Orbiter Space Flight Simulator - Nogle
Fra : fjerne_det_her

Dato : 19-08-05 14:52

Jeg har efterhånden leget en del med denne rum-simulator:
http://www.medphys.ucl.ac.uk/~martins/orbit/orbit.html

Vil bare høre om der var andre der havde sat sig ind i det? Og hvis
ikke, vil jeg bare anbefale at man downloader det. Ganske facinerende
"spil".

God rejse.

Mvh.
Tobias D

Fra : Martin

Dato : 19-08-05 16:58

fjerne_det_her wrote:
> [...]
>
> Vil bare høre om der var andre der havde sat sig ind i det? Og hvis
> ikke, vil jeg bare anbefale at man downloader det. Ganske facinerende

Det ser da meget spændende ud - er igang med at downloade :)
Desuden findes der en masse addons og textures på
<https://sourceforge.net/projects/mscorbaddon/>

Fra : Tobias Dedenroth

Dato : 19-08-05 20:30

Der er en masse addons af svingende kvalitet ja :) Der er også nogle
missioner man kan downloade (samt nogle i selve grundpakken). Blandt
andet er Apollo missionerne en stor udfordring!
Det er lykkes mig at flyve til månen og mars i den lille "futuristiske"
Deltaglider III. Men det er en hel anden sag med Apollo raketterne og
Rumfærgene! Med dem er det slet ikke lykkes mig at komme i kredsløb om
jorden :) Måske har nogle andre her mere held med det...

- Tobias

Fra : Martin

Dato : 20-08-05 01:50

Tobias Dedenroth wrote:
> [...]
> Rumfærgene! Med dem er det slet ikke lykkes mig at komme i kredsløb om
> jorden :) Måske har nogle andre her mere held med det...

Jeg har nu prøvet det...
Jeg tog en random mission (200 fps), hvor jeg skulle ramme et eller
andet, læste så manualen samtidig (Pause spil + ALT+TAB) men da jeg så
kom tilbage til spillet kørte det så kun 1 FPS (frame per sekund) og det
er altså HAKKENDE!

Lukkede så spillet og prøvede igen, stadig 1 fps. Genstartede computeren
1 fps, satte opløsningen ned til 640x480 - 1 fps. Downloadet hele
skidtet igen + patch unzippede og prøvede igen - 1 fps

Så nu har jeg desværre opgivet resten :(

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-08-05 05:55

Martin wrote:
> Tobias Dedenroth wrote:
-snip-

For det første: Tak for linket - det ser interessant ud. Må hellere
prøve det.

> [...]

> skidtet igen + patch unzippede og prøvede igen - 1 fps
>
> Så nu har jeg desværre opgivet resten :(

For det andet: Det lyder da mærkeligt at det ikke virker efter
geninstallation, fordi der står ellers: "ORBITER does not modify the
registry or any system resources."

Men nu vil jeg selv prøve det

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : [DK6400] Brian Houga~

Dato : 20-08-05 00:06

fjerne_det_her skrev:

> Jeg har efterhånden leget en del med denne rum-simulator:
> http://www.medphys.ucl.ac.uk/~martins/orbit/orbit.html

Tusind tak for et skønt link.

Genialt. Tak.

Brian Hougaard Baldersbæk

Fra : Filip Larsen

Dato : 20-08-05 08:21

Tobias skrev

> http://www.medphys.ucl.ac.uk/~martins/orbit/orbit.html
>
> Vil bare høre om der var andre der havde sat sig ind i det?

Orbiter er en ganske udemærket "arkade" rumskibssimulator. Mange fysiske
forhold er modelleret tilpas korrekt og det visuelle indtryk er meget
flot, men i forhold til at genskabe "udfordringerne" ved
rumfartsmissioner i den virkelige verden halter Orbiter dog en del
efter.

Jeg rodede en del med det for en del år siden hvor Martin Scweiger fik
implementeret fysisk korrekt rotationsmodel og aerodynamik. Det var også
en ganske spændende tid da han tilføjede plug-in API'et. Desværre er han
vist ikke rigtig interesseret i at dele udviklingen af Orbiter med
andre, så hvis man savner noget kan man ikke rigtig selv hjælpe til (med
mindre det passer ind som en plug-in).

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-08-05 11:52

Filip Larsen wrote:
> Tobias skrev
-snip-

> [...]
> vist ikke rigtig interesseret i at dele udviklingen af Orbiter med
> andre, så hvis man savner noget kan man ikke rigtig selv hjælpe til (med

Der kunne godt være lyd på... Lidt kedeligt uden, IMO...

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 21-08-05 21:30

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

> Der kunne godt være lyd på... Lidt kedeligt uden, IMO...

"Lyd" fås som add on modul..
http://orbiter.dansteph.com/index.php?disp=d

Jan Rasmussen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-08-05 16:03

Jan Rasmussen wrote:

> "Lyd" fås som add on modul..
> http://orbiter.dansteph.com/index.php?disp=d

Tak, det prøver jeg.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-08-05 16:19

Jan Rasmussen wrote:

> "Lyd" fås som add on modul..
> http://orbiter.dansteph.com/index.php?disp=d

hmm. Jeg har kun lyd i venstre højttaler...? Men ok...

Fra : zillyink

Dato : 20-08-05 20:17

fjerne_det_her" <""von\"@(fjerne_det_her)dedenroth.com wrote:
> [...]
> hvis
> ikke, vil jeg bare anbefale at man downloader det. Ganske

Jeg har udpakket alle zipfilerne, kommer ind til en lille skærm
hvor jeg har forskellige valgmuligheder, og ved er valg og
derefter "launch" kan jegl lige se en skærm der forsvinder igen.

Hvad er galt?

--
Hilsen

Zillyink