hjælp dyrene i Louisiana
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-09-05 09:05

"A Petition to Protect the Animal Victims of Hurricane Katrina"

We are trying to reach 1000 signatures, and we need
YOUR HELP!

Please help by signing this petition. It takes 30 seconds and will really
help. Please follow this link:

http://www.thepetitionsite.com/takeaction/840979272

Once you have signed, help even more, by telling your friends
and family to sign as well!

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : fam. Ager

Dato : 09-09-05 10:16

"Marianne Hellemose" <hellemose@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> www.katteansvar.dk
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

er hermed gjort..uhh..jeg er glad for at danmark endnu da, er et vejrmæssigt
fredeligt land... stakkels dyr og stakkels mennesker der ufrivilligt må
forlade dem..
mvh. marie

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 09-09-05 11:48

Marianne Hellemose skrev i en meddelelse...

> Please help by signing this petition. It takes 30 seconds and will really
> help. Please follow this link:
>
> http://www.thepetitionsite.com/takeaction/840979272

Også underskrevet herfra.
På et af de katteforums jeg deltager i, er der et medlem der har måttet
flygte fra Gulfport. Hun har mistet sit hjem og alle sine ejendele, men hun
har det der er vigtigst, det hun proppede i vognen og skyndte sig væk med,
nemlig sig selv, sin datter.....og sine otte katte

Det varmer at vide at ikke alle lader dyrene tilbage...

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 09-09-05 13:44

On Fri, 9 Sep 2005 12:48:09 +0200, "Tina Susanne Johansson"
<dur@ikke.invalid> wrote:

> [...]
>nemlig sig selv, sin datter.....og sine otte katte
>
>Det varmer at vide at ikke alle lader dyrene tilbage...

Hej Tina

Ikke alle efterlader frivilligt deres dyr tilbage derover...nææ de
bliver tvunget til det pga. myndighederne...politiet/militæret
forbyder dem simpelthen at tage dyrene med ud !!!

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 09-09-05 13:50

Camilla Sabroe skrev i en meddelelse...

> Ikke alle efterlader frivilligt deres dyr tilbage derover...nææ de
> bliver tvunget til det pga. myndighederne...politiet/militæret
> forbyder dem simpelthen at tage dyrene med ud !!!

Nej, jeg ved det godt. Danskerne oplevede jo noget af det samme - men på en
helt anden måde - ved fyrværkeriulykken i Seest. Jeg får helt mavekneb ved
tanken om at blive tvunget væk fra mine dyr - godt, jeg ikke har prøvet det.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Jakob

Dato : 09-09-05 20:50

In article <sq03i15rn4sr4asoagsshpkjk8bb1obki9@4ax.com>, pepperNOSPAM1
@albertsen.org says...

> Ikke alle efterlader frivilligt deres dyr tilbage derover...nææ de
> bliver tvunget til det pga. myndighederne...politiet/militæret
> forbyder dem simpelthen at tage dyrene med ud !!!

ALtså hva faen skal de gøre mener du. Hvis man skal have fyldt 30 000
mennesker ind på et overfyldt stadion, hvor der i forvejen er mangel på
mad, vand og sanitet og hvor mennesker dør som fluer, hvor der foregår
voldtægt og mord, ville du så som ansvarlig myndighed tage ansvaret for
at smide 10000 hunde og katte oveni ??

Jeg synes simpelthen der er mange der er lidt for triggerhappy med de
her underskriftsindsamlinger og skriver under på hvad som helst.

Det er jo en natur KATASTROFE der er jo ikke ligefrem for sjov folk
bliver tvunget til at forlade deres hjem og ejendele men for at undgå
mord, voldtægter, sygdom og druknedød. Nogen gange mangler der sgu lidt
proportioner i debatten.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 11-09-05 11:25

On Fri, 9 Sep 2005 21:50:01 +0200, Jakob <no@mail.com> wrote:

> [...]
>bliver tvunget til at forlade deres hjem og ejendele men for at undgå
>mord, voldtægter, sygdom og druknedød. Nogen gange mangler der sgu lidt

Min kommentar bygger på EFTER orkanen har været der, da folk fik LOV
TIL at vende hjem til deres bolig for at hente deres
fornødenheder...der genså de deres katte, hunde, hamstre ja you name
it og ville have dem med ud! Men nææ nej det måtte de ikke...

Og for lige at bruge dine egne ord: nej det er heller ikke FOR SJOV at
folk efterlod deres elskede kæledyr !!!

Gad vide hvem fanden der har pisset på din sukkermad, mistede du
aktier i forbindelse med orkanen eller hva???

Fra : Jakob

Dato : 11-09-05 12:20

In article <o718i1le77jon8fmsrmlv56ij9sukqbgrr@4ax.com>, pepperNOSPAM1
@albertsen.org says...

> [...]
> fornødenheder...der genså de deres katte, hunde, hamstre ja you name
> it og ville have dem med ud! Men nææ nej det måtte de ikke...

Det var så ikke til at vide.

> Gad vide hvem fanden der har pisset på din sukkermad, mistede du
> aktier i forbindelse med orkanen eller hva???

OK det kan godt være at jeg meldte hårdt ud, men så er vi kvit :0). Men
jeg mener simpelthen der manglede proportioner i den tråd.

Kritik er åbenbart ikke tilladt i denne gruppe, alle skal klappe
hinanden på ryggen og gladeligt skrive under på alt hvad der dukker op
af indsamlinger.

Men min prioritering er klar, mennesker skal ikke dø for at redde dyr
midt under en naturkatastrofe hvis det skal stilles meget sort og hvidt
op. Er jo fuldtændigt klar over at tingene ikke er så sort og hvide,
hvilket præcis er et af mine argumenter imod sådanne
underskriftsinsamlinger.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 11-09-05 18:34

Jakob wrote:

> [...]
> bliver tvunget til at forlade deres hjem og ejendele men for at undgå
> mord, voldtægter, sygdom og druknedød. Nogen gange mangler der sgu lidt

Det er dig der fattig på proportioner.
Selvfølgelig kommer redning af mennesker først, men USA råder over så
umådelige ressourcer, at man sagens kunne redde dyrene også, hvis man
altså vil.
Det kunne man selvfølgelig ikke i de første dage, hvor centralregeringen
var handlingslammet og præsidenten havde mere travlt med at holde
foredrag om terror.
Men nu gælder det om a redde de dyr, der er tilbage.

Bjarne

- hvis datter har været i Louisiana siden en uge før orkanen og beretter
om folk, der går rundt i byerne og leder fortvivlet efter deres
menneske-slægtninge.

Fra : Jakob

Dato : 11-09-05 19:41

In article <43246a18$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
netmolotow@varmpost.com says...

> Det er dig der fattig på proportioner.
> Selvfølgelig kommer redning af mennesker først

Ja, det var også mit synspunkt.

> men USA råder over så
> umådelige ressourcer, at man sagens kunne redde dyrene også, hvis man
> altså vil.

Ja nu var det jo netop ikke et spørgsmål om ressourcer men om
koordinering og planlægning.

> Det kunne man selvfølgelig ikke i de første dage, hvor centralregeringen
> var handlingslammet og præsidenten havde mere travlt med at holde
> foredrag om terror.

Ja det var så det jeg gav udtryk for

> Men nu gælder det om a redde de dyr, der er tilbage.

Og hvem har noget imod det ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 12-09-05 11:08

Jakob wrote:
> [...]
> netmolotow@varmpost.com says...

> Ja, det var også mit synspunkt.

> Ja nu var det jo netop ikke et spørgsmål om ressourcer men om

Min reaktion skyldtes, at du virkede nærmest hånlig over for dem, der
skarpt kritiserer myndighedernes indsats.
Hvis myndighederne ikke havde været 5 dage om for alvor at komme ud af
dvalen, så kunne der være gjort uendeligt meget mere for at redde både
mennesker og dyr.

At redningsfolkene, som var alt for få om opgaven, i konkrete
situationer prioriterede det højere at redde mennesker end dyr, er
forståeligt nok. De har utvivlesomt udført et meget hårdt, utaknemmeligt
og farligt job, mens beslutningstagerne havde travlt med andre ting.

Men nu lader det vist efterhånden også til at man gør noget for de
overlevende dyr. Jeg ved så ikke om det hjælper de fattigstes kæledyr.
Hvis man er indlogeret i en sportshal langt væk uden penge, er det nok
svært at blive genforenet med sine dyr.

Bjarne

Fra : Denise

Dato : 09-09-05 15:07

"Marianne Hellemose" <hellemose@kabelmail.dk> wrote in message
> [...]
>

> --
> Marianne Hellemose
> Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

Jeps, også underskrift herfra - selvfølgelig

--
Hilsen Denise

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 09-09-05 15:39

<klip> Please help by signing this petition. Please follow this link:
> http://www.thepetitionsite.com/takeaction/840979272
</klip>

Er hermed gjort :)

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Allan

Dato : 09-09-05 17:08

> [...]
>
> www.katteansvar.dk
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Og jeg havde jo helt glemt at skrive her, at jeg også havde skrevet
Der er mange NG* s

Mvh Allan

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-09-05 13:32

In article <43214219$0$249$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Marianne
Hellemose <hellemose@kabelmail.dk> wrote:

> "A Petition to Protect the Animal Victims of Hurricane Katrina"

En nyhed fra Politiken

http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=396275

--
Knus fra Ann R