Masakre i Usbekistan
Fra : Knud Larsen

Dato : 29-08-05 16:07

Som man husker så blev kampen mellem militsfolk og israelsk militår i Jenin
på Vestbredden kaldt en massakre, - og bliver det stadig af de mest
anti-israelske -

JERUSALEM (CNN) -- A senior member of Palestinian Islamic Jihad who
surrendered to Israeli forces in Jenin described the battle as "a very hard
fight" in which both sides took on casualties, but he said he didn't see
"tens of people" killed by the Israeli army.

Nu har vi så haft en massakre begået af en af vores samarbejdspartnere i EU
Usbekistan. I maj blev mellem 500 og 1000 mennesker mejede ned af ild fra
tanks og snigskytter, ud af 10.000 som demonstrerede mod regeringen.

I følge The Economist så har EU truet med følgende sanktioner:

1.

2.

3.

Endelig fik man sig så til at true med at Usbekistan skulle gå med til en
international undersøgelse inden 1. juli, ellers kunne de risikere at "dele
af" deres asociation med EU kunne blive suspenderet. En frygtelig trussel,
som The Economist skriver, og 1. juli gik og 1. aug. gik og der skete intet
som helst.

Men, som de skriver, ignorerer vi ikke lignende overgreb i Tjetjenien, jo
det gør vi, men der har vi i det mindste den "undskyldning" at vi ikke kan
risikere "venskabet" med Rusland.

Som de skriver, undladelsen af at gøre noget som helst mod diktatoren i
Usbekistan diskrediterer vesten og giver ammunition til dens fjender.

Hvordan mon det kan være at formodentlig 1000 dræbte civile demonstranter i
Usbekistan, vores eget samarbejdsland, intet betyder mod 20? dræbte
militsfolk fra en af de palæstinensiske væbnede grupper? Det er helt fint at
jøderne naturligvis skal dømmes hårdere med en faktor to eller tre - på
grund af præcedens - , men er det ikke lidt for meget, når deres
forbrydelser ganges med en faktor 100?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-05 16:17

Knud Larsen wrote:

> [...]
> demonstranter i Usbekistan, vores eget samarbejdsland, intet betyder
> mod 20? dræbte militsfolk fra en af de palæstinensiske væbnede

Har EU truet Israel med sanktioner? Det ville være en nyhed.

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-08-05 16:41

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Har EU truet Israel med sanktioner? Det ville være en nyhed.

Israel har heller ikke gjort noget der ligner Tiannaminmasakren eller
Usbekistans massakrer.
Men vi betaler til de menige militsmedlemmer i P.A., tusinder oppebærer løn
fra EU uden at lave andet end at sende en raket ind i Israel en gang
imellem.

Du forklarer ikke hvorfor sytten døde islamiske frihedskæmpere i kamp i
Israel er værre end tusinder af dræbte civile i andre lande. Det ER
utilgiveligt, at man har forfulgt jøder i 2000 år, altså DE kan ikke
tilgives denne historie, så vi MÅ fortsætte med den "positive"
særbehandling, ellers hører jo alting op, og 2000 års tiltag fra gode
mennesker ville have været forgæves.
Som en af de tilsluttede organisationer i den britiske moderate muslimske
paraplyorganisation MCA, skriver: "Jøderne er efterkommere efter aber og
svin, det siger Allah i Koranen". Formanden er blevet adlet, og det viser
bare at han og hans organisationer har helt ret i deres moderate kritik af
jøder og Israel.

Jeg hørte i dag at den danske islamhistorieforsker Patricia Crone fra
Princeton Universitet, også mener det er givet, at Europa bliver islamisk om
to eller tre generationer, så det er med at lære de gode grimme vers om
jøderne, så vores efterkommere er parate til de nye tider. Luther ville
rotere af fryd i sin grav.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-08-05 17:21

Knud Larsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Israel har heller ikke gjort noget der ligner Tiannaminmasakren eller
> Usbekistans massakrer.

Det er jeg sikker på, du kan blive helt enig med Rønne om. Fakta er
bare, at Israel har en statsleder, der er ekspert i massakrer.

Og det bliver nok lidt svært at gøre Israel til en uskyldsren
konfirmant, hvad angår massakrer, hvis man nu skulle føle trang til
det - Per vil helt sikkert føle trang til det.

Et lille overslag over nogen massakrer:
http://www.soundofegypt.com/palestinian/adult/massacres.htm

Her er en anden:
http://student.cs.ucc.ie/cs1064/jabowen/IPSC/php/topic.php?tid=7

Hvorom alting er, så troede jeg opponerede over, at EU ikke skrider mere
kontant ind overfor Usbekistan når nu "etellerandet om Israel". Det
virkede nærmest som du mente, at der var langt værre sanktioner overfor
Israel end overfor andre lande.

> Men vi betaler til de menige militsmedlemmer i P.A., tusinder
> oppebærer løn fra EU uden at lave andet end at sende en raket ind i
> Israel en gang imellem.

