/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Store klippekortdag - Who cares??
Fra : Ulrich Valera


Dato : 01-09-05 19:02

Så blev det jo endelig 1. september!

Fra i dag vil så det mindste fejltrin i trafikken blive belønnet med et klip
i kørekortet.
1) Ha! 2) Ha! 3) Ha!
Der er vist endnu ingen, som har rigtigt har opdaget dette, men for de, der
er godt anbragt i de overfyldte busser har det selvfølgelig heller ingen
relevans.

Men ellers har vi alle glædet os til denne dag, da bilisterne har så
inderligt godt af at skulle til køreprøve igen mindst et par gange om året.

For de har jo mange penge til overs efter at bilerne hvert år (bliver det
underligt nok altid til) er til syn og skal have udskiftet et hav af dele,
der ellers kunne holde i 20 år mere.

Men - det hele går til et godt formål: Flere bøde- og skattekroner i kassen!

Der bliver også brug for dem, da det meste af verden gerne vil hertil og
forsørges.

En gang troede vi så, at det massive pres på vor administration fra de mange
tilrejsende kunne få Skattevæsen og andre kontrolorganer hidset lidt ned i
effektivitet.
Men næææhh nej -.
Alle systemer funker med en himmelsk perfektion, så selv Den Højeste må være
beæret over, at de af ham frembragte skabninger kan håndhæve så meget.

Væsenerne har stadig ubegrænset tid til at vende og gennemgå hver eneste
lille bon fra Silvan og tjekke, om den nu også kan være fradragsberettiget
for en eller anden lillebitte bolchebutik.
- og det er den så ikke! -

Men det glæder vi os også over - ligesom vi glæder os over enhver stramning
af enhver regel.
Det er skønt med regler for alt!
Ingen behøver tænke om man må et eller andet. - For det må man heller ikke!

Det bliver skønt fremover at snegle sig i bil hen ad de lange øde gader sent
om aftenen eller ude på landet, gerne i en taxa, så man kan sove.

Som bilhaderne altid siger:
Jamen så kør da hjemmefra et par timer før!!
- Ja, man ligger jo alligevel kun og sover til klokken 7 -.
Hvad er der i vejen for at køre kl. 5??

Men det er nu lidt synd for de chauffører, der skal leve af at køre - .
Bagatelagtige overtrædelser, som fx. at glemme at slukke for fartskriveren,
mens man drikker kaffe, koster nu 3000 kr!

Men vi vænner os til det !
På gensyn i teori-lokalet til oktober!

Ulrich Valera
Kørelærer



 
 
Michael Kirkegaard (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 01-09-05 19:22


"> Men vi vænner os til det !
> På gensyn i teori-lokalet til oktober!
>
> Ulrich Valera
> Kørelærer
Er du kørelærer?!!?
Det er klart....

Men ok, kan godt se dit problem, værsgo, www.kinagrill.dk



Mikael Mortensen (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Mikael Mortensen


Dato : 01-09-05 19:55

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> wrote in
news:431741f8$0$2313$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Så blev det jo endelig 1. september!
>
> Fra i dag vil så det mindste fejltrin i trafikken blive
> belønnet med et klip i kørekortet.
> 1) Ha! 2) Ha! 3) Ha!
Men hvem klipper i politifolks kørekort?!
De har også meget svært ved at overholde loven.


--
/Mikael

Henri Gath (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Henri Gath


Dato : 01-09-05 20:07


"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
news:431741f8$0$2313$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


Du har så fuldstændig ret......vi er et slavefolk.....men vore forfædre blev
jo også sat på træheste....hvad man egentlig godt kan forstå



GB (01-09-2005)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 01-09-05 20:41

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i meddelelsen
news:431741f8$0$2313$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Fra i dag vil så det mindste fejltrin i trafikken blive belønnet med
> et klip i kørekortet.
> 1) Ha! 2) Ha! 3) Ha!

Bååt - forkert. Der er 17 punkter (køre over for rødt, spritkørsel etc.)
som giver klip.

> Men ellers har vi alle glædet os til denne dag, da bilisterne har så
> inderligt godt af at skulle til køreprøve igen mindst et par gange om
> året.

Man er nok misundelig, hvad?

> For de har jo mange penge til overs efter at bilerne hvert år (bliver
> det underligt nok altid til) er til syn og skal have udskiftet et hav
> af dele, der ellers kunne holde i 20 år mere.

Det er nu kun hvert andet år, man skal betale 4-500 kroner for et
periodisk syn. Og det er da OK - det dur jo ikke at køre rundt i en spand
hvor bremserne ikke virker.

> Men - det hele går til et godt formål: Flere bøde- og skattekroner i
> kassen!

Det er da OK, men det allerbedste er, at de værste glatnakker bliver
fjernet fra vejene.

> Ulrich Valera
> Kørelærer

Kørelærer? Med de holdninger? Vorherre bevares.



--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.
Støt Israel - køb Israelske varer!
GB

Kim Larsen (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 01-09-05 20:49

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:4317593a$0$2337$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i meddelelsen
> news:431741f8$0$2313$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Det er da OK, men det allerbedste er, at de værste glatnakker bliver
> fjernet fra vejene.

Nemlig. Men hvis de begynder at lave klip i kørekortet for små-forseelser
(fx. sikkerhedssele m.m.) så vender jeg 180 grader rundt på en tallerken
hvad dette her angår.

>> Ulrich Valera
>> Kørelærer
>
> Kørelærer? Med de holdninger? Vorherre bevares.

Den forstår jeg heller ikke helt: Flere kunder i butikken, he he )))

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Per Rønne (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 02-09-05 03:20

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> Men hvis de begynder at lave klip i kørekortet for små-forseelser
> (fx. sikkerhedssele m.m.) så vender jeg 180 grader rundt på en tallerken
> hvad dette her angår.

Det er da kun rimeligt; vi kan da godt spare de ekstra udgifter på
hospitalerne. Og børn under 15 uden sikkerhedssele - det må da også være
chaufførens ansvar. Og giver da også klip.
--
Per Erik Rønne

NoTrabajo (02-09-2005)
Kommentar
Fra : NoTrabajo


Dato : 02-09-05 06:15


"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i
news:1h28ukr.1kyui1edllr33N%spam@husumtoften.invalid...

> Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

>> Men hvis de begynder at lave klip i kørekortet for små-forseelser
>> (fx. sikkerhedssele m.m.) så vender jeg 180 grader rundt på en
>> tallerken hvad dette her angår.

> Det er da kun rimeligt; vi kan da godt spare de ekstra udgifter på
> hospitalerne. Og børn under 15 uden sikkerhedssele - det må da også
> være chaufførens ansvar. Og giver da også klip.

Hvad hvis man kører med en eller andens møgunge, som nægter at tage
selen på?
--
NoTrabajo


Per Rønne (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 02-09-05 06:31

NoTrabajo <trabajono@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i
> news:1h28ukr.1kyui1edllr33N%spam@husumtoften.invalid...
>
> > Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:
>
> >> Men hvis de begynder at lave klip i kørekortet for små-forseelser
> >> (fx. sikkerhedssele m.m.) så vender jeg 180 grader rundt på en
> >> tallerken hvad dette her angår.
>
> > Det er da kun rimeligt; vi kan da godt spare de ekstra udgifter på
> > hospitalerne. Og børn under 15 uden sikkerhedssele - det må da også
> > være chaufførens ansvar. Og giver da også klip.
>
> Hvad hvis man kører med en eller andens møgunge, som nægter at tage
> selen på?

Så vælger man selv om man vil køre med den pågældende »møgunge«, eller
risikere at få et klip ... det må vel også betragtes som uansvarligt at
køre med et barn, man ikke kan kontrollere.
--
Per Erik Rønne

Michael Kruse (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Michael Kruse


Dato : 02-09-05 06:40

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4317e05d$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad hvis man kører med en eller andens møgunge, som nægter at tage
> selen på?

Så må personen gå..



Trunte (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Trunte


Dato : 02-09-05 07:13


"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4317e05d$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i
> news:1h28ukr.1kyui1edllr33N%spam@husumtoften.invalid...
>
>> Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:
>
>>> Men hvis de begynder at lave klip i kørekortet for små-forseelser
>>> (fx. sikkerhedssele m.m.) så vender jeg 180 grader rundt på en
>>> tallerken hvad dette her angår.
>
>> Det er da kun rimeligt; vi kan da godt spare de ekstra udgifter på
>> hospitalerne. Og børn under 15 uden sikkerhedssele - det må da også
>> være chaufførens ansvar. Og giver da også klip.
>
> Hvad hvis man kører med en eller andens møgunge, som nægter at tage
> selen på?

Hvis du ikke kan få "en eller andens møgunge" til at tage sele på, burde du
nok slet ikke have ansvaret for pågældende møgunge.
Trunte



Poul-Erik Hansen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Poul-Erik Hansen


Dato : 02-09-05 16:15

Så må man betale for "møgungens" dårlige opførsel og se at få opdraget
"vidunderet! ordentligt.
soldaten
"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4317e05d$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i
> news:1h28ukr.1kyui1edllr33N%spam@husumtoften.invalid...
>
>> Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:
>
>>> Men hvis de begynder at lave klip i kørekortet for små-forseelser
>>> (fx. sikkerhedssele m.m.) så vender jeg 180 grader rundt på en
>>> tallerken hvad dette her angår.
>
>> Det er da kun rimeligt; vi kan da godt spare de ekstra udgifter på
>> hospitalerne. Og børn under 15 uden sikkerhedssele - det må da også
>> være chaufførens ansvar. Og giver da også klip.
>
> Hvad hvis man kører med en eller andens møgunge, som nægter at tage
> selen på?
> --
> NoTrabajo
>



Kim Larsen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 02-09-05 07:41

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1h28ukr.1kyui1edllr33N%spam@husumtoften.invalid...
> Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:
>
> > Men hvis de begynder at lave klip i kørekortet for små-forseelser
> > (fx. sikkerhedssele m.m.) så vender jeg 180 grader rundt på en tallerken
> > hvad dette her angår.
>
> Det er da kun rimeligt; vi kan da godt spare de ekstra udgifter på
> hospitalerne. Og børn under 15 uden sikkerhedssele - det må da også være
> chaufførens ansvar. Og giver da også klip.

