Elektronisk fængsling pjattes med i DK(Pol~
Fra : Bo Warming

Dato : 06-09-05 05:15

Elektronisk fængsling pjattes med i DK.
I årtier har Glistrup kæmpet for den enorme effektivisering og enorme
besparelse der *kan* ligge i radio-overvågning i hjemmet i stedet for brug
af fængsel.
Fordi udlandet har fremragende erfaringer, har Justitsministeriet omsider
bøjet sig - men vælger at sabotere den ny teknik ved at de dømte kriminelle
må gå i butikker, At de må gå på arbejde ville være OK, hvis der også på
arbejdspladsen var radiokontakt fra den elektroniske fodlænke til
myndighederne, så det kun var et enkelt rum på arbejdsstedet, der var
tilladt. Besøgende bør være forbudt og det kan arrangeres billigt med
infra-rød detektor. Derimod er det pjat, at et hjem med terasse skal have
dette lille friluftsområde som forbudt område.
Ikke tre men trehundred tusind - bl.a. mistænkte, prøveløsladte,
udgangstilladelser og samtlige muslimer - burde bære radiosenderen i mange
år, og for hvert individuelt tilfælde bør computeren programmeres, så der
går alarm til politiet, hvis de og de forbudte steder besøges - og i såfald
skal resten af straffen afsones i isolationsfængsel. For visse fanger vil
afskrækkende effekt kun opnås, hvis de er afsondret fra kontakt med
bandemedlemmer og evt andre trosfæller, og på arbejdsstedet skal der kun
være frihed til at berøre maskiner og transport til og fra skal ske
overvåget og uden kontakt med mennesker.
Som i så meget andet, tyder stats-handlinger på, at staten holder med de
kriminelle.

Fanger lænkes til hjemmet
Tirsdag får de første tre dømte en sort plastiklænke omkring foden i stedet
for at blive sat i fængsel. I de kommende måneder må de kun forlade hjemmet,
når de er på arbejde eller køber ind. Når de er derhjemme, skal al afsoning
foregå indendørs; kaffe på terrassen er
forbudt.http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=395417

Til top
Gode tider for kriminelle

Fra : Bo Warming

Dato : 06-09-05 07:36

> Elektronisk fængsling pjattes med i DK.

Roadpricing-sattelitter i alle biltage er vigtigt supplement. Betjenten der
døde under jagt på spritbilist, havde levet hvis "øjet i det høje"
overvågede både bilister og dømte