hvorfor er der ikke blod i kyllingefilet?
Fra : Brother Numzi

Dato : 18-07-05 21:50

Hej

Hvordan kan det være at der næsten ingen blod er i en kyllingefilet
hvorimod en kalvefilet er blodig?

Tak på forhånd...

Fra : Per Madsen

Dato : 18-07-05 23:35

Brother Numzi <Numzi@hutmeil.comeon> wrote:

> Hej
>
> Hvordan kan det være at der næsten ingen blod er i en kyllingefilet
> hvorimod en kalvefilet er blodig?
>
> Tak på forhånd...

Jo mere myoglobin (transporterer ilt) i musklen, jo mere rød en farve.
Høns, kalkuner, strudse o.lign. bruger ikke deres vinger/brystmuskler
ret ofte, og de har derfor ikke nogen stor blodgennemstrømning til de
muskler der styrer vingerne....der heller ikke lagret store mængder
myoglobin i disse muskler.

Fibertypen i brystmusklulaturen er også forskellig fra f.eks fibertypen
i benene.

Benene: "langsomme muskelfibre", røde i farven, kan arbejde i lang tid
uden at trættes (gang f.eks.)

Brystmuskulaturen: "hurtige muskelfibre", hvide, eksposiv
muskelaktivitet (f.eks. hurtig flugt....baske op i et træ

Fugle der bruger vingerne meget har også rødere brystmuskulatur...duer,
ænder o.lign

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 19-07-05 05:24

"Per Madsen" <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote in message

> [...]
> muskelaktivitet (f.eks. hurtig flugt....baske op i et træ
>
> Fugle der bruger vingerne meget har også rødere brystmuskulatur...duer,

Kalvekød er lysere end oksekød, for myoglobinet opstår med alderen.
Fugle bruger andet stof end det røde myoglobin til at binde ilt i musklerne,
men alle dyr bruger hæmoglobin til at binde ilt i blodet
Blod er der lige lidt af i kylling, steak og wienerschnitzel.
Har denne forskning gavnet noget sygt menneske eller andet? Skal vi
respektere rent blær?

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-07-05 16:52

Bo Warming (bwng@bwng.dk) skrev i
Yf%Ce.93866$nZ.17969@fe83.usenetserver.com:

> Har denne forskning gavnet noget sygt menneske eller andet? Skal vi
> respektere rent blær?

Har du ikke et glas du skal have skidt i?

--
Martin Petersen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-07-05 14:45

Martin Petersen wrote:
> Bo Warming (bwng@bwng.dk) skrev i
> Yf%Ce.93866$nZ.17969@fe83.usenetserver.com:

> Har du ikke et glas du skal have skidt i?

ROTFLOL

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Bo Warming

Dato : 22-07-05 04:58

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> wrote in message
> Bo Warming (bwng@bwng.dk) skrev i
> Yf%Ce.93866$nZ.17969@fe83.usenetserver.com:

> Har du ikke et glas du skal have skidt i?

På denne årstid sætter jeg mig på hug i haven efter at have skubbet en
spadefuld løs jord til side, og derefter skubber jeg den løse jord over
lorten, og i skyggen er det kun ½ cm løs jord der er nødvendig for at lorten
bliver lugtløs selv ved maximal julihedebølge. Fortjener sådan
pensionistnyttig forskning ikke Nobelpris? Eller har VVS-branchen styr på
hvilken (unytig relativity snob) forskning, der skal fremmes?

Hvorfor skifter du emne - tråden er om blod/myoglobin i kødtyper?

Fra : Per Madsen

Dato : 22-07-05 13:30

Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
> hvilken (unytig relativity snob) forskning, der skal fremmes?
>
> Hvorfor skifter du emne - tråden er om blod/myoglobin i kødtyper?

Seriøst!????...Sidder du og laver lort i din have???????

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-07-05 22:09

Per Madsen (permandREMOVETHIS@cool.dk) skrev i
1h03ut0.14ze6qa16yz7lcN%permandREMOVETHIS@cool.dk:

> Seriøst!????...Sidder du og laver lort i din have???????

Han er vel løbet tør for syltetøjsglas....

