Den muslimsske hjemmeværnsmand Kheder Naye~
Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 02-09-05 19:00

Fra artikelen:

"Cítat

Muslimen Kheder Nayef el-Awadh fik i sommer afslag på en ansøgning om dansk
statsborgerskab, da:

Politiets Efterretningstjeneste (PET) har vurderet, at han er til fare for
landets sikkerhed.

Hjemmeværnet har besluttet at fratage libaneseren Kheder Nayef el-Awadh, 37
år, det M95-automatgevær, som han havde fået udleveret som medlem af et
hjemmeværnskompagni i Århus."

Citat slut.

Det der satte prikken over i'et (hvofor manden blev frataget sít
M95-automatgevær´) var imidlertid det følgende:

Citat

''I forbindelse med hans undren over afslaget, medvirkede han i et
tv-indslag på TV2, hvor han viste sit automatvåben frem, og blandt andet
også viste i hvilket skab i familiens lejlighed i Åbyhøj, han opbevarede
Hjemmeværnets automatgevær i.

Denne tv-optræden har nu fået Hjemmeværnet til at inddrage automatgeværet og
placere det i et aflåst depot.

»Hans optræden med våbenet på tv var så uhensigtsmæssig, at vi har taget
automatgeværet fra ham. Han har unødigt bragt fokus på, at han havde et
våben i sin private lejlighed,« siger Erik Petersen, pressechef i
Hjemmeværnet.

Libaneseren har dog stadig adgang til automatgeværet."

Citat slut

Og det var derimod IKKE en henvendelse fra PET der frik hjemmeværnet til at
fratage manden hans automatgevær (sådan som det burde have været) jævnfør
det følgende:

Citat:

"Erik Petersen fastslår, at Kheder Nayef el-Awadh stadig er medlem af
Hjemmeværnet, og at man ikke vil ændre på det på trods af PET's vurdering af
libaneseren.

»Vi er ikke kommet i besiddelse af oplysninger fra PET, som gør, at vi vil
ændre på hans medlemsskab. Sidder PET inde med oplysninger, der er
belastende omkring hans personlige forhold, burde PET give os de
informationer, og det er ikke sket,« siger Erik Petersen."

Citat slut-

PERSONLIGT:

- mener jeg dog for det første ikke at manden skal kunne fortsætte som
medlem af hjemmeværnet og dermed forsat have adgang til våben.

- for det andet mener jeg heller ikke at manden nogensinde burde have været
medlem at hjemmeværnet. Der eksisterer åbenbart ikke nogen som helst form
for sikkerhedskontrol inden de enkelte bliver optaget.

Artikel

Libaneser frataget sit våben

Af PERNILLE AMMITZBØLL

Hjemmeværnet har taget et M95-automatgevær fra den libanesiske
hjemmeværnsmand, Kheder Nayef el-Awadh, som for nylig blev nægtet dansk
statsborgerskab, da PET har vurderet, at han er til fare for landets
[...]

Kheder Nayef el-Awadh står uforstående over for denne begrundelse, da han få
år tidligere var blevet sikkerhedsgodkendt hos politiet og dermed kunne få
automatgeværet udleveret som led i sin uddannelse hos Hjemmeværnet.

[...]

Stadig medlem
[...]

Justitsminister Lene Espersen (K) var torsdag i samråd i Retsudvalget, da
Jørgen Arbo-Bæhr (EL) havde stillet spørgsmål til hende om Kheder Nayef
el-Awadhs sag, da han finder det betænkeligt, at ikke en gang Kheder Nayef
el-Awadh selv, kan få at vide, hvad det er for oplysninger, som PET har lagt
til grund for at betegne ham som farlig.

Lene Espersen kommenterede ikke den konkrete sag, men kunne forklare, at
grundlaget for PET's vurdering blandt andet var baseret på forskellige
kilder i relevante miljøer og andre landes efterretningstjenester. Hun
forsikrede også udvalgsmedlemmerne om, at PET fortsat vil overvåge personer,
som har tjene-stens interesse gennem rumaflytning, telefonaflytning,
drevåbninger og andre metoder.

