Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkalder / fixer
Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 07-06-01 07:56

Hej Ng
Den anden dag kom min datter og viste mig nogle billeder hun havde taget med
et instamatik kamera, hun var ikke specielt tilfreds med kvaliteten de var
for mørke og man kunne ikke se detaljerne o.s.v.,vi fik en lang snak og til
sidst sagde hun: Var der ikke engang hvor du selv lavede billeder i et
mørkekammer , det kunne jeg godt tænke mig at prøve.Så som den gode far jeg
nu er gik jeg ud i garagen for at se hvor meget af udstyret der virkede ,
det var fantastisk det hele virkede så nu har jeg brugt et par dage til at
tørre af for støv og bygge et lille mørkekammer så skulle jeg tjekke det
gamle spejlrefleks ,det havde ikke været brugt i flere år ,efter nogle
ganges trykken virkede det også , der skulle lige nye batterier i . Men nu
har jeg lige et spørgsmål :
Kan man købe fremkalder vædsker/ fixer og den slags på nettet ? jeg har søgt
flere steder men intet fundet .Er der et godt sted i storkøbenhavn at handle
? Er der et sted man kan se priser på ovennævnte .Det er jo længe siden jeg
har købt den slags , så det ville være rart at vide lidt om priserne inden
jeg farer ud og køber.
på forhånd tak
med venlig hilsen
--
Lasse
med Olympus 2100uz / Pentax SLR og nu også mørkekammer.

Fra : A.H.

Dato : 07-06-01 10:23

Hej gode Far.

Det kan kun betale sig at købe det over nettet hvis du køber store partier,
ellers bliver det for dyrt gebyr/porto mm. Men prøv Japanphoto de har det
100% eller skaffer de det gerne.

Link:
http://www.japanphoto.dk/
http://www.ilford.com/html/us_english/products.html