--
Martin Petersen

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-05 05:47

> Han er vel løbet tør for syltetøjsglas....

Min systematiske forskning, som har potentiel samfundsnytte mere end megen
universitetsvidenskab, går ikke så meget på fysisk kemisk science som på
samfundets hysteri.

At få viden om dette kan vist ikke opnås på klogere måder - kan det?
Usenetteres platte forsøg på latterliggørelse indgår i resultaterne.
Delvis publikation er bl.a. sket i Ugeskrift for Læger og Information - men
som trailblazer er jeg nok for tidligt ude. Men hvem ved om tråden tages op
og på sigt hjælper hygiejne-overdrivelser ned på et plan præget af sundhed
og fornuft..

Hvem kender til hygiejne-bestræbelser, der er bevist at have forebygget
sygdom, ud over adskillelsen af kloak og drikkevand på koleraepidemiernes
tid, køleskabet og desinfektion på hospitalers operationsstuer og lignende
atypiske tiltag.
Træk og slip og flisebelagte badeværelser er SNOB foranstaltninger udfra
religiøse ritualer, og uden sandsynliggjort gavn.
Selvfølgelig anbefaler jeg ikke at alle skider og pisser lige, hvor det
passer dem , især ikke når varm sommer, men med lidt omtanke er der ingen
farer eller ubehag ved at leve enkelt. Og mange ville få et rigere liv ,
hvis ikke konformitet låste dem inde i et fængsel af ufravigelige normer og
stive, tidsspildende vaner.

PS: - en triumf for naturlig levevis kan forresten læses i Politikens tillæg
idag - politimestre udtrykker klart at det er fuldt lovligt ved alle
badestrande at solbade og gå i vandet helt nøgen. Kun at promenere blandt
andre gadegæster, kan henvises til særlige nøgenbadestrands-afsnit.

Fra : Per Madsen

Dato : 23-07-05 13:24

> [...]

> universitetsvidenskab, går ikke så meget på fysisk kemisk science som på

Kan ikke helt finde ud af om du taget p... på mig!? En voksen mand...som
begraver sine ekskrementer...ude i sin have!

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-05 22:01

> Kan ikke helt finde ud af om du taget p... på mig!? En voksen mand...som
> begraver sine ekskrementer...ude i sin have!

Der er folk der i stedet for at nyde naturen går og leder efter et træk og
slip. De er da sindsyge.

At få indsigt i stedet for vandrehistorier om hvormeget lort lugter og i
hvilke måneder og hvor tyndt lag jord der skal til for at stoppe al lugt
selv i sommervarme, er at indhøste nyttig viden, så andre kan droppe deres
besværlige trivsels-skadelige vaner. . uden at nogen mærker stank, uden at
ny koleraepidemi bryder ud som i 1853.

Hvorfor er i så indædte modstandere af uproblematisk kreativitet og
hverdagsnyttig ægte science?
I porno om SM optræder aparte fetichister med hang til urinsex og fæces.
Eksisterer de i virkeligheden? At man tør søge nye veje som jeg, sætter ikke
i selskab med de (ikke-syge, uproblematiske) lort-pis-dyrkere, som måske er
skabt af psykologer fordi normale kan lide at se ned på noget aparte.

En stor selvtillid fik vi alle i barndommen , da vor mor roste os for at
finde ud af at gå på potte mm, og har man ikke anden selvtillid, må man
afsky og foragte dem der ikke er præcis som en selv.

Da jeg havde helsides artikel i Information for fire år siden om dette emne,
kontaktedes jeg af bl.a. en kommuneingeniør, der lortede i sin have i en
avispapirshat, og havde fundet at det kunne stoppe lortelugt fra
kompostdyngen. Selvfølgelig ikke hvis solen skinner lige på den, men
udendørs er lugte langt mindre påtrængende end indendørs - hvilket også er
interessant at gå og foretage semikvantitative vurderinger af.
Hvert sekund bør være intens af ny indsigt - kedelig rutine er for
dødbidere.That's naturvidenskab. Ikke at efterlire Newton-formler, som
aldrig har ændret noget teknologi.

Fra : HMH

Dato : 25-07-05 13:21

"Per Madsen" <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote in message

> Kan ikke helt finde ud af om du taget p... på mig!? En voksen mand...som
> begraver sine ekskrementer...ude i sin have!

