eiffert

Dato : 09-09-05 20:07

> [...]
> handling!?
> skal hovedpinepiller så ikke også fjernes?, hvor mange er ikke døde,

Jeg blev virkelig også overrasket over den information. Men de vil åbenbart
være helt sikre på at det ikke sker igen. Personligt læser jeg altid
brugsanvisninger ekstra grundigt, når det er til mine dyr!

I øvrigt skal det andet spray vi købte i stedet bruges hver måned som
suplement til noget der slår de voksne ihjel. Læste lige forkert i farten.
Det holder ikke i 5 mnd, men der er i flasken til at en kat kan blive
sprayet en gang i måneden i 5 mnd. Det var det der med at læse
brugsanvisningen

Mvh kari

Fra : Denise

Dato : 09-09-05 20:11

fam. Ager wrote:
> [...]
> handling!?
> skal hovedpinepiller så ikke også fjernes?, hvor mange er ikke døde,

Ja, var det ikke den sag, hvor der var en stor artikel i Ekstra Bladet om
det, det er ikke så længe siden.

--
Hilsen Denise

Fra : fam. Ager

Dato : 09-09-05 20:22

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, var det ikke den sag, hvor der var en stor artikel i Ekstra Bladet om
> [...]

jo, de gjorde!, først himlede de op med advarsler om absolut D, og manglende
information om brugen.. i hunde NG`en, -det står med store bogstaver på
flasken, MÅ KUN ANVENDES TIL OMGIVELSERNE eller noget tæt derpå...og brede
advarsler om at huset skal forlades i så og så lang tid efter og luftes
grundigt ud derefter..det er det rene gift..-det var jo helt klart
producentens skyld at de mistede deres 2 hunde.. jeg har aldrig hørt mage
til idiotisme, stakkels stakkels hunde...))-:

mvh. marie
du vasker vel heller ikke hundene i ajax, selv om det er yderst effektivt
rengøring.. ind i mellem forbavses jeg af folks handlinger.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 10-09-05 10:35

Ja så har vi lige afprøvet den føromtalte spray. Det tror jeg ikke lige vi
vil bruge alt for tit. Det lugter virkeligt giftigt, og man skal holde
kattene indtil de er tørre. Det er altså ret stressende for dem. Og vi går
rundt og føler os underlige i hovedet. Tror bare vi holder os til capstar
fremover. De har jo sådan set samme effekt. Og dem æder de jo med glæde hvis
de er knust i lidt kattemalt.

Mvh Kari

Fra : fam. Ager

Dato : 10-09-05 18:39

> [...]
> rundt og føler os underlige i hovedet. Tror bare vi holder os til capstar
> fremover. De har jo sådan set samme effekt. Og dem æder de jo med glæde

hvad er dette capstar?

7-9-13 , har jeg aldrig i mit liv haft lopper på hunde, katte eller i huset,
men jeg har solgt artikler til dyr, og kender derfra de "gængse" typer. men
jeg har ikke hørt om capstar?
det er rart at vide, hvis der en dag skulle opstå problemer med de pokkers
møgdyr... hundene får knust hvidløg, og har gjort det i årevis, det
afskrækker også flåter. men kattene har nu ikke fået noget forebyggende. de
render også kun i gård, og er på havetur med ledsager..(-; det må vel også
begrænse chancen for loppeangreb.

mvh. marie

Fra : Kari Eiffert

Dato : 11-09-05 09:29

> "Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> hvad er dette capstar?

Hej!

Nu har vi lige smidt den sidste kasse ud, men det er noget med at at alle
lopper bliver slået ihjel på mindre et døgn. Synes også jeg kan huske noget
med at det gør æggene sterile. Men du må ikke hænge mig op på det. Det er
dog ikke langtidsvirkende, så man skal bruge det sammen med andet
loppemiddel.

Mvh Kari