Vesten giver langt - uendeligt langt mere - til jøder i Israel, der
bruger en masse af midlerne til at dræbe og lemlæste langt flere af
palæstinenserne. Bare sådan lidt til sammenligning.

> Du forklarer ikke hvorfor sytten døde islamiske frihedskæmpere i kamp
> i Israel er værre end tusinder af dræbte civile i andre lande.

Hvordan kan det mon være ... kan det være fordi jeg slet ikke mener, det
er værre?

> Det ER
> utilgiveligt, at man har forfulgt jøder i 2000 år,

Åhja - offerhistorien igen-igen. Er det en standardundskylding for
jøders forbrydelser overfor palæstinenserne, når alt andet kommer til
kort eller hvor vil du hen med den? Jeg mener - var det palæstinenserne,
der forfulgte de sagesløse jøder tilsyneladende hele tiden og uafbrudt
gennem 2000 år?

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-08-05 17:42

> [...]
> konfirmant, hvad angår massakrer, hvis man nu skulle føle trang til
> det - Per vil helt sikkert føle trang til det.

Der er tusinder af ting at kritisere den isaraelske politik for, mit eneste
point er at vi ikke raser over alle de andre tusinder af overgreb der
foregår i verden, OG israelerne får jo faktisk bomber i hovedet, hvilket man
ikke kan finde som undskyldning for 100 andre landes overgreb/forsvar.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-08-05 10:13

Knud Larsen wrote:
> [...]
>
> Der er tusinder af ting at kritisere den isaraelske politik for, mit
> eneste point er at vi ikke raser over alle de andre tusinder af

Det gør vi da. Der er bare mange flere apologeter, når det kommer til
Israel, og derfor trækker debatterne langt længere ud og kommer til at
fylde meget mere.

>OG israelerne får jo faktisk bomber i
> hovedet,

Det får vi ogsa at vide hver eneste dag. Det er helt normalt at jøderne
i Israel fremstilles som ofre. Rimeligt nok - når de er det; men det er
vel ligeså rimeligt at fremstille dem som forbryderiske aggressorer, når
de er det?

> hvilket man ikke kan finde som undskyldning for 100 andre
> landes overgreb/forsvar.

Du kan finde det som undskyldning for palæstinensernes overgreb/forsvar,
hvis du vil dele sol og vind lige. Og palæstinenserne får mange gange
flere bomber og andet skidt i hovedet end jøderne i Israel - af jøderne
i Israel og jøderne i de besatte områder.

Fra : Mr. D

Dato : 29-08-05 22:13

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Et lille overslag over nogen massakrer:
> http://www.soundofegypt.com/palestinian/adult/massacres.htm

> Her er en anden:
> http://student.cs.ucc.ie/cs1064/jabowen/IPSC/php/topic.php?tid=7

Nogle ting undrer mig i disse opgørelser. Ikke at jeg betvivler, at der er
noget rigtigt i dem, men...

1: Jeg finder tilsyneladende tonsvis af sider, der alle er nøjagtige kopier
af hinanden, og spredt ud på nettet, dog uden autorisation. At påstandene
bliver kopieret i en uendelighed og gentaget på nettet, gør dem jo ikke
umiddelbart verificerbare - og mange af dem er åbenbart heller ikke
bekræftet.

2: De samme sider, der giver sig ud for at være seriøse opgørelser over
israelske massakrer, betegner samtidig dræbte som Allahs hellige martyrer,
giver smagsprøver på hvor blodtørstig judaismen i virkeligheden er, og taler
om zionismens forbrydelser mod menneskeheden. Det giver ikke ligefrem noget
skær af objektivitet.

3: Der skal ifølge disse sider ikke så meget til for at tingene bliver til
massakrer og folkemord, når det er israelere. Andre steder i verden bruger
man ikke disse begreber lige så let. F.eks. kommer 2 biler under beskydning
i Libanon i marts 1978 og 7 mennesker bliver dræbt. De nærmere
omstændigheder kunne man godt tænke sig at kende, men 7 dræbte gør normalt
andre steder i verden ikke en massakre.

Marts 1998 - her beskrives den såkaldte Trqumia massakre, hvor dog kun tre
dræbes, og hvor Israel betegner hændelsen som en dybt beklagelig fejl. Det
er jo stadigvæk horribelt, men nogen massakre ville det vel ikke blive
betegnet som andre steder i verden.

4: Mange af de massakrer, der listes, beskrives som "almindelige"
krigshandlinger med civile tab, men kaldes dog massakrer. Misforstå mig
ikke. Efter min mening bør der ikke være civile tab ved krigshandlinger -
men der er dog normalt forskel på begreberne. Civile tab i krige efter WWII
skal tælles i millioner, og der er dræbt flere civile i krigene efter WWII
end i selve verdenskrigen. Det er helt forfærdeligt, det er horribelt, og vi
bør gøre noget ved det - men det er ikke nødvendigvis det, vi normalt
forstår ved en overlagt massakre. Det virker til på disse sider, at stort
set alle, der er blevet dræbt i konfrontation med IDF, er blevet
massakreret.

