Kærlighed+sex=kemi og genetik
Fra : Jan Pedersen

Dato : 11-08-05 15:32

Flere og flere undersøgelser har påpeget at menneskets kærligheds/sex-liv er
at sammenligne med andre dyrearters: dvs. hunnen vælger sexpartner udfra
hvilken han der kan give det mest overlevelsesdygtige afkom...hermed sættes
den "bløde" mand på et sidespor da hans egenskaber ikke er atråværdige,
medmindre de opvejes af andre ting som f.eks. økonomiske ressourcer.
Hermed har mænd med meget maskuline træk såvel fysisk som adfærdsmæssigt
størst chance for at bringe sine genere videre til næste generation, i
større omfang.
Well vi har alle altid vidst det....disse mænd scorer bare mere :)

Hos dyrene er det endvidere hunnenes ægløsning der styrer lysten til
sex...det samme viser sig ved mennesker...lige før ægløsningen finder sted
kommer også den menneskelige "hun" i brunst.

Dyr bruger duftstoffer til at tiltrække det modsatte køn, det samme har vist
sig ved mennesker at være gældende:
http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=724&a=3168

Nu er mit spørgsmål: hvis vores sexliv og kærlighedsliv er styret af
hormoner , duftstoffer og genetik hvorfor så alt det sentimentale pjat i
litteraturen g andre kunstgrene om kærlighed.....det hele er jo kemi
alligevel og de sentimentale hanner får alligevel ikke en skid på den dumme
:)

Jeg ved at mennesket har en kulturel overbygning på vores instinkter mht.
hvordan vi omgås det modsatte køn, men spiller den egentlig nogen større
rolle når det kommer til stykket ?

Fra : Bo Warming

Dato : 11-08-05 17:19

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hvordan vi omgås det modsatte køn, men spiller den egentlig nogen større

Den kulturelle overbygning , som fremgår af bl.a. romantiske og pornofilm ,
gør din + = + ligning til en grov forsimpling. Men hvad du skriver er del af
sandheden.

Når godhedsindustri-folk lovpriser "Love makes the world go around" eller
hetzer "Money makes the world go around" så mangler de en masse - bl.a. at
misundelse driver verden.

Du har ret at dufte og brunsthormoner hos hunnen er vigtige, men når tyre
skal levere sæd til insemination, så lader man dem gå i fold nær en fold
hvor en anden tyr parrer sig med en ko, og så BLIVER HANNEN VILD AF
MISUNDELSE og leverer særlig god sæd, når den hopper på den kunstige ko og
leverer de grå dråber til nedfrysning.
At vi kopierer vindere og er misundelige er helt så vigtig som LOVE og
MONEY.