/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Amatøragtig evakuering af New Orleans
Fra : Per Rønne


Dato : 01-09-05 05:10

Det er fremgået af pressen at borgmesteren beordrede New Orleans
evakueret, og at bilerne derefter sneglede sig afsted mod nord; ud kom
de dog. Det er også fremgået at måske 100.000 fattige måtte blive
tilbage, da de ikke havde bil.

Det får hele evakueringen til at fremstå temmelig amatøragtig. Hvorfor
er disse fattige ikke blevet evakueret i busser og tog? Men USA har
måske slet ikke kapacitet til det?

Skolebusser har de dog. Hvorfor er disse så ikke blevet brugt?
--
Per Erik Rønne

 
 
Anders Vind Ebbesen (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders Vind Ebbesen


Dato : 01-09-05 07:55

On Thu, 01 Sep 2005 at 04:09 GMT, Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:
> de dog. Det er også fremgået at måske 100.000 fattige måtte blive
> tilbage, da de ikke havde bil.
>
> Det får hele evakueringen til at fremstå temmelig amatøragtig. Hvorfor
> er disse fattige ikke blevet evakueret i busser og tog? Men USA har
> måske slet ikke kapacitet til det?

"Someday a real rain will come and wash all this scum off the streets." -
Travis Bickle

--
Anders Vind Ebbesen
It has always been the prerogative of children and half-whits to point out that
the emperor has no clothes. But the half-wit remains a half-wit and the emperor
remains an emperor. - Neil Gaiman: Sandman: The Kindly Ones

jodem (01-09-2005)
Kommentar
Fra : jodem


Dato : 01-09-05 08:21


"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
news:slrndhd9db.10nb.usenet@yutani.vmunix.dk...
> On Thu, 01 Sep 2005 at 04:09 GMT, Per Rønne <spam@husumtoften.invalid>
> wrote:
>> de dog. Det er også fremgået at måske 100.000 fattige måtte blive
>> tilbage, da de ikke havde bil.
>>
>> Det får hele evakueringen til at fremstå temmelig amatøragtig. Hvorfor
>> er disse fattige ikke blevet evakueret i busser og tog? Men USA har
>> måske slet ikke kapacitet til det?
>
> "Someday a real rain will come and wash all this scum off the streets." -
> Travis Bickle
>

Det liberale menneskesyn, som kommer til udtryk?

eller det religiøst konservative: Herrens vrede ?



Martin K (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 01-09-05 11:17

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message
news:4316ae30$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> > "Someday a real rain will come and wash all this scum off the
streets." -
> > Travis Bickle
> >
>
> Det liberale menneskesyn, som kommer til udtryk?
>
> eller det religiøst konservative: Herrens vrede ?

Eller snarere det psykopatiske, i skikkelse af hovedpersonen i Taxi Driver,
spillet af Robert DeNiro.



jodem (01-09-2005)
Kommentar
Fra : jodem


Dato : 01-09-05 11:52


"Martin K" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
news:4316d512$0$18642$14726298@news.sunsite.dk...
> "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message
> news:4316ae30$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> > "Someday a real rain will come and wash all this scum off the
> streets." -
>> > Travis Bickle
>> >
>>
>> Det liberale menneskesyn, som kommer til udtryk?
>>
>> eller det religiøst konservative: Herrens vrede ?
>
> Eller snarere det psykopatiske, i skikkelse af hovedpersonen i Taxi
> Driver,
> spillet af Robert DeNiro.

Jo, men han er vel også et billede på superliberalisten. Den lille mand som
går amok over myndighedernes inkompetence og ineffektivitet. Thorkild uden
filter.



Knud Larsen (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 01-09-05 08:37


""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
news:1h274w3.9xt4rq18kg4jcN%spam@husumtoften.invalid...
> Det er fremgået af pressen at borgmesteren beordrede New Orleans
> evakueret, og at bilerne derefter sneglede sig afsted mod nord; ud kom
> de dog. Det er også fremgået at måske 100.000 fattige måtte blive
> tilbage, da de ikke havde bil.
>
> Det får hele evakueringen til at fremstå temmelig amatøragtig. Hvorfor
> er disse fattige ikke blevet evakueret i busser og tog? Men USA har
> måske slet ikke kapacitet til det?
>
> Skolebusser har de dog. Hvorfor er disse så ikke blevet brugt?

Er de ikke det? Der er vist ikke tog i New Orleans. En af "de fattige" var
den danske reporter, som blev i sit hotel, og en kvinde som blev spurgt i
går, hvorfor hun ikke forlod byen i søndags svarede, - godt spørgsmål, fordi
jeg er "stupid". Så det var ikke kun fattige der ikke kom ud.
Men ellers foregik det jo roligt og uden panik, som det plejer, når der er
katastrofer i USA.



jodem (01-09-2005)
Kommentar
Fra : jodem


Dato : 01-09-05 09:01


"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4316af8c$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> news:1h274w3.9xt4rq18kg4jcN%spam@husumtoften.invalid...
> Men ellers foregik det jo roligt og uden panik, som det plejer, når der er
> katastrofer i USA.
>

Ja, men noget tyder på, at man har manet til for megen besindighed, når folk
er "dumme" og bliver tilbage, og prisen denne besindighed er ikke gjort op
endnu, men det fremgår klart, at det er de fattige, det især er gået ud
over, og ikke - som du synes at mene - reportere hverken fra DR eller CNN.



Knud Larsen (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 01-09-05 14:14


"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message
news:4316b518$0$184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4316af8c$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
>> news:1h274w3.9xt4rq18kg4jcN%spam@husumtoften.invalid...
>> Men ellers foregik det jo roligt og uden panik, som det plejer, når der
>> er katastrofer i USA.
>>
>
> Ja, men noget tyder på, at man har manet til for megen besindighed, når
> folk er "dumme" og bliver tilbage, og prisen denne besindighed er ikke
> gjort op endnu, men det fremgår klart, at det er de fattige, det især er
> gået ud over, og ikke - som du synes at mene - reportere hverken fra DR
> eller CNN.

Der er altid en procent "dumme", og overoptimister. Selvfølgelig er det især
de fattige det er gået ud over, men ideen med at sende dem ud med tog og
bus, er det jeg tvivler på var muligt. Den danske reporter opgav at komme ud
pga mylderet af biler, og vist også umuligheden af at kunne få benzin, - hun
var ikke fattig.







Per Rønne (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 01-09-05 10:31

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> news:1h274w3.9xt4rq18kg4jcN%spam@husumtoften.invalid...
> > Det er fremgået af pressen at borgmesteren beordrede New Orleans
> > evakueret, og at bilerne derefter sneglede sig afsted mod nord; ud kom
> > de dog. Det er også fremgået at måske 100.000 fattige måtte blive
> > tilbage, da de ikke havde bil.
> >
> > Det får hele evakueringen til at fremstå temmelig amatøragtig. Hvorfor
> > er disse fattige ikke blevet evakueret i busser og tog? Men USA har
> > måske slet ikke kapacitet til det?
> >
> > Skolebusser har de dog. Hvorfor er disse så ikke blevet brugt?
>
> Er de ikke det? Der er vist ikke tog i New Orleans. En af "de fattige" var
> den danske reporter, som blev i sit hotel, og en kvinde som blev spurgt i
> går, hvorfor hun ikke forlod byen i søndags svarede, - godt spørgsmål, fordi
> jeg er "stupid". Så det var ikke kun fattige der ikke kom ud.

Det er fremgået at det var de fattige uden bil, der måtte blive tilbage,
og som i høj grad blev indkvarteret på skoler, og for 30.000s
vedkommende på byens stadion, hvis tag delvis blev revet af af
hurricanen. Og borgmesteren taler om at tusinder sandsynligvis er døde
--
Per Erik Rønne

Henrik Svendsen (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 01-09-05 23:33

Knud Larsen wrote:

> Men ellers foregik det jo roligt og uden panik, som det plejer, når
> der er katastrofer i USA.

Det har dog sin grænse, when the going gets tough:
http://breakingnews.iol.ie/news/story.asp?j=154485508&p=y54486zy4


jodem (02-09-2005)
Kommentar
Fra : jodem


Dato : 02-09-05 00:34


"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
news:431781b4$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Knud Larsen wrote:
>
>> Men ellers foregik det jo roligt og uden panik, som det plejer, når
>> der er katastrofer i USA.
>
> Det har dog sin grænse, when the going gets tough:
> http://breakingnews.iol.ie/news/story.asp?j=154485508&p=y54486zy4
>
Iflg CNN er der lig i gaderne, som ædes af rotter. Der foregår extensiv
plyndring.
Hospitaler bliver beskudt. Alt vand er forurenet. Hjælpen udefra, såvel
humanitær som sikkerhedsmæssig er helt utilstrækkelig nærmest fraværende.
Øvrighedspersoner beskydes. Folk tørster og sulter, men der sker ingenting.
20.000 mennesker er isoleret i the Dome uden sanitet, antallet af døde er
uoverskueligt, alt er ødelagt og situationen er desparat, mens politikere
skændes om ansvaret for åben skærm.





