2 radmagre ernæringsforskere
Fra : Spangkuk

Dato : 18-08-05 19:13

For omkring 6-8 år siden, dengang der også blev talt meget om,
og forsket en del i, lukkede øko-systemer, så jeg en udsendelse
om 2 forskere - Far og Datter - som mente at kunne påvise,
at hvis kroppen kun lige nøjagtig fik tilført de nødvendige
vitaminer, mineraler, proteiner osv. for at kunne fungere, var
det teoretisk muligt at leve i (vistnok) 150 år.

I udsendelsen ser man den lille, senede og ret usundt udseende
datter skære en lille nød i kvarte, fordi 1 kvart var nok til at
dække vistnok magnesiumbehovet.

Har i nogen ide om, hvor jeg kan læse mere om forløbet af
deres eksperiment?

Aner ikke hvor jeg skal starte på google.

Spang

Fra : Stubbe B.R.

Dato : 21-08-05 01:29

"Spangkuk" wrote...
> [...]
>
> Har i nogen ide om, hvor jeg kan læse mere om forløbet af
> deres eksperiment?
>
> Aner ikke hvor jeg skal starte på google.

En søgning på "Biosphere 2" + diet gav følgende link:
http://www.walford.com/

--
Mvh. Stubbe B.R.

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-08-05 11:00

"Stubbe B.R." <no@mail.today> skrev i en meddelelse news:4307ca85$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> En søgning på "Biosphere 2" + diet gav følgende link:
> http://www.walford.com/

Det kan vist ikke være rigtigt. Dr. Walford døde sidste år
kun 80 år gammel.

Mvh
Martin

Fra : Spangkuk

Dato : 21-08-05 15:38

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev

> Det kan vist ikke være rigtigt. Dr. Walford døde sidste år
> kun 80 år gammel.

Ja, det var heller ikke ham jeg kunne huske, og som skrevet,
han udførte/udfører eksperimentet med sin datter. Men tak
fordi du gad forsøge.

Mht Dr. Walford, fristes man til at sige.: "Bummeeeeer"...

Spang

Fra : Bo Warming

Dato : 21-08-05 13:00

"Stubbe B.R." <no@mail.today> wrote in message

> "Spangkuk" wrote...

Den charmerende tanke om at blive gammel som Metusalem ved at sulte sig,
bygger på nogle tvivlsomme dyreforsøg, og at fede mennesker let dør tidligt
at kredsløbssygdom er ikke bevis på at andre - uden denne subkulturs gener
og opdragelse - dør tidligere af at være fede.
Der behøves et dobbeltblindforsøg - varende over hundred år - og sådant er
aldrig gjort, og folk spiser hvad de fristes af, så det er nok umuligt at
gennemføre det selv for hundred dage. Forsøgspersoner skal videoovervåges
konstant - ellers snyder de forskeren.