5: ... og så er der jo tonsvis af beretninger som denne, der bringes som om
det er verificeret fakta, og som Henrik Svendsen også bringer her i gruppen
som absolut sandhed:
http://student.cs.ucc.ie/cs1064/jabowen/IPSC/php/art.php?aid=2589
En mand læser en bog om dengang Israel blev oprettet, og får en åbenbaring
om, at zionisterne virkelig er så onde, som man siger. Det åbenbares ham
også, at der er en massegrav inde i selve Israel - Han og et "gartnerhold"
finder den minsandten også ved Bnot Yakov, men det hele bliver coveret up af
zionisterne, inden det kan offentliggøres.

Jeg ved ikke om der har været en massakre, og jeg ved ikke om der er en
massegrav - Måske. Men jeg ved, at denne beretning er bygget op over samme
struktur som teorierne om mordet på Kennedy, de første månelandinger,
Frimurerlogerne, UFOlandingerne osv - og den er som de, ikke bekræftet.

Det er simpelthen ikke seriøst at foregive at det er seriøse lister.

Simon

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-08-05 10:03

Mr. D wrote:
> [...]
>
> 1: Jeg finder tilsyneladende tonsvis af sider, der alle er nøjagtige
> kopier af hinanden, og spredt ud på nettet, dog uden autorisation.

Hvad er problemet med, at det skulle være uden en eller anden
autorisation? Det er jo ikke autorisationer eller kønne medaljer, der er
pointen her; men det at Israel og israelere har forestået masser af
massakrer på palæstinensere.

> 2: De samme sider, der giver sig ud for at være seriøse opgørelser
> over israelske massakrer, betegner samtidig dræbte som Allahs hellige
> martyrer,

Og? Der er også muhamedanere som refererer til nogen af begivenhederne
og omtaler dem i deres eget forblommede sprog - gør det begivenhederne
falske for dig?

[klip] - diverse ophævelser over at en side omtaler en ligegyldig
hjerneblødning, der fik en ligegyldig åbenbaring - noget sludder om, at
jeg skulle have præsenteret linkene som en absolut sandhed -
fedtspillerisk ordkløveri over hvad der er international standard at
kalde massakre garneret med noget mystisk noget om "almindelige"
krigshandlinger.

Okay lad os se bort fra disse frygtelige uautoriserede sider (og vi kan
da være enige om, at åbenbaringer er knald i låget - men altså også
udenfor pointen), du åbenbart kan finde i tonsvis på nettet. Her er
noget du vel kan anse som "autoriseret" (der står noget med "national
autorisation" på siden) - så skulle den side af sagen vel være ude af
verden:
http://nakba.sis.gov.ps/english/massacers/massacers.html

Hvis du efter endt læsning af den side kan vende tilbage og tilslutte
dig Knuds påstand om, at Israel ikke har gjort noget, der ligner
massakren i Usbekistan, har du ærligt fortjent, at Per Rønne gir' sit
sture nummer iført drengespejderlederhosen og fjerboa for dig.

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-08-05 19:04

> [...]
> massakren i Usbekistan, har du ærligt fortjent, at Per Rønne gir' sit
> sture nummer iført drengespejderlederhosen og fjerboa for dig.

Der er tre tilfælde som er nyere end 1956, og de to af dem begået af et par
gale ekstremister. I sammenligning så har Rusland de sidste ti år dræbt 10%
af Tjetejniens befolkning, og der er kun 40% af indbyggerne tilbage i
landet. Hvor er de hundreder af poster, man ville forvente om det, hvis der
skulle være noget der bare lignede rimelighed i raseriet over en overmagts
overgreb?

Da du er tilbage i 1950erne med den ovenstående liste, hvad så med at rase
over Tyrkiets sidste pogrom i 1955, som udslettede den græske
befolkningsgruppe i Istanbul, med kirker og gravpladser osv? Det rager os
lissom ikke, de er jo ikke jøder? Og der er jo masser af andre massakrer i
verden, hvor det ikke drejer sig om en lille håndfuld militsfolk der bliver
dræbt, men igen: nul interesse.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-08-05 21:25

Knud Larsen wrote:

> Der er tre tilfælde som er nyere end 1956, og de to af dem begået af
> et par gale ekstremister.

I min bog er man automatisk en gal ekstremist og det, der er værre, når
man begår massakrer. Så de er _alle_ gale ekstremister.

> I sammenligning så har Rusland de sidste ti
> år dræbt 10% af Tjetejniens befolkning,

Uhyggeligt (giv mig lige et link der bekræfter det). Men hvis
sammenligningen med ovenstående så skal være helt korrekt, så skal alle
Israels drab på palæstinensere tælles med også dem, der ikke lige
rubriceres under massakrer.