Det er stadigvæk et brud på lovens intentioner og dermed et uhæderligt
misbrug af en ordning som ellers kunne være en god idé. Det er maget at du
ikke kan se at sådan noget kan være en glidebane til ren terror fra statens
side. På den anden side har du gang på gang overrasket mig negativt når jeg
troede du havde mere indsigt og omtanke end de givne indlæg beviste overfor
mig.

Loven er beregnet til at tage farlige trafikanter ud af trafikken. Folk som
kører uden sikkerhedssele er ikke farlige trafikanter på grund af dette.
Hvis de forulykker kommer de sandsynligvis mere til skade men de er
stadigvæk ikke farlige trafikanter af den grund.

Det kan aldrig være førerens opgave at tage ansvar for om voksne passagerer
tager sikkerhedssele på. Det må være op til den enkelte voksne. Hvad børn
angår er det førerens ansvar og berettiget til en bøde ved undladelse af
dette. Men sanktionen om klip på kørekortet er helt ude i hampen og står
slet ikke mål med forseelsen karakter.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Henri Gath (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Henri Gath


Dato : 02-09-05 07:55


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4317f351$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...
> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1h28ukr.1kyui1edllr33N%spam@husumtoften.invalid...
>> Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:
>>
>> > Men hvis de begynder at lave klip i kørekortet for små-forseelser
>> > (fx. sikkerhedssele m.m.) så vender jeg 180 grader rundt på en
>> > tallerken
>> > hvad dette her angår.
>>
>> Det er da kun rimeligt; vi kan da godt spare de ekstra udgifter på
>> hospitalerne. Og børn under 15 uden sikkerhedssele - det må da også være
>> chaufførens ansvar. Og giver da også klip.
>
> Det er stadigvæk et brud på lovens intentioner og dermed et uhæderligt
> misbrug af en ordning som ellers kunne være en god idé. Det er maget at du
> ikke kan se at sådan noget kan være en glidebane til ren terror fra
> statens
> side. På den anden side har du gang på gang overrasket mig negativt når
> jeg
> troede du havde mere indsigt og omtanke end de givne indlæg beviste
> overfor
> mig.
>
> Loven er beregnet til at tage farlige trafikanter ud af trafikken. Folk
> som
> kører uden sikkerhedssele er ikke farlige trafikanter på grund af dette.
> Hvis de forulykker kommer de sandsynligvis mere til skade men de er
> stadigvæk ikke farlige trafikanter af den grund.
>
> Det kan aldrig være førerens opgave at tage ansvar for om voksne
> passagerer
> tager sikkerhedssele på. Det må være op til den enkelte voksne. Hvad børn
> angår er det førerens ansvar og berettiget til en bøde ved undladelse af
> dette. Men sanktionen om klip på kørekortet er helt ude i hampen og står
> slet ikke mål med forseelsen karakter.

enig......



John Schmitt (02-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 02-09-05 13:27


"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4317f738$0$166$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:4317f351$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1h28ukr.1kyui1edllr33N%spam@husumtoften.invalid...
>>> Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:
>>>
>>> > Men hvis de begynder at lave klip i kørekortet for små-forseelser
>>> > (fx. sikkerhedssele m.m.) så vender jeg 180 grader rundt på en
>>> > tallerken
>>> > hvad dette her angår.
>>>
>>> Det er da kun rimeligt; vi kan da godt spare de ekstra udgifter på
>>> hospitalerne. Og børn under 15 uden sikkerhedssele - det må da også være
>>> chaufførens ansvar. Og giver da også klip.
>>
>> Det er stadigvæk et brud på lovens intentioner og dermed et uhæderligt
>> misbrug af en ordning som ellers kunne være en god idé. Det er maget at
>> du
>> ikke kan se at sådan noget kan være en glidebane til ren terror fra
>> statens
>> side. På den anden side har du gang på gang overrasket mig negativt når
>> jeg
>> troede du havde mere indsigt og omtanke end de givne indlæg beviste
>> overfor
>> mig.
>>
>> Loven er beregnet til at tage farlige trafikanter ud af trafikken. Folk
>> som
>> kører uden sikkerhedssele er ikke farlige trafikanter på grund af dette.
>> Hvis de forulykker kommer de sandsynligvis mere til skade men de er
>> stadigvæk ikke farlige trafikanter af den grund.
>>
>> Det kan aldrig være førerens opgave at tage ansvar for om voksne
>> passagerer
>> tager sikkerhedssele på. Det må være op til den enkelte voksne. Hvad børn
>> angår er det førerens ansvar og berettiget til en bøde ved undladelse af
>> dette. Men sanktionen om klip på kørekortet er helt ude i hampen og står
>> slet ikke mål med forseelsen karakter.
>
> enig......

Ingen får lov at sidde i min bil uden sikkerhedssele - jeg vil sgu ikke have
svigermor i nakken, hvis en anden ikke overholder sin vigepligt og fronter
en anden bil.
Noget andet er, at det ikke er et personligt anliggende om man tager selen
på, der er meget store samfundsudgifter forbundet med om folk bare har nogle
strækmærker og ømhed i 14 dage, eller om de har været en tur gennem forruden
med efterfølgende hopitalsophold og genoptræning, eller tab af liv med
efterfølgende forsørgelse af efterladte.
Selen redder liv og førlighed - dem der ikke tager den på er ret beset dumme
og ansvarsløse: klip i kørekortet!

JS



Joakim von And (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 02-09-05 13:59

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
news:431844cb$0$225$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4317f738$0$166$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >
> > "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> > news:4317f351$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...
> >> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> >> news:1h28ukr.1kyui1edllr33N%spam@husumtoften.invalid...
> >>> Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:
> >>>
> >>> > Men hvis de begynder at lave klip i kørekortet for små-forseelser
> >>> > (fx. sikkerhedssele m.m.) så vender jeg 180 grader rundt på en
> >>> > tallerken
> >>> > hvad dette her angår.
> >>>
> >>> Det er da kun rimeligt; vi kan da godt spare de ekstra udgifter på
> >>> hospitalerne. Og børn under 15 uden sikkerhedssele - det må da også
være
> >>> chaufførens ansvar. Og giver da også klip.
> >>
> >> Det er stadigvæk et brud på lovens intentioner og dermed et uhæderligt
> >> misbrug af en ordning som ellers kunne være en god idé. Det er maget at
> >> du
> >> ikke kan se at sådan noget kan være en glidebane til ren terror fra
> >> statens
> >> side. På den anden side har du gang på gang overrasket mig negativt når
> >> jeg
> >> troede du havde mere indsigt og omtanke end de givne indlæg beviste
> >> overfor
> >> mig.
> >>
> >> Loven er beregnet til at tage farlige trafikanter ud af trafikken. Folk
> >> som
> >> kører uden sikkerhedssele er ikke farlige trafikanter på grund af
dette.
> >> Hvis de forulykker kommer de sandsynligvis mere til skade men de er
> >> stadigvæk ikke farlige trafikanter af den grund.
> >>
> >> Det kan aldrig være førerens opgave at tage ansvar for om voksne
> >> passagerer
> >> tager sikkerhedssele på. Det må være op til den enkelte voksne. Hvad
børn
> >> angår er det førerens ansvar og berettiget til en bøde ved undladelse
af
> >> dette. Men sanktionen om klip på kørekortet er helt ude i hampen og
står
> >> slet ikke mål med forseelsen karakter.
> >
> > enig......
>
> Ingen får lov at sidde i min bil uden sikkerhedssele - jeg vil sgu ikke
have
> svigermor i nakken, hvis en anden ikke overholder sin vigepligt og fronter
> en anden bil.
> Noget andet er, at det ikke er et personligt anliggende om man tager selen
> på, der er meget store samfundsudgifter forbundet med om folk bare har
nogle
> strækmærker og ømhed i 14 dage, eller om de har været en tur gennem
forruden
> med efterfølgende hopitalsophold og genoptræning, eller tab af liv med
> efterfølgende forsørgelse af efterladte.

På lang sigt er der også samfundsudgifter forbundet med at ryge, drikke
alkohol (> tilladte genstande), spise fed-/usund mad, udføre nedslidende
arbejde, løbe marathon osv, hvorfor skal vi ikke også lovgive os ud af disse
samfundsøkonomiske omkostninger?

> Selen redder liv og førlighed - dem der ikke tager den på er ret beset
dumme
> og ansvarsløse: klip i kørekortet!

Muligvis, men det er mit liv og dermed burde det være mit frie valg.

Joakim






Allan Riise (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 02-09-05 14:12


"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43184d6b$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
>> Selen redder liv og førlighed - dem der ikke tager den på er ret beset
> dumme
>> og ansvarsløse: klip i kørekortet!
>
> Muligvis, men det er mit liv og dermed burde det være mit frie valg.

Ikke så længe det er *os* der skal betale for din dumhed.

--
Allan Riise



Joakim von And (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 02-09-05 14:11


"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:43184fa6$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43184d6b$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Selen redder liv og førlighed - dem der ikke tager den på er ret beset
> > dumme
> >> og ansvarsløse: klip i kørekortet!
> >
> > Muligvis, men det er mit liv og dermed burde det være mit frie valg.
>
> Ikke så længe det er *os* der skal betale for din dumhed.

Og det er ikke dumt at ryge eksempelvis?

Hvem tror du er den største byrde for samfundet - rygere eller trafikdræbte?



Allan Riise (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 02-09-05 14:27


"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43185054$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:43184fa6$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:43184d6b$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
>> >> Selen redder liv og førlighed - dem der ikke tager den på er ret beset
>> > dumme
>> >> og ansvarsløse: klip i kørekortet!
>> >
>> > Muligvis, men det er mit liv og dermed burde det være mit frie valg.
>>
>> Ikke så længe det er *os* der skal betale for din dumhed.
>
> Og det er ikke dumt at ryge eksempelvis?
>
> Hvem tror du er den største byrde for samfundet - rygere eller
> trafikdræbte?

Hvorfor tror du at en pakke cigaretter koster 30.- eller mere?

Hvorfor tror du at regringen gør meget politisk, for at få folk til at
stoppe med at ryge?