Henrik Svendsen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 02-09-05 01:45

jodem wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> news:431781b4$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Det har dog sin grænse, when the going gets tough:
>> http://breakingnews.iol.ie/news/story.asp?j=154485508&p=y54486zy4
>>
> Iflg CNN er der lig i gaderne, som ædes af rotter. Der foregår
> extensiv plyndring.
> Hospitaler bliver beskudt. Alt vand er forurenet. Hjælpen udefra,
> såvel humanitær som sikkerhedsmæssig er helt utilstrækkelig nærmest
> fraværende. Øvrighedspersoner beskydes. Folk tørster og sulter, men
> der sker ingenting.
> 20.000 mennesker er isoleret i the Dome uden sanitet, antallet af
> døde er uoverskueligt, alt er ødelagt og situationen er desparat,
> mens politikere skændes om ansvaret for åben skærm.

Grufuldt. Godt at USA har Bush. Han er altid god for en hjertevarm
trøstende replik, når han ser mennesker i store lidelser. Og så er der
jo også Cheney - et virkelig pragtfuldt menneske.


GB (02-09-2005)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 02-09-05 02:20

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen news:4317a088$0
$172$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Grufuldt. Godt at USA har Bush. Han er altid god for en hjertevarm
> trøstende replik, når han ser mennesker i store lidelser. Og så er der
> jo også Cheney - et virkelig pragtfuldt menneske.

Du hader de sorte i New Orleans UDOVER jøderne?

Er du racist, eller er du bare idiot?

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.
Støt Israel - køb Israelske varer!
GB

Per Rønne (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 02-09-05 03:20

GB <nonono@nospam.invalid> wrote:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen news:4317a088$0
> $172$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
> > Grufuldt. Godt at USA har Bush. Han er altid god for en hjertevarm
> > trøstende replik, når han ser mennesker i store lidelser. Og så er der
> > jo også Cheney - et virkelig pragtfuldt menneske.
>
> Du hader de sorte i New Orleans UDOVER jøderne?
>
> Er du racist, eller er du bare idiot?

Han er sarkastisk. Han hader Bush og Cheney.
--
Per Erik Rønne

Per Rønne (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 02-09-05 03:20

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> Iflg CNN er der lig i gaderne, som ædes af rotter.

Det modvirker så risikoen for epidemier.
--
Per Erik Rønne

jodem (02-09-2005)
Kommentar
Fra : jodem


Dato : 02-09-05 06:06


""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1h28tgh.5a1dhi12154rdN%spam@husumtoften.invalid...
> jodem <jodem@nypost.dk> wrote:
>
>> Iflg CNN er der lig i gaderne, som ædes af rotter.
>
> Det modvirker så risikoen for epidemier.
> --
> Per Erik Rønne

Efter tsunamien lærte retsmedicinerne os, at det ikke er ligene, der udgør
en speciel smittefare, men sammenblandingen af sanitetssystemerne med de
øvrige systemer.



Per Rønne (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 02-09-05 06:31

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1h28tgh.5a1dhi12154rdN%spam@husumtoften.invalid...
> > jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> >> Iflg CNN er der lig i gaderne, som ædes af rotter.

> > Det modvirker så risikoen for epidemier.

> Efter tsunamien lærte retsmedicinerne os, at det ikke er ligene, der udgør
> en speciel smittefare, men sammenblandingen af sanitetssystemerne med de
> øvrige systemer.

Mon der overhovedet findes fungerende sanitetssystemer i New Orleans i
dag?

I øvrigt er der infektionssygdomme der overføres gennem luften, eller
gennem insekter, der går på både lig og levende.
--
Per Erik Rønne

jodem (02-09-2005)
Kommentar
Fra : jodem


Dato : 02-09-05 06:52


""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1h293hn.cqcxc37ry5e9N%spam@husumtoften.invalid...
> jodem <jodem@nypost.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1h28tgh.5a1dhi12154rdN%spam@husumtoften.invalid...
>> > jodem <jodem@nypost.dk> wrote:
>
>> >> Iflg CNN er der lig i gaderne, som ædes af rotter.
>
>> > Det modvirker så risikoen for epidemier.
>
>> Efter tsunamien lærte retsmedicinerne os, at det ikke er ligene, der
>> udgør
>> en speciel smittefare, men sammenblandingen af sanitetssystemerne med de
>> øvrige systemer.
>
> Mon der overhovedet findes fungerende sanitetssystemer i New Orleans i
> dag?
>
> I øvrigt er der infektionssygdomme der overføres gennem luften, eller
> gennem insekter, der går på både lig og levende.
> --
> Per Erik Rønne

Ja, derfor er levende en lige så stor smittefare. Det kom også bag på mig.
- Ikke sådan at forstå, at de smitter ligene.



Knud Larsen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 02-09-05 09:17


"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message
news:43178fea$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> news:431781b4$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Knud Larsen wrote:
>>
>>> Men ellers foregik det jo roligt og uden panik, som det plejer, når
>>> der er katastrofer i USA.
>>
>> Det har dog sin grænse, when the going gets tough:
>> http://breakingnews.iol.ie/news/story.asp?j=154485508&p=y54486zy4
>>
> Iflg CNN er der lig i gaderne, som ædes af rotter. Der foregår extensiv
> plyndring.
> Hospitaler bliver beskudt. Alt vand er forurenet. Hjælpen udefra, såvel
> humanitær som sikkerhedsmæssig er helt utilstrækkelig nærmest fraværende.
> Øvrighedspersoner beskydes. Folk tørster og sulter, men der sker
> ingenting. 20.000 mennesker er isoleret i the Dome uden sanitet, antallet
> af døde er uoverskueligt, alt er ødelagt og situationen er desparat, mens
> politikere skændes om ansvaret for åben skærm.

Man har aldrig haft en lignende katastrofe, og for mange mennesker så ryger
civilisationens lak af under sådanne forhold. Det minder mest om en by efter
en atombombe, bin Laden ligger nok og takker gud for at gøre det, han selv
har truet med.




Knud Larsen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 02-09-05 09:14


"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
news:431781b4$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Knud Larsen wrote:
>
>> Men ellers foregik det jo roligt og uden panik, som det plejer, når
>> der er katastrofer i USA.
>
> Det har dog sin grænse, when the going gets tough:
> http://breakingnews.iol.ie/news/story.asp?j=154485508&p=y54486zy4

Ja, det ser sådan ud, - det er selvfølgelig også nyt, at man ikke har vand
og mad i en katastrofesituation.




Martin K (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 01-09-05 12:01

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
news:1h274w3.9xt4rq18kg4jcN%spam@husumtoften.invalid...

> Skolebusser har de dog. Hvorfor er disse så ikke blevet brugt?

Det bliver de også:

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=309460



Per Rønne (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 01-09-05 13:06

Martin K <dont_sp@m.me> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> news:1h274w3.9xt4rq18kg4jcN%spam@husumtoften.invalid...
>
> > Skolebusser har de dog. Hvorfor er disse så ikke blevet brugt?
>
> Det bliver de også:
>
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=309460

En enkelt ung drengs handling, den 20-årige helt Jabbar Gibson.
Myndighederne har tydeligt /ikke/ arrangeret noget sådant.
--
Per Erik Rønne

Martin K (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 01-09-05 13:53

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
news:1h27qtp.516i9v1inatchN%spam@husumtoften.invalid...

> En enkelt ung drengs handling, den 20-årige helt Jabbar Gibson.
> Myndighederne har tydeligt /ikke/ arrangeret noget sådant.

Nu havde jeg så ikke lige fået læst artiklen.

Men jeg er da enig i, at evakueringen har virket utilstrækkelig. Så
forhåbenligt lærer de noget af denne begivenhed.



Peter Ole Kvint (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Ole Kvint


Dato : 01-09-05 21:23



Per Rønne wrote:
>
> Det er fremgået af pressen at borgmesteren beordrede New Orleans
> evakueret, og at bilerne derefter sneglede sig afsted mod nord; ud kom
> de dog. Det er også fremgået at måske 100.000 fattige måtte blive
> tilbage, da de ikke havde bil.
>
> Det får hele evakueringen til at fremstå temmelig amatøragtig.
> Hvorfor
> er disse fattige ikke blevet evakueret i busser og tog?