> og der er kun 40% af
> indbyggerne tilbage i landet.

Her skal en fair sammenligning med Israel så medtage de fordrevne
palæstinensere. Her kommer vi så også op på en nærmest astronomisk
procentdel, hvis man kan tale om astronomiske procentdele, når tallet
aldrig kan overskride 100.

Endvidere bør man også tage det i betragtning, at tjetjenerne fra
Tjetjenien ikke er blevet fra russerne eller er flygtet væk fra russerne
som sådan, da langt de fleste af dem nu lever i Rusland prober. Der bor
en million tjetjenere i Moskva læste jeg.

> Hvor er de hundreder af poster, man
> ville forvente om det, hvis der skulle være noget der bare lignede
> rimelighed i raseriet over en overmagts overgreb?

Der er jo ingen diskussion om, hvorvidt der er tale om et overgreb -
ingen apologeter af betydning, derfor er der jo heller ikke så meget at
diskutere om. Vi to er jo f.eks. enige om, at det er forfærdelig
forbrydelse, så det får vi nok ikke mange debatter/poster om. Men når
det kommer til Israels behandling af palæstinenserne, så har vi to noget
af diskutere, og derfor bliver der mange flere poster om den sag.

> Da du er tilbage i 1950erne med den ovenstående liste,

Den går også helt frem til 1994 og medregner kun dissiderede massakrer -
ikke de mange mange palæstinensere, der er blevet myrdet mere plukvist -
om jeg så må sige - og stadig bliver det.

> hvad så med at
> rase over Tyrkiets sidste pogrom i 1955, som udslettede den græske
> befolkningsgruppe i Istanbul, med kirker og gravpladser osv?

Meget gerne; men vi er jo ikke uenige, så vi kommer ikke til at tale så
meget om det.

> Det
> rager os lissom ikke, de er jo ikke jøder?

Du får ikke overbevist nogen herinde om, at det rager lige præcis
undertegnede en høstblomst, hvem tyrkerne - lad os bare tage alle
muhamedanere med - har massekreret løs af. Vi er mange, der er meget
opmærksomme på den side også.

Og der er jo masser af
> andre massakrer i verden, hvor det ikke drejer sig om en lille
> håndfuld militsfolk der bliver dræbt, men igen: nul interesse.

Passer ikke. Jeg har påpeget utallige massakrer og folkefordrivelser.
Øst-timor, Tyrkerne mod armenerne og mod cyprioterne, amerikanerne mod
indianerne, englænderne mod aborigenerne, svenskerne mod danskerne,
araberne mod mange forskellige, kristne mod diverse osv osv.

Men når det kommer til jøder, så er der straks nogen, som gør store
ophævelser, og så bliver der en mægtig debat. Det er ligesom om, nogen
ikke bryder sig om, at man kritiserer jøder på samme fod, som alle andre
bliver kritiseret.

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-09-05 09:54

> [...]
> sammenligningen med ovenstående så skal være helt korrekt, så skal alle
> Israels drab på palæstinensere tælles med også dem, der ikke lige

Jeg underdrev, det var 20% af befolkningen, iflg "Information".

> [...]
> palæstinensere. Her kommer vi så også op på en nærmest astronomisk
> procentdel, hvis man kan tale om astronomiske procentdele, når tallet

Der var som bekendt ingen palæstinensere i 1948, de fordrevne kunne have
bosat sig hos landsmænd i Jordan, - og araberne fordrev, også som bekendt,
omkring en million jøder fra de arabiske lande, dvs sådan ca dem alle, hvis
du vil have procentdele.

> [...]
> som sådan, da langt de fleste af dem nu lever i Rusland prober. Der bor
> en million tjetjenere i Moskva læste jeg.

Der var en million boende i Tjetjenien før Rusland tæppebombede landet, nu
er der 400.000 tilbage. Dem der bor i Moskva er dem som ikke vendte tilbage
til Tjetjenien da det blev tilladt, - de blev jo alle kørt ud af landet i
kreaturvogne under Stalin i 1943.

> [...]
> det kommer til Israels behandling af palæstinenserne, så har vi to noget
> af diskutere, og derfor bliver der mange flere poster om den sag.

Der skal nok være flere apologeter udover AHW, som jo mener tjetjenerne har
fortjent hver en kugle.

> Den går også helt frem til 1994 og medregner kun dissiderede massakrer -
> ikke de mange mange palæstinensere, der er blevet myrdet mere plukvist -
> om jeg så må sige - og stadig bliver det.

Det er stadig småting sammenlignet med hvad der er sket andre steder i
regionen, for ikke at tale om i hele verden.

