BaneDanmark blæser på sikkerheden.
Fra : Pjensen73

Dato : 05-09-05 23:19

Fra : Allan Knaap

Dato : 06-09-05 07:12

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote in message
news:jv3Te.66822$Fe7.224520@news000.worldonline.dk...
> Læs lige dette link:
> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3241386/

Og tror de kan redde det hele ved at fyre deres ansatte.

Allan Knaap

Fra : Tveskaeg

Dato : 06-09-05 10:58

On Tue, 06 Sep 2005 00:19:01 +0200, Pjensen73
<p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote:

>Læs lige dette link:
>http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3241386/

Det er der mange eksempler på.

Jeg kører på S-Togs nettet og her oplever jeg tit
at strækninger hvor vi kører 120 ligepludselig, hen over midnat, kun
er gode nok til at køre 30.

I sidste uge blev hastigheden på en stykke skinne lige nord for
hellerup sat ned til 10kmt i timen, her havde kørt vi 80 kmt i
laaaaang tid

Sådan slides skinner normalt ikke.

Ligeledes steder hvor der f.eks over 12 måneder i træk
har været bump eller fordybninger i skinnelegmet sættes
der et skilt op med 30 kmt i timen. Her har vi ligget og kørt
100 kmt i timen hen over bumpet i over et år !!!

Helt nylagte skinnestrenge føles som et vaskebræt når man kører
hen over det, de er helt nylagte. Sådan kører vi så i 5 - 6 måneder
så kommer banedanmark ligepludselig, henover midnat ud og sætter
skilte med 30kmt, der står de i flere måneder før banedanmark
kommer ud og reparerer helt nylagte skinner !!!