2 katte + ny killing i nyt hjem
Fra : Sand Berner

Dato : 09-09-05 14:35

Hej gruppe.

Vi har to katte på halvandet år ca - en han og en hun. Vi står nu og skal
til at flytte, og har fra dag 1 i vores nye hjem også en lille ny killing
som kommer fra et andet hjem.

Nogle der har gode/dårlige erfaringer på dette område? Vi vil jo gerne gøre
det så let og godt som muligt for de 3 små pus :) Killigen er i øvrigt en
hankat på, til den tid, 18 uger.

Vores 2 nuværende katte er søskende og her derfor altid levet sammen og de
er begge neutraliseret. Derudover har de altid været indekatte, men vi får
nu mulighed for at lukke dem ud, så det bliver nok aktuelt.

Håber I vil hjælpe lidt :)
Maria.

Fra : Denise

Dato : 09-09-05 15:13

"Sand Berner" <mariaoghenrik@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> er begge neutraliseret. Derudover har de altid været indekatte, men vi får
> nu mulighed for at lukke dem ud, så det bliver nok aktuelt.

Hej

Du kan starte lidt langsomt med at sammenføre dem, så der ikke sker de
voldsomme sammenstød. F.eks. hold dem adskilt med en krog i en dør, så de
kan se og snuse til hinanden og så skifte rum så de alle lærer alle rum at
kende først. Og så de også får samme dufte, så ingen dufter af fremmed kat.
Du kan evt. sætte Feliway i stikkontakterne, det kan godt hjælpe på kattenes
humør.
Men det meste kan du læse her
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=45&cat=1
Håber det kommer til at gå nemt. Kattene er jo ikke så gamle og det nye hjem
vil være nyt for alle, så der er forhåbentlig ikke noget at forsvare for de
"gamle" misser. Men jeg ville alligevel bruge lidt tålmodighed og ikke bare
smidde dem sammen og håbe på det bedste.

--
Hilsen Denise