Fordi man håbede det bedste. Dels er du meget fatig i USA hvis du ikke
har en bil, og den slags er der ikke penge i at rede.

Sten Schou (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 01-09-05 22:06


"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:43176315.C1E05FEA@yahoo.dk...

> Fordi man håbede det bedste. Dels er du meget fatig i USA hvis du ikke
> har en bil, og den slags er der ikke penge i at rede.

Hvordan reder man en bil?...med en metalkam?

Hilsen Sten



jodem (01-09-2005)
Kommentar
Fra : jodem


Dato : 01-09-05 22:34


"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
news:43176d31$0$239$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:43176315.C1E05FEA@yahoo.dk...
>
>> Fordi man håbede det bedste. Dels er du meget fatig i USA hvis du ikke
>> har en bil, og den slags er der ikke penge i at rede.
>
> Hvordan reder man en bil?...med en metalkam?
>
> Hilsen Sten
Spørg en skibreder



Henrik Svendsen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 02-09-05 01:48

jodem wrote:
> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
> news:43176d31$0$239$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43176315.C1E05FEA@yahoo.dk...
>>
>>> Fordi man håbede det bedste. Dels er du meget fatig i USA hvis du
>>> ikke har en bil, og den slags er der ikke penge i at rede.
>>
>> Hvordan reder man en bil?...med en metalkam?
>>
>> Hilsen Sten
> Spørg en skibreder

En der breder ski?


jodem (02-09-2005)
Kommentar
Fra : jodem


Dato : 02-09-05 06:10


"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
news:4317a12f$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> jodem wrote:
>> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
>> news:43176d31$0$239$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>
>>> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:43176315.C1E05FEA@yahoo.dk...
>>>
>>>> Fordi man håbede det bedste. Dels er du meget fatig i USA hvis du
>>>> ikke har en bil, og den slags er der ikke penge i at rede.
>>>
>>> Hvordan reder man en bil?...med en metalkam?
>>>
>>> Hilsen Sten
>> Spørg en skibreder
>
> En der breder ski?

Ja, han går med slip og kan lide snap.



Egon Stich (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 02-09-05 10:28


"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1h274w3.9xt4rq18kg4jcN%spam@husumtoften.invalid...
> Det er fremgået af pressen at borgmesteren beordrede New Orleans
> evakueret, og at bilerne derefter sneglede sig afsted mod nord; ud kom
> de dog. Det er også fremgået at måske 100.000 fattige måtte blive
> tilbage, da de ikke havde bil.
>
> Det får hele evakueringen til at fremstå temmelig amatøragtig. Hvorfor
> er disse fattige ikke blevet evakueret i busser og tog? Men USA har
> måske slet ikke kapacitet til det?
>
> Skolebusser har de dog. Hvorfor er disse så ikke blevet brugt?
> --
> Per Erik Rønne

Naturlig konsekvens af liberalisme.
De fattige tæller ikke.
Og er skolebusserne mon ikke privatiserede, og forventer betaling for
ydelser?
Her i landet er liberalisterne godt på vej..
Redningshjælp er, stort set, privatiseret.
Og responstiderne sat kraftigt i vejret..
Men Falck tjener penge...
Medens syge dør..

MVH
Egon




Martin K (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 02-09-05 13:26

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
news:KxVRe.22$WE7.12@news.get2net.dk...

> Naturlig konsekvens af liberalisme.

Jeg tror mere årsagen er New Orleans' etniske sammensætning. Hvis det havde
været en by befolket af europide mennesker tror jeg ikke vi havde oplevet
samme dyriske adfærd med vold, plyndringer og voldtægt.



Allan Riise (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 02-09-05 13:31


"Martin K" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
news:431844f8$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
> news:KxVRe.22$WE7.12@news.get2net.dk...
>
>> Naturlig konsekvens af liberalisme.
>
> Jeg tror mere årsagen er New Orleans' etniske sammensætning. Hvis det
> havde
> været en by befolket af europide mennesker tror jeg ikke vi havde oplevet
> samme dyriske adfærd med vold, plyndringer og voldtægt.

Ja, lad os bare få lidt racefordomme ind i den her ligning.

--
Allan Riise



Martin K (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 02-09-05 13:48

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
news:431845c1$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, lad os bare få lidt racefordomme ind i den her ligning.

Hvorfor ikke? Fordomme er jo ikke noget, man bare griber ud af luften. Det
er en del af den samlede viden, man hele tiden akkumulerer, baseret på de
erfaringer man gør sig.



John Schmitt (02-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 02-09-05 13:55


"Martin K" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
news:43184a12$0$18641$14726298@news.sunsite.dk...
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> news:431845c1$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Ja, lad os bare få lidt racefordomme ind i den her ligning.
>
> Hvorfor ikke? Fordomme er jo ikke noget, man bare griber ud af luften. Det
> er en del af den samlede viden, man hele tiden akkumulerer, baseret på de
> erfaringer man gør sig.
>
citeret frit fra Adolf Hitler . . . .



Martin K (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 02-09-05 14:01

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
news:43184b7f$0$263$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> citeret frit fra Adolf Hitler . . . .

Næh.



Sten Schou (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 02-09-05 13:49


"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:431845c1$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, lad os bare få lidt racefordomme ind i den her ligning.

Nå, nu findes der måske pludselig racer?

Hilsen Sten



Allan Riise (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 02-09-05 13:53


"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
news:43184a56$0$232$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:431845c1$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Ja, lad os bare få lidt racefordomme ind i den her ligning.
>
> Nå, nu findes der måske pludselig racer?

Hvad er det ved ordet fordomme du ikke forstår?

Hvis man skriver at noget er en fordom, betyder det så at det er en ting der
er rigtig eller forkert?

Når jeg så skriver racefordomme, så skriver jeg jo, hvorfor han kommer med
urigtige oplysninger p.g.a. personens eget syn på andre end Kaukasere.

--
Allan Riise



Martin K (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 02-09-05 15:08

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
news:43184b15$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Når jeg så skriver racefordomme, så skriver jeg jo, hvorfor han kommer med
> urigtige oplysninger p.g.a. personens eget syn på andre end Kaukasere.

Åben øjnene for virkeligheden istedet for at basere dit virkelighedssyn på
urigtige fordomme om, at alle racer er ens. Virkeligheden er, at negere har
en langt større tendens til at begå voldtægt og være voldelige end
kaukasere, hvad enten de befinder sig i Afrika eller andre steder. I
Sydafrika er kvinder f.eks. nødt til at gå rundt med "penis-fælder" i skeden
for at undgå voldtægt.

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=309640

Det er måske ikke pænt at snakke om den slags, men nu har jeg aldrig brudt
mig om politisk korrekthed, der dikterer hvad man må sige, så det gør jeg
alligevel.



Allan Riise (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 02-09-05 15:13


"Martin K" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
news:43185cba$0$18643$14726298@news.sunsite.dk...
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> news:43184b15$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Når jeg så skriver racefordomme, så skriver jeg jo, hvorfor han kommer
>> med
>> urigtige oplysninger p.g.a. personens eget syn på andre end Kaukasere.
>
> Åben øjnene for virkeligheden istedet for at basere dit virkelighedssyn på
> urigtige fordomme om, at alle racer er ens. Virkeligheden er, at negere
> har
> en langt større tendens til at begå voldtægt og være voldelige end
> kaukasere, hvad enten de befinder sig i Afrika eller andre steder. I
> Sydafrika er kvinder f.eks. nødt til at gå rundt med "penis-fælder" i
> skeden
> for at undgå voldtægt.
>
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=309640
>
> Det er måske ikke pænt at snakke om den slags, men nu har jeg aldrig brudt
> mig om politisk korrekthed, der dikterer hvad man må sige, så det gør jeg
> alligevel.

I rest my case...

Suk

--
Allan Riise



Sten Schou (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 02-09-05 16:27


"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:43185dea$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> I rest my case...
>
> Suk

Nu er det jo ingen hemmelighed, at du er medlem af den bevægelse, der mener
vi alle er "One Tribe", hvorfor det for dig dig må være en umulighed at
bruge ordet racefordomme, da det er en erkendelse af, at der findes racer.
Spørgsmålet er,hvem der egentlig er omgivet af en flok idioter.

