Mounte nocd ind i et spil
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-08-05 22:20

Jeg hader, at der skal sidde cd i pc, når der skal spilles, og især fordi
det oftest er børn, som låner min pc til at spille på.
Derfor plejer jeg gerne at finde et nocd crack til spillene. De virker jo
også glimrende, selv om det er lovligt indkøbte spil.
Men spillene bliver åbenbart bedre og bedre kopibeskyttede, idet jeg mere og
mere støder ind i filer, som skal mountes/unmountes for at tilføje nocd
crack.
Senest har jeg hentet et nocd crack til Sims 2 University.
Jeg sidder nu med en *.mir fil, som jfr. medfølgende txt fil, skal mountes
ind i spillet, men jeg kan simpelthen ikke se, hvordan det skal gøres. I
vejledningen står der, at man først mounter isofilerne med spillet, men der
henvises formentlig til nogle crackede versioner af spillet, som jeg ikke
har. Derefter mounter man mir filen ind i spillet.
Er det fordi jeg ikke har mountet disse iso filer, at jeg ikke kan finde ud
af det, idet jeg jo har installeret det originale spil, eller hvad gør jeg
galt.
Jeg er rimeligt græsk/katolsk overfor om det er lovlig eller ej med disse
nocd crack. Jeg har købt og betalt i dyre domme for disse skiver og vil så
vidt muligt beskytte dem mod fedtfingre, ridser m.m.

Kurt

Fra : Sune Salminen

Dato : 01-08-05 22:28

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> disse nocd crack. Jeg har købt og betalt i dyre domme for disse
> skiver og vil så vidt muligt beskytte dem mod fedtfingre, ridser m.m.

Hvad mener du med 'mounte inde i spillet'?

Hvad står der egentlig i den readme fil?

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-08-05 22:49

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du med 'mounte inde i spillet'?
>
> Hvad står der egentlig i den readme fil?
>
> --
Der står følgende:
The Sims 2 University
(all languages)

1) Install DeamonTools
2) Be sure that you don't have installed "clone-cd", "clone-dvd", "alcohol
120%" or "nero virtual drive" on your system
3) Mount Sims2EP1_CD1.iso with DeamonTools
4) Run the autorun forum the virtual "Deamontools" CD/DVD-drive.
5) The installation will get started.
6) When the installation is aksing for CD2, mount Sims2EP1_CD2.iso in
DeamonTools.
6) When the installation is finished, mount Sims2EP1_1.mir in DeamonTools.
7) Play!!! & have fun!

Kurt

Fra : Sune Salminen

Dato : 02-08-05 01:27

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> DeamonTools.
> 6) When the installation is finished, mount Sims2EP1_1.mir in

Jamen så er sagen jo klar. Du skal mounte .mir filen med Daemon Tools
inden du starter spillet, og så skulle det virke.

-Sune

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-08-05 06:22

> Jamen så er sagen jo klar. Du skal mounte .mir filen med Daemon Tools
> inden du starter spillet, og så skulle det virke.
>
> -Sune
>
> --
Ja, det er det jeg savner en klar vejledning på, hvorledes jeg gør. Jeg har
været inde i de fleste punkter i daemon tools, men kan ikke finde ud af at
gøre noget ved mir filen.

Kurt

Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 02-08-05 13:10

> [...]
> Ja, det er det jeg savner en klar vejledning på, hvorledes jeg gør. Jeg
> har været inde i de fleste punkter i daemon tools, men kan ikke finde ud

Højreklik på daemon tool ikonet, vælg virtual cdrom, vælg device (med stor
sandsynelighed hedder den 0), vælg mount, gå til den folder du har din .mir
fil i .. hvis den ikke automatisk dukker frem i dit vindue, vælger du all
files .... og vupti .. så skulle du gerne have mountet din nocd fil

--

Med venlig hilsen / Kind regards

Bo Bach Jensen

"I saw Discovery channel the other night. Apparently a
mockingbird steals songs from other birds ...
I didn't know they had Napster." Jay Leno - The Tonight Show

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-08-05 19:15

"Bo Bach Jensen" <bachy@nopost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> du all files .... og vupti .. så skulle du gerne have mountet din nocd fil

Nu begynder det at ligne noget.
Jeg har gjort ovenstående og har nu åbenbart fået et virtuelt drev, hvor
filerne ligger. Men de har jo ikke forbindelse med originalspillet, så den
siger, at det ikke er et gyldigt win32 program. Jeg kan ikke kopiere filerne
fra det virtuelle drev, så noget tyder på, at jeg kommer til at gøre det
lidt anderledes. Jeg skal nok først lave iso filer af mine original cd.er og
så lade Daemon tools mounte disse iso filer ud på et virtuelt drev, og
derefter mounte mir filen derud.
Men jeg har andre ting at tage mig til lige nu, så der går nok et stykke
tid, inden jeg får tid til at eksperimentere med det.
Men tak for hjælpen - so far.

Kurt

Fra : Kasper Aae

Dato : 02-08-05 14:46

On Tue, 2 Aug 2005 07:21:39 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

>Ja, det er det jeg savner en klar vejledning på, hvorledes jeg gør. Jeg har
>været inde i de fleste punkter i daemon tools, men kan ikke finde ud af at
>gøre noget ved mir filen.

Jeg tror slet ikke Daemon Tools tager imod .mir filer. Gå ind på
gamecopyworld.com og hent en .mds fil i stedet.

