Alle skal møde alle
Fra : malling@iname.com

Dato : 04-09-05 10:05

Jeg skal holde et arrangement, hvor 40 mennesker skal møde alle andre
på tomandshånd, gennem 39 "runder". Alle mulige tomands-kombinationer
skal altså gennemløbes i løbet af arrangementet.

Jeg behøver hjælp til at finde ud af, hvordan jeg gør dette på den
mindst kaotiske måde. Ved lignende speeddating arrangementer foregår
det typisk ved at kvinderne bliver siddende ved bordene, mens herrerne
cirkulerer rundt. Men den model kan jeg ikke bruge, da man så kun vil
møde halvdelen af de tilstedeværende. Man skal møde alle andre.

Men på lignende vis skal det foregå efter rimelig simple
instruktioner, med så få og korte flytninger som muligt.

Er der nogen, som kan hjælpe mig med dette?

Mvh Peter.

Fra : malling@iname.com

Dato : 04-09-05 11:29

Jeg har fået svar gennem eksperten.dk. Svaret findes her:
http://www.prm.nau.edu/prm280/tournament_round_robin.htm

Mvh Peter.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 04-09-05 20:06

malling@iname.com wrote in news:1125824690.474389.258970
@g49g2000cwa.googlegroups.com:

> [...]
> instruktioner, med så få og korte flytninger som muligt.
>
> Er der nogen, som kan hjælpe mig med dette?

Vi gjorde det på en spejderlejr for nogle år siden som et lille
rekord-forsøg. 1200 mennesker gav hinanden hånden på ca. 1 time.

Der blev bare lagt en lang snor ud (ca. 300 meter) som en lang
slange. Så stillede folk sig to og to på hver side af snoren fra
den ene ende til den anden. Så gav man hånd og trådte et halvt
skridt til venstre, gav hånd og trådte et halvt skridt til venstre.
Efter 5-10 håndtryk gled det helt flydende og man gik bare rundt
og mødte til sidst den man startede ved. Ganske sjovt koncept.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 05-09-05 11:38

> [...]
> Efter 5-10 håndtryk gled det helt flydende og man gik bare rundt
> og mødte til sidst den man startede ved. Ganske sjovt koncept.

Hvad skete der i enderne?
Hvis man rotere sådan som du beskriver, så vil sidste mand i en række
forlade den og gå over i den anden. Samme sker omvendt i den anden ende. Det
forskyder folk 2 pladser og ikke een. Man hilser dermed kun på hver anden af
de andre.

1 2 3 4 => 2 3 4 8
5 6 7 8 1 5 6 7

Hvis du har et ulige antal og lader en sidde over hver gang, så kan det godt
fungere da der sker en forskydning så man efter to runder har mødt alle.

2 3 4 3 4 7 4 7 6 7 6 5 6 5 1
1 => 2 => 3 =>4 =>7
5 6 7 1 5 6 2 1 5 3 2 1 4 3 2

Iøvrigt underligt at man til "speed dating" skal mødes alle og ikke hver
anden.... må været en særlig art frisindet dating

Jeg ville nok anbringe folk sådan her.. tal er kvinder og bogstaver er mænd
1 a 2 b 3 c 4 d => a 2 b 3 c 4 d 8
e 5 f 6 g 7 h 8 1 e 5 f 6 g 7 h

Det giver en ret nem flytning. alle rykker to borde

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 05-09-05 19:01

"Jakob Nielsen" <jni@no.mail.no> wrote in

> [...]
> forlade den og gå over i den anden. Samme sker omvendt i den anden
> ende. Det forskyder folk 2 pladser og ikke een. Man hilser dermed kun

I praksis er der hele tiden en i hver ende der ikke giver hånd til nogen.
(Hvis man er et lige antal)

Det var dog ikke noget man opdagede - problemet eksisterer kun på
papiret :) I praksis gik man bare og gav hånd til den næste i rækken
hver gang man havde mødt en...

1 2 3 4 => 2 3 4 5 => 2 3 4 5 => 3 4 5 6 => 3 4 5 6
8 7 6 5 1 8 7 6 1 8 7 6 2 1 8 7 2 1 8 7

Jeg mindes at jeg var _meget_ træt i hånden bagefter!

/hilsner

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 05-09-05 20:48

> Jeg mindes at jeg var _meget_ træt i hånden bagefter!

Må da ikke håbe at en af deltagerne havde "glemt" at vaske hænder efter
sidste toiletbesøg

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 05-09-05 23:17

Jakob Nielsen wrote:
> Må da ikke håbe at en af deltagerne havde "glemt" at vaske hænder efter
> sidste toiletbesøg

Tjah, der var ikke håndvaske på toiletterne (plastskure a la festival).
Måske var der desinficerende gel, det husker jeg ikke.

/Andreas som også var der.

Fra : Peter Malling

Dato : 10-09-05 17:33

Så er arrangementet overstået. Jeg fulgte en metode som den du
foreslår, bortset fra, at der er een, som bliver siddende, og resten
rykker så rundt, indtil man har været hele vejen igennem. Hvis der er
et ulige antal gør man det samme, men har også en tom plads, som
rykker med rundt.

Der gik desværre skudder mudder i det på et tidspunkt, da jeg ikke
havde været god nok til at sige hvor vigtigt det er, at man holder
pladsen ved siden af sin sidemand og ikke flytter et andet sted hen,
selvom der bliver en plads ledig, hvis der f.eks. er nogen, som går
på toilettet. Men de fleste fik da hilst på hinanden.

Og nej, formålet var netop IKKE dating, men at alle skulle møde alle,
det var derfor at jeg ikke kunne bruge den metode, som anvendes ved
speeddating.

Mvh Peter.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 11-09-05 10:22