Hilsen Sten



John Schmitt (02-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 02-09-05 16:50

Hello, Sten!
You wrote on Fri, 2 Sep 2005 17:27:16 +0200:

??>> I rest my case...
??>> Suk

SS> Nu er det jo ingen hemmelighed, at du er medlem af den bevægelse, der
SS> mener vi alle er "One Tribe", hvorfor det for dig dig må være en
SS> umulighed at bruge ordet racefordomme, da det er en erkendelse af, at
SS> der findes racer. Spørgsmålet er,hvem der egentlig er omgivet af en
SS> flok idioter.

Jeg kan da udmærket have fordomme om marsmænd, men det betyder ikke at de
findes.
Racerne - ja der er forskelle på mennesker, men at der skulle være
raceforskelle som giver sig udslag i evner til at rage til sig (jøder)
tilbøjlighed til at voldtage (negre) tilbøjelighed til grusomhed
(japanere)eller andet er rent sludder, der intet har med racer at gøre -
folk er ens, men kultur og tradition kan være forskellig fra sted til sted.
Racefordomme findes hos idioter og bruges som regel til at undertrykke folk
eller udrydde dem.

JS



Martin K (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 02-09-05 17:24

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
news:4318745c$0$192$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Racerne - ja der er forskelle på mennesker, men at der skulle være
> raceforskelle som giver sig udslag i evner til at rage til sig (jøder)
> tilbøjlighed til at voldtage (negre) tilbøjelighed til grusomhed
> (japanere)eller andet er rent sludder, der intet har med racer at gøre -
> folk er ens, men kultur og tradition kan være forskellig fra sted til
sted.

"Folk er ens" er det ikke også en fordom? Kultur og traditioner er
forskellige fra folk til folk, men hvis folk er ens, hvorfor har de så
udviklet så forskellige kulturer? Det synes jeg da godt kunne tyde på, at
folk ikke er helt så ens endda.



John Schmitt (02-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 02-09-05 17:43


"Martin K" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
news:43187cb3$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
> news:4318745c$0$192$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Racerne - ja der er forskelle på mennesker, men at der skulle være
>> raceforskelle som giver sig udslag i evner til at rage til sig (jøder)
>> tilbøjlighed til at voldtage (negre) tilbøjelighed til grusomhed
>> (japanere)eller andet er rent sludder, der intet har med racer at gøre -
>> folk er ens, men kultur og tradition kan være forskellig fra sted til
> sted.
>
> "Folk er ens" er det ikke også en fordom? Kultur og traditioner er
> forskellige fra folk til folk, men hvis folk er ens, hvorfor har de så
> udviklet så forskellige kulturer? Det synes jeg da godt kunne tyde på, at
> folk ikke er helt så ens endda.

Forskellige kulturer - pga. forskellige forudsætninger, geografi, klima,
tradition, religion, osv, osv.
Vores "kultur" er jo heller ikke statisk, vi har haft heksebrændinger,
tortur, dødsstraf, prygleret, undertrykkelse af religion, osv, osv . .
Alle kulturer kan forandre sig - selv dem du nu foragter eller hader.
JS



Martin K (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 02-09-05 18:26

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
news:431880f3$0$174$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Forskellige kulturer - pga. forskellige forudsætninger, geografi, klima,
> tradition, religion, osv, osv.

Tradition og religion er ikke forudsætninger - det er noget mennesker selv
finder på. Men selvfølgelig er der forskelligt klima og geografi som
forudsætninger for udvikling af kulturer. Men mon ikke også der er en
forudsætning, der hedder genetiske forskelle mellem forskellige etniske
grupper? Det ville da være underligt andet, synes jeg.

> Vores "kultur" er jo heller ikke statisk, vi har haft heksebrændinger,
> tortur, dødsstraf, prygleret, undertrykkelse af religion, osv, osv . .

Ja, verden er ikke sort/hvid. Men samlet set synes jeg da, at den hvide race
er kommet en del videre end den sorte.

> Alle kulturer kan forandre sig - selv dem du nu foragter eller hader.

Jeg foragter eller hader ingen. Jeg prøver bare at forholde mig realistisk
og fordomsfrit til virkeligheden.



John Schmitt (02-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 02-09-05 19:06


"Martin K" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
news:43188b13$0$18638$14726298@news.sunsite.dk...
> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
> news:431880f3$0$174$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Forskellige kulturer - pga. forskellige forudsætninger, geografi, klima,
>> tradition, religion, osv, osv.
>
> Tradition og religion er ikke forudsætninger - det er noget mennesker selv
> finder på. Men selvfølgelig er der forskelligt klima og geografi som
> forudsætninger for udvikling af kulturer. Men mon ikke også der er en
> forudsætning, der hedder genetiske forskelle mellem forskellige etniske
> grupper? Det ville da være underligt andet, synes jeg.
>
>> Vores "kultur" er jo heller ikke statisk, vi har haft heksebrændinger,
>> tortur, dødsstraf, prygleret, undertrykkelse af religion, osv, osv . .
>
> Ja, verden er ikke sort/hvid. Men samlet set synes jeg da, at den hvide
> race er kommet en del videre end den sorte.

Du glemmer My Lai, Stalingrad, Holocaust, Hiroshima, Nagasaki, Dunblane,
Folkemordet på indianerne, Agent Orange, Cortez the Killer, Szcrebreniza, -
jo den hvide race har grund til stolthed . . . .





Sten Schou (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 05-09-05 21:34


"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
news:43189452$0$179$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Du glemmer My Lai, Stalingrad, Holocaust, Hiroshima, Nagasaki, Dunblane,
> Folkemordet på indianerne, Agent Orange, Cortez the Killer,
> zcrebreniza, - jo den hvide race har grund til stolthed . . . .

Den hvide race????...så findes der alligevel racer?

Hilsen Sten



John Schmitt (05-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 05-09-05 21:46

Hello, Sten!
You wrote on Mon, 5 Sep 2005 22:34:26 +0200:

??>> Du glemmer My Lai, Stalingrad, Holocaust, Hiroshima, Nagasaki,
??>> Dunblane, Folkemordet på indianerne, Agent Orange, Cortez the Killer,
??>> zcrebreniza, - jo den hvide race har grund til stolthed . . . .

SS> Den hvide race????...så findes der alligevel racer?

Du forstår ironi, ikke?

With best regards, John Schmitt. E-mail: John Schmitt@webpost.nl



John Schmitt (06-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 06-09-05 09:35


"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
news:431cae46$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
"The new administration seems to be paying no attention
to the problem of terrorism. What they will do is stagger
along until there's a major incident and then suddenly
say, 'Oh my God, shouldn't we be organized to deal with
this?'" - Paul Bremer, speaking to a McCormick Tribune
Foundation conference on terrorism in Wheaton, Ill. on
Feb. 26, 2001.
Yep. THAT Paul Bremer.
George W. Bush's administrator in Iraq.



What they will do is stagger along until there's a major incident and then
suddenly say, 'Oh my God, shouldn't we be organized to deal with this?'' -
New Orleans 2005



Sten Schou (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 06-09-05 16:17


"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
news:431cae46$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> Du forstår ironi, ikke?

Jo, også når det ikke er ironisk ment.

Hilsen Sten



Thulemanden (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Thulemanden


Dato : 06-09-05 23:26

Læs 'The lies of George W. Bush' af David Corn, og du får en fornemmelse
af lederen af verdens mest militærfikserede sammenrend af forskellige
stater.

Sten Schou wrote:
> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
> news:431cae46$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
>
>>Du forstår ironi, ikke?
>
>
> Jo, også når det ikke er ironisk ment.
>
> Hilsen Sten
>
>


John Schmitt (06-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 06-09-05 17:42

Hello, Sten!
You wrote on Tue, 6 Sep 2005 17:16:40 +0200:

??>> Du forstår ironi, ikke?

SS> Jo, også når det ikke er ironisk ment.

OK, du forstår ikke ironi, synd for dig.

With best regards, John Schmitt. E-mail: John Schmitt@webpost.nl



GB (02-09-2005)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 02-09-05 19:46

"Martin K" <dont_sp@m.me> skrev i meddelelsen
news:43188b13$0$18638$14726298@news.sunsite.dk:

> Ja, verden er ikke sort/hvid. Men samlet set synes jeg da, at den
> hvide race er kommet en del videre end den sorte.

Hvis PK'erne havde været der for 20.000 år siden, ville vi have
neanderthaler i dag.

Som det er, er det desværre neandertalernes paraleller, som sidder på
magten i Afrika og de muhamedanske lande.



