Hvor bred er en A4 side i px?
Fra : jh

Dato : 09-09-05 17:43

Jeg skal have lavet en printvenlig version af nogle sider, men hvad skal
man sætte bredden til, så den passer til en A4 side?

Fra : Peter Westh

Dato : 09-09-05 18:01

"jh" <jh@kjslhskdjhsldjkhgsdl.kdk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal have lavet en printvenlig version af nogle sider, men hvad skal
> man sætte bredden til, så den passer til en A4 side?

Det kan man ikke vide præcist, det afhænger af mange ting. Medmindre du
arbejder pdf-elelr et andet grafisk format, så er det et spørgsmål om DPI.
En A4 side i 300 dpi er 2480 x 3508 pixels, medens den i 70 dpi er 579 x
819.

Det bedste er at lave printvenlige sider med variabel bredde og uden
tabeller, så tilpasser teksten sig automatisk papiret ved udskrift.

MVH

Peter

Fra : jh

Dato : 09-09-05 18:39

Peter Westh wrote:

> Det bedste er at lave printvenlige sider med variabel bredde og uden
> tabeller, så tilpasser teksten sig automatisk papiret ved udskrift.
Det ville jeg også helst, men det vil vores designere sætte sig meget imod.
Jeg må se om vi kan få genereret PDF'er

Tak

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-09-05 20:21

jh <jh@kjslhskdjhsldjkhgsdl.kdk> skrev:

> men det vil vores designere sætte sig meget imod.

Er det A4-størrelsen eller designerne der bestemmer?

Du kan lave en speciel css-fil til udskriften, her kan du
selv bestemme bredden, som nok bør være fleksibel.

I den kan du også slukke for menuen og andet man
ikke kan bruge på papir alligevel.

Se også: http://html-faq.dk/2012.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kristian Thy

Dato : 10-09-05 08:28

Quoth jh:
> Det ville jeg også helst, men det vil vores designere sætte sig meget
> imod. Jeg må se om vi kan få genereret PDF'er

Retorisk spørgsmål, men hvorfor er der så mange designere der sætter
deres eget design højere end dem der skal bruge det? Gah.

\\kristian
--
"Power is only given to the man who dare stoop to pick it up. Nothing
more is needed, except courage. From the moment this truth had dawned

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 10-09-05 12:32

"Kristian Thy" <thy@itu.dk> skrev i en meddelelse

> Retorisk spørgsmål, men hvorfor er der så mange
> designere der sætter deres eget design højere end
> dem der skal bruge det? Gah.

Fordi mange designere glemmer brugervenligheden
- desværre.

--
MvH
Ulrik Chr.