Flere spørgsmål
Hermed slutter sagen ikke, da justitsministeren nu kan forberede sig på at
svare på spørgsmål om samme sag i Indfødsretudvalget.
»Justitsministeren henviste til, at hun tidligere havde tilbudt at møde op i
Indfødsretudvalget og her give en mere overordnet forklaring om konkrete
sager, hvis det ønskes. Det tilbud vil jeg gerne tage imod, og jeg vil nu
forberede en række nye spørgsmål til hende,« siger Jørgen Arbo-Bæhr.

Libaneseren Kheder Nayef el-Awadh kom til Danmark for 12 år siden, og for
syv år siden giftede han sig med en dansk kvinde, som han nu bor sammen med
i Århusforstaden Åbyhøj.

Han har permanent opholdstilladelse i Danmark, da han rejste fra Libanon i
1993 - tre år efter borgerkrigens ophør. Han er nu i lære som
bygningssnedker og er altså aktiv hjemmeværnsmand i sin fritid.

Det var ikke muligt at få en kommentar fra Kheder Nayef el-Awadh i går.

Artikel: http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=3239228/

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Tveskaeg

Dato : 03-09-05 01:12

On Fri, 2 Sep 2005 19:59:40 +0200, <eastrup_news@hotmail.com> wrote:

> [...]
>år, det M95-automatgevær, som han havde fået udleveret som medlem af et

Hvordan fanden kan man blive optaget i hjemmeværnet og få udleveret
våben når man ikke engang er dansk statsborger.

Hvad fander er det efterhånden foregår i dette land, der ikke styr på
en fløjtende skid mere.

Fra : Peter Bang

Dato : 03-09-05 10:26

Tveskaeg <nobody@noone.com> skrev:

>Hvordan fanden kan man blive optaget i
>hjemmeværnet og få udleveret
>våben når man ikke engang er dansk statsborger.

> [...]

I det hele taget undrer det mig, hvorfor hjemmeværnsfolk har
automatvåben liggende i privaten.

Fra : Jim

Dato : 03-09-05 10:30

"Peter Bang (slet 0E2PW)" <peterbang@0E2PWprivat.dk> skrev i en meddelelse

> I det hele taget undrer det mig, hvorfor hjemmeværnsfolk har
> automatvåben liggende i privaten.

Ja, det undrer mig ikke, at du undrer dig over det.
Gad vide, hvorfor vi kalder det HJEMME-værnet.. ;0)

Fra : Croc®

Dato : 03-09-05 12:08

On Sat, 3 Sep 2005 11:30:21 +0200, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote:

>Ja, det undrer mig ikke, at du undrer dig over det.
>Gad vide, hvorfor vi kalder det HJEMME-værnet.. ;0)

Udlever en spade til dem, det må være rigeligt.

Regards Croc®

Fra : Jim

Dato : 03-09-05 12:31

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Udlever en spade til dem, det må være rigeligt.

Den dag der er brug for bevogtningsopgaver og lign., hvor et skydevåben er
påkrævet, så skal du være glad for, at nogen i det hele taget gider at
forsvare dig og din familie.
Med din indstilling kan vi meget let komme til at stå i samme situation, da
de radikale tilbage i 1940 havde for meget at skulle have sagt.
Desværre er det ikke ulovligt at være så naiv, som du er. *LOL*

Fra : Croc®

Dato : 03-09-05 13:16

On Sat, 3 Sep 2005 13:31:15 +0200, "Jim"

> [...]
>de radikale tilbage i 1940 havde for meget at skulle have sagt.
>Desværre er det ikke ulovligt at være så naiv, som du er. *LOL*

Jeg vil gerne have mig fritaget for at det klientel der findes i
hjemmeværnet nogensinde skal rende rundt på gader og stræder med
skarpladte våben, da ville jeg i sandhed føle mig utryg.

Regards Croc®

Fra : Peter Bang

Dato : 03-09-05 12:20

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev:
>"Peter Bang (slet 0E2PW)"
> [...]

Ja, gad vide.

Krudt og kugler ligger aflåst i depoter, mens våbnet ligger hjemme
i privaten ... Skal det bruges til at banke pløkker i jorden, når
feltkøkkenerne skal rejses en tidlig lørdag morgen på Amager
Fælled? ... uden mad og drikke ... Eller har M95 en funktion i
forbindelse med parkerings-opgaver på Hjallerup Marked? Er
feltrationer, køretøjer og kommunikationsmidler også at finde
under dobbeltsengen ... klar til aktivering, når 'blåt hold' fra
Hurup Thy løber os alle over ende?