--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.
Støt Israel - køb Israelske varer!
GB

Allan Riise (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 02-09-05 17:56


"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
news:43186f56$0$170$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:43185dea$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>> I rest my case...
>>
>> Suk
>
> Nu er det jo ingen hemmelighed, at du er medlem af den bevægelse, der
> mener vi alle er "One Tribe", hvorfor det for dig dig må være en umulighed
> at bruge ordet racefordomme, da det er en erkendelse af, at der findes
> racer.
> Spørgsmålet er,hvem der egentlig er omgivet af en flok idioter.

Der er kulturforskelle, NADA andet.

--
Allan Riise



Martin K (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 02-09-05 18:20

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
news:43188400$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Der er kulturforskelle, NADA andet.

Du lyder ikke særlig åben for andre muligheder, end det du nu engang har
bestemt dig for. Er det ikke lidt fordoms-agtigt?



Allan Riise (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 02-09-05 19:30


"Martin K" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
news:431889d6$0$18641$14726298@news.sunsite.dk...
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> news:43188400$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Der er kulturforskelle, NADA andet.
>
> Du lyder ikke særlig åben for andre muligheder, end det du nu engang har
> bestemt dig for. Er det ikke lidt fordoms-agtigt?

Nope, det er empirisk og videnskabligt det der er grundlag for, og du kan se
nøjagtigt det samme i f.eks. USA.
Sorte Amerikanere der er blevet en del af Jet settet, opfører sig som alle
andre i Jet settet.
Fattige hvide, opfører sig på nøjagtig samme måde som fattige sorte o.s.v.

--
Allan Riise



Sten Schou (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 02-09-05 19:55


"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:43188400$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Der er kulturforskelle, NADA andet.

Hvorfor skrev du så racefordomme?

Hilsen Sten



John Schmitt (02-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 02-09-05 20:08


"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
news:43189ff9$0$214$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:43188400$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Der er kulturforskelle, NADA andet.
>
> Hvorfor skrev du så racefordomme?

Ingen bestrider racefordomme (den viser du jo), kun raceforskelle hvad angår
visse egenskaber.

JS



Sten Schou (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 03-09-05 15:21


"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
news:4318a2ed$0$237$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Ingen bestrider racefordomme (den viser du jo), kun raceforskelle hvad
> angår visse egenskaber.

Erkender man, at der findes racefordomme, erkender man også, at der findes
racer, det siger sig selv.

Hilsen Sten



Allan Riise (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 03-09-05 15:28


"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
news:4319b159$0$73048$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
> news:4318a2ed$0$237$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Ingen bestrider racefordomme (den viser du jo), kun raceforskelle hvad
>> angår visse egenskaber.
>
> Erkender man, at der findes racefordomme, erkender man også, at der findes
> racer, det siger sig selv.

Sludder, man erkender at *andre* har fordomme der bygger på at de mener at
der er racer og forskel på samme hos pattedyret homo sapiens sapiens.

--
Allan Riise



Bo Warming (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 03-09-05 18:00

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
news:4319b2cf$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
> news:4319b159$0$73048$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
>> news:4318a2ed$0$237$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>>> Ingen bestrider racefordomme (den viser du jo), kun raceforskelle hvad
>>> angår visse egenskaber.
>>
>> Erkender man, at der findes racefordomme, erkender man også, at der
>> findes racer, det siger sig selv.
>
> Sludder, man erkender at *andre* har fordomme der bygger på at de mener at
> der er racer og forskel på samme hos pattedyret homo sapiens sapiens.

Sproget er ikke logisk. Racefordomme er et begreb der er indarbejdet og som
fortsætter at eksistere også hvis videnskab besluttede nysprog om at droppe
ordet racer.

Cuba har tilbudt hjælp til USA - selvom der ikke er diplomatiske
forbindelser.
Cuba har forstand på fattige sorte og er nær ved og har enorm erfaring i
hurrycanes

Men Bush vil nok hellere modtage hjælp fra slavevennen Danmark, som har
tilbudt det nu.
Det må være ydmygende når man har råd til Irak-krig , at man ikke har bragt
lidt af sit unyttige militære helikopter og madlager reserve til
Missisipideltaet da man for en måned siden vedste at der nok blev problem
her.

Ofte tror jeg at beslutninger skabes af lyst til at lege med vælgene og se
hvordan de reagerer - om de går op i skandaler - om det flytter galluptal

Tag Pearl Harbour løgnen, hvor man idag ved at USA manipulerede Japan for at
opnå angreb så de kunne komme ind i krigen. Folk vil tro på Japansk
psykopat-ondskab jvf

"When my love swears that she is made of truth, I do believe her, though I
know she lies".William Shakespeare

Hellig krig er religion og omvendt. Bush - og dansk politi - giver
undersåtterne tryghed, så de lukker øjnene for fejl.



Sten Schou (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 05-09-05 02:06


"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:4319b2cf$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Sludder, man erkender at *andre* har fordomme der bygger på at de mener at
> der er racer og forskel på samme hos pattedyret homo sapiens sapiens.

Hvis der er nogen der sludrer, så er det dig. Hvorfor ikke blot erkende, at
du har dummet dig?

Hilsen Sten



Allan Riise (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 05-09-05 06:24


"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
news:431b99ff$0$73064$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:4319b2cf$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Sludder, man erkender at *andre* har fordomme der bygger på at de mener
>> at der er racer og forskel på samme hos pattedyret homo sapiens sapiens.
>
> Hvis der er nogen der sludrer, så er det dig. Hvorfor ikke blot erkende,
> at du har dummet dig?

Sludder.

At nogen har fordomme, er da ikke lig med at jeg sanktionerer, eller
accepterer det som sandheden, stig ned af hesten og tænk lidt over det.

--
Allan Riise



John Schmitt (03-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 03-09-05 21:00

Hello, Sten!
You wrote on Sat, 3 Sep 2005 16:21:10 +0200:

??>> Ingen bestrider racefordomme (den viser du jo), kun raceforskelle hvad
??>> angår visse egenskaber.

SS> Erkender man, at der findes racefordomme, erkender man også, at der
SS> findes racer, det siger sig selv.

Nu har jeg en del fordomme om marsmænd, men det betyder ikke at de findes -
idiot!

With best regards, John Schmitt. E-mail: John Schmitt@webpost.nl



Sten Schou (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 05-09-05 02:05


"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
news:431a006d$0$692$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...


> Nu har jeg en del fordomme om marsmænd, men det betyder ikke at de
> findes - idiot!

Hej Kim

Hilsen Sten



John Schmitt (05-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 05-09-05 07:56


"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
news:431b99bd$0$73042$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
> news:431a006d$0$692$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>
>> Nu har jeg en del fordomme om marsmænd, men det betyder ikke at de
>> findes - idiot!
>
> Hej Kim
>
> Hilsen Sten

Bdre briller Sten - det vil hjælpe. Kan du ikke læse IP-adresser mere.

JS



Sten Schou (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 05-09-05 21:33


"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse
news:431bebbe$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Bdre briller Sten - det vil hjælpe. Kan du ikke læse IP-adresser mere.

Det plejer at være Kim Larsen der bruger udtryk som idiot o. lign., men det
ser ud til, at han har fået en kammerat på det område.

Hilsen Sten



GB (02-09-2005)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 02-09-05 22:15

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i meddelelsen news:43189ff9$0$214
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:43188400$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Der er kulturforskelle, NADA andet.
> Hvorfor skrev du så racefordomme?

Fordi han er skabs-racist. Selv sin kone Annemette ser han som tyrker.

Men det er jo nok noget han har lært, da han aftjente sin værepligt i
"Panserværnet"...

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.
Støt Israel - køb Israelske varer!
GB

N/A (02-09-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 02-09-05 21:36



Ruth Nielsen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Ruth Nielsen


Dato : 02-09-05 21:36


"Ruth Nielsen" skrev i en meddelelse
>
> "Martin K" skrev i en meddelelse
>
>

[...]



> > en langt større tendens til at begå voldtægt og være voldelige end
> > kaukasere, hvad enten de befinder sig i Afrika eller andre steder. I
> > Sydafrika er kvinder f.eks. nødt til at gå rundt med "penis-fælder"
i
> skeden
> > for at undgå voldtægt.
> >
> > http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=309640
>
>
> Hvilket fortæller, at der var meget man aldrig ville få at vide, hvis
> der ikke var noget der hed Ekstra Bladet. ! ! !
>

Åh så står men med det irriterende faktum, at denne gruppe er ude af
stand til at hægte indlæggene efter dét indlæg man svarer på.