--
Allan Riise



Mikael Mortensen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Mikael Mortensen


Dato : 02-09-05 19:03

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in
news:43185303$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

>
> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43185054$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43184fa6$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en
>>> meddelelse
>>> news:43184d6b$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
>>> >> Selen redder liv og førlighed - dem der ikke tager den
>>> >> på er ret beset dumme og ansvarsløse: klip i
>>> >> kørekortet!
>>> >
>>> > Muligvis, men det er mit liv og dermed burde det være
>>> > mit frie valg.
>>>
>>> Ikke så længe det er *os* der skal betale for din dumhed.
>>
>> Og det er ikke dumt at ryge eksempelvis?
>>
>> Hvem tror du er den største byrde for samfundet - rygere
>> eller trafikdræbte?
>
> Hvorfor tror du at en pakke cigaretter koster 30.- eller
> mere?
Det er måske gratis at eje/køre i bil?
Desuden betaler rygerne ikke nok til at opveje for udgifterne de
forvolder.


--
/Mikael

Allan Riise (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 02-09-05 19:27


"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns96C5CB0A7A21Ebugsdanbbsdk@62.243.74.162...
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in
> news:43185303$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>>
>> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:43185054$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:43184fa6$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>
>>>> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en
>>>> meddelelse
>>>> news:43184d6b$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> >> Selen redder liv og førlighed - dem der ikke tager den
>>>> >> på er ret beset dumme og ansvarsløse: klip i
>>>> >> kørekortet!
>>>> >
>>>> > Muligvis, men det er mit liv og dermed burde det være
>>>> > mit frie valg.
>>>>
>>>> Ikke så længe det er *os* der skal betale for din dumhed.
>>>
>>> Og det er ikke dumt at ryge eksempelvis?
>>>
>>> Hvem tror du er den største byrde for samfundet - rygere
>>> eller trafikdræbte?
>>
>> Hvorfor tror du at en pakke cigaretter koster 30.- eller
>> mere?
> Det er måske gratis at eje/køre i bil?
> Desuden betaler rygerne ikke nok til at opveje for udgifterne de
> forvolder.

Det er derfor vi har et socialt samfund.

--
Allan Riise



Mikael Mortensen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Mikael Mortensen


Dato : 02-09-05 19:41

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in
news:43189948$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:


>>> Hvorfor tror du at en pakke cigaretter koster 30.- eller
>>> mere?
>> Det er måske gratis at eje/køre i bil?
>> Desuden betaler rygerne ikke nok til at opveje for
>> udgifterne de forvolder.
>
> Det er derfor vi har et socialt samfund.

Men det forklarer ikke hvorfor det er tilladt at ryge sig selv
ihjel (og andre) når man ikke selv må bestemme om man vil tage
risikoen ved at køre uden sikkerhedssele.


--
/Mikael

Allan Riise (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 02-09-05 20:36


"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns96C5D1792A1CFbugsdanbbsdk@62.243.74.162...
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in
> news:43189948$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>
>>>> Hvorfor tror du at en pakke cigaretter koster 30.- eller
>>>> mere?
>>> Det er måske gratis at eje/køre i bil?
>>> Desuden betaler rygerne ikke nok til at opveje for
>>> udgifterne de forvolder.
>>
>> Det er derfor vi har et socialt samfund.
>
> Men det forklarer ikke hvorfor det er tilladt at ryge sig selv
> ihjel (og andre) når man ikke selv må bestemme om man vil tage
> risikoen ved at køre uden sikkerhedssele.

Nu gør man jo, som jeg også skrev tidligere, tiltag for at få folk til at
holde op med at ryge, men det er da helt klart et politisk spørgsmål om hvor
meget man vil adfærdsændre.

Men jeg vil tro, at de penge som man får ind via tobaksskatten, og det at
det er et nydelsesmiddel, som helt frem til starten af 70'erne, blev hyldet
som en sikker nydelse også politisk, gør at det er sværere at gå ind at
ændre folks adfærd på.

Derudover så er klippekortet ikke en skærpelse af færdselslovene, men en en
ændring af tolkningen af hvornår flere overtrædelser skal ligge til grund
for en frataglese af kørekortet.

Og da det jo ikke er forbudt at ryge, undtagen mange steder i det off. rum,
og da man jo ikke kan bede folk om at stoppe med at ryge fra den ene dag til
den anden, især p.g.a. den psyjiske tilvænning, ville det være omsonst at
nedlægge rygeforbud, generelt i Danmark.

--
Allan Riise
( Som røg sin sidste cigaret i fredags. Fra 40 + om dagen til Zero, kold
Tyrker )



Henri Gath (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Henri Gath


Dato : 04-09-05 23:54


"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:43184fa6$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43184d6b$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Selen redder liv og førlighed - dem der ikke tager den på er ret beset
>> dumme
>>> og ansvarsløse: klip i kørekortet!
>>
>> Muligvis, men det er mit liv og dermed burde det være mit frie valg.
>
> Ikke så længe det er *os* der skal betale for din dumhed.

Det samme kan jeg jo sige om alle de tooser der brækker arme og ben på
skiferien...



Allan Riise (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 05-09-05 00:01


"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:431b7b00$0$94404$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:43184fa6$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:43184d6b$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Selen redder liv og førlighed - dem der ikke tager den på er ret beset
>>> dumme
>>>> og ansvarsløse: klip i kørekortet!
>>>
>>> Muligvis, men det er mit liv og dermed burde det være mit frie valg.
>>
>> Ikke så længe det er *os* der skal betale for din dumhed.
>
> Det samme kan jeg jo sige om alle de tooser der brækker arme og ben på
> skiferien...

Nej, for loven siger ikke at man ikke må løbe på ski, men derimod at man
ikke må køre bil uden sele.

--
Allan Riise



John Schmitt (02-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 02-09-05 14:16


"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43184d6b$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

>> Ingen får lov at sidde i min bil uden sikkerhedssele - jeg vil sgu ikke
>> have svigermor i nakken, hvis >> en anden ikke overholder sin vigepligt
>> og fronter en anden bil.
>> Noget andet er, at det ikke er et personligt anliggende om man tager
>> selen
>> på, der er meget store samfundsudgifter forbundet med om folk bare har
> >nogle
>> strækmærker og ømhed i 14 dage, eller om de har været en tur gennem
> >forruden
>> med efterfølgende hopitalsophold og genoptræning, eller tab af liv med
>> efterfølgende forsørgelse af efterladte.
>
> På lang sigt er der også samfundsudgifter forbundet med at ryge, drikke
> alkohol (> tilladte genstande), spise fed-/usund mad, udføre nedslidende
> arbejde, løbe marathon osv, hvorfor skal vi ikke også lovgive os ud af
> disse
> samfundsøkonomiske omkostninger?

Vi lovgiver da meget på disse områder (undtagen Marathon)!

>> Selen redder liv og førlighed - dem der ikke tager den på er ret beset
> dumme og ansvarsløse: klip i kørekortet!
>
> Muligvis, men det er mit liv og dermed burde det være mit frie valg.

Du har frit valg til at begå selvmord på utallige måder, men det har
omkostninger for din familie og for samfundet.

JS



Joakim von And (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 02-09-05 14:18


"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
news:4318505a$0$162$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43184d6b$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
> > "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
>
> >> Ingen får lov at sidde i min bil uden sikkerhedssele - jeg vil sgu ikke
> >> have svigermor i nakken, hvis >> en anden ikke overholder sin vigepligt
> >> og fronter en anden bil.
> >> Noget andet er, at det ikke er et personligt anliggende om man tager
> >> selen
> >> på, der er meget store samfundsudgifter forbundet med om folk bare har
> > >nogle
> >> strækmærker og ømhed i 14 dage, eller om de har været en tur gennem
> > >forruden
> >> med efterfølgende hopitalsophold og genoptræning, eller tab af liv med
> >> efterfølgende forsørgelse af efterladte.
> >
> > På lang sigt er der også samfundsudgifter forbundet med at ryge, drikke
> > alkohol (> tilladte genstande), spise fed-/usund mad, udføre nedslidende
> > arbejde, løbe marathon osv, hvorfor skal vi ikke også lovgive os ud af
> > disse
> > samfundsøkonomiske omkostninger?
>
> Vi lovgiver da meget på disse områder (undtagen Marathon)!

Men der er ikke et eneste forbud/-påbud på disse områder.

>
> >> Selen redder liv og førlighed - dem der ikke tager den på er ret beset
> > dumme og ansvarsløse: klip i kørekortet!
> >
> > Muligvis, men det er mit liv og dermed burde det være mit frie valg.
>
> Du har frit valg til at begå selvmord på utallige måder, men det har
> omkostninger for din familie og for samfundet.
>

Det har de større omkostninger for familie og for samfundet at ryge end at
tage sele på statistisk set.






John Schmitt (02-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 02-09-05 14:34


"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:431851d9$0$18649$14726298@news.sunsite.dk...
>> > Muligvis, men det er mit liv og dermed burde det være mit frie valg.
>>
>> Du har frit valg til at begå selvmord på utallige måder, men det har
>> omkostninger for din familie og for samfundet.
>>
> Det har de større omkostninger for familie og for samfundet at ryge end at
> tage sele på statistisk set.

OK, du har hermed tilladelse til at begå selvmord på hvilken som helst måde
du måtte ønske.
Ryg dig ihjel, drik dig ihjel, kør dig ihjel, eller andet. Vi skal nok klare
omkostninger bagefter.

JS



Egon Stich (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 02-09-05 14:33


"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43184d6b$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
>
> På lang sigt er der også samfundsudgifter forbundet med at ryge, drikke
> alkohol (> tilladte genstande), spise fed-/usund mad, udføre nedslidende
> arbejde, løbe marathon osv, hvorfor skal vi ikke også lovgive os ud af
disse
> samfundsøkonomiske omkostninger?
>
>
> Joakim
>
>
Lad venligst være med at give "handlekraftige politisk korrekte politikere"
flere "gode" ideer...

MVH
Egon



Per Hagemann (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Hagemann


Dato : 02-09-05 14:23


"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
news:431844cb$0$225$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Noget andet er, at det ikke er et personligt anliggende om man tager
selen
> på, der er meget store samfundsudgifter forbundet med om folk bare har
> nogle strækmærker og ømhed i 14 dage, eller om de har været en tur gennem
> forruden med efterfølgende hopitalsophold og genoptræning, eller tab af
> liv med efterfølgende forsørgelse af efterladte.