Du har netop mødt den mest kill-filede danske person.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-07-05 05:24

"HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk> wrote in message

> "Per Madsen" <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote in message

> megen

> Du har netop mødt den mest kill-filede danske person.

Måske, - hvis man skulle tro skrålende teenageres cyberslang.
Hvor det lyder sejt at erklære "han er i mit killfilter".
Måske jeg har rekord i sådan indholdsløs mudderkast imod mig - måske jeg er
særlig læst fordi universitetslektorer på ottende år opdaterer OSS imod mig
med løgn og instruks i at killfiltre - sikken ære, sikken reklame.Noget jeg
skriver er klart farligt for selvtilliden, hos dem, der tror på
establishment.

Det er omkostringsfrit at true med killfilter, selvom man ikke har forstået
hvordan det etableres - ingen kan bevise om ikke folk er nysgerrige og
følger med alligevel.
Interessant er at ingen har kunne levere logik eller facts imod mine teser
om nul Einstein gavn og gavn ved non-trækogslip.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-07-05 07:00

Bo Warming wrote:
> "HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk> wrote in message
-snip-

> Interessant er at ingen har kunne levere logik eller facts imod mine
> teser om nul Einstein gavn og gavn ved non-trækogslip.

Jo, jeg kan godt levere et fact: Du er tydeligvis fuld af lort... Men du
skal have ros for denne gang at have skånet os for dine evindelige
latterlige og ligegyldige citater.

Fra : AJC

Dato : 23-07-05 22:20

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in

> PS: - en triumf for naturlig levevis kan forresten læses i Politikens
> tillæg idag - politimestre udtrykker klart at det er fuldt lovligt ved
> alle badestrande at solbade og gå i vandet helt nøgen.

Ja, hvorfor skulle det ikke være lovligt?
Vi er jo ikke født med tøj på.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-07-05 07:58

"AJC" <stillvirgin@age42> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in

> Ja, hvorfor skulle det ikke være lovligt?
> Vi er jo ikke født med tøj på.

Alt der ikke skader andre fysisk
- typisk vold, tyveri, frihedsberøvelse, bedrag med kontrakter og falske
pengesedler -
bør være tilladt

Men nul-slør er religiøs crime i Muhamedanien og gik jeg nøgen på Strøget
ville jeg få bøde, hvis ikke jeg var autonom og kaldte det demo.

Fra : 3W

Dato : 24-07-05 23:43

> Alt der ikke skader andre fysisk
> - typisk vold, tyveri, frihedsberøvelse, bedrag med kontrakter og falske
> pengesedler -
> bør være tilladt

Selvfølgelig bør det ikke det. F.eks. ønsker jeg, for alt i verden, ikke at
se dig nøgen.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-07-05 08:06

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
>
> Selvfølgelig bør det ikke det. F.eks. ønsker jeg, for alt i verden, ikke
> at
> se dig nøgen.

Ingen tvinger dig til at se på noget. Så snart du aner at noget ikke er din
smag, kan du rette blikket væk.
Du er jo ikke et barn, der skal beskyttes mod porno i børnehøjde.

Forskellen på de højteknologiske lande i Østen og Vesten og så
halenegerlande der ikke selv kan pumpe olie op af deres ørkensand, er at vi
har YTRINGSFRIHED.
At være naturlig er en ytring og det er fascistoidt at du ønsker censur..

Fra : 3W

Dato : 27-07-05 14:43

> "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in message

> Ingen tvinger dig til at se på noget. Så snart du aner at noget ikke er
din
> smag, kan du rette blikket væk.

Kan jeg så også pege en af de små laserpointers mod dine øjne? For du kan jo
bare kigge væk.

> At være naturlig er en ytring og det er fascistoidt at du ønsker censur..

Nej Bo, det er ikke fascistoidt, at ikke ville se dig nøgen.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-07-05 21:34

> [...]
> jo
> bare kigge væk.

> Nej Bo, det er ikke fascistoidt, at ikke ville se dig nøgen.

dU HAR STORE PROBLEMER, HVA'?

