battlefield 2 computer
Fra : Christian

Dato : 04-08-05 19:45

Hejsa alle

Jeg skal til at købe battlefield 2 men min computer kan desværre ikke kører
det i højeste opløsning så jeg tror jeg køber mig en computer til.

Jeg har kiggede på disse dele:

ASUS A8N- bundkort
Kingston ValueRAM 2 x 1 GB
Athlon 64 3500+
Thermaltake Fanless103
2 X Maxtor DiamondMax 10 200 GB
PowerColor X850XT Platinum Edition

dell 19 tommer
Logitech MX 518 Gaming-Grade Optical Mouse

Kan denne computer kører det i højeste opløsning og kan man købe noget som
er billigere/bedre som i kan anbefale

Christian

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-08-05 20:30

In article <e75d1$42f2622f$3e3d8433$10635@news.arrownet.dk>, Christian wrote:
> [...]
> Logitech MX 518 Gaming-Grade Optical Mouse
>
> Kan denne computer kører det i højeste opløsning og kan man købe noget som

Hvad er højeste opløsning ? kører OK her i 1024x768, en gammel AMD64
3000+ af første generation (ikke sokkel 939), 1GB RAM, et standard X800.

Går ud fra grafikkort og skærm sætter grænser for opløsning.

Fra : Christian

Dato : 04-08-05 20:37

Jamen jeg ved ikke hvad den højeste opløsning er i spillet men jeg vil gerne
kunne vælge det bedste i spillet og så kører det bare

Christian

Fra : Kurt Lund

Dato : 04-08-05 21:47

"Christian" <christianpoulsen86@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jamen jeg ved ikke hvad den højeste opløsning er i spillet men jeg vil
> gerne kunne vælge det bedste i spillet og så kører det bare

Hvis det er en lcd 19" er det 1280x960, og det kan den
pc du er ved at købe nemt klare..
hvis det er en 19" ctr skærm er det ca 1600x1200 og det skulle pcen også
kunne,
men 1280x960 er rigeligt.

Kurt

Fra : Christian

Dato : 05-08-05 07:28

Hejsa

Det er en DELL - Dell Ultrasharp 1905FP 19" performance LCD Flat Panel
Monitor. 250cd/m2 brightness, 800:1 contrast, 20ms response time. Midnight
Grey TCO99

Kan den køre med de 20ms ??

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-08-05 18:17

In article <eed62$42f306db$3e3d8433$32705@news.arrownet.dk>, Christian wrote:
> [...]
>
> Det er en DELL - Dell Ultrasharp 1905FP 19" performance LCD Flat Panel
> Monitor. 250cd/m2 brightness, 800:1 contrast, 20ms response time. Midnight

Hvis du skal have en skærm der kan køre fuld opløsning, og er TFT, så
bør du se på Apple's TFT skærme. Deres 30" Cinema HD styrer for vildt.
2560x1600. Kører dual-DVI da standard-DVI er noget skod.

Fra : Diablo

Dato : 04-08-05 21:23

vil tro at den højeste opløsning er 1600x1200@75hz i 32 bit farver. men det
er nok lidt tungt

/diablo

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 04-08-05 22:25

> [...]
>
> Jamen jeg ved ikke hvad den højeste opløsning er i spillet men jeg vil
> gerne kunne vælge det bedste i spillet og så kører det bare

Nu ved jeg ikke hvorfor du absolut *vil* køre "højeste opløsning", men du
får nok svært ved at finde en 19" skærm der kan klare det. Anyway, så skal
du nok også op i et GF 7800 GTX, hvis det "bare skal køre". Battelfield 2
kan i hvert fald køre i 2048x1536 og du kan se en test med forskellige
grafikkort her: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2466&p=4 Vær
obmærksom på at de køre med en FX-55.

mvh Frank

Fra : Christian

Dato : 05-08-05 07:22

Hejsa

Det var bare fordi jeg gerne vil ha en computer som bare kører med alle
opløsninger/detaljer når jeg nu alligevel skal købe nu computer.

Hvor meget forskel er der på GF 7800 GTX og GF 7800 GTX sli ? skal man ikke
købe to ens kort i sli ?? (2 x ca 4000kr)!!!

Christian

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 05-08-05 09:17

Christian wrote:
> [...]
>
> Hvor meget forskel er der på GF 7800 GTX og GF 7800 GTX sli ? skal man ikke
> købe to ens kort i sli ?? (2 x ca 4000kr)!!!

jo Det er 2 ens gfx kort lige som dual ddr også er ens ram. Men
personlig ville jeg nok hellere kigge på en amd 64x2 istedet for end 2
7800gtx. Har en kammerate der har købt amd 64x2 4400+, ati 850xt og 2g
dual ddr og hans køre perfekt i BF2, han har heller ikke det quit
fennomen mange lider af, at ram er langsomme om at slippe BF2 hvor
desktoppen kommer langsom til syne. Selv jeg har det fennomen med en amd
64 3500+ 1g dual ddr ram og x800xt pe. Er lidt misundelig på ham han kan
alt tabbe ud og ind unden problemer i BF2, hvor det tager 7 lange og 7
brede med min. Så har en del at sige med en cpu med dual core
(multitasking) kunne være man med tien skulle overveje ådan en fætter.

Hygge

AngelFire *KUK*

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-08-05 16:21

> [...]
>
> Hvor meget forskel er der på GF 7800 GTX og GF 7800 GTX sli ? skal man
> ikke købe to ens kort i sli ?? (2 x ca 4000kr)!!!

Jeg kan se, at du vil have en 19" skærm, der kun kan køre 1280x1024 (hvis
jeg har slået det rigtigt op), så det er den opløsning du skal satse på.
Hvis du virkelig har r**** fuld af penge, kan du selvfølgelig bare købe det
vildeste, men hvis du bare har "penge nok", mon så ikke et enkelt GF 7800
GTX, vil være nok. Læs artiklen og døm selv. De sidste 4000 kr. kan du så
sætte i banken, så har du også råd til et nyt kort om 2 år, når det andet
bliver for langsomt. Personligt har jeg ikke penge som skidt, så jeg regner
med at købe et X800 XL, som jeg vil spille BF2 på.

I øvrigt så jeg lige at skærmen har en response tid på 20 ms, så overvej
lige om det er godt nok til at spille på.

mvh Frank

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 05-08-05 10:28

Dorthe Aagaard Nielsen <angelfire@cyberjunkie.dk> writes:
> [...]
> brede med min. Så har en del at sige med en cpu med dual core
> (multitasking) kunne være man med tien skulle overveje ådan en fætter.

Det er de 2GB ram der gør det, ikke hvilken processor man har.

(Det gik væk da jeg opgraderede fra 1GB til 2GB ram.)
--
Lars Balker Rasmussen

Fra : N/A

Dato : 06-08-05 12:36

Fra : Jakob

Dato : 06-08-05 12:36

In article <oCZIe.16$Sj.1@news.get2net.dk>, angelfire@cyberjunkie.dk
says...

> Har nu hørt det modsatte i denne gruppe at folk med 2gb ram også har det
> problem. bla. også med at progammer er meget langsomme efter nedlukning
> af BF2.

Kunne egentlig godt tænke mig at vide om det er et specielt problem for
BF2 eller det er sådan ved alle tunge spil ?

--
Venlig hilsen

Jakob