Eller skal den private opbevaring af automatvåben mere anskues som
en stor motivationsfaktor for alle disse stolte patrioters
medlemsskab af det ultimative spejderkorps? Jeg mener, det lille
knivbevis kan vel ikke helt fastholde interessen fra nationens
ypperste?

Operative ansatte hos Politiets Aktionsstyrke og Jægerkorpsets
anti-terrorberedskab har ikke automatvåben liggende på privaten.
Heller ikke, når de indgår i vagtordningen med de hurtigste
responstider. Men de bliver selvfølgelig heller udsat for akutte
indsatser ved bagagerums-markeder og musikfestivaler på heden. Det
er nok derfor.

Fra : Peter Bang

Dato : 04-09-05 22:20

Peter Bang <peterbang@A0BW8privat.dk> (slet A0BW8) skrev:

> [...]
>responstider. Men de bliver selvfølgelig heller udsat for akutte
>indsatser ved bagagerums-markeder og musikfestivaler på heden.

Kommer du ind i kampen, Jim?
Eller hviler du ud efter øvelse i åbent terræn på fælleden?
Var der røde pølser og lunkne pilsnere efter blåt holds endeligt?

Fra : Jim

Dato : 04-09-05 23:58

"Peter Bang (slet 20WEZ)" <peterbang@20WEZprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Eller hviler du ud efter øvelse i åbent terræn på fælleden?
> Var der røde pølser og lunkne pilsnere efter blåt holds endeligt?

Nej, det overlader vi til rød stue, når de holder børnefødselsdag den 1.
maj.

J.

Fra : Peter Bang

Dato : 05-09-05 10:14

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev:
> [...]

Et fremragende forsvar for automatvåben i eget hjem ...

Fra : Per Rønne

Dato : 03-09-05 06:00

> [...]

> medlem at hjemmeværnet. Der eksisterer åbenbart ikke nogen som helst form
> for sikkerhedskontrol inden de enkelte bliver optaget.

Det forbløffer mig lidt, at folk der ikke er borgere i dette land, kan
blive medlemmer af Hjemmeværnet ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim

Dato : 03-09-05 06:33

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Det forbløffer mig lidt, at folk der ikke er borgere i dette land, kan
> blive medlemmer af Hjemmeværnet ...

Jeg er ikke forbløffet, jeg er rystet.
Men mon PET tester manden og tager den risiko, der følger med?
Jeg ville nok hellere følge min egen "better safe than sorry".
I dette tilfælde var det nok det bedste at lade ham rende rundt og pege med
fingeren og sige 'bang', når han ville skyde.
Den negative side i den ide ville så være, at han ikke løb tør for "ammo"..

J.

Fra : Jim

Dato : 03-09-05 09:33

http://www.danskfolkeparti.dk/sw/frontend/newsletterpreview.asp?id=269&template_id=3&mbid=19123

Fra : Trans

Dato : 03-09-05 15:43

Jim wrote:

> Jeg er ikke forbløffet, jeg er rystet.

Også jeg.

Bent

Fra : kongaead@my-deja.com

Dato : 04-09-05 09:02

Jim wrote:

> http://www.danskfolkeparti.dk/sw/frontend/newsletterpreview.asp?id=269&template_id=3&mbid=19123

Dansk Folkeparti er tilsyneladende det eneste parti, der kan reagere
hurtigt og effektivt, når det drejer sig om at opretholde Danmarks
sikkerhed.

Bent

Fra : Jim

Dato : 04-09-05 09:19

<kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
Jim wrote:

> [...]

>Dansk Folkeparti er tilsyneladende det eneste parti, der kan reagere
>hurtigt og effektivt, når det drejer sig om at opretholde Danmarks

Tja, noget tyder på, at DF tager denne sag mere seriøst end andre partier i
Folketinget.
Og så synes jeg faktisk, at det er himmelråbende vanvid at ignorere en så
vigtig sag, specielt når vi lige har haft et terrorangreb i nabolandet.
Denne muslims sympati ligger ikke hos danskerne men hos islam og hans
muslimske brødre.
Ingen muslim bør være en del af hverken det alm. forsvar eller hjemmeværnet.
Det er simpelthen for farligt.

J.