> [...]
> ophævelser, og så bliver der en mægtig debat. Det er ligesom om, nogen
> ikke bryder sig om, at man kritiserer jøder på samme fod, som alle andre

Når det kommer til jøder, så er der ikke grænser for hvilke detaljer man går
ind i, og det er jo soleklart at de bedømmes langt hårdere end andre
folkeslag. Folk bliver meget følelsesmæssigt engagerede når jøder "udrydder"
hele Jenin, selv om det viser sig at være 17 bevæbnede militsfolk, mens det
ikke rører dem en papskid at et par millioner i andre lande bliver dræbt.
Tænk hvis man havde mejet 1000 mand ned under en demonstration i Israel,
hele verden ville være i oprør, og det ville blive husket i 1000 år. Når det
sker i et andet land, fx vores venner i Usbekistan, så er der ikke et øje
som protesterer, og der sker dem intet som helst, ingen boycot, nul.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-09-05 16:25

Knud Larsen wrote:

> Jeg underdrev, det var 20% af befolkningen, iflg "Information".

Det er jo rent folkemord! Helt ærligt - den påstand er så fantastisk, at
jeg synes, den fortjener lidt mere opbakning end "iflg. Information".

> Der var som bekendt ingen palæstinensere i 1948,

??? - Nu går der forhåbentligt ikke helt ged i den. Selv Per Rønne har
medgivet, at Palæstina er opkaldt efter filistrerne, og er det ikke lidt
svært at komme uden om et begreb som "palæstina-mandatet"? Eller hvad
med at "Jerusalem Post" hed "Palestine Post" i 1936?

> de fordrevne kunne
> have bosat sig hos landsmænd i Jordan,

Det der mener du ikke! Hverken i sig selv eller som modreplik?

> - og araberne fordrev, også
> som bekendt, omkring en million jøder fra de arabiske lande, dvs
> sådan ca dem alle, hvis du vil have procentdele.

1. Palæstinenserne hverken var eller er araberne.
2. Det lader til, at du nu undskylder enhver forbrydelse begået af
Israel eller USA med, at nogen andre er værre.
3. Det var langt fra dem alle, som blev fordrevet, og det er et faktum,
at zionister hjalp til med skræmme jøder til Israel. Et Sharon-citat til
lejligheden:

Even today I am willing to volunteer to do the dirty work for Israel,
to kill as many Arabs as necessary, to deport them, to expel and burn
them, to have everyone hate us, to pull the rug from underneath the feet
of the Diaspora Jews, so that they will be forced to run to us crying.
Even if it means blowing up one or two synagogues here and there, I
don't care."
http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/a/arielsharo178547.html

Bemærk omtalen af diaspora-jøder.

Det er et historisk faktum, at zionister endda samarbejdede med Hitler
for at få jøder til at flytte til Palæstina.
http://psreview.org/content/view/30/72/
http://www.counterpunch.org/brenner05252005.html

Og vi taler ikke om ligegyldige zionister; men om f.eks. den senere
israelske premiereminister Yitzhak Shamir. Lederen af terroristgruppen
Stern.

> [...]
> ikke vendte tilbage til Tjetjenien da det blev tilladt, - de blev jo
> alle kørt ud af landet i kreaturvogne under Stalin i 1943.

Øh, din påstand er altså, at 600000 tjetjenere er flygtet ud af ikke
bare Tjetjenien men også helt ud af Rusland - hvor er de så henne nu?

> Der skal nok være flere apologeter udover AHW, som jo mener
> tjetjenerne har fortjent hver en kugle.

Du kan kun nævne AHW, og du overdriver helt endda med det. AHW har
aldrig sagt, hvad du skyder ham i skoene at mene.

> Det er stadig småting sammenlignet med hvad der er sket andre steder i
> regionen, for ikke at tale om i hele verden.

Det var satans med alle dine forbrydelsessammenligninger. Igen - det
holder ikke, at undskylde den ene forbrydelse med den anden, og det
holder altså heller ikke, at omtale regionen eller hele verden, når
sammenligningen er mellem palæstinenserne og zionisterne.

> Når det kommer til jøder, så er der ikke grænser for hvilke detaljer
> man går ind i,

Ren påstand - eller du mener måske at massakrer er detaljer? By the
way - du får nok ikke mange herinde til at skrive under på, at du skulle
være en særlig "large" anlagt person, når det kommer til muhamedaneres
forbrydelser. Ikke at jeg ser noget galt i det, men det er hyklerisk af
dig, at brokke dig over omtale af en parts forbrydelser, når du selv går
ekstremt til makronerne, når det kommer til en anden parts forbrydelser.

> og det er jo soleklart at de bedømmes langt hårdere
> end andre folkeslag.

Nej, det er alt ande end soleklart. Tænk bare på FN og hvor meget
zionisterne slipper afsted med uden at blive udsat for sanktioner
gennemført af Sikkerhedsrådet. Tænk bare på dig selv, og al den
apologering, du har gang i, når det kommer til Israel og for den sags
skyld også når det kommer til USA.

> Folk bliver meget følelsesmæssigt engagerede når
> jøder "udrydder" hele Jenin,

Nu ikke det Jenin-snak. Per Rønne sad også også og vævede rundt i det,
da han helst ikke ville tale med Croc om det, der var på tapetet.

