/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
succesen Arriva
Fra : Rasmus


Dato : 07-09-05 09:06

Trods problemerne i indkørselsfacen har Arriva vist sig at være et
rigtig fornuftigt bekendtskab og en fornuftig udlicitering



http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2823303

Tog til tiden giver bonus

06-09-05: 11:34 | af: orra


Foto: ScanpixDet private togselskab Arriva er ved at have godt styr på
togdriften og leverer i stigende omfang tog til tiden, oplyser
transportministeren.

Minimumskravet er, at 97 ud af 100 afgange skal ske rettidigt, før der
udløses en bonus på 2,5 pct. af kon­traktbeløbet i Arrivas koncession,
og det har været tilfældet i årets andet kvartal på Arrivas ruter i
Midtjylland.

Kunderne har også i stigende grad registreret tilfredshed, især på
strækningen mellem Esbjerg og Skjern, lavest på Struer-Thisted.


 
 
Thorkild Poulsen (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 07-09-05 12:38


"Rasmus" <rasserrj@it.dk> wrote in message
news:ep7th1l22gn5tjhkp41ppt11atpaeqd9jf@4ax.com...
> Trods problemerne i indkørselsfacen har Arriva vist sig at være et
> rigtig fornuftigt bekendtskab og en fornuftig udlicitering
>
>
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2823303
>
> Tog til tiden giver bonus
>
> 06-09-05: 11:34 | af: orra
>
>
> Foto: ScanpixDet private togselskab Arriva er ved at have godt styr på
> togdriften og leverer i stigende omfang tog til tiden, oplyser
> transportministeren.
>
> Minimumskravet er, at 97 ud af 100 afgange skal ske rettidigt, før der
> udløses en bonus på 2,5 pct. af kon­traktbeløbet i Arrivas koncession,
> og det har været tilfældet i årets andet kvartal på Arrivas ruter i
> Midtjylland.
>
> Kunderne har også i stigende grad registreret tilfredshed, især på
> strækningen mellem Esbjerg og Skjern, lavest på Struer-Thisted.
>

Nu mangler vi bare de røde skrighalse skriger op som de gjorde ved
udliciteringen.

Thorkild


John Schmitt (07-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 07-09-05 13:26

Hello, Thorkild!
You wrote on Wed, 7 Sep 2005 13:38:23 +0200:


TP> "Rasmus" <rasserrj@it.dk> wrote in message
TP> news:ep7th1l22gn5tjhkp41ppt11atpaeqd9jf@4ax.com...

??>>
??>> Minimumskravet er, at 97 ud af 100 afgange skal ske rettidigt, før der
??>> udløses en bonus på 2,5 pct. af kon­traktbeløbet i Arrivas koncession,
??>> og det har været tilfældet i årets andet kvartal på Arrivas ruter i
??>> Midtjylland.
??>>
??>> Kunderne har også i stigende grad registreret tilfredshed, især på
??>> strækningen mellem Esbjerg og Skjern, lavest på Struer-Thisted.
??>>
TP> Nu mangler vi bare de røde skrighalse skriger op som de gjorde ved
TP> udliciteringen.

Sagde den sorte skrighals Thorkild!
De opfylder de slillede krav, intet mere.

With best regards, John Schmitt. E-mail: John Schmitt@webpost.nl



Thorkild Poulsen (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 07-09-05 17:22


"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
news:431edc1e$1$43445$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hello, Thorkild!
> You wrote on Wed, 7 Sep 2005 13:38:23 +0200:
>
>
> TP> "Rasmus" <rasserrj@it.dk> wrote in message
> TP> news:ep7th1l22gn5tjhkp41ppt11atpaeqd9jf@4ax.com...
>
> ??>>
> ??>> Minimumskravet er, at 97 ud af 100 afgange skal ske rettidigt, før
> der
> ??>> udløses en bonus på 2,5 pct. af kon­traktbeløbet i Arrivas
> koncession,
> ??>> og det har været tilfældet i årets andet kvartal på Arrivas ruter i
> ??>> Midtjylland.
> ??>>
> ??>> Kunderne har også i stigende grad registreret tilfredshed, især på
> ??>> strækningen mellem Esbjerg og Skjern, lavest på Struer-Thisted.
> ??>>
> TP> Nu mangler vi bare de røde skrighalse skriger op som de gjorde ved
> TP> udliciteringen.
>
> Sagde den sorte skrighals Thorkild!
> De opfylder de slillede krav, intet mere.
>


Ikke som DSB der holder mere end de lover.