--
Kasper Aae

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-08-05 19:17

"Kasper Aae" <nospam@thanks.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror slet ikke Daemon Tools tager imod .mir filer. Gå ind på
> gamecopyworld.com og hent en .mds fil i stedet.
>
> --
Som du måske kan se af mit svar til Bo, så kunne den godt pakkes ud, når
bare man vælger alle filer, idet den ikke står i den umiddelbare filliste,
som daemon tools vil kendes ved.
Det er forøvrigt på gamecopyworld, at jeg hentede mir filen.

Kurt

Fra : Kasper Aae

Dato : 03-08-05 12:32

On Tue, 2 Aug 2005 20:16:34 +0200, "Kurt B. Andersen"
> [...]

>som daemon tools vil kendes ved.
>Det er forøvrigt på gamecopyworld, at jeg hentede mir filen.

Alle de filer til The Sims 2: University som ligger på Gamecopyworld
er .mds filer. Det eneste der burde være nødvendigt, er at mounte en
af de .mds filer i Daemon Tools, med mindre spillet er meget kræsent
mht. sprogversion og hvilket drev det oprindeligt blev installeret
fra.

--
Kasper Aae

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-08-05 12:54

> [...]
> af de .mds filer i Daemon Tools, med mindre spillet er meget kræsent
> mht. sprogversion og hvilket drev det oprindeligt blev installeret

Ikke desto mindre hentede jeg den fil, som hedder nocd fixed exe 4. Der står
i oversigten, at det er en mds fil, men når den pakkes ud hedder den altså
mir.
Nu skriver du så, at man bare skal mounte den.
Det er vel så det, jeg har gjort, hvorved jeg fik et virtuelt e drev, med de
udpakkede filer.
Når jeg så vil aktivere start filen, får jeg at vide, at det ikke er en
gyldig win32 fil.
Skal disse mountede/udpakkede filer ikke på en eller anden måde føres sammen
med de originale installationsfiler, som i dette tilfælde ligger på et
g-drev?
Der kan selvfølgelig også være fejl i det, som jeg har downloadet, så det
kan være, at jeg prøver en af de andre versioner. Men når der er lavet en
version 4, er det jo ofte fordi, at der er noget galt med de foregående.

Kurt

Fra : Kasper Aae

Dato : 03-08-05 16:09

On Wed, 3 Aug 2005 13:54:15 +0200, "Kurt B. Andersen"
> [...]

>version 4, er det jo ofte fordi, at der er noget galt med de foregående.

Det eneste den downloaded .mds fil gør, er at emulere at der sidder en
Sims 2 cd i drevet. Filen burde bare skulle mountes i Daemon Tools, og
så skal det installerede Sims 2 spil startes som normalt. Spillet tror
så, at der sidder en Sims 2 cd i det drev som Daemon Tools emulerer,
og burde starte.

--
Kasper Aae

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-08-05 22:23

> [...]
> så skal det installerede Sims 2 spil startes som normalt. Spillet tror
> så, at der sidder en Sims 2 cd i det drev som Daemon Tools emulerer,

Nu hentede jeg så version 3 i stedet for, og nu virker det på netop den
måde, som du oplyser. Så version 4 er åbenbart ikke fejlfri. Dernæst er
version 3 meget mindre.
Nu skal jeg så bare finde ud af, hvordan jeg får fjernet det virtuelle
E-drev, hvor den forkerte patch ligger

Kurt

Fra : Lyrik

Dato : 01-08-05 23:32

> Jeg hader, at der skal sidde cd i pc, når der skal spilles, og især fordi
> det oftest er børn, som låner min pc til at spille på.
> Derfor plejer jeg gerne at finde et nocd crack til spillene.
++++++++++++++++++++++++
Til safedisk 2 (jeg har ikke prøvet det her men Farcry for eksempel, Call of
Duty og udvidelsespakken)-prøv dette.
Du skal bruge Daemon Tools selvfølgelig.

Alcohol 120% sættes til at lave en *.iso-fil.-det bliver den aldrig færdig
med))-heldigvis skal den heller ikke!))
Du lader den sige fejl-fejl-fejl og venter lige fem minutter.
(Safedisk lægger nogle fejl i starten af pladen.)
Så afbryder du den! Den spørger om den skal smide iso-filen væk, men du
siger nej!!
Så gemmer den den lille stump-mini-iso!
Kigger man på den kan man se hele filstrukturen på pladen-ligesom den var
lavet færdig!))

Nu mounter du den (defekt-isoen) i Daemon Tools og Viola!! det kører uden
plade!-Måske tøver den lidt første gang, men den kommer! Og så kører det
sømløst for resten!

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 01-08-05 23:43

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> plade!-Måske tøver den lidt første gang, men den kommer! Og så kører det

+++++++++++++++++++++++++++
Lad mig lige tilføje
Virker også i Doom3! På min bærbare har jeg alle omtalte 4 spil liggende
klar i daemon tools på én gang(4 virtuelle drev)!
Så kan jeg spille dem fra HD uden at have cd-erne/DVD-en med!
Synes bare i skulle vide det!

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 01-08-05 23:48

> [...]
> klar i daemon tools på én gang(4 virtuelle drev)!
> Så kan jeg spille dem fra HD uden at have cd-erne/DVD-en med!

Glemte lige at oplyse, at den mindste af de på den måde lavede miniisoer kun
er på 3 megabyte!!))

Hilsen igen fra
Jens