Ruth


Croc® (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 03-09-05 11:55

On Fri, 2 Sep 2005 22:35:42 +0200, "Ruth Nielsen"
<cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote:

>> Hvilket fortæller, at der var meget man aldrig ville få at vide, hvis
>> der ikke var noget der hed Ekstra Bladet. ! ! !
>>
>
>Åh så står men med det irriterende faktum, at denne gruppe er ude af
>stand til at hægte indlæggene efter dét indlæg man svarer på.

Nej man står med det irriterende faktum at du bruger OE til news. De
som bruger en newsreader kan se at tråden er intakt.

Regards Croc®

Knud Larsen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 02-09-05 23:31


"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote in message
news:4318b578$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Martin K" skrev i en meddelelse
>

>
>
> Thi, jeg klikkede også på en anden artikel på dit site, der stod at man
> NU havde sat militæret til at finde ud af, hvordan man kan lave
> udløbsveje, så vandet kan forlade New Orleans, nu hvor det ikke stiger
> mere.
>
>
> Jamen du godeste tænker man så, har de da aldrig tænkt på det før? Hvor
> længe er det New Orleans har eksisteret?

Lige som vi åbenbart aldrig har tænkt på at kloakerne og jernbaneskinnerne
skal vedligeholdes. Der er mange ting, som vi mennesker fortrænger, og bare
håber ikke vil vise sig, mens vi selv lever, eller er politikere.




Per Rønne (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-09-05 05:04

Ruth Nielsen <cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote:

> NU havde sat militæret til at finde ud af, hvordan man kan lave
> udløbsveje, så vandet kan forlade New Orleans, nu hvor det ikke stiger
> mere.

Så vil vandet da vel forlade New Orleans ved lavvande - og vende tilbage
ved højvande. Husk på at byen ligger seks meter under havoverfladen.

Næh, de må først retablere digerne, og meget gerne forstærke dom. Når
det er sket kan de så begynde at /pumpe/ vandet ud igen.

Medmindre de vælger at flytte byen til et mere passende sted. Så kan USA
få en ruinby ...
--
Per Erik Rønne

GB (02-09-2005)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 02-09-05 17:38

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i meddelelsen news:43184a56$0$232
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:431845c1$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Ja, lad os bare få lidt racefordomme ind i den her ligning.
> Nå, nu findes der måske pludselig racer?

LOL! Pletskud!

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.
Støt Israel - køb Israelske varer!
GB

Egon Stich (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 02-09-05 15:15


"Martin K" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
news:431844f8$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
> news:KxVRe.22$WE7.12@news.get2net.dk...
>
> > Naturlig konsekvens af liberalisme.
>
> Jeg tror mere årsagen er New Orleans' etniske sammensætning. Hvis det
havde
> været en by befolket af europide mennesker tror jeg ikke vi havde oplevet
> samme dyriske adfærd med vold, plyndringer og voldtægt.
>

Nå, det tror du ikke?
Hvad tror du, dert ville ske, hvis det var en flok mennesker fra
whiskeybæltet, der pludselig var isoleret under livsfarlige forhold?
Ingen vand, ingen mad, men butikker fulde heraf?
Og de mere velhavende ejere havde sørget for at redde dem selv? Og ladt
resten i stikken?
Ja, selvfølgelig.. Hvide ville pænt vente på, at butikken åbnede igen?

Så jeg fastholder trøstigt påstanden om det liberale stakkelhad.

MVH
Egon



Martin K (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 02-09-05 15:59

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
news:v8ZRe.60$jw5.43@news.get2net.dk...

> Nå, det tror du ikke?
> Hvad tror du, dert ville ske, hvis det var en flok mennesker fra
> whiskeybæltet, der pludselig var isoleret under livsfarlige forhold?
> Ingen vand, ingen mad, men butikker fulde heraf?
> Og de mere velhavende ejere havde sørget for at redde dem selv? Og ladt
> resten i stikken?
> Ja, selvfølgelig.. Hvide ville pænt vente på, at butikken åbnede igen?

Næh, men jeg kan ikke forestille mig at der ville foregå så meget vold og
voldtægt, som i New Orleans. Det er jo gået helt amok - selv
redningshelikoptere bliver beskudt.



Per Rønne (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 02-09-05 16:04

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> "Martin K" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
> news:431844f8$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
> > "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
> > news:KxVRe.22$WE7.12@news.get2net.dk...

> > > Naturlig konsekvens af liberalisme.

> > Jeg tror mere årsagen er New Orleans' etniske sammensætning. Hvis det
> > havde været en by befolket af europide mennesker tror jeg ikke vi havde
> > oplevet samme dyriske adfærd med vold, plyndringer og voldtægt.

> Nå, det tror du ikke?
> Hvad tror du, dert ville ske, hvis det var en flok mennesker fra
> whiskeybæltet, der pludselig var isoleret under livsfarlige forhold?
> Ingen vand, ingen mad, men butikker fulde heraf?

Nu er der altså forskel mellem om folk tømmer forretningerne for mad og
drikkevarer {ikke sprut}, og så om de tømmer forretningerne for fjernsyn
og guldsmykker. De skal jo have noget at spise og drikke, hvis de
overhovedet skal overleve.
--
Per Erik Rønne

Per Rønne (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 02-09-05 15:51

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Hvorfor er disse fattige ikke blevet evakueret i busser og tog?

Jeg mener at kunne huske at Thorkild Poulsen et sted skrev at der slet
ikke var tog til New Orleans. I dagens Berlingske Tidende kan man dog se
flygtninge fra byen gå ad et togspor {der er dobbeltspor}, og på DRs
tekst-tv side 131 kan man se at havneområdet netop er blevet udsat for
voldsomme eksplosioner, som skal være sket i togvogne - der hold i
havneområdet.

Hvorfor er disse togvogne ikke blevet brugt til at transportere fattige
en masse ud af byen? Selv kreaturvogne havde været bedre end hvad man i
dag kan se: tusinder af dræbte.

Man kan kun frygte for den dag, Sct Andreas-forkastningen i Californien
for udløser det store jordskælv, og hele Vestcalifornien ryger i
Stillehavet. 50 millioner omkomne?
--
Per Erik Rønne

John Schmitt (02-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 02-09-05 16:28

Hello, "Per!
You wrote on Fri, 2 Sep 2005 16:50:33 +0200:

??>> Hvorfor er disse fattige ikke blevet evakueret i busser og tog?

PR> Jeg mener at kunne huske at Thorkild Poulsen et sted skrev at der slet
PR> ikke var tog til New Orleans. I dagens Berlingske Tidende kan man dog
PR> se flygtninge fra byen gå ad et togspor {der er dobbeltspor}, og på DRs
PR> tekst-tv side 131 kan man se at havneområdet netop er blevet udsat for
PR> voldsomme eksplosioner, som skal være sket i togvogne - der hold i
PR> havneområdet.

PR> Hvorfor er disse togvogne ikke blevet brugt til at transportere fattige
PR> en masse ud af byen? Selv kreaturvogne havde været bedre end hvad man i
PR> dag kan se: tusinder af dræbte.

PR> Man kan kun frygte for den dag, Sct Andreas-forkastningen i Californien
PR> for udløser det store jordskælv, og hele Vestcalifornien ryger i
PR> Stillehavet. 50 millioner omkomne?

Tog kan ikke køre hvis skinnelegemet er kompromiteret af vand - ligeledes
vil alle signaler og sporskifter være ude af drift.

JS



Per Rønne (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 02-09-05 16:58

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote:

> Hello, "Per!
> You wrote on Fri, 2 Sep 2005 16:50:33 +0200:
>
> ??>> Hvorfor er disse fattige ikke blevet evakueret i busser og tog?
>
> PR> Jeg mener at kunne huske at Thorkild Poulsen et sted skrev at der slet
> PR> ikke var tog til New Orleans. I dagens Berlingske Tidende kan man dog
> PR> se flygtninge fra byen gå ad et togspor {der er dobbeltspor}, og på DRs
> PR> tekst-tv side 131 kan man se at havneområdet netop er blevet udsat for
> PR> voldsomme eksplosioner, som skal være sket i togvogne - der hold i
> PR> havneområdet.
>
> PR> Hvorfor er disse togvogne ikke blevet brugt til at transportere fattige
> PR> en masse ud af byen? Selv kreaturvogne havde været bedre end hvad man i
> PR> dag kan se: tusinder af dræbte.
>
> PR> Man kan kun frygte for den dag, Sct Andreas-forkastningen i Californien
> PR> for udløser det store jordskælv, og hele Vestcalifornien ryger i
> PR> Stillehavet. 50 millioner omkomne?
>
> Tog kan ikke køre hvis skinnelegemet er kompromiteret af vand - ligeledes
> vil alle signaler og sporskifter være ude af drift.