Thorkild


Allan Riise (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 07-09-05 18:50


"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:431f1398$0$18642$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
> news:431edc1e$1$43445$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Hello, Thorkild!
>> You wrote on Wed, 7 Sep 2005 13:38:23 +0200:
>>
>>
>> TP> "Rasmus" <rasserrj@it.dk> wrote in message
>> TP> news:ep7th1l22gn5tjhkp41ppt11atpaeqd9jf@4ax.com...
>>
>> ??>>
>> ??>> Minimumskravet er, at 97 ud af 100 afgange skal ske rettidigt, før
>> der
>> ??>> udløses en bonus på 2,5 pct. af kon­traktbeløbet i Arrivas
>> koncession,
>> ??>> og det har været tilfældet i årets andet kvartal på Arrivas ruter i
>> ??>> Midtjylland.
>> ??>>
>> ??>> Kunderne har også i stigende grad registreret tilfredshed, især på
>> ??>> strækningen mellem Esbjerg og Skjern, lavest på Struer-Thisted.
>> ??>>
>> TP> Nu mangler vi bare de røde skrighalse skriger op som de gjorde ved
>> TP> udliciteringen.
>>
>> Sagde den sorte skrighals Thorkild!
>> De opfylder de slillede krav, intet mere.
>>
>
>
> Ikke som DSB der holder mere end de lover.

Og hvor megen magt har DSB over skinneanlægget og vedligeholdelse af samme?

--
Allan Riise



Sten Schou (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 07-09-05 21:10


"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:431f2819$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Og hvor megen magt har DSB over skinneanlægget og vedligeholdelse af
> samme?

Samme magt som Arriva......

Hilsen Sten



Allan Riise (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 07-09-05 22:59


"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
news:431f492f$0$73137$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:431f2819$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Og hvor megen magt har DSB over skinneanlægget og vedligeholdelse af
>> samme?
>
> Samme magt som Arriva......

Eftersom DSB kører på langt flere "kilometer" skinner, bliver de også ramt
proportionalt hårdere.

--
Allan Riise



Thorkild Poulsen (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 07-09-05 23:36


"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
news:431f6279$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
> news:431f492f$0$73137$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>> news:431f2819$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Og hvor megen magt har DSB over skinneanlægget og vedligeholdelse af
>>> samme?
>>
>> Samme magt som Arriva......
>
> Eftersom DSB kører på langt flere "kilometer" skinner, bliver de også ramt
> proportionalt hårdere.
>

Øhhh, hvad gør de ?

Thorkild


please-answer-here (10-09-2005)
Kommentar
Fra : please-answer-here


Dato : 10-09-05 10:01

Thorkild Poulsen wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> news:431f6279$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
>> news:431f492f$0$73137$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>>
>>> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:431f2819$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>>> Og hvor megen magt har DSB over skinneanlægget og vedligeholdelse
>>>> af samme?
>>>
>>> Samme magt som Arriva......
>>
>> Eftersom DSB kører på langt flere "kilometer" skinner, bliver de
>> også ramt proportionalt hårdere.
>>
>
> Øhhh, hvad gør de ?

Det er fordi at skinnefejl stiger exponentialt med antal skinner. Var du
ikke klar over det?

>
> Thorkild



Thorkild Poulsen (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 11-09-05 03:17


"please-answer-here" <noone@nohost.nodomain.invalid> wrote in message
news:4322a0d4$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

>>>
>>> Eftersom DSB kører på langt flere "kilometer" skinner, bliver de
>>> også ramt proportionalt hårdere.
>>>
>>
>> Øhhh, hvad gør de ?
>
> Det er fordi at skinnefejl stiger exponentialt med antal skinner. Var du
> ikke klar over det?

Hvad gør de ?

Jeg kan forstå der kan være problemer på hovedfærdslen, men den burde de den
onde lyne mig få i orden. Alt andet er en dårlig undskyldning.Lad os få
privatiseret mere og få rettet op på lortet.


