Lad dem vedblive med dette, lad Danskerne ~
Fra : Allan Riise

Dato : 05-09-05 08:07

http://politik.tv2.dk/article.php/2810088.html

Hvad bl.a. jeg og andre herinde igen og igen fremførte i valgdebatten, så
var de tal som regeringen slog om sig, ang. ledighedstal og især off.
ansatte, uden hold i virkeligheden, og hvor mange herinde, jeg skal nok lade
være med at nævne navne Thorkild, bashede os i hovedet med den vækst der var
i det off. etc.
De må nu sidde med en flad fornemmelse, for det viser sig selvf. ikke at
passe, men det ved jeg godt at samme mennesker er ligeglade med, da de
hellere vil lyves til og bedrages, end at indrømme at de tog fejl.

Sjovt nok, så er der også en paralel til Irak krigen, hvor det er de samme
mennesker herinde, der heller ikke ser noget problem i at USA lyver og
bedrager sig til en ulovlig krig.

Her er lidt af teksten fra artiklen.
"Stærkt overdrevne oplysninger om nyan­sættelser i den offentlige sektor
blev givet af statsminister Anders Fogh Rasmussen (V) som led i valgkampen.

Fogh hævdede på partiets landsmøde sidste år, at der siden magtskiftet 2001
var ansat 14.000 ekstra i den offentlige sektor, mens det faktiske tal er
under halvt så stort: 6.000."

Lad en løgner styre landet, hellere det, end indrømme man tager fejl og
tager konsekvensen af samme.

--
Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 05-09-05 10:53

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tal er under halvt så stort: 6.000."
>
> Lad en løgner styre landet, hellere det, end indrømme man tager fejl og

6000 er faktisk 6000 for meget, den offentlige sektor skulle i stedet
slankes. Jeg forstod heller ikke i sin tid, at en såkaldt liberal kunne
prale med, at antallet af offentligt ansatte var steget.
For øvrigt husker jeg også, at du,noget overraskende, ville stemme på S ved
valget. Var det ikke dem med efterlønnen tilbage i 90'erne?...der er måske
forskel på "løgnere" ?

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 05-09-05 11:00

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> For øvrigt husker jeg også, at du,noget overraskende, ville stemme på S
> ved valget. Var det ikke dem med efterlønnen tilbage i 90'erne?...der er

Jeg har aldrig skrevet at jeg ville stemme på liste A, så det...

--
Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 05-09-05 14:52

> Jeg har aldrig skrevet at jeg ville stemme på liste A, så det...

Så må det være din kone der har svaret for dig. Det var ihvertfald hvad der
fremgik af den interne valgundersøgelse der blev lavet herinde før valget,
og her fremgik, klart og tydeligt, at du ville stemme på liste A.

Hilsen Sten

Fra : GB

Dato : 05-09-05 14:55

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> S ved valget. Var det ikke dem med efterlønnen tilbage i
> 90'erne?...der er måske forskel på "løgnere" ?

Og så kan vi jo tage med, at ledighedstallene var kraftigt sminkede
under S - alle var i arbejde, også folk som en cand. jur. af mit
bekendtskab, som var i "aktivering" - med at tage dansk på 10. klasses
niveau.

Jeg hørte i Radioavisen, P1, for et par dage siden, at beskæftigelsen nu
igen "var oppe på det samme tal som under Nyrup" - P1-reporteren nævnte
dog intet om, at det nu er folk i reelt arbejde, og ikke i
idiot-aktivering.

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Joakim von And

Dato : 05-09-05 13:29

> [...]
> under halvt så stort: 6.000."
>
> Lad en løgner styre landet, hellere det, end indrømme man tager fejl og

Lige frem at beskylde manden for at være en løgner, synes at være en smule
overdrevet. Går man ind på Danmarks Statistik's hjemmeside under
Statistikbanken, og udtrækker data for beskæftigede lønmodtagere på
fuldtidsbasis efter sektor, fremgår det, at stigningen i antallet af
offentlige ansatte fra 1 kvt. 2001 til 2.kvt. 2005, svinger ml. 6000 og
13.500 alt afhængig af om man sæsonkorrigerer herfor.

