winproxy en god ide?
Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 07-06-01 01:19

Hej.
Jeg har fået til opgave at lave et lille netværk hvor 4 arbejdsstationer
skal deles om 1 internet forbindelse (StofaNet). De 3 kører med WinME
(inklusiv "serveren") den sidste med Win98. Jeg har forsøgt mig med
Winproxy, hvilket også har fungeret fint indtil min trial-periode udløb. Man
er ikke interesseret i at købe licens til WinProxy da det helst skal holdes
så billigt som muligt. er der andre alternativer, der er gratis vel at
mærke??

Mvh. Jimmy Nielsen

Fra : rea

Dato : 07-06-01 04:44

"Jimmy Nielsen" <jimmynielsen@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
holdes
> så billigt som muligt. er der andre alternativer, der er gratis vel at

en trial periode på Wingate,
Men hvorfor ikke bare bruke det
gratis alternativet du allerede har på din computer
Microsoft Internet Connection Sharing, fungerer greit.
så kan du evnt finne en brannmur som f.eks zonealarm el. lign
dersom du føler dette er nødvendig.

hilsen
rea

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 07-06-01 07:36

"Jimmy Nielsen" <jimmynielsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
holdes
> så billigt som muligt. er der andre alternativer, der er gratis vel at

Jeg bruger selv AnalogX, der er freeware! og kan downloades her:

http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm

Mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 650 vitser!!!)

Fra : Hans

Dato : 07-06-01 13:07

> [...]
holdes
> så billigt som muligt. er der andre alternativer, der er gratis vel at

Du kan jo prøve JANA proxy, den har også indbygget mail og http server.
Kan ikke lige huske hvor jeg fandt den men søg

Hilsen
Hans

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 07-06-01 21:54

Tak til alle dem der har svaret. Jeg går fluks igang, håber det lykkes...
ellers hører i sikkert nærmere!

Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-01 21:42

On Thu, 7 Jun 2001 22:54:29 +0200, "Jimmy Nielsen"
<jimmynielsen@stofanet.dk> wrote:

>Tak til alle dem der har svaret. Jeg går fluks igang, håber det lykkes...
>ellers hører i sikkert nærmere!
>
>Jimmy

Hmm, jeg er meget interesseret i at vide, hvordan det forløber - er
nemlig selv igang med et lignende projekt.

Er der delte resourcer på de givne computere også? Kan "i" se hinanden
allesammen og hvordan med firewall på "serveren" - hindrer den adgang
for de andre computere til internettet?

--

Med Venlig Hilsen
- W.G