> selv om det viser sig at være 17
> bevæbnede militsfolk,

Der var vist også en gammel mand i en kørestol og nogen andre.

> mens det ikke rører dem en papskid at et par
> millioner i andre lande bliver dræbt. Tænk hvis man havde mejet 1000
> mand ned under en demonstration i Israel, hele verden ville være i
> oprør,

Vi skal nok heller ikke glemme Sabra og Shatila i denne sammenhæng. Der
døde der langt flere end tusinde. Hverken falangister eller Sharon og
medskyldige er blevet så meget som fængslet for den sag.

> og det ville blive husket i 1000 år. Når det sker i et andet
> land, fx vores venner i Usbekistan, så er der ikke et øje som
> protesterer, og der sker dem intet som helst, ingen boycot, nul.

Der er ingen boycot af Israel fra det internationale samfund. Hvorfor
skulle der så være det i Usbekistan - efter din mening. Eller du mener
måske, at man skal behandle ens og boycotte både Israel og Usbekistan?
Eller er det kun Usbekistan, du mener, vi skal boykotte?

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-09-05 09:50

> Det er jo rent folkemord! Helt ærligt - den påstand er så fantastisk, at
> jeg synes, den fortjener lidt mere opbakning end "iflg. Information".

Det ER folkemord, men da det er forøvet at vores venner så er det ikke noget
som vi skriver ret meget om i vores aviser, "Information" plejer ikke at
komme med fuldkommen vilde postulater, læs evt mere om det i andre medier.

> [...]
> svært at komme uden om et begreb som "palæstina-mandatet"? Eller hvad
> med at "Jerusalem Post" hed "Palestine Post" i 1936?

Men de kaldte sig ikke et palæstinensisk folk før meget senere, ellers er jo
også jøderne i området palæstinensere.

> Det der mener du ikke! Hverken i sig selv eller som modreplik?

Hvorfor ikke, der var masser af plads og man *var* på begge sider af floden
lige meget arabere, det var først efter mange år at man opfandt folkegruppen
'palæstinenserne'.

> [...]
> 3. Det var langt fra dem alle, som blev fordrevet, og det er et faktum,
> at zionister hjalp til med skræmme jøder til Israel. Et Sharon-citat til

Palæstinenserne er ikke arabere? det tror jeg, de ville blive meget kede af
at høre. Jeg undskylder ingen forbrydelser, jeg forsøger bare at få lidt
rimelighed ind i bedømmelsen af de utallige forbrydelser rundt omkring i
verden.

> [...]
>
> Det er et historisk faktum, at zionister endda samarbejdede med Hitler
> for at få jøder til at flytte til Palæstina.

Ja, vi ved jo alle at jøder og nazister var tæt forbundne, og samarbejdede
gennem hele krigen. Det ER sgu da også helt forfærdeligt at de to procent
overlevende jøder forsøgte at få et sted hvor de kunne leve uden at blive
udnævnt til samfundets byld og skyld.

> Og vi taler ikke om ligegyldige zionister; men om f.eks. den senere
> israelske premiereminister Yitzhak Shamir. Lederen af terroristgruppen
> Stern.

Skal vi også hver gang vi taler om Tyskland tale om einsatsgruppe dit og
dat?

> Øh, din påstand er altså, at 600000 tjetjenere er flygtet ud af ikke
> bare Tjetjenien men også helt ud af Rusland - hvor er de så henne nu?

Ikke "min påstand", - ja mange af dem er sikkert i Moskva, - hvor det jo
ikke er morsomt at være tjetjener, - og andre er i de andre muslimske
delrepublikker.

> Du kan kun nævne AHW, og du overdriver helt endda med det. AHW har
> aldrig sagt, hvad du skyder ham i skoene at mene.

Ikke det? se fx på dk.videnskab.historie, og vi *har* diskuteret det her i
dp, kommunist-Arne er 100% på russernes side i den sag, sjovt nok er selv
tidligere kommunister pr definition "rigtige mennesker" og ikke som
kommunisterne kaldte deres fjender "forhenværende mennsker".

> [...]
> holder altså heller ikke, at omtale regionen eller hele verden, når
> sammenligningen er mellem palæstinenserne og zionisterne.

Nej, man kan ikke undskylde den ene forbrydelse med den anden, men når hele
verden er i oprør over at der siden 2000 er dræbt 3000 palæstinensere,
hvoraf mange var bevæbnede fjender eller bombemænd, så er der noget
mærkeligt på spil, fordi der i samme periode er dræbt millioner af
mennesker, - blandt andet af de meget hellige muslimer som mener at "vi"
over alt i verden forsøger at udrydde dem.

> [...]
> dig, at brokke dig over omtale af en parts forbrydelser, når du selv går
> ekstremt til makronerne, når det kommer til en anden parts forbrydelser.

Jeg nævner muslimers forbrydelser, fordi de ellers ikke bliver nævnt, og det
er et faktum - som også nogle muslimer har skrevet om - at man i den
islamiske verden overhovedet ikke interesserer sig for de forbrydelser som
muslimer står for.

> [...]
> gennemført af Sikkerhedsrådet. Tænk bare på dig selv, og al den
> apologering, du har gang i, når det kommer til Israel og for den sags

Jeg er ikke i gang med nogen "apologering", jeg forsøger at få balancen til
at være lidt mere rimelig. Jeg får faktisk bl. a. mange mails om Israels og
USA's fejl og mangler, men det er jo ikke oplysende, at bare fodre folk, som
er dybt anti-jødiske og anti-amerikanske med mere ammunition til deres
fordomme. Hvis vi talte om en mere videnskabelig debat, så ville det være
interessant at frembringe alt hvad man ved om uheldige forhold i de to
lande, og det kan man i andre fora.

> Nu ikke det Jenin-snak. Per Rønne sad også også og vævede rundt i det,
> da han helst ikke ville tale med Croc om det, der var på tapetet.

> Der var vist også en gammel mand i en kørestol og nogen andre.

Sikkert, og de fem millioner som på samme tid bliver udryddet rundt om i
verden, interesserer os ikke.

> Vi skal nok heller ikke glemme Sabra og Shatila i denne sammenhæng. Der
> døde der langt flere end tusinde. Hverken falangister eller Sharon og
> medskyldige er blevet så meget som fængslet for den sag.

Nej, lad os adrig glemme Sabra og ... , hvor Sharon jo burde have trådt ind
og kæmpet for dem han anså for sine fjener. Mon ikke man kunne fængsle
halvdelen af verdens politikere hvis Sharon skulle fængsles for intet at
gøre?

> [...]
> måske, at man skal behandle ens og boycotte både Israel og Usbekistan?
> Eller er det kun Usbekistan, du mener, vi skal boykotte?

Der er boycot af Israel fra fx det engelske lærerforbund, og mange
akademikere i forskellige lande har udtrykt ønske om at man forbyder
samarbejde med Israelske forskere. Men hvad folk gør i Grækenland, Pakistan
eller Bangladesh, rager os ikke en papskid, det er kun JØDERNES
forfærdelige fremfærd i denne verden, som er så utrolig interessant at
kritisere.

Fra : Mr. D

Dato : 05-09-05 21:53

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> ??? - Nu går der forhåbentligt ikke helt ged i den. Selv Per Rønne har
> medgivet, at Palæstina er opkaldt efter filistrerne,

Du roder rundt i det. At området hed Palæstina er ikke ensbetydende med, at
indbyggerne har noget med filistre at gøre.

Israel blev omkring 135 omdøbt til Filistæa (Palæstina) af den romerske
kejser. Dette var i forbindelse med den etniske udrensning af alle jøder og
udslettelsen af templet (70), Jerusalem, og udraderingen alt, der havde med
jødedommen at gøre.

Til din oplysning behøver det ikke at have noget som helst med filistrene at
gøre. Historien beretter, at kejseren ønskede at give området navn efter
Israels største fjender. Det var filistrene. Men dels var filistrene ikke
semitter (som araberne) og dels var de uddøde længe før kejseren i år 135
gav området navnet.

Så der er altså stor forskel på om et område bærer et navn eller om et folk
er direkte efterkommere af et nogen med en bestemt betegnelse.

> og er det ikke lidt
> svært at komme uden om et begreb som "palæstina-mandatet"?

Det engelske Palæstina mandat dækkede det område, der idag kaldes Israel og
Jordan - inkl. Golan højderne

> Eller hvad
> med at "Jerusalem Post" hed "Palestine Post" i 1936?

Ja, og araberne i området hed palæstina-arabere ligesom jøderne i området
hed palæstina-jøder. Og fodboldholdet i fyrrerne (og vistnok i trediverne)
hed Palestinian soccer team, og bestod udelukkende af medlemmer fra den
jødiske menighed i Jerusalem.

Faktisk var konflikten en arabisk - jødisk konflikt med arabernes fokus på
den store "arabiske nation" helt indtil 1967, hvor den arabisk - jødiske
konflikt transformeredes til den palæstinensisk - jødiske konflikt.

> 1. Palæstinenserne hverken var eller er araberne.

Det er en meget spændende påstand. Men det har ikke noget med virkeligheden
at gøre (hvorfor har jeg på fornemmelsen, at det er du i bund og grund
ligeglad med?). Palæstinenserne er arabere og af samme slægt som hovedparten
af de arabere, der idag bor i Jordan.

Hele missæren kommer af, at Arafat på et tidspunkt prøvede at ride på to
heste - og i nogle kredse har hans påstande levet videre og fået lov til at
vokse og udvikle sig (som det nu hænder i den del af den religiøse verden).

At palæstinenserne er arabere har Arafat aldrig benægtet. mange gange har
han også appeleret til at det kommende Palæstina bliver en del af den
"arabiske nation". Hans problem var imidlertid, at araberne kom forholdsvis
sent på banen i forbindelse med magten og Israel, og at araberne i historisk
perspektiv har haft magten over Jerusalem i en ganske kort periode.

Arafat havde brug for en påstand om, at han var der først. Han begyndte at
tale om, at palæstinenserne var de direkte efterkommere af de gamle
filistre. I en sådan påstand ville palæstina-araberne jo være i landet helt
tilbage fra før jødernes første og andet tempel, tilbage fra før deres
kongerige - og endda før Abraham, Isak og Ismael.

Men Arafat forregnede sig. Dels fordi filistrene var helt udslettede fra
jordens overflade allerede på Jesu tid, og dels fordi filistrene ikke var
semitter. Han kunne med andre ord ikke både være en del af den arabiske
nation og en filister.

> [...]
> of the Diaspora Jews, so that they will be forced to run to us crying.
> Even if it means blowing up one or two synagogues here and there, I

Det er citater og kilder som ovennævnte, der gør, at vi, der læser dine
indlæg, må ryste på hovedet, og håbe på, at den skade du forvolder, ikke
bliver større, end dit intellekt har fortjent. Du *er* altså nødt til at
dobbelttjekke dine kilder. Se lige denne fra Washington Post

++++++++++++++++++++++++++++
http://www.washingtonpost.com/ac2/wp-dyn?pagename=article&contentId=A8420-2002May12¬Found=true

For the international editor of the Rocky Mountain News, it was a prime
opportunity to beat up on Ariel Sharon.
Holger Jensen quoted the Israeli prime minister as having said in a 1982
interview, when Sharon led the invasion of Lebanon: "You can call me
anything you like. Call me a monster or a murderer. . . . Better a live
Judeo-Nazi than a dead saint. . . . Even if you prove to me that the present
war in Lebanon is a dirty immoral war, I don't care."

Days later, Jensen acknowledged: "I made a grievous error in not verifying
the authenticity of 20-year-old quotes attributed to Ariel Sharon. . . . As
it turns out, they were made not by Sharon but another unnamed Israeli
soldier who died 11 years ago. . . . After 33 years in this business, I
should know better." He resigned a week later.

"He regretted the error and we regretted the error and dealt with it as
promptly as possible," says News Editor John Temple. "It was a serious
mistake."

Jensen would say only that "the Rocky Mountain News prints about 400
corrections a year. I have accounted for three in 12 years. I did not resign
because of that error."

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Eller tjek denne her

http://www.camera.org/index.asp?x_article=766&x_context=2

> Det er et historisk faktum, at zionister endda samarbejdede med Hitler
> for at få jøder til at flytte til Palæstina.
> http://psreview.org/content/view/30/72/
> http://www.counterpunch.org/brenner05252005.html

....og den gider man jo ikke engang kommentere

Simon

Fra : Mr. D

Dato : 05-09-05 20:51

> Hvad er problemet med, at det skulle være uden en eller anden
> autorisation? Det er jo ikke autorisationer eller kønne medaljer, der er
> pointen her;

Problemet er, at de kilder, du henviser til, er religiøse propagandasider på
internettet, som man normalt ikke ville henvise til som troværdige kilder,
hvis man beskæftigede sig seriøst med stoffet.

> men det at Israel og israelere har forestået masser af
> massakrer på palæstinensere.

Jamen, når man som du kan bruge alt, hvad man kan finde på nettet, så kan
man vel finde beviser på, at selv mother Teresa har stået for en del
massakrer

> Og? Der er også muhamedanere som refererer til nogen af begivenhederne
> og omtaler dem i deres eget forblommede sprog - gør det begivenhederne
> falske for dig?

Ja, i værste fald gør det, og i mildeste fald gør det dem utroværdige.

> [...]
> noget du vel kan anse som "autoriseret" (der står noget med "national
> autorisation" på siden) - så skulle den side af sagen vel være ude af

Jeg kender ikke til, om dette er en af magthaverne i det palæstinensiske
selvstyres autoriseret hjemmeside. Umiddelbart bevæger den sig på et højere
niveau end de tidligere du har sendt, men stadigvæk ville jeg
dobbelttjekke...

> [...]
> massakren i Usbekistan, har du ærligt fortjent, at Per Rønne gir' sit
> sture nummer iført drengespejderlederhosen og fjerboa for dig.

Jamen, jeg kan - efter at have set på den side - vende tilbage og sige, at
Israel ikke har gjort noget, der ligner det, der sker i Usbekistan. Det
betyder ikke, at Israel ikke har gjort noget forkert. Men det betyder, at om
man vil have et nøgternt indtryk af det, der sker, og er sket i området, så
må man lægge afstand til råbende og skrigende folk som dig og din
manipulerende og ukritiske tilgang til kilder.

Simon