Det tilsvarende gælder rygning, overvægt, idrætsskader osv. Hvis
sundhedsområdet blev baseret på forsikring, så kunne forsikringsselskaberne
ved fastsættelse af præmien tage højde for ens livsstil. Når man
underskriver på at bruge sikkerhedssele, men ikke gør det, så kommer man
selv til at hæfte for hele hospitalsregningen trods forsikring.

Sådan ansvarspådragelse kunne ændre adfærden i mindre destruktiv retning,
men jeg troede de var solidarisk socialdemokrat?


--
Skulle de fremmede endelig lære dansk kultur, burde det være
Nørregadebagersangen:
Og har du penge, så kan du få, men har du ingen, så kan du gå
(Glistrup-citat)





Kim Larsen (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 03-09-05 19:19

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
news:431844cb$0$225$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Ingen får lov at sidde i min bil uden sikkerhedssele - jeg vil sgu ikke
> have svigermor i nakken, hvis en anden ikke overholder sin vigepligt og
> fronter en anden bil.
> Noget andet er, at det ikke er et personligt anliggende om man tager selen
> på, der er meget store samfundsudgifter forbundet med om folk bare har
> nogle strækmærker og ømhed i 14 dage, eller om de har været en tur gennem
> forruden med efterfølgende hopitalsophold og genoptræning, eller tab af
> liv med efterfølgende forsørgelse af efterladte.
> Selen redder liv og førlighed - dem der ikke tager den på er ret beset
> dumme og ansvarsløse: klip i kørekortet!

Ansvarsløse for hvem ?????????????????????

De er sgu da ikke ansvarsløse for mig. Hvis Hr. Petersen ikke gider at tage
sin sikkerhedssele på er jeg da bedøvende ravende ligeglad. Han får en bøde
hvis han bliver bustet men han skal sgu da ikke have et klip i kørekortet
fordi han er til fare for mig - OG DET ER SGU DET LOVEN BLEV LAVET TIL - at
folk som er til fare i trafikken skal have inddraget kørekortet med de
berømte 3 klip (2 klip for de nye bilister).

Jeg fatter ikke at I ikke kan se at politikerne pønser på at bruge denne her
lov som et rent terror-redskab mod befolkningen. Jeg hader at sige det men
jeg føler efterhånden at Valera og Gath kan have ret i deres bastante
udmeldinger vedrørende det her.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




John Schmitt (03-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 03-09-05 20:57

Hello, Kim!
You wrote on Sat, 3 Sep 2005 20:19:27 +0200:

??>> Ingen får lov at sidde i min bil uden sikkerhedssele - jeg vil sgu
??>> ikke have svigermor i nakken, hvis en anden ikke overholder sin
??>> vigepligt og fronter en anden bil. Noget andet er, at det ikke er et
??>> personligt anliggende om man tager selen på, der er meget store
??>> samfundsudgifter forbundet med om folk bare har nogle strækmærker og
??>> ømhed i 14 dage, eller om de har været en tur gennem forruden med
??>> efterfølgende hopitalsophold og genoptræning, eller tab af liv med
??>> efterfølgende forsørgelse af efterladte. Selen redder liv og førlighed
??>> - dem der ikke tager den på er ret beset dumme og ansvarsløse: klip i
??>> kørekortet!

KL> Ansvarsløse for hvem ?????????????????????

KL> De er sgu da ikke ansvarsløse for mig. Hvis Hr. Petersen ikke gider at
KL> tage sin sikkerhedssele på er jeg da bedøvende ravende ligeglad.

Min kone arbejder på et bosted for folk med erhvervet hjerneskadede - nogle
af dem er smarte unge fyre (nu i kørestole resten af livet) som troede at de
bare kunne holde ekstra godt fast i rattet hvis de kørte ind i noget . . .
MEN det giver selvfølgelig fast arbbejde til en hel del sundhedspersonale,
ergoterapeuter, fysioterapeuter, psykologer, læger, social- og
sundhedsassistenter og pædagoger, at skulle passe trafik-spassere, der tror
at de er klogere end alle andre.
Selen er ikke din private sag, men er en sag for samfundet, da vi kan spare
store udgifter og uendelig smerte for færdselsofre og deres pårørende.

KL> Han får en bøde hvis han bliver bustet men han skal sgu da ikke have et
KL> klip i kørekortet fordi han er til fare for mig - OG DET ER SGU DET
KL> LOVEN BLEV LAVET TIL - at folk som er til fare i trafikken skal have
KL> inddraget kørekortet med de berømte 3 klip (2 klip for de nye
KL> bilister).

KL> Jeg fatter ikke at I ikke kan se at politikerne pønser på at bruge
KL> denne her lov som et rent terror-redskab mod befolkningen. Jeg hader at
KL> sige det men jeg føler efterhånden at Valera og Gath kan have ret i
KL> deres bastante udmeldinger vedrørende det her.

Bare du ikke selv ender som trafik-spasser i kørestol.

With best regards, John Schmitt. E-mail: John Schmitt@webpost.nl



Kim Larsen (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 03-09-05 21:21

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
news:4319ffce$0$587$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hello, Kim!
> You wrote on Sat, 3 Sep 2005 20:19:27 +0200:
>
> ??>> Ingen får lov at sidde i min bil uden sikkerhedssele - jeg vil sgu
> ??>> ikke have svigermor i nakken, hvis en anden ikke overholder sin
> ??>> vigepligt og fronter en anden bil. Noget andet er, at det ikke er et
> ??>> personligt anliggende om man tager selen på, der er meget store
> ??>> samfundsudgifter forbundet med om folk bare har nogle strækmærker og
> ??>> ømhed i 14 dage, eller om de har været en tur gennem forruden med
> ??>> efterfølgende hopitalsophold og genoptræning, eller tab af liv med
> ??>> efterfølgende forsørgelse af efterladte. Selen redder liv og
> førlighed
> ??>> - dem der ikke tager den på er ret beset dumme og ansvarsløse: klip i
> ??>> kørekortet!
>
> KL> Ansvarsløse for hvem ?????????????????????
>
> KL> De er sgu da ikke ansvarsløse for mig. Hvis Hr. Petersen ikke gider at
> KL> tage sin sikkerhedssele på er jeg da bedøvende ravende ligeglad.
>
> Min kone arbejder på et bosted for folk med erhvervet hjerneskadede -
> nogle af dem er smarte unge fyre (nu i kørestole resten af livet) som
> troede at de bare kunne holde ekstra godt fast i rattet hvis de kørte ind
> i noget . . .
> MEN det giver selvfølgelig fast arbbejde til en hel del sundhedspersonale,
> ergoterapeuter, fysioterapeuter, psykologer, læger, social- og
> sundhedsassistenter og pædagoger, at skulle passe trafik-spassere, der
> tror at de er klogere end alle andre.
> Selen er ikke din private sag, men er en sag for samfundet, da vi kan
> spare store udgifter og uendelig smerte for færdselsofre og deres
> pårørende.

Neeej, det ER min sag - og ikke din sag. Du lader til overhovedet ikke at
ville fatte det her. Det man på Christiansborg har gang i er at lave det her
til et terror-instrument over for almindelige trafikanter. Lovens intention
var slet ikke klip i kørekortet for overtrædelse af seletvang og andre
småforseelser men at holde farlige trafikanter væk fra vejene.


Prøv nu at fatte det.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Croc® (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 03-09-05 22:31

On Sat, 3 Sep 2005 22:21:25 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>> MEN det giver selvfølgelig fast arbbejde til en hel del sundhedspersonale,
>> ergoterapeuter, fysioterapeuter, psykologer, læger, social- og
>> sundhedsassistenter og pædagoger, at skulle passe trafik-spassere, der
>> tror at de er klogere end alle andre.
>> Selen er ikke din private sag, men er en sag for samfundet, da vi kan
>> spare store udgifter og uendelig smerte for færdselsofre og deres
>> pårørende.
>
>Neeej, det ER min sag - og ikke din sag. Du lader til overhovedet ikke at
>ville fatte det her. Det man på Christiansborg har gang i er at lave det her
>til et terror-instrument over for almindelige trafikanter. Lovens intention
>var slet ikke klip i kørekortet for overtrædelse af seletvang og andre
>småforseelser men at holde farlige trafikanter væk fra vejene.

Politiet er reducerede til en samling ludere på statens lønningsliste.
De udfører en service for det offentlige i form af ekstra
skatteinddragelse. Ingen ved sine fulde fem mener vel at det er
grundet trafiksikkerhed at man et kvarter efter midnat ligger på lur
efter enlige bilister på vejene.
Det er fint at fjerne bilister der aldrig burde have haft et kørekort,
eller at sørge for en sikker skolevej, men i dag placerer politiet sig
mere efter hvor de sandsynligvis kan udskrive bøder, somom det var et
formål i sig selv, hvor det retteligt burde være en kamp for at hæve
trafiksikkerheden.

Den allerbedste måde at løfte sikkerheden på, ville være at nedsætte
registreringsafgiften, så folk kunne udskifte deres gamle
smadderkasser til noget der faktisk har indbygget passiv sikkerhed.
Det skæpper dog ikke i statskassen og er dermed helt uinteressant.

Fogh har såmænd bare lavet et lovgrundlag og sat luderkorpset til at
inddrage lidt restskat.

Regards Croc®

Henri Gath (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Henri Gath


Dato : 01-09-05 20:51


"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:4317593a$0$2337$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i meddelelsen

> Kørelærer? Med de holdninger? Vorherre bevares.

Bevar dig selv i stedet................



GB (01-09-2005)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 01-09-05 21:44

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i meddelelsen news:43175ba8$0$162
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Bevar dig selv i stedet................

Nøjj, hvor du kan, hvad?

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.
Støt Israel - køb Israelske varer!
GB

Henri Gath (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Henri Gath


Dato : 01-09-05 21:48


"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:4317682a$0$95995$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i meddelelsen news:43175ba8$0$162
> $edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
>
>> Bevar dig selv i stedet................
>
> Nøjj, hvor du kan, hvad?

Ja....det er mere end hvad man kan sige om dig....



Bo Nielsen (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Bo Nielsen


Dato : 01-09-05 22:12


"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:431768e1$0$194$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4317682a$0$95995$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i meddelelsen news:43175ba8$0$162
> > $edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
> >
> >> Bevar dig selv i stedet................
> >
> > Nøjj, hvor du kan, hvad?
>
> Ja....det er mere end hvad man kan sige om dig....
>

Hvornår bliver dine børn 18 ?