Thorkild


please-answer-here (12-09-2005)
Kommentar
Fra : please-answer-here


Dato : 12-09-05 09:42

Thorkild Poulsen wrote:
> "please-answer-here" <noone@nohost.nodomain.invalid> wrote in message
> news:4322a0d4$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>>>>
>>>> Eftersom DSB kører på langt flere "kilometer" skinner, bliver de
>>>> også ramt proportionalt hårdere.
>>>>
>>>
>>> Øhhh, hvad gør de ?
>>
>> Det er fordi at skinnefejl stiger exponentialt med antal skinner.
>> Var du ikke klar over det?
>
> Hvad gør de ?
undskyld,undskyld,undskyld og igen undskyld. Hvornår lærer jeg dog at man
ikke må bruge ironi uden at varsle det i god tid forinden.

>
> Jeg kan forstå der kan være problemer på hovedfærdslen, men den burde
> de den onde lyne mig få i orden. Alt andet er en dårlig
> undskyldning.Lad os få privatiseret mere og få rettet op på lortet.
>
>
> Thorkild



John Schmitt (12-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 12-09-05 10:31



> Thorkild Poulsen wrote:

>> Jeg kan forstå der kan være problemer på hovedfærdslen, men den burde
>> de den onde lyne mig få i orden. Alt andet er en dårlig
>> undskyldning.Lad os få privatiseret mere og få rettet op på lortet.
>>
>> Thorkild

Som i England eller New Zealand?

JS



Thorkild Poulsen (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 12-09-05 11:21


"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
news:43254a9e$0$137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
>> Thorkild Poulsen wrote:
>
>>> Jeg kan forstå der kan være problemer på hovedfærdslen, men den burde
>>> de den onde lyne mig få i orden. Alt andet er en dårlig
>>> undskyldning.Lad os få privatiseret mere og få rettet op på lortet.
>>>
>>> Thorkild
>
> Som i England eller New Zealand?
>

Ja.

Thorkild


John Schmitt (12-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 12-09-05 12:03


"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:4325569d$0$18641$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
> news:43254a9e$0$137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>>
>>> Thorkild Poulsen wrote:
>>
>>>> Jeg kan forstå der kan være problemer på hovedfærdslen, men den burde
>>>> de den onde lyne mig få i orden. Alt andet er en dårlig
>>>> undskyldning.Lad os få privatiseret mere og få rettet op på lortet.
>>>>
>>>> Thorkild
>>
>> Som i England eller New Zealand?
>>
> Ja.

I Enland har man store problemer med vedligeholdelse af skinner og
forsinkelser der overstiger dem i DK.
I NZ har man nedlagt jernbanerne efter at det privatiserede selskab solgte
alle skinnerne som skrot.

Det skal nok give trængsel på vejene hvis jernbanerne blev nedlagt - en stor
prop landet over.

JS



Thorkild Poulsen (14-09-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 14-09-05 00:24


"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
news:43256009$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse news:4325569d$0$18641$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
>> news:43254a9e$0$137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>
>>>
>>>> Thorkild Poulsen wrote:
>>>
>>>>> Jeg kan forstå der kan være problemer på hovedfærdslen, men den burde
>>>>> de den onde lyne mig få i orden. Alt andet er en dårlig
>>>>> undskyldning.Lad os få privatiseret mere og få rettet op på lortet.
>>>>>
>>>>> Thorkild
>>>
>>> Som i England eller New Zealand?
>>>
>> Ja.
>
> I Enland har man store problemer med vedligeholdelse af skinner og
> forsinkelser der overstiger dem i DK.

Og ?

Når jeg taler med en englænder mener han de bedste strækninger drives af
Virgin.

> I NZ har man nedlagt jernbanerne efter at det privatiserede selskab solgte
> alle skinnerne som skrot.
>

Hvad har det med Danmark at gøre ? Hvis ikke det er økonomisk fornuftigt med
togdrift, hvorfor så holde gang i skidtet ? Der er mange skinneanlæg der er
nedlagt i Danmark af den grund.

> Det skal nok give trængsel på vejene hvis jernbanerne blev nedlagt - en
> stor prop landet over.

Et helt andet problem.