De seneste tal viser, at der er 925.000 offentligt ansatte i dagens Danmark
(fuldtid+deltid), hvilket må siges at være et ualmindelig stort antal. Måske
venstrefløjserne burde tilkende Fogh lidt anerkendelse herfor? - ja det er
blot en strøtanke naturligvis

Joakim

Fra : Tim

Dato : 05-09-05 20:02

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> http://politik.tv2.dk/article.php/2810088.html

[snip det sædvanlige sludder]

> Lad en løgner styre landet,

Vi har haft nok socialdemokrati, så ellers tak.

> hellere det, end indrømme man tager fejl og tager konsekvensen af samme.

Nej da. Hvordan kan du få dig selv til at sige det? Stem Venstre,
konservativt eller DF. De holder hvad de lover.

Det er befolkningen naturligvis klar over. De er ligeledes klar over (ser
det heldigvis ud til), at den tidligere regering gjorde stort set det
modsatte.

Det går skidefint i Danmark. Ulykkeligvis bliver vi akkompagneret af en
konstant hyletone fra alle tågehovederne, der stortabte ved sidste valg. Men
alt taget i betragtning er det en ringe pris for den kæmpesuccess regeringen
har været

Lad dem dog hyle. Det fryder naturligvis, at de gamle støvede røde
tågehoveder er dybt utilfredse, og hyler som de tudekoner I er ))

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 05-09-05 20:10

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
>>

> [snip det sædvanlige sludder]

> Vi har haft nok socialdemokrati, så ellers tak.

Din nuværende statsminister har løjet om krigen og da der var genvalg med
brug af bevisligt fremskrevne tal, lidt ligesom da han blev nød til at gå
under Schlüter, der var det bare midler han fremskrev.

> Nej da. Hvordan kan du få dig selv til at sige det? Stem Venstre,
> konservativt eller DF. De holder hvad de lover.

Sludder og vrøvl, skattetrykket er steget, og de der er på bistand betaler
fordi der skal ske skattelettelser, og det selvom der er et overskud på
budgettet.

> Det er befolkningen naturligvis klar over. De er ligeledes klar over (ser
> det heldigvis ud til), at den tidligere regering gjorde stort set det
> modsatte.

Sludder, se på skattetrykket under Nyrop og på ledighedstallene.

Og efterlønsudspillet der dummede han sig gevaldigt, men, modsat Fogh, så
betalte han prisen.

> [...]
> konstant hyletone fra alle tågehovederne, der stortabte ved sidste valg.
> Men alt taget i betragtning er det en ringe pris for den kæmpesuccess

At det går godt nogen steder, og for nogle, betyder ikke at det går godt for
alle, der er nogen der betaler prisen.

> Lad dem dog hyle. Det fryder naturligvis, at de gamle støvede røde
> tågehoveder er dybt utilfredse, og hyler som de tudekoner I er ))

Tsk tsk tsk, hvordan er tonen dog blevet sådan, jeg mener bestemt ikke at da
vi havde den tidligere regering, at nogen der holdt med den, nedgjorde sine
politiske modstandere på denne måde, men ved du havd Tim, denne regering er
ikke noget Tusindeår rige...

--
Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 05-09-05 21:24

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Sludder, se på skattetrykket under Nyrop og på ledighedstallene.

Skattetrykket steg under Nyrup, vidste du (heller) ikke det?....det kan du
se på Danmarks Statistik.

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 05-09-05 21:36

> Skattetrykket steg under Nyrup, vidste du (heller) ikke det?....det kan du
> se på Danmarks Statistik.

Den debat har vi haft, den faldt, ligesom den er steget nu...

--
Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 05-09-05 23:23

> Den debat har vi haft, den faldt, ligesom den er steget nu...

Den steg, check selv på Danmarks statistik.

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 05-09-05 23:53

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>
> Den steg, check selv på Danmarks statistik.

Det har jeg skam gjort, igen, og selvf. også da det var oppe at vende sidst.

--
Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 06-09-05 14:12

> Det har jeg skam gjort, igen, og selvf. også da det var oppe at vende
> sidst.

http://www.skat.dk/tal_statistik/skatter_og_afgifter/510.html?rel

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 06-09-05 14:35

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.skat.dk/tal_statistik/skatter_og_afgifter/510.html?rel

De faldt rent faktisk, da der sket en masse skattetekniske omlægninger,
bl.a. beregningsmetodik som du kan læse dig til ved ikke at nøjes med
tallene, men også hvad der ligger til grund for sammme.