Boni



Mendoza (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 02-09-05 08:51

Bo Nielsen wrote:
> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:431768e1$0$194$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> "GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:4317682a$0$95995$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i meddelelsen news:43175ba8$0$162
>>> $edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
>>>
>>>> Bevar dig selv i stedet................
>>>
>>> Nøjj, hvor du kan, hvad?
>>
>> Ja....det er mere end hvad man kan sige om dig....
>>
>
> Hvornår bliver dine børn 18 ?

Ja, det bliver en stor dag.

Mendoza



Joakim von And (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 02-09-05 03:18

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
news:431741f8$0$2313$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Så blev det jo endelig 1. september!
>
> Fra i dag vil så det mindste fejltrin i trafikken blive belønnet med et
klip
> i kørekortet.
> 1) Ha! 2) Ha! 3) Ha!
> Der er vist endnu ingen, som har rigtigt har opdaget dette, men for de,
der
> er godt anbragt i de overfyldte busser har det selvfølgelig heller ingen
> relevans.
>
> Men ellers har vi alle glædet os til denne dag, da bilisterne har så
> inderligt godt af at skulle til køreprøve igen mindst et par gange om
året.
>
> For de har jo mange penge til overs efter at bilerne hvert år (bliver det
> underligt nok altid til) er til syn og skal have udskiftet et hav af dele,
> der ellers kunne holde i 20 år mere.
>
> Men - det hele går til et godt formål: Flere bøde- og skattekroner i
kassen!
>
> Der bliver også brug for dem, da det meste af verden gerne vil hertil og
> forsørges.
>
> En gang troede vi så, at det massive pres på vor administration fra de
mange
> tilrejsende kunne få Skattevæsen og andre kontrolorganer hidset lidt ned i
> effektivitet.
> Men næææhh nej -.
> Alle systemer funker med en himmelsk perfektion, så selv Den Højeste må
være
> beæret over, at de af ham frembragte skabninger kan håndhæve så meget.
>
> Væsenerne har stadig ubegrænset tid til at vende og gennemgå hver eneste
> lille bon fra Silvan og tjekke, om den nu også kan være fradragsberettiget
> for en eller anden lillebitte bolchebutik.
> - og det er den så ikke! -
>
> Men det glæder vi os også over - ligesom vi glæder os over enhver
stramning
> af enhver regel.
> Det er skønt med regler for alt!
> Ingen behøver tænke om man må et eller andet. - For det må man heller
ikke!

Og kan "klippe-klistre-dagen" sågar afstedkomme en enkelt solstrålehistorie
eller to, er det heller ikke at foragte.

Se bare her, (fra DR):

Klippekørekort: Færdselsbøde modtaget med glæde

For første gang oplevede politiet, at bilisterne er glade for at få en bøde.
En ung kvinde i Valby måtte indkassere en bøde på 1000 kroner, som hun
modtog med et smil. Hun var nemlig kun to km/t fra, at det var gået helt
galt. Så havde hun kørt 30 procent for stærkt, og det havde udløst et klip i
kørekortet.

Eller hvad med den her:

Taxachauffør glad for klippekortet

En taxachauffør i København var glad får det nye klippekortsystem, han
mener, at det nu er blevet nemmere at forklare kunderne, at han ikke vil
overtræde færdselsreglerne.

Man kan vist roligt konstatere, at de sagelig gejster ikke mangler
opfindsomhed og nytænkning i at få budskabet til at glide lettere ned.

Velbekomme og sov trygt, evigt forvisset om, at regelrytterne altid våger
over dig ......og din pengepung.

Joakim










Carsten Overgaard (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 02-09-05 06:48

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
news:431741f8$0$2313$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Men vi vænner os til det !
> På gensyn i teori-lokalet til oktober!

Nej, for vi gider ikke at gøre en indsats mere.

En del af motivationen ved at arbejde og skabe sig en indkomst, har været at
skabe sig en økonomisk buffer, som stiller en bedre i forhold til loven end
de personer, som ikke gør det. Vi kan ikke alle være lige for loven, ellers
vil landet være et kommunitisk diktatur.

Der har været talrige eksempler på at folk ved muffen, kan få udstedt
navneforbud og er blevet frikendt blot fordi at de havde en bedre position i
samfundet end bistandsklienter. Det er faktisk fornuftig, fordi at folk
generelt har passet deres arbejde istedet for at have lavet forstyrrelser i
forsøget at opnå en sådan position. Hele min personlige motivation har
baseret på min opvækst i Herlufholm sogn været baseret på at skabe et
økonomisk råderum, som kunne beskytte mod fikse ideer inde fra central
regimet i København.

Jeg har været sælger i mange år inden at jeg trak mig tilbage på grund af
indførelsen af fotovogne for en del år siden. Dengang havde jeg altid et
budget lagt ud til at jeg kunne passere Kongens Nytorv med 80 km/t, hvilket
jeg var forpligtet til overfor mine kunder, når min sekundprisen for den
type ydelse jeg kunne give mine kunder, var 30,5 øre.

Hvad jeg stadig kunne høre indtil i går, var at det var normalen blandt
vores sælgere. Jeg har lige været til møde i en faglig forsamling.
Udmeldningen er klar. Den omsætning, som man forventer i branchen næste
regnskabsår, er mindre end i år. Det er konsekvensen af at bla. vi må
erkende at vi ikke længere er landsdækkende. Det var faktisk første gang, at
der blev sat ord på at manglende mobilitet var skyldig i omsætningsfald.

Præcis hvilke dele af landet vi må opgive er selvfølgelig en
forretningshemmelighed. Om det for branchen reelt vil ende sådan, er dog
tvivlsomt, idet at nogle folk fra de eksisterende firmaer ganske givet vil
hoppe af og opsøge de ej-dækkede områder for at starte for sig selv.

Men jeg er ikke alene om det. Den generation af sælgere, som ligger sidst i
50'erne og starten af 60'erne snakker nu mere end nogle sinde om efterløn.
Min branche er specielt kendetegnet ved en høj gennemsnitsalder og vi må
erkende at netop denne branche ikke kan tiltrække unge også selvom vi
arbejder på livet løst med at genere engelske titler (Se
http://www.dithered.com/attic/job_titles.html og
http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=29342), som de unge
efterspørger. Men selvom dette måtte lykkedes, så er de unge ikke motiveret
til arbejde alene i marken, som sælgere og dette tiltag kan mere end noget
vise sig at være det nok alvorligste slag mod virksomhedernes forsøg på at
skabe en seniorpolitik.

Men lige for at slå fast: Vi mødes ikke til teoriprøven, for når man slet
ikke gider at forlade sofaen for at køre, så får man heller ingen klip.

--
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm



René Løweneck (02-09-2005)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 02-09-05 13:26

Hej Carsten !

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
news:GIRRe.6$Gb1.0@news.get2net.dk...

> Nej, for vi gider ikke at gøre en indsats mere.

Jeg er eing med dig, Carsten. Det er kørt helt af sporet


--
Med venlig hilsen

René Løweneck
www.loweneck.dk



John Schmitt (02-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 02-09-05 13:31


"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
news:GIRRe.6$Gb1.0@news.get2net.dk...

>snip en hel masse selvynk<
>
> Men lige for at slå fast: Vi mødes ikke til teoriprøven, for når man slet
> ikke gider at forlade sofaen for at køre, så får man heller ingen klip.
> Med venlig hilsen
> Carsten Overgaard

Glad for at du bliver hjemme, for med den indstilling har vi slet ikke brug
for dig i trafikken - jeg tvivler stærkt på, at der er en økonomisk gevinst
ved at køre 80 km/t over Kgs. Nytorv - og hvis dit firmas indtjening afhang
af dette - så er det faneme tyndt funderet.

JS



Peter Bang (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 03-09-05 11:40

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> skrev:
>"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc>
>skrev i en meddelelse
>news:431741f8$0$2313$edfadb0f@dread11
>.news.tele.dk...
>
>> Men vi vænner os til det !
>> På gensyn i teori-lokalet til oktober!
>
>Nej, for vi gider ikke at gøre en
>indsats mere.
>
>En del af motivationen ved at arbejde
>og skabe sig en indkomst, har været at
>skabe sig en økonomisk buffer, som
>stiller en bedre i forhold til loven end
>de personer, som ikke gør det. Vi kan
>ikke alle være lige for loven, ellers
>vil landet være et kommunitisk diktatur.
>
>Der har været talrige eksempler på at
>folk ved muffen, kan få udstedt
>navneforbud og er blevet frikendt
>blot fordi at de havde en bedre position i
>samfundet end bistandsklienter. Det
>er faktisk fornuftig, fordi at folk
>generelt har passet deres arbejde
>istedet for at have lavet
>forstyrrelser i
>forsøget at opnå en sådan position.
>Hele min personlige motivation har
>baseret på min opvækst i Herlufholm
>sogn været baseret på at skabe et
>økonomisk råderum, som kunne beskytte
>mod fikse ideer inde fra central
>regimet i København.

halleluja

>
>Jeg har været sælger i mange år inden
>at jeg trak mig tilbage på grund af
>indførelsen af fotovogne for en del
>år siden.

Gad vide hvad du solgte? Lad mig gætte ... du var taxi-vognmand,
ikke?

Dengang havde jeg altid et
>budget lagt ud til at jeg kunne
>passere Kongens Nytorv med 80 km/t, hvilket
>jeg var forpligtet til overfor mine
>kunder, når min sekundprisen for den
>type ydelse jeg kunne give mine
>kunder, var 30,5 øre.

Hvad med rødt lys og vejarbejde? Skabte det ikke nogle vanvittige
budgetafvigelser?

>
>Hvad jeg stadig kunne høre indtil i
>går, var at det var normalen blandt
>vores sælgere. Jeg har lige været til
>møde i en faglig forsamling.
>Udmeldningen er klar. Den omsætning,
>som man forventer i branchen næste
>regnskabsår, er mindre end i år. Det
>er konsekvensen af at bla. vi må
>erkende at vi ikke længere er
>landsdækkende. Det var faktisk første gang, at
>der blev sat ord på at manglende
>mobilitet var skyldig i
>omsætningsfald.

