Tysk For Begyndere.
Fra : Claudio Adam

Dato : 08-09-05 18:24

Først kom Das Boot ,så kom Vel Untergang,
muligvis en til er på vej vedrørende Ungdommelige bevægelser i før
krigs tidens Tyskland, er undervejs.
En film fra Østfrontens Helvede ville nu være på sin plads.
Under alle omstændigheder, er det opfriskende at høre det Tyske sprog
i en spille film.
Må der komme mere ud af det.
--
Mvh. Adam
Af Profession følgende:

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-09-05 18:58

"Claudio Adam (slet GHAEK)" <kraka@GHAEKc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> En film fra Østfrontens Helvede ville nu være på sin plads.
> Under alle omstændigheder, er det opfriskende at høre det Tyske sprog

Den film, du håber på, ER allerede lavet!

http://www.imdb.com/title/tt0108211/

Anders Peter Johnsen

Fra : Claudio Adam

Dato : 08-09-05 19:40

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev:

> [...]
><kraka@GHAEKc.dk> skrev i en meddelelse
>ext.news.tele.dk...

>Den film, du håber på, ER allerede lavet!

Nej....

Fra : Per Rønne

Dato : 08-09-05 19:42

Claudio Adam <kraka@Q5X6Xc.dk> wrote:

> Nej....

http://www.amazon.de/exec/obidos/tg/browse/-/284266/ref=cs_nav_tab_7/028
-5482992-0922126
--
Per Erik Rønne

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-09-05 23:05

"Claudio Adam (slet Q5X6X)" <kraka@Q5X6Xc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej....

Hvad mener du med "nej"?

"Stalingrad" er skam tysk produceret, spilles af tyske skuespillere, foregår
på tysk og omhandler netop "Østfrontens Helvede", som du kalder det, set fra
tysk soldaterperspektiv.

Dermed burde den jo klart leve op til dine kriterier, så hvad er problemet,
siden du åbenbart alligevel stiller dig afvisende?

Hvad med at du prøvede at se den?

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-05 04:02

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> "Stalingrad" er skam tysk produceret, spilles af tyske skuespillere, foregår
> på tysk og omhandler netop "Østfrontens Helvede", som du kalder det, set fra
> tysk soldaterperspektiv.

Jeg kan også anbefale »Die Brücke« efter Manfred Gregors roman.

http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B00004RYRQ/qid=1126233042/sr=1-2/r
ef=sr_1_10_2/028-5482992-0922126

Eller Heimat-serien:

http://www.amazon.de/exec/obidos/search-handle-form/ref=sr_sp_go_qs/028-
5482992-0922126
--
Per Erik Rønne

Fra : Croc®

Dato : 09-09-05 09:29

On Fri, 9 Sep 2005 05:01:52 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Jeg kan også anbefale »Die Brücke« efter Manfred Gregors roman.

> [...]

Sådan ser et virksomt link ud når man ikke bruger Mac. men det går vel
ikke i spænd med det civilisatoriske grundlag for kristenheden.

Regards Croc®

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-05 09:58

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Sådan ser et virksomt link ud når man ikke bruger Mac

I MacSOUP markerer man da blot på link'et, og command-klikker på det.

Og det har såmænd intet med kristenheden at gøre, et ord du vist ikke
kendte betydningen af før.
--
Per Erik Rønne

Fra : Croc®

Dato : 09-09-05 14:04

On Fri, 9 Sep 2005 10:58:02 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>I MacSOUP markerer man da blot på link'et, og command-klikker på det.

Desværre virker det ikke på andres maskiner, men pyt os der har en
newsreader kan jo altid hjælpe.

>Og det har såmænd intet med kristenheden at gøre, et ord du vist ikke
>kendte betydningen af før.

Du kan tro det eller lade være, det er ikke et ord jeg har behov for
at slå op, men som Konrad skrev, det er umådelig vigtigere for dig at
man kender syv-tallets historie, end at forholde sig til det reelle
indhold.

Regards Croc®

Fra : Allan Knaap

Dato : 09-09-05 08:17

"Claudio Adam (slet GHAEK)" <kraka@GHAEKc.dk> wrote in message

> [...]
> En film fra Østfrontens Helvede ville nu være på sin plads.
> Under alle omstændigheder, er det opfriskende at høre det Tyske sprog

Jeg ser ingen tyske film, men for tiden hører jeg vildt meget Rammstein.
Gælder det også ?

Allan Knaap

Fra : hanzen

Dato : 09-09-05 09:28

"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse

> "Claudio Adam (slet GHAEK)" <kraka@GHAEKc.dk> wrote in message

> Jeg ser ingen tyske film, men for tiden hører jeg vildt meget Rammstein.
> Gælder det også ?
>
> Allan Knaap

SSHHHHHH ikke omtale tysk musik. Du vækker Åge fra Fur.
--
hilzen
hanzen

Min kone er så barnlig.
Når jeg er i bad sniger hun sig ind og sænker mine skibe.

Fra : GB

Dato : 10-09-05 13:32

"hanzen" <hanzen@mailmeNOT.dk> skrev i meddelelsen

> SSHHHHHH ikke omtale tysk musik. Du vækker Åge fra Fur.

"Und wir ham' ka' klopapier, klopapier..."

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Croc®

Dato : 09-09-05 09:44

On Fri, 9 Sep 2005 09:16:49 +0200, "Allan Knaap" <nauclerus@msn.com>
wrote:

>Jeg ser ingen tyske film, men for tiden hører jeg vildt meget Rammstein.
>Gælder det også ?

Ja det er tysk finkultur der rykker.

Regards Croc®

Fra : Claudio Adam

Dato : 09-09-05 11:34

>Jeg ser ingen tyske film, men for
>tiden hører jeg vildt meget Rammstein.
>Gælder det også ?
>
>Allan Knaap

Alt Tysk nationalt er gangbart, vi behøver et kraftigt modspil til
Coca Cola Kulturen, samt Islam!
( I gamle dagé var der også noget der hed " Kraan " tror jeg det
stavedes, hvor de lå rent politisk kan jeg ikke oplyse.

Endvidere:
Marlene D. havde Tyskerne vel et plus og minus forhold til?
- beklageligt at hun gik andre vej.
Dog er hendes sange i mine øjne udødelige.

Vedrørende film, jah vis:
Det er den sidste udgave af Stalingrad, kan den vel siges at den
rent filmmæssigt vel er udemærket.
På den anden side er det engang Stalinistisk Sjask og Propaganda.

Man kan vel på den anden side skrive at den gamle film
" Jernkorset "
var en på en måde anderledes film.

Der var for lidt tid siden nogen der skrev et indlæg om en film
med et navn i stil med: " Anapoli " noget med Ungdommelige
bevægelser i Tyskland, jeg tænker det var Før 2. Verdenskrig?
- eller noget i den stil.
Er der nogen der eventulet ville gengive dette /info?

ps. Stadigvæk her en efterhånden del år efter Krigens Slutning:
På sin plads at glorificere Det Stalinistiske Magt Apparat!

Stadigvæk er det i orden:
Trods eksempelvis Jern Felix og andre gutters prognomer, der var
sponsoreret af dem der kalder sig ofre i dag!

Herunder massedrab på Utallige millioner. Milionner der får De
dræbte fra tysk side til virke " minimale ".

Der er helt klart brug for Revisionisme i vores Daglig dag!
Og det stille og roligt og uden de store armbevægelser,
og her er nettet jo åbenbart et redskab der på sigt vil være
svært at kontrollere.
Og Gud ske tak og lov for dette instrument!
( selv om nogen dog måtte mene andet. )