Snegle..
Fra : Q

Dato : 02-09-05 11:17

Er der nogen der kan fortælle mig hvad fætrene laver:
http://naeslund.dk/peter/foto/IMG_0290.JPG

Det ligner ikke typiske skovsnegle ( billedet er taget i aftes på en
naturgrund i det Himmerlandske )

Hvad er den næsten klare klump der hænger for enden af klyngen?

Billedet er taget i skæret fra et sæt billygter og kameraet gik død for
strøm inden jeg fik taget et bedre billede, desværre... Jeg har *aldrig* før
set den opførsel fra alm. skovsnegle før.. Er det mig der er uoplyst eller?

mvh

/peter

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-09-05 11:45

Q skrev:

> Er der nogen der kan fortælle mig hvad fætrene laver:
> http://naeslund.dk/peter/foto/IMG_0290.JPG

Mon ikke de parrer sig?
Der var et lignende spørsmål i dk.natur 13. august
med henvisning til et billede (som er væk nu) i binærgruppen.

Her citeres svaret fra Thomas O.:

Det du har iagttaget er en parring og det hvide er deres
kønsorganer som de krænger ud under parringen. Snegle
er hermafroditter, dvs at de begge er både han og hun,
så sneglene bytter sæd og de bliver begge befrugtet.

--
'rluf :·)
- henne hos bageren ligger der snegle og boller i vinduet

Fra : Bjørli Lehrmann

Dato : 02-09-05 12:01

Det er nu heller ikke skovsnegle, men eksemplarer af Stor kældersnegl (Limax
maximus), som er det landdyr herhjemme, der er forsynet med den længste
penis i forhold til kropslængden.
Samtidig parrer disse snegle sig mens de hænger i en slimstreng, som de
producerer under forspillet.
Du kan se mere om fænomenet her:
http://www.vestrehus.dk/Dyresider/Snegle.htm

Hilsen Bjørli

Fra : Q

Dato : 02-09-05 12:52

"Bjørli Lehrmann" <bjorli@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> penis i forhold til kropslængden.
> Samtidig parrer disse snegle sig mens de hænger i en slimstreng, som de

Fantastisk!..

Jeg var nu godt klar over at snegle var tvekønnede, men lige hvordan det
foregik var jeg ikke klar over ( det ligner jo hverken mennesker eller de
fleste større pattedyrs version )..

/peter