Man havde adskillige dage til evakueringen, /før/ katastrofen indtraf.
Og igen spørger jeg: hvor toges busser og tog ikke i brug for at tømme
byen for fattige uden bil? Togene kunne jo køre frem og tilbage
{dobbeltskinner}, og det havde i vidt omfang været nok at køre dem
50-100 km mod nord. Så havde de ganske vist ikke undgået hurrikanen, men
nok vandmasserne.

--
Per Erik Rønne

John Schmitt (02-09-2005)
Kommentar
Fra : John Schmitt


Dato : 02-09-05 17:45


""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1h29wdb.o37hyg19hwff9N%spam@husumtoften.invalid...
> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote:
>
>> Hello, "Per!
>> You wrote on Fri, 2 Sep 2005 16:50:33 +0200:
>>
>> ??>> Hvorfor er disse fattige ikke blevet evakueret i busser og tog?
>>
>> PR> Jeg mener at kunne huske at Thorkild Poulsen et sted skrev at der
>> slet
>> PR> ikke var tog til New Orleans. I dagens Berlingske Tidende kan man
>> dog
>> PR> se flygtninge fra byen gå ad et togspor {der er dobbeltspor}, og på
>> DRs
>> PR> tekst-tv side 131 kan man se at havneområdet netop er blevet udsat
>> for
>> PR> voldsomme eksplosioner, som skal være sket i togvogne - der hold i
>> PR> havneområdet.
>>
>> PR> Hvorfor er disse togvogne ikke blevet brugt til at transportere
>> fattige
>> PR> en masse ud af byen? Selv kreaturvogne havde været bedre end hvad
>> man i
>> PR> dag kan se: tusinder af dræbte.
>>
>> PR> Man kan kun frygte for den dag, Sct Andreas-forkastningen i
>> Californien
>> PR> for udløser det store jordskælv, og hele Vestcalifornien ryger i
>> PR> Stillehavet. 50 millioner omkomne?
>>
>> Tog kan ikke køre hvis skinnelegemet er kompromiteret af vand -
>> ligeledes
>> vil alle signaler og sporskifter være ude af drift.
>
> Man havde adskillige dage til evakueringen, /før/ katastrofen indtraf.
> Og igen spørger jeg: hvor toges busser og tog ikke i brug for at tømme
> byen for fattige uden bil? Togene kunne jo køre frem og tilbage
> {dobbeltskinner}, og det havde i vidt omfang været nok at køre dem
> 50-100 km mod nord. Så havde de ganske vist ikke undgået hurrikanen, men
> nok vandmasserne.

Hvorfra ved at de ikke blev brugt FØR orkanen ramte?



Per Rønne (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-09-05 05:04

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1h29wdb.o37hyg19hwff9N%spam@husumtoften.invalid...

> > Man havde adskillige dage til evakueringen, /før/ katastrofen indtraf.
> > Og igen spørger jeg: hvor toges busser og tog ikke i brug for at tømme
> > byen for fattige uden bil? Togene kunne jo køre frem og tilbage
> > {dobbeltskinner}, og det havde i vidt omfang været nok at køre dem
> > 50-100 km mod nord. Så havde de ganske vist ikke undgået hurrikanen, men
> > nok vandmasserne.

> Hvorfra ved at de ikke blev brugt FØR orkanen ramte?

Det eneste tilfælde der er nævnt, hvor mennesker er kommet ud i bus, var
da en 20-årig dreng »stjal« en skolebus, og kørte den mod nord - fyldt
med mennesker. Han betragtes i dag som helt.

USA har tilsyneladende ingen tradition for offentlig hjælp i sådanne
tilfælde; man forlader sig på det private initiativ. Folk i bil kunne
komme ud, folk uden bil, eller hvis bil var på værkstedet, måtte blive.
Selv om masser af skolebusser står tilbage i den oversvømmede by, selv
om togvogne nu eksploderer i havneområdet.
--
Per Erik Rønne

Knud Larsen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 02-09-05 17:21


""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
news:1h29t02.17j8cx0sgy58N%spam@husumtoften.invalid...
> Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:
>
>> Hvorfor er disse fattige ikke blevet evakueret i busser og tog?
>
> Jeg mener at kunne huske at Thorkild Poulsen et sted skrev at der slet
> ikke var tog til New Orleans. I dagens Berlingske Tidende kan man dog se
> flygtninge fra byen gå ad et togspor {der er dobbeltspor}, og på DRs
> tekst-tv side 131 kan man se at havneområdet netop er blevet udsat for
> voldsomme eksplosioner, som skal være sket i togvogne - der hold i
> havneområdet.

Det var nu mig der satte spørgsmålstegn ved, om der er tog i New Orleans.

>
> Hvorfor er disse togvogne ikke blevet brugt til at transportere fattige
> en masse ud af byen? Selv kreaturvogne havde været bedre end hvad man i
> dag kan se: tusinder af dræbte.

Der er formodentlig tale om godstog, og hvem ville tage ansvar for at bruge
kreaturvogne? og kunne man flytte tusinder på den måde på et døgn?

>
> Man kan kun frygte for den dag, Sct Andreas-forkastningen i Californien
> for udløser det store jordskælv, og hele Vestcalifornien ryger i
> Stillehavet. 50 millioner omkomne?

Ingen højere?



jodem (02-09-2005)
Kommentar
Fra : jodem


Dato : 02-09-05 18:21


"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43187be9$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> news:1h29t02.17j8cx0sgy58N%spam@husumtoften.invalid...
>> Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:
>>
> Det var nu mig der satte spørgsmålstegn ved, om der er tog i New Orleans.
>
>>
>> Hvorfor er disse togvogne ikke blevet brugt til at transportere fattige
>> en masse ud af byen? Selv kreaturvogne havde været bedre end hvad man i
>> dag kan se: tusinder af dræbte.
>
> Der er formodentlig tale om godstog, og hvem ville tage ansvar for at
> bruge kreaturvogne? og kunne man flytte tusinder på den måde på et døgn?

Det er rigtigt. Det findes mange banestrækninger i US, som ikke har været
brugt til passagertrafik i umindelige tider.
>
>>
>> Man kan kun frygte for den dag, Sct Andreas-forkastningen i Californien
>> for udløser det store jordskælv, og hele Vestcalifornien ryger i
>> Stillehavet. 50 millioner omkomne?
>
> Ingen højere?
>

Uanset tallet, og trods evakueringsplaner, rummer den moderne tilværelse
katastrofemuligheder, som vi fortrænger fordi de har et omfang vi ikke kan
overskue.

Derfor bosætter folk sig på alle mulige umulige steder, fx på Island som
sandsynligvis ville have gule bånd hele vejen rundt, hvis landet lå i en
offentlig park.
Hvad hvis vejret pludselig bliver sådan, at 3/4 af Holland er truet. Ville
man evakuere Hollænderne? Bangla Desh er totalt usikker osv. - San Francisco
osv. Hvad med A-katastrofer eller a-angreb?

Når så katastrofen sker, brokker alle sig undtagen de døde, selv om alle
udmærket viste, det ville ske. Det er noget vi psykologisk bearbejder i
katastrofefilm, men ellers taler vi meget lidt om det, og hver gang, det er
virkeligt, er Bruce Willis og Van Damme på ferie.