Thorkild


Allan Riise (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 07-09-05 15:26


"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:431ed135$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Rasmus" <rasserrj@it.dk> wrote in message
> news:ep7th1l22gn5tjhkp41ppt11atpaeqd9jf@4ax.com...
>> Trods problemerne i indkørselsfacen har Arriva vist sig at være et
>> rigtig fornuftigt bekendtskab og en fornuftig udlicitering
>>
>>
>>
>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2823303
>>
>> Tog til tiden giver bonus
>>
>> 06-09-05: 11:34 | af: orra
>>
>>
>> Foto: ScanpixDet private togselskab Arriva er ved at have godt styr på
>> togdriften og leverer i stigende omfang tog til tiden, oplyser
>> transportministeren.
>>
>> Minimumskravet er, at 97 ud af 100 afgange skal ske rettidigt, før der
>> udløses en bonus på 2,5 pct. af kon­traktbeløbet i Arrivas koncession,
>> og det har været tilfældet i årets andet kvartal på Arrivas ruter i
>> Midtjylland.
>>
>> Kunderne har også i stigende grad registreret tilfredshed, især på
>> strækningen mellem Esbjerg og Skjern, lavest på Struer-Thisted.
>>
>
> Nu mangler vi bare de røde skrighalse skriger op som de gjorde ved
> udliciteringen.

Nej, jeg venter til at bestyrelsen af Arriva begynder at stramme skruen, nu
er de jo efterhånden kørt ind, og så skal der garanteret effektiviseres, da
Aktionærerne jo gerne ser større og større overkud.

Altså forventede jeg ikke at der ville ske noget, før infasningen er
gennemført.

--
Allan Riise



Sten Schou (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 07-09-05 21:12


"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:431ef86b$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nej, jeg venter til at bestyrelsen af Arriva begynder at stramme skruen,
> nu er de jo efterhånden kørt ind, og så skal der garanteret
> effektiviseres, da Aktionærerne jo gerne ser større og større overkud.

Som aktionær er det altid dejligt at få del i overskuddet. Mon ATP har
investeret i Arriva?....i så fald får både du og jeg del i overskuddet.

Hilsen Sten



Carsten Riis (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 07-09-05 21:38

Thorkild Poulsen skrev den 07-09-2005 13:38:
>
> "Rasmus" <rasserrj@it.dk> wrote in message
> news:ep7th1l22gn5tjhkp41ppt11atpaeqd9jf@4ax.com...
>
>> Trods problemerne i indkørselsfacen har Arriva vist sig at være et
>> rigtig fornuftigt bekendtskab og en fornuftig udlicitering
>>
>>
>>
>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2823303
>>
>> Tog til tiden giver bonus
>>
>> 06-09-05: 11:34 | af: orra
>>
>>
>> Foto: ScanpixDet private togselskab Arriva er ved at have godt styr på
>> togdriften og leverer i stigende omfang tog til tiden, oplyser
>> transportministeren.
>>
>> Minimumskravet er, at 97 ud af 100 afgange skal ske rettidigt, før der
>> udløses en bonus på 2,5 pct. af kon­traktbeløbet i Arrivas koncession,
>> og det har været tilfældet i årets andet kvartal på Arrivas ruter i
>> Midtjylland.
>>
>> Kunderne har også i stigende grad registreret tilfredshed, især på
>> strækningen mellem Esbjerg og Skjern, lavest på Struer-Thisted.
>>
>
> Nu mangler vi bare de røde skrighalse skriger op som de gjorde ved
> udliciteringen.


Tja, man skal vist sammenligne lige med lige.

Prøv at se på mængden af afgange som DSB har vs. Arriva.
Med den mængde spor som DSB har til rådighed vs. den trafik der skal
foregå på de selvsamme spor, så skal der ikke meget knas i maskineriet
til før problemerne spreder sig som ringe i vandet.
Hvis DSB skal sende 10 tog afsted på de samme skinner på kort tid, men
det 3. ikke kan komme videre pga nedfalden køreledning, så påvirker det
jo straks de efterfølgende tog. Hvorimod når Arriva kun har færrere
afgange på de samme skinner, så er det jo også de færrere tog som bliver
påvirket af evt. problemer.



Prøv at se på de afstande som DSB skal tilbagelægge vs. Arriva
Større afstande kan ikke betyde andet end, at der findes det mere
materiel (køreledningsnedfald mv.) som kan gå istykker

For slet ikke tale om skinnenettet.




Jeg ved ikke om det kan være en del af forklaringen. Men sammenligne
lige med lige. Det skal man ellers smager bananer jo som abrikoser bare
fordi de begge er frugter.



--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det

Thorkild Poulsen (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 07-09-05 23:40


"Carsten Riis" <.@.> wrote in message
news:KcITe.67007$Fe7.225168@news000.worldonline.dk...

>
> Tja, man skal vist sammenligne lige med lige.
>

Ja.