Ingen ser mig nøgen mod deres vilje - een nabo og een genbo kan se ned i min
have over høje hegn og bevoksning, og de har erklæret sig ligeglade - folk
der banker på min dør og jeg åbner en sprække mens jeg smutter i shorts, ser
måske en nøgen skulder og kan af bevægelser skønne at jeg tager bukser på
mens jeg spør dem hvad de vil.

Porno i børnehøjde er ikke usundt for børn - og heller ikke mine knap så
velproportionerede fedtlag indeholder laserpointers
der kan skade nogens øjne.

Når folk fx muslimer hetzer mod naturlighed, er det fordi de ikke evner at
gøre noget samfundsgavnligt, og så opdigter de
at fordi deres mor lærte dem at være tækkelig påklædt, så er denne vane en
etisk bedrift, der giver dem ret til at se ned
på nudister og andre utilslørede.

Alle muslimer er fascistoide eller det der er værre - de går ind for magt er
ret, og ønsker verden gjort kedeligt og total
tilsløret via aktiv bombereligion.

Uden åbenhed og kreativitet bliver man ensporet og skadelig
verdensforbryder, der kun evner at holde naturens skønhed og andet godt
hemmeligt via tøj og censur SAMT at formere sig som rotter SAMT at påføre
Vestens storbyers borgere brandsårstortur og eksplosionsdød efter
bombeterror.

TV har lige udråbt Einstein til at være banebrydende. De skjuler sandheden,
for at bilde elever ind at det er godt at lære matematik.
Banebrydende var tyskernes opfindelse af plastik og jernalderens
fremstilling af billigt skærende metal og vandhjulets opfindelse i Kina og
Indien.
At lade ild og maskiner udføre træls arbejde er gradvist fremskridt, fra de
første redskaber til robotter styret af chips. Somputer og forstærker var
her banebrydende - men Newton , Darwin og Einstein har intet flyttet for
skatteyderne, udover snobbet erkendelse.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-07-05 20:32

"AJC" <stillvirgin@age42> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in

> Ja, hvorfor skulle det ikke være lovligt?
> Vi er jo ikke født med tøj på.

Det er beundringsværdigt at du kan forestille dig et FRIERE SAMFUND, uden
nuværende tøjtvang

"Du ser ting, og du siger: "Hvorfor?" Men jeg drømmer ting, som aldrig
fandtes og jeg siger: "Hvorfor ikke?" Bernard Shaw

Livet er kedeligt, hvis man er slave af vaner , normer, konformitet

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-07-05 02:46

Bo Warming wrote:
-snip-

> [...]
> lorten, og i skyggen er det kun ½ cm løs jord der er nødvendig for at
> lorten bliver lugtløs selv ved maximal julihedebølge. Fortjener sådan

Det er sgu' da fordi du ikke har stukket snotten langt nok ned i jorden.
Du skal gøre det indtil du ligner en gris i hovedet. Så skal lugten nok
komme.

> pensionistnyttig forskning ikke Nobelpris? Eller har VVS-branchen styr
> på hvilken (unytig relativity snob) forskning, der skal fremmes?

Prøv at stikke næsen fuldstændigt godt og grundigt ned i forskellige
slags hundelorte, hestelorte og din egen afføring og tag et billede af
det som bevis/dokumentation. Derefter udfylder du et skema og
sammenligner lugten/smagen af de forskellige typer lorte. *DEREFTER* kan
vi *måske* tale om "forskning" (eller også er der nogen der får sig et
billigt grin).

Fra : Anders Henriksen

Dato : 22-07-05 19:24

Bo Warming wrote:
> Har denne forskning gavnet noget sygt menneske eller andet? Skal
> vi respektere rent blær?

Så længe uran er en slags bly, skal vi vist bare holde os uden for
diskussionen, ikke?

At du vælger at skide og pisse mærkelige steder, og tilskynder at børn gør
det samme i klasseværelset, betyder ikke at du forsker i noget som helst.
Pis og lort skal nok komme ud af sig selv på et tidspunkt, og at du så
vælger at lægge det på et fejeblad, er temmeligt uinteressant. Det kan alle
finde ud af, hvis det skulle gå hen at blive absolut sidste udvej. Forøvrigt
er det ulovligt at lave skovskidere.

Din påståede målgruppe (meget syge og svage ældre, så vidt jeg husker) kan
alligevel ikke udnytte dine "tiltag". Og alt i alt bunder det i det
gammelkendte bækken. Du kan skære et hul i din madras og sætte bækkenet ned.
Så kan du tage en 5-6 morgenskidere søndag morgen/formiddag, inden det er
tid til tømning, og vender du dig om på dunken, kan du også pisse et par
gange...

Din adfærd på dette område minder mig om børn, som i en vis alder siger: "Se
mig, se mig! Jeg tør sige pik og patter". Det er helt fint at søge veje til
at hjælpe ældre og andre besværede, men hvordan det kan hjælpe dem, at du
lægger en dej og tager en spiller i din have, kan jeg altså ikke se? På mig
virker det egentlig en smule perverteret - måske ikke så meget at du gør
det, men at du absolut skal råbe op om det.

--
Anders Henriksen

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-05 06:03

"Anders Henriksen" <no@spam.uz> wrote in message
> Bo Warming wrote:

> At du vælger at skide og pisse mærkelige steder

Hvem skader jeg ved det? Er det et mål at være ikke-mærkelig?

Det kan alle
> finde ud af, hvis det skulle gå hen at blive absolut sidste udvej.
> Forøvrigt
> er det ulovligt at lave skovskidere.

Hvad siger hvilken lov?
Hvis man tilsmudsede en sti i skoven, hvor folk går i den tro at der er
ryddet jord og kun det, så kan man nok få advarsel og siden bøde. Men som
spejder lærte vi at "gå spadetur" og også uden at vende en græstørv over
lorten, er det vist fuldt lovligt at gøde vegetationen - vil du også
straffe fugle og dyr for at defækere i skoven?

> Din påståede målgruppe (meget syge og svage ældre, så vidt jeg husker) kan
> alligevel ikke udnytte dine "tiltag". Og alt i alt bunder det i det
> gammelkendte bækken.

Alle kan let tage mine ideer til sig pga dovenskab eller handicap incl
småbørn.
Bækken er klodset og ikke noget man har ved hånden hvis man ikke er lukket
inde på en hospitalsstue.

> Din adfærd på dette område minder mig om børn, som i en vis alder siger:
> "Se
> mig, se mig!

Det kan man også sige om udvikling af math og science, der ikke direkte
sigter mod praktisk anvendelse

> Det er helt fint at søge veje til
> at hjælpe ældre og andre besværede,

Ja, og hvis svar er seriøse, så kan de også bidrage positivt.

Fra : Anders Henriksen

Dato : 23-07-05 08:47

Bo Warming wrote:
> [...]
> uden at vende en græstørv over lorten, er det vist fuldt lovligt
> at gøde vegetationen - vil du også straffe fugle og dyr for at

I Friluftsforening Grøn fik vi at vide, at "skovskidning", hvilket også
gjaldt ikke-skovområder, var blevet forbudt, og at vi var nødt til at
belemre nærmeste bonde, husmand o.s.v. med noget, som i princippet nemt
kunne klares med spaden. Jeg mener, det blev ulovligt i 2000/2001. Om det så
bare var i militæret som sådan, i mit regiment, regionale ordensbestemmelser
eller landsdækkende lov, ved jeg ikke. Vi måtte ikke - men gjorde det
alligevel.

--
Anders Henriksen
supermule [snabela] lite [punktum] dk

Internet? Jeg giver det højest tre år...

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-07-05 08:02

On Fri, 22 Jul 2005 05:58:28 +0200
> [...]
> for at lorten bliver lugtløs selv ved maximal julihedebølge.
> Fortjener sådan pensionistnyttig forskning ikke Nobelpris?

De pensionister jeg kender kan sgu ikke sidde i skovskider stilling, og
de vil derfor skide sig langt ned af benet. Blade i naturen er elendige
at tørre sig med (bitter erfaring fra diverse overlevelsesture) og
flere har endog små hår og lignende på overfladen som kan give slem
eksem. Din "forskning" er hermed vist nytteløs og uholdbar og din
nobelpris røg derfor.

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |