redning af USA?
Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 06-09-05 16:19

Er der nogen som kan udtænke en redning af USA.

USA har levet højt på at de kunne holde olie priserne nede, og der ved
kunne sælge deres vare til en lavere pris end andre lande. Men nu tager
det mindst et år inden at de igen kan få olie i fuld omfang fra den
Mexikanske golf.

Dels mangler der rafinarier som kan erstatte de ødelagte. Det vil sige,
at man ikke bare kan pumpe mere olie op et andet sted.

Selv når alt virker igen så skal de tømpe olielagre fyldes op igen, og
det vil sige at der kan gå år og løbet af disse år så vil verdens
olietørst stige.

Men hvis USA kommer ud i en langvarig øknomiskkrise så er det tvilsom om
udlandet vil spare op i US$, Snare vil de sælge dem mens de stadigt
er noget værd. Så selv med en fast olie pris så vil USA skulle betale
mere i inflations præget dollas for hver dråbe olie.

Hvad ville du gøre hvis du var USAs præsident?

Fra : TBC

Dato : 06-09-05 16:24

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad ville du gøre hvis du var USAs præsident?

Satste endnu hårdere på udvikling af alternativ og vedvarende energi end man
allerede i forvejen gør.

TBC

Fra : Allan Riise

Dato : 06-09-05 16:29

> [...]
> inflations præget dollas for hver dråbe olie.
>
> Hvad ville du gøre hvis du var USAs præsident?

Investere massivt i vedvarende energi, lave love der begrænser
benzinslugende biler, beskatte fyringsolie og Benzin højere end nuværende
niveau med godt 25%, og bruge disse midler til off. transport i starten
messivt på busser der enten er hybrider, eller f.eks. kører på EL, raps
eller alkohol.

Derefter en større udbygning af jernbanenettet, udnyttelse af havne og skibe
i meget større omfang når vi taler transport, hvor det er økonomisk muligt.

Begynde langsomt at udfase tilhørsforholdet som $'eren har til olien, og i
stedet handle den i f.eks. Euro.

--
Allan Riise

Fra : Joakim von And

Dato : 06-09-05 17:15

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad ville du gøre hvis du var USAs præsident?

Ryge mig en cubansk havanna cigar, nyde et glas bourbon af den bedre
slags, Ray Charles i højtalerne, og så overlade resten til markedskræfternes
frie spil.

En sikker vinder strategi.

Joakim

Fra : Allan Riise

Dato : 06-09-05 17:26

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ryge mig en cubansk havanna cigar, nyde et glas bourbon af den bedre
> slags, Ray Charles i højtalerne, og så overlade resten til

Kan man tjene penge på at lave ingenting?

--
Allan Riise

Fra : Joakim von And

Dato : 06-09-05 18:01

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan man tjene penge på at lave ingenting?

Ja

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 06-09-05 18:27

Joakim von And skrev:

> Ja

Ja men kun i nogen tid. Og kun så længe andre arbejder for en.

Fra : Joakim von And

Dato : 06-09-05 20:12

> Ja men kun i nogen tid. Og kun så længe andre arbejder for en.

Det kommer lidt an på, hvad du mener med "andre".

Men lad mig komme med et eksempel, selvom det falder uden for det
oprindelige emne. I en videnskabelig baseret rapport, undersøgte man flere
hundrede professionelle porteføljeforvalteres afkast i forhold til en passiv
investeringsstrategi - en såkaldt "køb og behold" strategi. Over en 7 årig
periode, gav disse porteføljeforvaltere et afkast, der i gennemsnit lå et
par procentpoint pr år under dét, der ellers kunne være opnået ved en passiv
strategi.

Moralen er derfor at engang imellem kan det være fornuftigt ikke
at tiltro sig selv flere evner end hvad godt er, at læne sig tilbage i
stedet og lade alting gå sin vante gang.

Fra : Allan Riise

Dato : 06-09-05 18:39

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

Javel ja, og midlerne kommer helt af sig selv, ud af den blå luft, der er
slet ikke nogen der skal arbejde for at "nogen" kan lave ingenting.

Og når nu man laver ingenting for at tjene sine penge, så er det jo ikke
noget problem at betale skat, man har jo ikke gjort noget for at akkumelere
midlerne.

--
Allan Riise

Fra : Joakim von And

Dato : 06-09-05 20:12

> [...]
>
> Og når nu man laver ingenting for at tjene sine penge, så er det jo ikke
> noget problem at betale skat, man har jo ikke gjort noget for at

Økseskaft.

Fra : Allan Riise

Dato : 06-09-05 20:20

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> akkumelere
>
> Økseskaft.

Den ku' du godt nok ik' li'..
Hva' ?

--
Allan Riise

Fra : Joakim von And

Dato : 06-09-05 20:54

> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den ku' du godt nok ik' li'..
> Hva' ?

Har du en pointe eller hvad?

Fra : Allan Riise

Dato : 06-09-05 21:16

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> bedre

> er

> ikke

> Har du en pointe eller hvad?

At jeg synes at det ikke kan være noget problem at betale skat, og nok
afden, for midler man ikke har gjort noget for at akkumulere.

Hvorfor jeg også synes at det er direkte usmageligt at skatten flader på
aktieafkast, da den betales af forringelser på boligsikring og boligydelser.

De der har mindst , betaler til folk der ikke laver noget.

--
Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 06-09-05 21:18

> At jeg synes at det ikke kan være noget problem at betale skat, og nok
> afden, for midler man ikke har gjort noget for at akkumulere.

Der skulle selvf. stå - af midler...

Fra : Joakim von And

Dato : 11-09-05 08:32

> [...]
boligydelser.

> De der har mindst , betaler til folk der ikke laver noget.

Du aner jo ikke hvad du taler om.

EOD

Joakim

Fra : Thulemanden

Dato : 06-09-05 23:27

Måske får George fremkaldt et nyt børskrak ssvarende til 1929.
Manden er jo en vittighed. Bare se på ham p.t.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-09-05 08:49

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> inflations præget dollas for hver dråbe olie.
>
> Hvad ville du gøre hvis du var USAs præsident?

Stole på markedskræfterne og nyde synet af den amerikanske industri udvikler
nye energikilder,

til glæde for resten af verden.

Thorkild