Counter Strike og ping??.
Fra : sls\(2770\)

Dato : 03-09-05 23:04

Ved ikke om det er den rigtige gruppe...

Men jeg har prøvet at køre en dedicated CS server, og folk som logger på får
ping(latency) 70-90 stykker, kan det blive lavere?

Maskinen er en P4 2.4 1GB ram og WIn XP pro.....
Linjen er en 6/6 Mbit fra ComX.

Vil ping tiden blive lavere med Linux? Eller er der andet man kan gøre, for
at få en bedre ping?

Mvh Sid

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 03-09-05 23:12

Det er da en flot flot ping.... Du skal vel nærmest logge på et lokal-net
før det bliver meget bedre?

/Jasper

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 04-09-05 01:02

Jasper Ahrensbach wrote:
> Det er da en flot flot ping.... Du skal vel nærmest logge på et lokal-net
> før det bliver meget bedre?

Det vil jeg nu ikke ligefrem sige er en god ping, den bør ikke ligge på
meget mere end de 50 stykker

Der er en guide i dimensionering, opsætning og konfigurering af en CS:S
server her: http://www.cstrike-planet.com/tutorial/1

/Anders

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 04-09-05 21:46

> Det vil jeg nu ikke ligefrem sige er en god ping, den bør ikke ligge på
> meget mere end de 50 stykker

Hehe. Tja der kan man bare se. Har ikke spillet meget af den slags spil
siden Quake2. Og havde man en ping 70 dengang, ville man bestemt vinde
spillet

/Jasper

Fra : Abildgaard

Dato : 05-09-05 20:57

> [...]
> Linjen er en 6/6 Mbit fra ComX.
>
> Vil ping tiden blive lavere med Linux? Eller er der andet man kan gøre,

Hvordan er du koblet til nettet? Netkort/router - og i så fald hvilken?

/Abildgaard

Fra : sfc

Dato : 06-09-05 14:37

"Abildgaard" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er du koblet til nettet? Netkort/router - og i så fald hvilken?

Har en 10/100 switch sat i wægstikket(beboernet) og 1Gbit netkort Onboard.

Mvh Sid

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 09-09-05 08:14

sls(2770) wrote:
> [...]
> Linjen er en 6/6 Mbit fra ComX.
>
> Vil ping tiden blive lavere med Linux? Eller er der andet man kan gøre, for

Nu er XP pro ikke ligefrem det bedste at hoste server på. Prøv med
evt. med windows 2000 eller at foretrække linux. Linux er bedst hvad
angår cs 1.6 og cz servere, Hvis det kun er en server du køre med på
maskinen kan man godt lægge pingbooster på, men man kan i værte fald
være ude for det giver pingspikes og/eller choke.

Med prøv evt. at send dine server cfg filer til mig eller skriv dem her,
så kan jeg da lige kigge dem igennem og se om der er noget at hente der.
Du skriver ikke noget om hvor mange player servere du hoster.

Hygge

AngelFire *KUK*

Fra : sls\(2770\)

Dato : 09-09-05 12:16

"Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så kan jeg da lige kigge dem igennem og se om der er noget at hente der.
> Du skriver ikke noget om hvor mange player servere du hoster.

Jeg har ikke rodet med cfg filerne, så de er standard.
Ville gerne kunne køre med 12 spillere, og nogen gange 16.

Har du en ide om hvad Win 2000 vil give af ping?

Mvh Sid

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 09-09-05 19:32

sls(2770) wrote:

> Jeg har ikke rodet med cfg filerne, så de er standard.
> Ville gerne kunne køre med 12 spillere, og nogen gange 16.
>
> Har du en ide om hvad Win 2000 vil give af ping?

Ved ikke lige hvor meget bedre, men ved at XP er en del mere krævende at
køre for en maskine end XP pro (baggrunds tjeneter etc.)

Prøv engang med denne server.cfg og ret den til med hostname, rcon,
timelimit etc. og se om den giver noget.

log on

rcon_password ""
sv_password ""
hostname ""

sv_region 3
sv_contact ""

mp_allowmonsters "0"
mp_autokick "1"
mp_autoteambalance "1"
mp_buytime ".334"
mp_c4timer "35"
mp_chattime "10"
mp_consistency "1"
mp_fadetoblack "0"
mp_flashlight "0"
mp_footsteps "1"
mp_forcecamera "0"
mp_forcechasecam "0"
mp_fragsleft "0"
mp_freezetime "5"
mp_friendlyfire "1"
mp_ghostfrequency "0.1"
mp_hostagepenalty "8"
mp_kickpercent "0.66"
mp_limitteams "1"
mp_logdetail "2"
mp_logfile "1"
mp_logmessages "1"
mp_mapvoteratio "51"
mp_maxrounds "0"
mp_mirrordamage "0"
mp_playerid "0"
mp_roundtime "2.5"
mp_startmoney "800"
mp_timeleft "0"
mp_timelimit "30"
mp_roundlimit 0
mp_tkpunish "0"
mp_winlimit "0"

sv_accelerate "5"
sv_aim "0"
sv_airaccelerate "10"
sv_airmove "1"
sv_allowupload "1"
sv_allowdownload "1"
sv_bounce "1"
sv_cheats "0"
sv_clienttrace "1"
sv_clipmode "0"
sv_contact ""
sv_failuretime 0.5
sv_filterban 1
sv_friction "4"
sv_gravity "800"
sv_instancedbaseline 1
sv_logblocks "0"
sv_logrelay 0
sv_maxrate "100000"
sv_maxspeed "320"
sv_maxunlag 0.25
sv_maxupdaterate 101
sv_maxvelocity 2000
sv_minrate "0"
sv_minupdaterate 10
sv_newunit 0
sv_proxies 1
sv_proxies "1"
sv_restart "0"
sv_restartround "0"
sv_stepsize "18"
sv_stopspeed "75"
sv_unlag 1
sv_unlagpush 0
sv_unlagsamples 1
sv_voiceenable "1"
sv_visiblemaxplayers -1
sv_wateramp 0
sv_wateraccelerate "10"
sv_waterfriction "1"

allow_spectators 1
decalfrequency 60
edgefriction 2
log on
pausable 0
sys_ticrate 10000
sv_sendvelocity 0
sv_maxupdaterate 101
max_shells 20
max_smokepuffs 20
sv_unlag 1
mp_lowlag 1
sv_logrelay 0
sv_send_logos 1
sv_send_resources 1
sv_spectatormaxspeed 500
decalfrequency 60
host_framerate 0

sv_logrelay 0
sv_send_logos 1
sv_send_resources 1
sv_spectatormaxspeed 500
decalfrequency 60
host_framerate 0
sys_ticrate 10000
sv_maxupdaterate 101
rate 10000
sv_maxrate 25000
sv_sendvelocity 0
max_shells 20
max_smokepuffs 20
sv_unlag 1
mp_lowlag 1

exec banned.cfg
exec listip.cfg

Men som jeg også skrev Linux er at fortrække til cs 1.6 samt cz.

Det er nemmere at update servere under linux da der er autoupdate
feature indbygget i linux engine delen til cs og cz. CS og CZ servere
køre bedre under linux mere stabil, samt en del bedre ping og frem for
alt hurtigere load tid ved feks mapchange. Der er indbygget booster i
linux server delen.

Hygge

AngelFire *KUK*

Fra : sls\(2770\)

Dato : 10-09-05 17:08

> [...]
>
> Prøv engang med denne server.cfg og ret den til med hostname, rcon,
> timelimit etc. og se om den giver noget.

Det ændrede ikke ved ping tiden....

Nu kan jeg self. ikke huske hvad jeg selv havde af ping sidst, men nu er den
på 24..

Men hvis der er nogen af jer der har tid, kan i så ikke lige logge ind på
serveren i 2 sek, og se hvad i får af ping tider, og så skive den her, samt
hvilken forbindelse i har og hos hvilket selskab

81.161.168.67:27015

Takker

Mvh Sid

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 12-09-05 23:24

30 i ping via TDC

måske er det fordi det er et gammelt spil

prøv det nye CS:S

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"