Lige et tillægsspørgsmål..........
Fra : Helle Andersen

Dato : 07-06-01 00:21

.........sig til, hvis I snart er ved at kaste op over mine killinger - jeg synes bare, at det er så spændende :)

5 døgn gamle begyndte killingerne så småt at
spinde og rulle om på ryggen, når jeg nusser dem.
Det overraskede mig en del, at det skete så tidligt
- det havde jeg slet ikke forestillet mig !

I dag så jeg så en anden adfærd, som jeg ikke
rigtig kan greje. Killingerne tumlede rundt i
fødekassen og skiftedes til at rulle sig om på
ryggen, hvorefter en eller to af de andre killinger
"hoppede" rundt på maven af den - alt imens de
alle småtjattede til hinanden og spandt.
2 sekunder senere blev der skiftet stilling og en af
de andre killinger smed sig på ryggen og så
gentog det samme sig. Dette skete 5-6 gange
efter hinanden.

I mine øjne så det fuldstændig ud som om, at de
små-legede med hinanden, meeeen det kan de
vel ikke så tidligt eller hva' ? Hvad kan det mon
ellers have gået ud på ? Det så ud som om, at de
hyggede sig :)
--
Hilsen Helle
An English professor wrote on the blackboard:
Punctuate this sentence: 'Woman without her man
is nothing'. The men wrote: 'Woman, without her
man, is nothing.' All the women wrote: 'Woman!
Without her, man is nothing.'

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 07-06-01 16:51

Helle Andersen skriver:

> ........sig til, hvis I snart er ved at kaste op over mine killinger - jeg synes bare, at det er så spændende :)

Neeej! Det er fedt at høre hvordan det går, og så kan jeg jo også lige fortælle lidt om mine. *smil*

De er en uge gamle i dag, og sikke meget de har nået på de 7 dage. De har forøget deres gennemsnitlige fødselsvægt
på 122g, til nu 208g. 4 dage gamle høre vi dem spinde for første gang, også jeg var vildt overrasket over at det
skete så tidligt, de er jo stadig mest nogle små pølser! *smil* Så i dag, en uge gammel, åbnede den største af
killingerne som den første sine øjne! Man får nu straks et helt nyt forhold til dem når de har øjne. Endnu er det
kun to små trekanter, men man har kunnet se udvikling blot på få timer. Mine dejlige killinger har det kort sagt
strålende, og Fie virker mere og mere tryg i rollen som mor for hver dag der går.

> [...]
> små-legede med hinanden, meeeen det kan de
> vel ikke så tidligt eller hva' ? Hvad kan det mon
> ellers have gået ud på ? Det så ud som om, at de

Mon ikke godt det kan være en tidlig leg/kamp adfærd som den man ser hos større kattedyr? Man kan jo ikke for
tidligt begynde på at udvikle og måle kræfter med sine søskende *smil*

HIlsen Dorthe ( - og Fie, der sidder i vinduet, kigger ud på græsset, og mindes de tider... )

Fra : Helle Andersen

Dato : 07-06-01 17:38

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3B1FA2FB.CF5B822C@hotmail.com...
> Neeej! Det er fedt at høre hvordan det går, og så kan jeg jo også lige fortælle lidt om mine. *smil*

I lige måde

>Mine dejlige killinger har det kort sagt
> strålende, og Fie virker mere og mere tryg i rollen som mor for hver dag der går.

Jeg tror, at Eika er lettet over, at jeg går på
arbejde igen, så hun kan have sine killinger i fred,
uden et kvindemenneske, der skal gramse på
dem hele tiden

> Mon ikke godt det kan være en tidlig leg/kamp adfærd som den man ser hos større kattedyr? Man kan jo ikke for
> tidligt begynde på at udvikle og måle kræfter med sine søskende *smil*

De har i hvert fald gjort det samme i dag - også
med mig. Når de ruller om på ryggen og jeg
nusser dem på maven, begynder de at bokse mig
med forpoterne og "gnave" i mine fingre med
deres små søde tandløse gummer

--
Hilsen Helle
Remember, Ginger Rodgers did everything Fred