MS Windows
briani 27239
Ny disk!
Fra : Torben Larsen

Dato : 09-09-05 05:09

Har installeret en ny disk, Toshiba Deskstar 250GB SATA, og alt gik godt.
Men i Windows Stifinder kan den ikke ses.
Hvorfor nu det ?
Alle andre programmer, f.eks Total Commander, kan den sagtans ses og skrives
til!!

Hjælp ønskes ..................anyone?

Torben

Fra : HPF

Dato : 09-09-05 10:00

"Torben Larsen" skrev :
> Har installeret en ny disk, Toshiba Deskstar 250GB SATA, og alt gik godt.
> Men i Windows Stifinder kan den ikke ses.

Jeg ved ikke om du kan bruge disse?

http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm

http://www.itsvar.dk/doctor/thread.aspx?id=143284

MVH
HPFolkmar

Fra : Svend

Dato : 09-09-05 10:18

Brug Administrer programmet når du højreklikker på Denne computer.
Se efter om det tildelte drev er brugt af et andet drev.
Hvis ja så skal du ændre det til et ledigt bogstav.

Svend

..

Fra : Torben Larsen

Dato : 10-09-05 04:20

Tak for hjælpen .................

Fik løst problemet ved at ændre drevbogstav til J: i stedet for I:, selv om
at I: var det næste ledige drevbogstav!! Atter en af Windows'
mærkværdigheder.

Torben

Fra : Torben Larsen

Dato : 10-09-05 06:10

Øøeeh .............................fik alligevel ikke løst problemet!

Da jeg lukkede Stifinder og startede det igen, så var drevet der sq ikke
mere!!!!!!!!!!!

Hvad gør jeg galt?

Har 2 diske, én på 140gb og så den nye på 250gb, begge satadiske.
De er opdaget af biose'en og den 'gamle' disk kører som normalt, men den
nye
kan ikke ses af Stifinder.
Andre programmer kan godt se den.
Har selvfølgelig partitioneret og formateret disken.

Hjælp .........igen.

pft

Torben

Fra : Max

Dato : 10-09-05 08:18

Hej Torben

> Hjælp .........igen.

Har du prøvet "Tilføj nyt hardware" i kontrolpanlete ?

Mvh Max

Fra : Torben Larsen

Dato : 10-09-05 08:45

Har prøvet at tilføje disken som ny hardware, men den finder den ikke.
Så spørger den om man allerede har installeret hardwaren, og man svarer
ja,
så står disken på listen over de installerede diske!!!

Når man så går i 'Administrer' og skifter drevbogstavet, så kommer den
frem
i Stifinder, men er væk når Stifinder lukkes og startes igen.
Og så er det ligemeget hvilket ledige drevbogstav man vælger.

Flere forslag til en løsning?

pft

Torben