Knud Larsen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 02-09-05 23:40


"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message
news:43188a5a$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43187be9$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
>> news:1h29t02.17j8cx0sgy58N%spam@husumtoften.invalid...
>>> Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:
>>>
>> Det var nu mig der satte spørgsmålstegn ved, om der er tog i New Orleans.
>>
>>>
>>> Hvorfor er disse togvogne ikke blevet brugt til at transportere fattige
>>> en masse ud af byen? Selv kreaturvogne havde været bedre end hvad man i
>>> dag kan se: tusinder af dræbte.
>>
>> Der er formodentlig tale om godstog, og hvem ville tage ansvar for at
>> bruge kreaturvogne? og kunne man flytte tusinder på den måde på et døgn?
>
> Det er rigtigt. Det findes mange banestrækninger i US, som ikke har været
> brugt til passagertrafik i umindelige tider.
>>
>>>
>>> Man kan kun frygte for den dag, Sct Andreas-forkastningen i Californien
>>> for udløser det store jordskælv, og hele Vestcalifornien ryger i
>>> Stillehavet. 50 millioner omkomne?
>>
>> Ingen højere?
>>
>
> Uanset tallet, og trods evakueringsplaner, rummer den moderne tilværelse
> katastrofemuligheder, som vi fortrænger fordi de har et omfang vi ikke kan
> overskue.
>
> Derfor bosætter folk sig på alle mulige umulige steder, fx på Island som
> sandsynligvis ville have gule bånd hele vejen rundt, hvis landet lå i en
> offentlig park.
> Hvad hvis vejret pludselig bliver sådan, at 3/4 af Holland er truet. Ville
> man evakuere Hollænderne? Bangla Desh er totalt usikker osv. - San
> Francisco osv. Hvad med A-katastrofer eller a-angreb?
>
> Når så katastrofen sker, brokker alle sig undtagen de døde, selv om alle
> udmærket viste, det ville ske. Det er noget vi psykologisk bearbejder i
> katastrofefilm, men ellers taler vi meget lidt om det, og hver gang, det
> er virkeligt, er Bruce Willis og Van Damme på ferie.

Der er en artikel i Weekendavisen om den katastrofe som metropolerne udgør
eller indbyder til.


"- De har udtalt, at byen, metropolen, er den største katastrofe i det 20.
århundrede. Er det ikke at overdrive?

»Nej, overhovedet ikke. Det største problem er den store koncentration af
mennesker. Metropolitikken er terroriserende, og det er ikke længere muligt
at administrere den demografiske overophedning. Demokratiet, som jo opstod i
byen, befinder sig i en panisk tilstand, og alt koncentreres i byerne. Før
havde man en eller anden form for ligevægt mellem et lands hovedstad og
provinsbyerne, men i dag vokser de i forvejen store byer helt uhæmmet, tænk
bare på byerne i Asien. I en situation af grotesk overbefolkning går
demokratiet til grunde. Politik kræver nærhed, og det er der ikke meget af i
disse megapoler.«




......

- Hvorfor er der ikke nogen, der gør noget ved miseren i byerne, deres
grundlæggende uvæsen?

»Situationen er tragisk. Ingen byplanlæggere tør eller har lyst til at
stille de tragiske spørgsmål. Der er en eller anden mærkelig slags tvungen
optimisme i denne branche. Pessimisten er på forhånd diskvalificeret. Det
har jeg selv måttet opleve, men det er jeg nu temmelig ligeglad med.

Jeg ser i øvrigt sådan på det, at vi især efter 11. september 2001 bliver
nødt til at lave en opdeling mellem realisterne, der tør sige, at byerne har
udviklet sig til rene katastrofer og potentielle terrormål, og så de andre,
løgnerne, der ikke tør fortælle sandheden, og som bekvemt lader som
ingenting og blot planlægger videre. Det er realister over for løgnere. Og
man bliver nødt til at vælge side. Jeg er på realisternes side, selv om det
gør mig upopulær blandt beslutningstagerne.«





Martin K (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 02-09-05 18:38

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
news:43187be9$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> > Man kan kun frygte for den dag, Sct Andreas-forkastningen i Californien
> > for udløser det store jordskælv, og hele Vestcalifornien ryger i
> > Stillehavet. 50 millioner omkomne?
>
> Ingen højere?

En asteroide, der flyver ind i jorden og udsletter hele jordens befolkning.
Eller endnu bedre, en supernova der eksploderer tæt nok på jorden til at
befolkningen på jorden, samt på eventuelle baser vi til den tid har fået
bygget rundt omkring i solsystemet også udslettes.

Men alle disse trusler skal vi nok få lært at beskytte os imod en dag, hvis
bare civilisationen overlever længe nok til at vi bliver teknologisk
avancerede nok.



Per Rønne (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-09-05 05:04

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> news:1h29t02.17j8cx0sgy58N%spam@husumtoften.invalid...
> > Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:
> >
> >> Hvorfor er disse fattige ikke blevet evakueret i busser og tog?
> >
> > Jeg mener at kunne huske at Thorkild Poulsen et sted skrev at der slet
> > ikke var tog til New Orleans. I dagens Berlingske Tidende kan man dog se
> > flygtninge fra byen gå ad et togspor {der er dobbeltspor}, og på DRs
> > tekst-tv side 131 kan man se at havneområdet netop er blevet udsat for
> > voldsomme eksplosioner, som skal være sket i togvogne - der hold i
> > havneområdet.
>
> Det var nu mig der satte spørgsmålstegn ved, om der er tog i New Orleans.

OK, jeg kunne ikke genfinde artiklen.

> > Hvorfor er disse togvogne ikke blevet brugt til at transportere fattige
> > en masse ud af byen? Selv kreaturvogne havde været bedre end hvad man i
> > dag kan se: tusinder af dræbte.

> Der er formodentlig tale om godstog, og hvem ville tage ansvar for at bruge
> kreaturvogne? og kunne man flytte tusinder på den måde på et døgn?

Det ville da have været bedre end at lade dem blive tilbage.

> > Man kan kun frygte for den dag, Sct Andreas-forkastningen i Californien
> > for udløser det store jordskælv, og hele Vestcalifornien ryger i
> > Stillehavet. 50 millioner omkomne?

> Ingen højere?

Californien har mig bekendt 80 millioner indbyggere. De fleste af dem
bor på kystsiden af forkastningen - og /når/ Vestcalifornien ryger i
Stillehavet vil de stort set alle omkomme ...
--
Per Erik Rønne

Egon Stich (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 03-09-05 10:16


"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1h29t02.17j8cx0sgy58N%spam@husumtoften.invalid...
> Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:
>
>
> Hvorfor er disse togvogne ikke blevet brugt til at transportere fattige
> en masse ud af byen? Selv kreaturvogne havde været bedre end hvad man i
> dag kan se: tusinder af dræbte.
>
> Man kan kun frygte for den dag, Sct Andreas-forkastningen i Californien
> for udløser det store jordskælv, og hele Vestcalifornien ryger i
> Stillehavet. 50 millioner omkomne?
> --
> Per Erik Rønne

Forklaringen er da ganske enkel..
I et kapitalistisk/liberalt samfund som USA skærer man ned på
nødberedskaber.
Dem er der jo ingen penge i for kapitalistiske investorer..
Til gengæld sender man hæren.
Ikke for at hjælpe, men for at beskytte de riges boliger og forretninger.
Sandelig et fint samfund...

MVH
Egon



Egon Stich (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 03-09-05 11:20

Hørte netop en øjenvidneberetning fra oversvømmelsen.
Der er nu aligatorer i vandet i byen.
Det giver vel forklaringen på passiviteten?
Ud fra liberalistiske cost - benefit beregninger, er det vel naturligt at
tage den med ro.
Indtil aligatorerne har ryddet op?
Det kan da spare mange skattekroner... Som kan bruges til at føre krig
for...
Disse fattige "nasserøve" kunne jo bare have flyttet sig?
Ikk? De har vel ben som alle andre?


Jo, man forstår sandelig liberalisternes beundring for denne liberalistiske
kapitalistrede.

MVH
Egon



Bo Warming (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 03-09-05 07:52

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
news:1h274w3.9xt4rq18kg4jcN%spam@husumtoften.invalid...
> Det er fremgået af pressen at borgmesteren beordrede New Orleans
> evakueret, og at bilerne derefter sneglede sig afsted mod nord; ud kom
> de dog. Det er også fremgået at måske 100.000 fattige måtte blive
> tilbage, da de ikke havde bil.
>
> Det får hele evakueringen til at fremstå temmelig amatøragtig. Hvorfor
> er disse fattige ikke blevet evakueret i busser og tog? Men USA har
> måske slet ikke kapacitet til det?
>
> Skolebusser har de dog. Hvorfor er disse så ikke blevet brugt?

Og hvorfor samledes ikke hele nationens helikoptere i naboområder,
medbringende mad og vand, som kan nedkastes overalt i brudsikre
beholdere.Vand og grovkiks - så har de kortsigtede fattigfolk, der ikke
kunne eller gad flytte sig, intet at klage over

Castro sagde just nu på CNN, at Cuba meget gerne sender 300 læger og 3000
tons medicin til New Orleans nødlidende. Imens står Bush og hælder vand ud
af ørerne med fornem skuespiller-mimik.

Hurrycane og Tsunami rammer tabere - ligesom flokke af kaniner eller aber
lader dem med lav rang bo, hvor der er størst chance for angreb af rovdyr.
Hvorfor ellers arbejde sig til tops, hvis ikke det har fordele?



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste