BF2 + Skype
Fra : Tom

Dato : 21-08-05 16:35

Er der nogen her som har forsøgt sig med det !
Det kan godt anbefales hvis man spiller sammen med en kammerat.
Dermed er kontakten permanent når man snakker via. headset , og har ikke
bemærket at spillet bliver sløv pga. af at Skype køre i baggrunden via. min
256 k/bit på upload siden.
Har ikke prøvet at snakke med mere end 1 af gangen , men der skulle i følge
Skype være mulighed for at 5 kan snakke indbyrdes med hinanden.

Det gør BF2 endnu bedre tør jeg godt sige på forhånd.

Er der nogen som er frisk på et lille experiment !!

Jeg holder lige øje med tråden.

Tom.......

Fra : usenet

Dato : 21-08-05 17:08

"Tom" <T@dk.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det gør BF2 endnu bedre tør jeg godt sige på forhånd.
>
> Er der nogen som er frisk på et lille experiment !!

Hejsa,
Jeg har ikke prøvet den indbyggde Voip i BF2. Er den ikke permanent?
Jeg har flere gange benyttet TeamSpeak i bl.a Mohaa og det funker fint.

Er fordelen ved skype at man altid er i kontakt?
Såvidt jeg husker er Skype noget resourcekrævende??

/Dan

Fra : Tom

Dato : 21-08-05 20:58

"usenet" <usenet@pq.dk> wrote in news:4308a686$0$78282$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> [...]
>
> Er fordelen ved skype at man altid er i kontakt?
> Såvidt jeg husker er Skype noget resourcekrævende??

Jeg fornemmer ikke a Skype er specielt krævende !
Jeg tillader mig at være i besiddelse af 2 pc'er - denne her er lidt
middelmådig ( til nettet ) hvor jeg har en anden myntet til det lidt mere
krævende - bla. BF2.
Det sker at eDonkey downloader på denne pc , og i den forbindelse sender
jeg som minimum 10 kbyte afsted.
De sidste 15 - 17 kbyte jeg har til rådighed er langt rigelig til BF2 og
Skype på én gang.
Dermed vudere jeg at Skype ikke er speciel krævende.

Ja , man har en permanent forbindelse når man snakker.
Det gør man så heller ikke konstant.
I de perioder man ikke siger noget , er der stortset tavs som på en
kirkegård ( er du der endnu ) tager man sig selv i at sige fra tid til
anden hvis man ikke har hørt noget i et stykke tid. !

Lyden i BF2 er dermed skruet ned til 10% over hele linien , for ellers
var den for høj så man ikke kunne høre hinanden.
Det matcher hinanden nu med den justering.

Brian:
Medmindre man taler i telefon !!
Så er den push-to-talk måske bedre i et spil , eller du tænker måske
lidt på den seneste icq version.
Den er incl. denne facilitet nu.

Når man spiller BF2 , så syntes jeg at man har nok at se til ind i
mellem.
Derfor Skype gjorde så man helt slap for en tast mere udover dem man
i forevejen trykker lystigt på.

Fra : Brian Lund

Dato : 22-08-05 06:34

> [...]
> Skype på én gang.
> Dermed vudere jeg at Skype ikke er speciel krævende.

Jeg tror han mente RAM/CPU, men kan selvfølgelig ikke være sikker ;)

> Brian:
> Medmindre man taler i telefon !!
> Så er den push-to-talk måske bedre i et spil , eller du tænker måske
> lidt på den seneste icq version.
> Den er incl. denne facilitet nu.

Jeg har ikke brugt ICQ for alvor siden engang sidst i 90'erne!
Andet end "ICQ 2 go"...

Jeg synes absolut push-to-talk er bedre til spil o.l. - Hvis du pludselig
får gæster, eller... telefonen ringer, eller kæresten kommer ind osv. osv...
Det er ikke alt man måske synes folk i den anden ende behøver at have med,
og det er måske heller ikke alt der er lige interresant for personen i den
anden ende, det kan jo godt være forstyrrende!

> Når man spiller BF2 , så syntes jeg at man har nok at se til ind i
> mellem.
> Derfor Skype gjorde så man helt slap for en tast mere udover dem man
> i forevejen trykker lystigt på.

Jeg bruger min højre hånds tommelfinger, jeg bruger den nemlig ikke til
andet alligevel! - Jeg har nemlig en hel skidtbunke af knapper på min fine
logitech MX510 mus!
Faktisk er jeg ofte når jeg spiller planetside både på ventrilo og
teamspeak - således kan jeg snakke uafhængigt direkte til hele min gruppe,
eller bare min bekendte som jeg spiller sammen med...
Jeg bruger "browse frem" og "browse tilbage" knapperne på musen til hhv.
ventrilo og teamspeak.

Brian

Fra : FedeDorit

Dato : 21-08-05 16:42

> [...]
>
> Det gør BF2 endnu bedre tør jeg godt sige på forhånd.
>
> Er der nogen som er frisk på et lille experiment !!

Endnu bedre er TeamSpeak.

Fra : Brian Lund

Dato : 21-08-05 17:49

> Endnu bedre er TeamSpeak.

Eller ventrilo, eller hvad man nu foretrækker!
Jeg synes ikke om skype da permanent link eller voice activation er
MØG-irriterende...
Man kan godt slå mikrofonen fra i skype vha. en genvejsknap, men det er
skiftevis on off hver gang man trykker på knappen, ikke push-to-talk som
andre programmer.

Brian