Men om ikke andet så var der så godt som status quo, hvorimod at denne
regering har sat skattetrykket op, på trods af et opsving og gode finanser,
som det ser ud på papiret, jeg har ikke nærlæst de økonomiske tal endnu, så
jeg kan ikke udtale mig sikkert.

Her lidt om de tekniske spidsfindigheder.

"Et eksempel herpå er, at skattetrykket i Danmark teknisk steg fra 1993 til
1994 som følge af omlægningen af en række sociale pensioner fra helt eller
delvis skattefrihed til fuld skattepligt. Ydelserne før skat steg
tilsvarende."

IE. Altså er skattetrykket ikke et reelt tal som giver et validt grundlagtil
at kunne sige om skattetrykket reelt steg eller faldt.

"Udviklingen i skattetrykket er heller ikke i sig selv udtryk for om skatte-
og afgiftssatserne er sat op eller ned. Eksempelvis steg selskabsskattens
andel af BNP op gennem 90'erne til trods for, at selskabsskattesatsen er
blevet sænket fra 50 pct. til 30 pct. Baggrunden var konjunkturopsvinget med
bedre indtjening i sektoren, herunder større skattebetalinger fra
pengeinstitutterne."

Igen kan man se, at når puljen man beskatter bliver større, så giver det et
udtryk af at skattetrykket stiger, hvilket jo ikke er tilfældet, her er der
endog tale om en massiv skattesænkning, som giver udtryk af det modsatte.

--

Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 06-09-05 16:03

On Tue, 6 Sep 2005 15:34:46 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>De faldt rent faktisk, da der sket en masse skattetekniske omlægninger,
>bl.a. beregningsmetodik som du kan læse dig til ved ikke at nøjes med
>tallene, men også hvad der ligger til grund for sammme.

Aha..... Når statistikken viser noget du ikke kan lide, så er det
fordi den ikke kan bruges..... Den kan kun bruges hvis DU er enig med
tallene...... Tudefjæs....

<snip jammer og klage>

Fra : Allan Riise

Dato : 06-09-05 16:12

"Alucard" <alucard44@otmail.com> skrev i en meddelelse

> Aha..... Når statistikken viser noget du ikke kan lide, så er det
> fordi den ikke kan bruges..... Den kan kun bruges hvis DU er enig med
> tallene...... Tudefjæs....
>
> <snip jammer og klage>

Ja du fjerner netop det der gør mit udsagn validt, nemlig teksten fra dit
eget link, det du kalder for jammmer og klage, er faktisk skrevet under
denne regering.

Men du svarede jo ikke på at skattetrykket er steget siden denne regering er
kommet til.

Desuden så er det tankevækkende at det *kun* er merforbrug og ekstra skatter
via især olien der gør at der er et overskud på budgettet, især med tanke på
at regeringen ingen tiltag har for at gøre noget ved udd. og forskning, for
du mener vel ikke at det er godt at vores økonomi er baseret på en så
kortsigtet ressource som olien, for ikke at tale om det merforbrug der er
p.t.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 06-09-05 18:39

On Tue, 6 Sep 2005 17:12:23 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>du mener vel ikke at det er godt at vores økonomi er baseret på en så
>kortsigtet ressource som olien, for ikke at tale om det merforbrug der er

K-a-n d-u i-k-k-e l-æ-s-e e-n s-i-m-p-e-l t-e-k-s-t ?

For det første har jeg ikke kommet med noget link....

For det andet kommenterede jeg din "klagesang" over en statistik der
viser at du lyver... (For tallene passer ikke p.g.a. bla. bla. bla)...

Når der så kommer tal (jeg ved ikke om de er rigtige eller ej, for jeg
har ikke set nogen dokumentation) om at skatten er steget på det
sidste, så er det pludselig faktum....

TUDEFJÆS......

Fra : Allan Riise

Dato : 06-09-05 18:45

> [...]
>
> Når der så kommer tal (jeg ved ikke om de er rigtige eller ej, for jeg
> har ikke set nogen dokumentation) om at skatten er steget på det

Du arumenterer godt.

Not.

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 06-09-05 16:16

"Alucard" <alucard44@otmail.com> wrote in message

> Aha..... Når statistikken viser noget du ikke kan lide, så er det
> fordi den ikke kan bruges..... Den kan kun bruges hvis DU er enig med
> tallene...... Tudefjæs....

Ja, det er dejligt bekvemt

Tim