> Prøv at se på mængden af afgange som DSB har vs. Arriva.
> Med den mængde spor som DSB har til rådighed vs. den trafik der skal
> foregå på de selvsamme spor, så skal der ikke meget knas i maskineriet til
> før problemerne spreder sig som ringe i vandet.
> Hvis DSB skal sende 10 tog afsted på de samme skinner på kort tid, men det
> 3. ikke kan komme videre pga nedfalden køreledning, så påvirker det jo
> straks de efterfølgende tog. Hvorimod når Arriva kun har færrere afgange
> på de samme skinner, så er det jo også de færrere tog som bliver påvirket
> af evt. problemer.
>

Øh, den holder ikke. Relativitetsprincippet stiller begge parter lige.

>
>
> Prøv at se på de afstande som DSB skal tilbagelægge vs. Arriva
> Større afstande kan ikke betyde andet end, at der findes det mere materiel
> (køreledningsnedfald mv.) som kan gå istykker
>

Det samme gælder Arriva.

> For slet ikke tale om skinnenettet.
>

Skal gerne medgive skinnerne under DSB er ringere generelt, men ved det
ikke.

>
>
> Jeg ved ikke om det kan være en del af forklaringen. Men sammenligne
> lige med lige. Det skal man ellers smager bananer jo som abrikoser bare
> fordi de begge er frugter.


Det må jo ikke være, men forklaringen kunne jo også være den enkelte at
Arriva er bedre fordi det er et privat firma.

Thorkild


Sten Schou (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 07-09-05 23:44


"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
news:KcITe.67007$Fe7.225168@news000.worldonline.dk...
> Thorkild Poulsen skrev den 07-09-2005 13:38:
>>
>> "Rasmus" <rasserrj@it.dk> wrote in message
>> news:ep7th1l22gn5tjhkp41ppt11atpaeqd9jf@4ax.com...
>>
>>> Trods problemerne i indkørselsfacen har Arriva vist sig at være et
>>> rigtig fornuftigt bekendtskab og en fornuftig udlicitering
>>>
>>>
>>>
>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2823303
>>>
>>> Tog til tiden giver bonus
>>>
>>> 06-09-05: 11:34 | af: orra
>>>
>>>
>>> Foto: ScanpixDet private togselskab Arriva er ved at have godt styr på
>>> togdriften og leverer i stigende omfang tog til tiden, oplyser
>>> transportministeren.
>>>
>>> Minimumskravet er, at 97 ud af 100 afgange skal ske rettidigt, før der
>>> udløses en bonus på 2,5 pct. af kon­traktbeløbet i Arrivas koncession,
>>> og det har været tilfældet i årets andet kvartal på Arrivas ruter i
>>> Midtjylland.
>>>
>>> Kunderne har også i stigende grad registreret tilfredshed, især på
>>> strækningen mellem Esbjerg og Skjern, lavest på Struer-Thisted.
>>>
>>
>> Nu mangler vi bare de røde skrighalse skriger op som de gjorde ved
>> udliciteringen.
>
>
> Tja, man skal vist sammenligne lige med lige.
>
> Prøv at se på mængden af afgange som DSB har vs. Arriva.
> Med den mængde spor som DSB har til rådighed vs. den trafik der skal
> foregå på de selvsamme spor, så skal der ikke meget knas i maskineriet til
> før problemerne spreder sig som ringe i vandet.
> Hvis DSB skal sende 10 tog afsted på de samme skinner på kort tid, men det
> 3. ikke kan komme videre pga nedfalden køreledning, så påvirker det jo
> straks de efterfølgende tog. Hvorimod når Arriva kun har færrere afgange
> på de samme skinner, så er det jo også de færrere tog som bliver påvirket
> af evt. problemer.
>
>
>
> Prøv at se på de afstande som DSB skal tilbagelægge vs. Arriva
> Større afstande kan ikke betyde andet end, at der findes det mere materiel
> (køreledningsnedfald mv.) som kan gå istykker
>
> For slet ikke tale om skinnenettet.
>
>
>
>
> Jeg ved ikke om det kan være en del af forklaringen. Men sammenligne
> lige med lige. Det skal man ellers smager bananer jo som abrikoser bare
> fordi de begge er frugter.

Så kunne man jo passende udlicitere en endnu større del til Arriva, hvis det
kniber med sammenligningsgrundlaget.

Hilsen Sten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste