Blufærdigheds-uddybning
Fra : Bo Warming

Dato : 31-08-05 21:16

Blufærdigheds-uddybning

Min korte resumering af sag og mine politiske tanker desangående, mailet
tidligere idag, er ikke sendt til aviser - bl.a. fordi en ven mener den
udstråler paranoide træk.

Følgende uddybning til advokatbrug er klart avisuegnet, men kan måske
inspirere til retssags-strategi - eller råd om hvad IKKE bør siges af mig
ved afhøring.

På Nørrebro hovedbibliotek hvor jeg kommer og får bragt bøger ud fra
månedligt pga min knægigt, mener jeg at have set den sorte falskanmeldende
pige som ansat medhjælper - og dette bibliotek har en souchef, der et par
måneder fik service til mig stoppet, idet et biblioteksbud påstod sig
blufærdighedskrænket ved den kortvarige udveksling af plastposer med bøger
gennem en dørsprække.

Jeg er doven+hensynsfuld+eksperimenterende/grænsesøgende som min far var, og
med glæde ved nudisme som han, så i mit hjem bærer jeg sjældent andet end
skjorte, men når en gæst ringer på, smider jeg hvad jeg har i hænderne og
går til entredøren og åbner denne fløjdør til centimetersprække, så jeg kan
se hvem der er, mens jeg griber shorts, der hænger ved døren og trækker dem
på, omhyggeligt så ingen ser noget blufærdighedskrænkende, men af
kropsbevægelser kan aflæses, at jeg trækker shortsne på plads mens jeg taler
med gæsten og derefter åbner døren yderligere.

Bibliotekets højere ledelse indså nemt, at blufærdighedskrænkelse var der
ikke tale om, og souchefen desavoueredes, og service blev genoptaget.

Min teori er, at indædte antiracister har harmedes over min generelle
politiske aktivitet og nogen har coached afrikanerinden til falsk
anmeldelse - men da jeg ventede pigen var jeg i dette tilfælde påklædt
allerede før dør åbnedes, og jeg gik ud og op på 1 sal og lirede de
sædvanlige facts af om 1+2 sals lejligheden af til den klart useriøst
besøgende enlige pige, som jeg fornemmede ikke havde råd til at bo i så dyr
en lejlighed.

Jeg havde den majsøndag annonce i Berlingerenog en snes opringere fik at
vide, at besigtigelse kunne ske kl 19. Et lovende fransk akademikerpar så ud
til at ville leje, og vi snakkede omkring mit havebord, da pigen kom kl 20
og fik at vide, at hun kunne komme igen en time senere. Så jeg og min kone
ventede denne gæst - undertiden viser hun lejligheden over vor frem og
modtager telefonopkaldene.

Der er vist sport i at få dømt mænd, man ikke kan lide, udfra falske
anmeldelser om sexisme - men det er første gang jeg er offer for denne ny
kvindesag.

Mit med DF-budskaber prydede hus vækker interesse i kvarteret, og Bjelkes
Alle har altid været den grønne vej, folk vælger at gå igennem, og nu
desuden fordi jeg lægger dagens aviser frem på elmålerskabet ved havelågen
til genbrug og har diverse vægavis tekster hængende - og der går rygter om "landsbytossen"
og ganske få lægger øjet til sprækker i plankeværket for at få bekræftet, at
jeg undertiden arbejder nøgen på plænen med min bærbare komputer, hvilket
der bliver midtsideopslag om i Ugens Rapport dette efterår (med laptop
dækkende så intet usømmeligt).

Ved på passende vis at give godt stof til medierne, vil jeg gerne bidrage
til debat om retsvæsenets urimelige nedsættelse af beviskrav og
opprioritering af sags-antal vedr sexisme-sager.

Min interesse er klart øget af brosten-attantat som politiet ignorerer i
tråd med deres generelle lyst de sidste ti år til at skabe billede af etnisk
harmoni og lavt voldsniveau ( i landet og især i denne bydel). En af mine
lejere blev knivstukket forrige år, og politiet afviste at skrive rapport
overhovedet - eller notere nummeret på hans røvede mobiltelefon, som måske
røverne kunne have været pejlet på. Mediernes afvisning af, at dække denne
udvikling er også en skandale.