Lovgivningen har ikke ændret sig en tøddel. Konsekvensen, når man
bliver opdaget på den forkerte side af loven, er blot strammet op.
Talte i om det i den faglige forsamling? Altså, hvorvidt de
budgeterede lovbrud var risikoen værd? ... det ligner sgu en sag
for bagmandspolitiet fremfor færdeselsafdelingen.

>
>Præcis hvilke dele af landet vi må
>opgive er selvfølgelig en
>forretningshemmelighed. Om det for
>branchen reelt vil ende sådan, er dog
>tvivlsomt, idet at nogle folk fra de
>eksisterende firmaer ganske givet vil
>hoppe af og opsøge de ej-dækkede
>områder for at starte for sig selv.
>
>Men jeg er ikke alene om det. Den
>generation af sælgere, som ligger sidst i
>50'erne og starten af 60'erne snakker
>nu mere end nogle sinde om efterløn.

God idé. Lad os da for guds skyld få de folk væk fra vejene, der
konsekvent bryder reglerne for at holde akkorden.

>Min branche er specielt kendetegnet
>ved en høj gennemsnitsalder og vi må
>erkende at netop denne branche ikke
>kan tiltrække unge også selvom vi
>arbejder på livet løst med at genere
>engelske titler (Se
>http://www.dithered.com/attic/job_tit les.html og
>http://www.computerworld.dk/Default.a
>sp?Mode=2&ArticleID=29342), som de unge
>efterspørger. Men selvom dette måtte
>lykkedes, så er de unge ikke motiveret
>til arbejde alene i marken, som
>sælgere og dette tiltag kan mere end noget
>vise sig at være det nok alvorligste
>slag mod virksomhedernes forsøg på at
>skabe en seniorpolitik.

Hvis aflønningen er afhængig af gennemsnitsfarten over Kgs.
Nytorv, røde lys og vejarbejde, så har branchen helt andre og
større problemer end fagsproget.

>
>Men lige for at slå fast: Vi mødes
>ikke til teoriprøven, for når man slet
>ikke gider at forlade sofaen for at
>køre, så får man heller ingen klip.

Personligt vil jeg gerne takke for de kilometer branchen ikke
kører. Tak.

>
>--
>Med venlig hilsen
>Carsten Overgaard
>http://www.carstenovergaard.dk/undsky ld.htm


Carsten Overgaard (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 05-09-05 08:47

"Peter Bang (slet 2J1A2)" <peterbang@2J1A2privat.dk> skrev i en meddelelse
news:11257442150.291788686203599@dtext.news.tele.dk...
> Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> skrev:
> >"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc>
> >skrev i en meddelelse
> >news:431741f8$0$2313$edfadb0f@dread11
> >.news.tele.dk...
> >
> >> Men vi vænner os til det !
> >> På gensyn i teori-lokalet til oktober!
> >
> >Jeg har været sælger i mange år inden
> >at jeg trak mig tilbage på grund af
> >indførelsen af fotovogne for en del
> >år siden.
>
> Gad vide hvad du solgte? Lad mig gætte ... du var taxi-vognmand,
> ikke?

Tilretninger i og installationer af det produkt, som idag hedder Microsoft
Business Solutions XAL. Som bestyrelsesmedlem hos en forhandler og aktiv
konsulent siden 1991, har jeg været med til at skabe et marked, som til
sidst var så interessant for Microsoft at de købte det for ca. 11
milliarder. Det har ikke været uden omkostninger. På 1 år begik en af
medarbejderne selvmord (Kæden er ikke stærkere end det svageste led - et
problem med selvstyrende grupper) og en anden faldt simpelhen død om. Men
prisen var værd at betale for landet som helhed.

> Dengang havde jeg altid et
> >budget lagt ud til at jeg kunne
> >passere Kongens Nytorv med 80 km/t, hvilket
> >jeg var forpligtet til overfor mine
> >kunder, når min sekundprisen for den
> >type ydelse jeg kunne give mine
> >kunder, var 30,5 øre.
>
> Hvad med rødt lys og vejarbejde? Skabte det ikke nogle vanvittige
> budgetafvigelser?

Jo. Men jeg arbejdede også fra 8.00 til 20.00 og indrapporterede typisk kun
80 % af tiden. (Et trick, jeg lærte af de gamle i branchen.) Dermed kunne
forstyrrelser fra vejnettet minimeres. Normen fra branchen var iøvrigt at 75
% af arbejdstiden incl. ferieperioder og kurser skulle kunne rapporteres. Så
perioder med ferier og efteruddannelse kunne være hårde at komme igennem.

> >Hvad jeg stadig kunne høre indtil i
> >går, var at det var normalen blandt
> >vores sælgere. Jeg har lige været til
> >møde i en faglig forsamling.
> >Udmeldningen er klar. Den omsætning,
> >som man forventer i branchen næste
> >regnskabsår, er mindre end i år. Det
> >er konsekvensen af at bla. vi må
> >erkende at vi ikke længere er
> >landsdækkende. Det var faktisk første gang, at
> >der blev sat ord på at manglende
> >mobilitet var skyldig i
> >omsætningsfald.
>
> Lovgivningen har ikke ændret sig en tøddel. Konsekvensen, når man
> bliver opdaget på den forkerte side af loven, er blot strammet op.
> Talte i om det i den faglige forsamling? Altså, hvorvidt de
> budgeterede lovbrud var risikoen værd? ... det ligner sgu en sag
> for bagmandspolitiet fremfor færdeselsafdelingen.

Jo, Lovgivningen har ændret sig. De normtal vi har haft indtil i dag er
skabt i en tid uden hastighedsgrænser. Det har været normalt så tidligt som
i 50'erne at køre til møde i Aalborg på landeveje med 180 km/t.
Forventningerne til hvad en ny sælger skal kunne omsætningsmæssigt er ikke
grebet ud af den blå luft. De er baseret på erfaringer fra den forgående
generation af sælgere, som havde andre arbejdsvilkår. Men hvordan skulle man
ellers komme frem til nye budgettal?

> >Præcis hvilke dele af landet vi må
> >opgive er selvfølgelig en
> >forretningshemmelighed. Om det for
> >branchen reelt vil ende sådan, er dog
> >tvivlsomt, idet at nogle folk fra de
> >eksisterende firmaer ganske givet vil
> >hoppe af og opsøge de ej-dækkede
> >områder for at starte for sig selv.
> >
> >Men jeg er ikke alene om det. Den
> >generation af sælgere, som ligger sidst i
> >50'erne og starten af 60'erne snakker
> >nu mere end nogle sinde om efterløn.
>
> God idé. Lad os da for guds skyld få de folk væk fra vejene, der
> konsekvent bryder reglerne for at holde akkorden.

Problemet er at staten i disse år helst vil holde folk på arbejdsmarkedet.
Det er selvfølgelig lidt svært, når de nu vil ydmyge folk til at snegle sig
afsted. Det er faktisk svært at holde sig vågen, når hastigheden konstant er
70 km/t ud af Frederikssundsvejen.

Jeg må erkende at jeg nu har skiftet standpunkt til
Frederikssundsmotorvejen. Lad os endelig få den bygget selvom der strengt
taget ikke er behov for den. Men hvis jyderne kan få motorveje som fører fra
ingensteder til ingensteder som kompensation for at overholde fartgrænserne,
så burde vi også.

> >Min branche er specielt kendetegnet
> >ved en høj gennemsnitsalder og vi må
> >erkende at netop denne branche ikke
> >kan tiltrække unge også selvom vi
> >arbejder på livet løst med at genere
> >engelske titler (Se
> >http://www.dithered.com/attic/job_tit les.html og
> >http://www.computerworld.dk/Default.a
> >sp?Mode=2&ArticleID=29342), som de unge
> >efterspørger. Men selvom dette måtte
> >lykkedes, så er de unge ikke motiveret
> >til arbejde alene i marken, som
> >sælgere og dette tiltag kan mere end noget
> >vise sig at være det nok alvorligste
> >slag mod virksomhedernes forsøg på at
> >skabe en seniorpolitik.
>
> Hvis aflønningen er afhængig af gennemsnitsfarten over Kgs.
> Nytorv, røde lys og vejarbejde, så har branchen helt andre og
> større problemer end fagsproget.

Ja, måske burde vores branche slet ikke eksistere her i landet. Der er
faggrupper som er under afvikling i disse år, som f.eks. pædagogmedhjælpere
og butikspersonale, der som bekendt bliver erstattet af personer i
aktivering i stor stil. Måske skulle vi se over landets grænser og finde ud
af om man stadig kan købe sig til fri hastighed, som det f.eks. er tilfældet
i Thailand. Betjenten sagde dengang: Nu hvor du har betalt bøden, må du køre
stærkt i mit distrikt resten af dagen. Det er flexibilitet.

> >Men lige for at slå fast: Vi mødes
> >ikke til teoriprøven, for når man slet
> >ikke gider at forlade sofaen for at
> >køre, så får man heller ingen klip.
>
> Personligt vil jeg gerne takke for de kilometer branchen ikke
> kører. Tak.
>
Vend dig til sort skærm og gammelt mælk i supermarkedet.

--
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm



John Schmitt (05-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 05-09-05 08:56


"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
news:VJSSe.18$Jt2.8@news.get2net.dk...
>> Personligt vil jeg gerne takke for de kilometer branchen ikke
>> kører. Tak.
>>
> Vend dig til sort skærm og gammelt mælk i supermarkedet.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Carsten Overgaard
> http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm

Nej - men vi vænner os da til flere tudehistorier fra Carsten, selvmord,
dødsfald, trafikbøder, alt i landets tjeneste - LOL

JS



Carsten Overgaard (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 05-09-05 11:51

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
news:431bf9b9$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> news:VJSSe.18$Jt2.8@news.get2net.dk...
> >> Personligt vil jeg gerne takke for de kilometer branchen ikke
> >> kører. Tak.
> >>
> > Vend dig til sort skærm og gammelt mælk i supermarkedet.
> >
> > --
> > Med venlig hilsen
> > Carsten Overgaard
> > http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm
>
> Nej - men vi vænner os da til flere tudehistorier fra Carsten, selvmord,
> dødsfald, trafikbøder, alt i landets tjeneste - LOL
>
Det står efterhånden klar at jeg - nu hvor jeg går ind i mit livs efterår -
kan se tilbage på et liv med oplevelser og en stolthed over at have tjent
med ære, imodsætning til visse andre.

--
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm



Per Rønne (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-09-05 12:51

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> Det står efterhånden klar at jeg - nu hvor jeg går ind i mit livs efterår -
> kan se tilbage på et liv med oplevelser og en stolthed over at have tjent
> med ære, imodsætning til visse andre.

Hvorfor mon det er at du så tit virker som en person fra en fortidig
ridderroman?
--
Per Erik Rønne

Per Rønne (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-09-05 12:25

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> Der er faggrupper som er under afvikling i disse år, som f.eks.
> pædagogmedhjælpere og butikspersonale, der som bekendt bliver erstattet af
> personer i aktivering i stor stil.

Butikspersonale? Fortæller du mig at de ansatte i Netto er i aktivering?
Det tror jeg ganske simpelt ikke på.

Jeg vil også tvivle på pædagogmedhjælperne. Men pedelmedhjælpere og
gartnermedhjælpere - de er i aktivering. Og på kontanthjælp.
--
Per Erik Rønne

Egon Stich (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 05-09-05 13:59


"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1h2f2i1.5uuufs2lzrg7N%spam@husumtoften.invalid...
> Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:
>
> > Der er faggrupper som er under afvikling i disse år, som f.eks.
> > pædagogmedhjælpere og butikspersonale, der som bekendt bliver erstattet
af
> > personer i aktivering i stor stil.
>
> Butikspersonale? Fortæller du mig at de ansatte i Netto er i aktivering?
> Det tror jeg ganske simpelt ikke på.
>
> Jeg vil også tvivle på pædagogmedhjælperne. Men pedelmedhjælpere og
> gartnermedhjælpere - de er i aktivering. Og på kontanthjælp.
> --
> Per Erik Rønne

Du skal ikke tvivle på den med pædagogmedhjælperne.
Både Faxe og Stevns kommune dyrker dette i stor stil.
Kender personligt een, der i 4, skriver fire, år var i aktivering i Faxe.
Som pædagogmedhjælper.
Faktisk har man fyret alle reelt ansatte, og erstattet dem med "slaver".
På trods af, at der jo må tales om reelle jobs.


MVH
Egon



Per Rønne (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-09-05 20:02

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Du skal ikke tvivle på den med pædagogmedhjælperne.
> Både Faxe og Stevns kommune dyrker dette i stor stil.
> Kender personligt een, der i 4, skriver fire, år var i aktivering i Faxe.
> Som pædagogmedhjælper.
> Faktisk har man fyret alle reelt ansatte, og erstattet dem med "slaver".
> På trods af, at der jo må tales om reelle jobs.

Noget sådant burde naturligvis forbydes.
--
Per Erik Rønne

Carsten Overgaard (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 06-09-05 07:39



"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1h2f2i1.5uuufs2lzrg7N%spam@husumtoften.invalid...
> Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:
>
> > Der er faggrupper som er under afvikling i disse år, som f.eks.
> > pædagogmedhjælpere og butikspersonale, der som bekendt bliver erstattet
af
> > personer i aktivering i stor stil.
>
> Butikspersonale? Fortæller du mig at de ansatte i Netto er i aktivering?
> Det tror jeg ganske simpelt ikke på.

Bla. Føtex i Lyngby har en aftale, hvor de kan prøve en klient af i halve
år, hvorefter at de kan lave en elevkontrakt. Derved får de 9 eller 15
måneders prøvetid til lav løn istedet for 3 måneder, hvilket er standarden
for butikselever. Det er forretningens konkurrenter ikke så glade for. Men
selvfølgelig kan man hævde at den enkelte forretning i den frie konkurrences
navn blot kan slæske lidt for sagsbehandlerne, når de skal ud og købe ind,
for at få en sådan aftale.

Men ligesom samme butikskædes aftale om returkommision med Carpark (200 kr.
ud af de 550 kr. går jvf. DR-kontant retur til butikskæden, når der udstedes
en afgift.) , så er sådanne ekstraordinære aftaler med den enkelte
sagsbehandler ikke noget man taler højt om. Men at en sådan aftale koster
arbejdspladser hos konkurrenterne kan næsten kun være et faktum. Idag
efterspøger vi forbrugere jo ikke faglighed nede i supermarkedet, men fyldte
hylder.

> Jeg vil også tvivle på pædagogmedhjælperne.

http://www.ak-samvirke.dk/index.php?article=611&news_id=105100111

--
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm



Snuden (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Snuden


Dato : 05-09-05 20:49

On Mon, 5 Sep 2005 09:46:52 +0200, "Carsten Overgaard"
<info@carstenovergaard.dk> wrote:

>Tilretninger i og installationer af det produkt, som idag hedder Microsoft
>Business Solutions XAL. Som bestyrelsesmedlem hos en forhandler og aktiv
>konsulent siden 1991, har jeg været med til at skabe et marked, som til
>sidst var så interessant for Microsoft at de købte det for ca. 11
>milliarder. Det har ikke været uden omkostninger. På 1 år begik en af
>medarbejderne selvmord (Kæden er ikke stærkere end det svageste led - et
>problem med selvstyrende grupper) og en anden faldt simpelhen død om. Men
>prisen var værd at betale for landet som helhed.
>
Gu've' om selvmorderen og hjerteslaget (hvis det da var det nr. 2 døde
af) også syntes det var prisen værd. Jeg tvivler...
--
Snuden

"I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Carsten Overgaard (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 06-09-05 07:51

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:q58ph11751qhariicmjjsgaa2mmkgkp3dl@4ax.com...
> On Mon, 5 Sep 2005 09:46:52 +0200, "Carsten Overgaard"
> <info@carstenovergaard.dk> wrote:
>
> >Tilretninger i og installationer af det produkt, som idag hedder
Microsoft
> >Business Solutions XAL. Som bestyrelsesmedlem hos en forhandler og aktiv
> >konsulent siden 1991, har jeg været med til at skabe et marked, som til
> >sidst var så interessant for Microsoft at de købte det for ca. 11
> >milliarder. Det har ikke været uden omkostninger. På 1 år begik en af
> >medarbejderne selvmord (Kæden er ikke stærkere end det svageste led - et
> >problem med selvstyrende grupper) og en anden faldt simpelhen død om. Men
> >prisen var værd at betale for landet som helhed.
> >
> Gu've' om selvmorderen og hjerteslaget (hvis det da var det nr. 2 døde
> af) også syntes det var prisen værd. Jeg tvivler...

Den sidstes billede blev hængt op i "hall of fame" for pligtopfyldende
tjeneste til det sidste, hvilket må siges at være en trøst for de efterladte
og et eksempel for de unge.

Personligt kunne jeg godt selv leve med en sådan slutning for mig selv nu
hvor jeg har opnået mine mål her i livet. Efterlønnen er som bekendt i spil,
så det mål, som var indlysende for os, som er ca. 40 år gammel, fortoner
sig efterhånden i mørket.

--
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm



John Schmitt (06-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 06-09-05 09:30


"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
news:__aTe.12$F01.5@news.get2net.dk...

>
> Den sidstes billede blev hængt op i "hall of fame" for pligtopfyldende
> tjeneste til det sidste, hvilket må siges at være en trøst for de
> efterladte
> og et eksempel for de unge.

Et eksempel for de unge - at falde død om, nej nu beder jeg dem fru
Heilbudt!

JS



Snuden (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Snuden


Dato : 06-09-05 16:09

On Tue, 6 Sep 2005 08:50:32 +0200, "Carsten Overgaard"
<info@carstenovergaard.dk> wrote:

>"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:q58ph11751qhariicmjjsgaa2mmkgkp3dl@4ax.com...
>> On Mon, 5 Sep 2005 09:46:52 +0200, "Carsten Overgaard"
>> <info@carstenovergaard.dk> wrote:
>>
>> >Tilretninger i og installationer af det produkt, som idag hedder
>Microsoft
>> >Business Solutions XAL. Som bestyrelsesmedlem hos en forhandler og aktiv
>> >konsulent siden 1991, har jeg været med til at skabe et marked, som til
>> >sidst var så interessant for Microsoft at de købte det for ca. 11
>> >milliarder. Det har ikke været uden omkostninger. På 1 år begik en af
>> >medarbejderne selvmord (Kæden er ikke stærkere end det svageste led - et
>> >problem med selvstyrende grupper) og en anden faldt simpelhen død om. Men
>> >prisen var værd at betale for landet som helhed.
>> >
>> Gu've' om selvmorderen og hjerteslaget (hvis det da var det nr. 2 døde
>> af) også syntes det var prisen værd. Jeg tvivler...
>
>Den sidstes billede blev hængt op i "hall of fame" for pligtopfyldende
>tjeneste til det sidste, hvilket må siges at være en trøst for de efterladte
>og et eksempel for de unge.

Jeg tvivler på de efterladte fandt nogen trøst i dét. Og de unge fandt
forhåbentligt et eksempel på hvordan tingene *ikke* skal gøres.
>
>Personligt kunne jeg godt selv leve med en sådan slutning for mig selv nu
>hvor jeg har opnået mine mål her i livet. Efterlønnen er som bekendt i spil,
>så det mål, som var indlysende for os, som er ca. 40 år gammel, fortoner
>sig efterhånden i mørket.

Det var dog en oldnordisk indstilling at have. Tager man et job skal
det naturligvis passes, men dén pris er mig for høj. Der er ikke noget
civilt job der er det værd.
--
Snuden

"I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Per Rønne (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-09-05 19:20

Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

> On Tue, 6 Sep 2005 08:50:32 +0200, "Carsten Overgaard"
> <info@carstenovergaard.dk> wrote:
>
> >"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> >news:q58ph11751qhariicmjjsgaa2mmkgkp3dl@4ax.com...
> >> On Mon, 5 Sep 2005 09:46:52 +0200, "Carsten Overgaard"
> >> <info@carstenovergaard.dk> wrote:
> >>
> >> >Tilretninger i og installationer af det produkt, som idag hedder
> >Microsoft
> >> >Business Solutions XAL. Som bestyrelsesmedlem hos en forhandler og aktiv
> >> >konsulent siden 1991, har jeg været med til at skabe et marked, som til
> >> >sidst var så interessant for Microsoft at de købte det for ca. 11
> >> >milliarder. Det har ikke været uden omkostninger. På 1 år begik en af
> >> >medarbejderne selvmord (Kæden er ikke stærkere end det svageste led - et
> >> >problem med selvstyrende grupper) og en anden faldt simpelhen død om. Men
> >> >prisen var værd at betale for landet som helhed.
> >> >
> >> Gu've' om selvmorderen og hjerteslaget (hvis det da var det nr. 2 døde
> >> af) også syntes det var prisen værd. Jeg tvivler...
> >
> >Den sidstes billede blev hængt op i "hall of fame" for pligtopfyldende
> >tjeneste til det sidste, hvilket må siges at være en trøst for de efterladte
> >og et eksempel for de unge.
>
> Jeg tvivler på de efterladte fandt nogen trøst i dét. Og de unge fandt
> forhåbentligt et eksempel på hvordan tingene *ikke* skal gøres.
> >
> >Personligt kunne jeg godt selv leve med en sådan slutning for mig selv nu
> >hvor jeg har opnået mine mål her i livet. Efterlønnen er som bekendt i spil,
> >så det mål, som var indlysende for os, som er ca. 40 år gammel, fortoner
> >sig efterhånden i mørket.
>
> Det var dog en oldnordisk indstilling at have. Tager man et job skal
> det naturligvis passes, men dén pris er mig for høj. Der er ikke noget
> civilt job der er det værd.

Carsten Overgaard synes at tilhøre riddertiden ...
--
Per Erik Rønne

Peter Bang (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 06-09-05 12:03

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> skrev:
>"Peter Bang (slet 2J1A2)"
><peterbang@2J1A2privat.dk> skrev i en meddelelse
>news:11257442150.291788686203599@dtex
>t.news.tele.dk...
>> Carsten Overgaard
>><info@carstenovergaard.dk> skrev:
>> >"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc>
>> >skrev i en meddelelse
>> >news:431741f8$0$2313$edfadb0f@drea d11
>> >.news.tele.dk...
>> >
>> >> Men vi vænner os til det !
>> >> På gensyn i teori-lokalet til oktober!
>> >
>> >Jeg har været sælger i mange år inden
>> >at jeg trak mig tilbage på grund af
>> >indførelsen af fotovogne for en del
>> >år siden.
>>
>> Gad vide hvad du solgte? Lad mig
>>gætte ... du var taxi-vognmand,
>> ikke?
>
>Tilretninger i og installationer af
>det produkt, som idag hedder Microsoft
>Business Solutions XAL. Som
>bestyrelsesmedlem hos en forhandler og aktiv
>konsulent siden 1991, har jeg været
>med til at skabe et marked, som til
>sidst var så interessant for
>Microsoft at de købte det for ca. 11
>milliarder. Det har ikke været uden
>omkostninger. På 1 år begik en af
>medarbejderne selvmord (Kæden er ikke
>stærkere end det svageste led - et
>problem med selvstyrende grupper) og
>en anden faldt simpelhen død om. Men
>prisen var værd at betale for landet som helhed.

'Prisen', som du kalder den, blev betalt af andre end dig. Man må
håbe at familierne til de to nedslidte medarbejdere har samme
platoniske forhold til at dø for en større sag ... Microsoft.

>
>> Dengang havde jeg altid et
>> >budget lagt ud til at jeg kunne
>> >passere Kongens Nytorv med 80
>> >km/t, hvilket
>> >jeg var forpligtet til overfor mine
>> >kunder, når min sekundprisen for den
>> >type ydelse jeg kunne give mine
>> >kunder, var 30,5 øre.
>>
>> Hvad med rødt lys og vejarbejde?
>>Skabte det ikke nogle vanvittige
>> budgetafvigelser?
>
>Jo. Men jeg arbejdede også fra 8.00
>til 20.00 og indrapporterede typisk kun
>80 % af tiden. (Et trick, jeg lærte
>af de gamle i branchen.) Dermed kunne
>forstyrrelser fra vejnettet
>minimeres. Normen fra branchen var
>iøvrigt at 75
>% af arbejdstiden incl. ferieperioder
>og kurser skulle kunne rapporteres. Så
>perioder med ferier og
>efteruddannelse kunne være hårde at
>komme igennem.

Det er jo et valg. Jeg har selv dyrket samme arbejdsiver, og gør
det stadig i perioder. Og jeg kan love dig for at min indsats
bliver indrapporteret 100 pct. Alt andet er at stikke blår i
øjnene på ledelse og kolleger. At indrapportere 80 pct er jo netop
det der ødelægger ledelsens mulighed for at budgettere.

Samtidig er jeg da sikker på, at Damgaard-drengene sender dig og
din indsats en kærlig tanke, når de slipper deres fruer løs i Rue
st. Honore til endnu en hård dags couture-shopping.

>
>> >Hvad jeg stadig kunne høre indtil i
>> >går, var at det var normalen blandt
>> >vores sælgere. Jeg har lige været til
>> >møde i en faglig forsamling.
>> >Udmeldningen er klar. Den omsætning,
>> >som man forventer i branchen næste
>> >regnskabsår, er mindre end i år. Det
>> >er konsekvensen af at bla. vi må
>> >erkende at vi ikke længere er
>> >landsdækkende. Det var faktisk
>> >første gang, at
>> >der blev sat ord på at manglende
>> >mobilitet var skyldig i
>> >omsætningsfald.
>>
>> Lovgivningen har ikke ændret sig en
>>tøddel. Konsekvensen, når man
>> bliver opdaget på den forkerte side
>>af loven, er blot strammet op.
>> Talte i om det i den faglige
>>forsamling? Altså, hvorvidt de
>> budgeterede lovbrud var risikoen
>>værd? ... det ligner sgu en sag
>> for bagmandspolitiet fremfor
>>færdeselsafdelingen.
>
>Jo, Lovgivningen har ændret sig. De
>normtal vi har haft indtil i dag er
>skabt i en tid uden
>hastighedsgrænser. Det har været
>normalt så tidligt som
>i 50'erne at køre til møde i Aalborg
>på landeveje med 180 km/t.
>Forventningerne til hvad en ny sælger
>skal kunne omsætningsmæssigt er ikke
>grebet ud af den blå luft. De er
>baseret på erfaringer fra den forgående
>generation af sælgere, som havde
>andre arbejdsvilkår. Men hvordan skulle man
>ellers komme frem til nye budgettal?

Det er naturligvis noget frygteligt sludder. I de gode gamle dage
rådnede man op på langsomme bilfærger og sled sig selv ihjel bag
en lastbil på landeveje, der absolut ikke var konstrueret til 180
km/t.

>
>> >Præcis hvilke dele af landet vi må
>> >opgive er selvfølgelig en
>> >forretningshemmelighed. Om det for
>> >branchen reelt vil ende sådan, er dog
>> >tvivlsomt, idet at nogle folk fra de
>> >eksisterende firmaer ganske givet vil
>> >hoppe af og opsøge de ej-dækkede
>> >områder for at starte for sig selv.
>> >
>> >Men jeg er ikke alene om det. Den
>> >generation af sælgere, som ligger sidst i
>> >50'erne og starten af 60'erne snakker
>> >nu mere end nogle sinde om efterløn.
>>
>> God idé. Lad os da for guds skyld
>>få de folk væk fra vejene, der
>> konsekvent bryder reglerne for at
>>holde akkorden.
>
>Problemet er at staten i disse år
>helst vil holde folk på
>arbejdsmarkedet.
>Det er selvfølgelig lidt svært, når
>de nu vil ydmyge folk til at snegle sig
>afsted. Det er faktisk svært at holde
>sig vågen, når hastigheden konstant er
>70 km/t ud af Frederikssundsvejen.

Så må jeg anbefale at tage en taxa, eller få en anden til at køre
turen. Spøgelsesbilisme er ikke lige sagen på Frederikssundsvej.

>
>Jeg må erkende at jeg nu har skiftet
>standpunkt til
>Frederikssundsmotorvejen. Lad os
>endelig få den bygget selvom der strengt
>taget ikke er behov for den. Men hvis
>jyderne kan få motorveje som fører fra
>ingensteder til ingensteder som
>kompensation for at overholde
>fartgrænserne,
>så burde vi også.
>
>> >Min branche er specielt kendetegnet
>> >ved en høj gennemsnitsalder og vi må
>> >erkende at netop denne branche ikke
>> >kan tiltrække unge også selvom vi
>> >arbejder på livet løst med at genere
>> >engelske titler (Se
>> >http://www.dithered.com/attic/job_
>> >tit les.html og
>> >http://www.computerworld.dk/Defaul t.a
>> >sp?Mode=2&ArticleID=29342), som de unge
>> >efterspørger. Men selvom dette måtte
>> >lykkedes, så er de unge ikke motiveret
>> >til arbejde alene i marken, som
>> >sælgere og dette tiltag kan mere end noget
>> >vise sig at være det nok alvorligste
>> >slag mod virksomhedernes forsøg på at
>> >skabe en seniorpolitik.
>>
>> Hvis aflønningen er afhængig af
>>gennemsnitsfarten over Kgs.
>> Nytorv, røde lys og vejarbejde, så
>>har branchen helt andre og
>> større problemer end fagsproget.
>
>Ja, måske burde vores branche slet
>ikke eksistere her i landet. Der er
>faggrupper som er under afvikling i
>disse år, som f.eks.
>pædagogmedhjælpere
>og butikspersonale, der som bekendt
>bliver erstattet af personer i
>aktivering i stor stil. Måske skulle
>vi se over landets grænser og finde ud
>af om man stadig kan købe sig til fri
>hastighed, som det f.eks. er tilfældet
>i Thailand. Betjenten sagde dengang:
>Nu hvor du har betalt bøden, må du køre
>stærkt i mit distrikt resten af
>dagen. Det er flexibilitet.

Hvis du er ved at falde i søvn ved 70 km/t tør jeg slet ikke tænke
på hvad du kan udrette af skader ved 120 km/t. Uanset hvad det
korrupte thailandske færdselspoliti så end mener.

>
>> >Men lige for at slå fast: Vi mødes
>> >ikke til teoriprøven, for når man slet
>> >ikke gider at forlade sofaen for at
>> >køre, så får man heller ingen klip.
>>
>> Personligt vil jeg gerne takke for
>>de kilometer branchen ikke
>> kører. Tak.
>>
>Vend dig til sort skærm og gammelt
>mælk i supermarkedet.

Vrøvl.

>
>--
>Med venlig hilsen
>Carsten Overgaard
>http://www.carstenovergaard.dk/undsky ld.htm


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste